Aangezien mijn HP Pavilion dv6 laptop steeds meer problemen heeft ben ik alvast aan het rond kijken naar iets nieuws. Hebben jullie nog suggesties?
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De hele office reeks en internetten/mail etc maar daarnaast wil ik ook minstens spellen als Fifa of Call of duty kunnen spelen. Iets wat mijn HP toch best netjes deed voor een laptop in zijn prijsklasse.
Wat mag je laptop gaan kosten?
900/1000 euro
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik reis veel tussen school, me vriendin en thuis. Dit zijn vaak korte tochten van +- half uur dus gewicht is niet heel erg van belang.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Met de HP had ik als enige probleem de koeling. Hij werd tijdens het gamen vaak zo warm dat ik hem soms zelfs met een USB ventilatortje extra heb gekoeld.
De specs waar ik aan zat te denken:
- Intel I7
- Het liefst 6mb ram of meer
- Opslagcapaciteit is niet heel erg van belang maar 7200rpm zou fijn zijn
- 15.6inch
- Een videokaart die geschikt is voor Fifa cod etc
- 1920x1080 (Full HD 1080p) scherm
- HDMI usb 2.0 en usb 3.0 poorten
- Betere koeling dan de HP pavilion generatie
Als ik filter in de laptoplijst van tweakers kom ik zelf vaak uit op Asus laptops. Op onder andere de Asus N55SF-S1366V pricewatch: Asus N55SF-S1366V
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ideeën! Alvast bedankt!
Edit: Ik was van plan om de laptop te kopen zodra Windows 8 uitkomt zodat de Windows 7 modellen stuk goedkoper worden. Dus suggesties die nu iets boven mijn prijsklasse liggen mogen ook.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De hele office reeks en internetten/mail etc maar daarnaast wil ik ook minstens spellen als Fifa of Call of duty kunnen spelen. Iets wat mijn HP toch best netjes deed voor een laptop in zijn prijsklasse.
Wat mag je laptop gaan kosten?
900/1000 euro
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik reis veel tussen school, me vriendin en thuis. Dit zijn vaak korte tochten van +- half uur dus gewicht is niet heel erg van belang.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Met de HP had ik als enige probleem de koeling. Hij werd tijdens het gamen vaak zo warm dat ik hem soms zelfs met een USB ventilatortje extra heb gekoeld.
De specs waar ik aan zat te denken:
- Intel I7
- Het liefst 6mb ram of meer
- Opslagcapaciteit is niet heel erg van belang maar 7200rpm zou fijn zijn
- 15.6inch
- Een videokaart die geschikt is voor Fifa cod etc
- 1920x1080 (Full HD 1080p) scherm
- HDMI usb 2.0 en usb 3.0 poorten
- Betere koeling dan de HP pavilion generatie
Als ik filter in de laptoplijst van tweakers kom ik zelf vaak uit op Asus laptops. Op onder andere de Asus N55SF-S1366V pricewatch: Asus N55SF-S1366V
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ideeën! Alvast bedankt!
Edit: Ik was van plan om de laptop te kopen zodra Windows 8 uitkomt zodat de Windows 7 modellen stuk goedkoper worden. Dus suggesties die nu iets boven mijn prijsklasse liggen mogen ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Vissert op 22-06-2012 10:47 ]