Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Student/game laptop +-900/1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:01
Aangezien mijn HP Pavilion dv6 laptop steeds meer problemen heeft ben ik alvast aan het rond kijken naar iets nieuws. Hebben jullie nog suggesties?

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De hele office reeks en internetten/mail etc maar daarnaast wil ik ook minstens spellen als Fifa of Call of duty kunnen spelen. Iets wat mijn HP toch best netjes deed voor een laptop in zijn prijsklasse.

Wat mag je laptop gaan kosten?
900/1000 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik reis veel tussen school, me vriendin en thuis. Dit zijn vaak korte tochten van +- half uur dus gewicht is niet heel erg van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Met de HP had ik als enige probleem de koeling. Hij werd tijdens het gamen vaak zo warm dat ik hem soms zelfs met een USB ventilatortje extra heb gekoeld.

De specs waar ik aan zat te denken:
- Intel I7
- Het liefst 6mb ram of meer
- Opslagcapaciteit is niet heel erg van belang maar 7200rpm zou fijn zijn
- 15.6inch
- Een videokaart die geschikt is voor Fifa cod etc
- 1920x1080 (Full HD 1080p) scherm
- HDMI usb 2.0 en usb 3.0 poorten
- Betere koeling dan de HP pavilion generatie

Als ik filter in de laptoplijst van tweakers kom ik zelf vaak uit op Asus laptops. Op onder andere de Asus N55SF-S1366V pricewatch: Asus N55SF-S1366V

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ideeën! Alvast bedankt!

Edit: Ik was van plan om de laptop te kopen zodra Windows 8 uitkomt zodat de Windows 7 modellen stuk goedkoper worden. Dus suggesties die nu iets boven mijn prijsklasse liggen mogen ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Vissert op 22-06-2012 10:47 ]

Verwijderd

Zelf heb ik ook de n55sf, maar dan de s1300v. Deze is goedkoper maar heeft 4gb minder ram. Om dit te compenseren heb ik een 4gb geheugenbankje erbij geplaatst. Dit kostte mij maar 25 euro. Ik adviseer dus de s1300v. Het apparaat bevalt mij prima. Snel, goed toetsenbord (is eerst wel even wennen) en de games die jij opnoemt kun je makkelijk op ultra draaien. Voor 800 euro garandeer ik je dat er geen andere laptop te vinden is met zulke specs. De hdd is trouwens ook 7200rpm

• Vissert
Bedankt Sjondenon voor je snelle reactie! De s1300v ziet er inderdaad ook netjes uit. Wat zijn jou ervaringen wat betreft de koeling van deze laptop? Aangezien mijn HP tijdens het gamen wel de 85 graden aan tikte.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Vissert schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:29:
Edit: Ik was van plan om de laptop te kopen zodra Windows 8 uitkomt zodat de Windows 7 modellen stuk goedkoper worden. Dus suggesties die nu iets boven mijn prijsklasse liggen mogen ook.
De kans dat dit gebeurd is redelijk klein. Bij windows 7 kreeg je er veel "Upgrade gratis naar Windows 7" laptops bij, waardoor de prijs niet/nauwelijks daalde

• Vissert
Gropah schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:48:
[...]

De kans dat dit gebeurd is redelijk klein. Bij windows 7 kreeg je er veel "Upgrade gratis naar Windows 7" laptops bij, waardoor de prijs niet/nauwelijks daalde
Oh dat zou jammer zijn aangezien ik nog niet echt overtuigd ben of Windows 8 wel een grote stap voorwaarts is.

Verwijderd

Koeling is prima. ik heb zojuist 2 uur lang nonstop assassins creed revelations gespeeld met alles op het hoogste en zoveel warmte komt er niet af. Alleen voor de 'koelingsgaten' is het aardig warm maar heet kun je het niet noemen.

• Vissert
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:54:
Koeling is prima. ik heb zojuist 2 uur lang nonstop assassins creed revelations gespeeld met alles op het hoogste en zoveel warmte komt er niet af. Alleen voor de 'koelingsgaten' is het aardig warm maar heet kun je het niet noemen.
Dat klinkt goed! Zeer interessante mogelijkheid. Zijn er nog meer mensen met ervaringen over deze laptop(serie)?

Verwijderd

hostler in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"

Ik vind de N55 toch tegenvallen. Het toetsenbord is dramatisch, vergelijkbaar met de N53, en van de slijtage word ik ook niet blij.. Wat asus dan wel weer goed doet is de koeling. De prijs die je daar noemt (€885) is wel veel te hoog voor wat je krijgt. Voor een paar tientjes meer heb je de N56 met GT 650m (uit het hoofd, 40% sneller).

Opties naast de N56 zijn de inspiron 15R SE (geen reviews beschikbaar) en voor de rest.. volgens mij niets. Sowieso als je hem pas wil kopen met windows 8, wacht daar dan ook op.. Er is nu niet echt veel leuks te krijgen.

Verwijderd

Ik kan je de Asus K93SM-YZ036V aanraden, heb ik zelf.
Is wel 18,4 Inch, maar draait COD MW3 op Ultra, maxed out 1920x1080 (alle quality setting op
extra) De mijne heeft er als optie wel een Adata S511 SSD in, hiermee haal je ook BF3 op 1920 x 1080,
met Medium/High. met MW3 heb je bij ultra een FPS van rond de 50/60. BF3 op 1920 x 1080
en High een FPS van rond de 40. Medium wordt dat 50/60.

Ondaks zijn groote en zijn 4 kg gewicht is hij nog aardig mobiel en ikzelf vervoer hem in een voor 17 Inch gemaakte tas (past op de centimeter)

Deze laptop heeft een i7 2670QM, 8GB, 750GB HDD, GT 630M video, maar de SSD zul je bovenop de laagste Pricewatch prijs: pricewatch: Asus K93SM-YZ036V
erbij moeten kopen wil je leuke FPS halen met gamen, SSD: pricewatch: Adata S511 120GB

Kom je met SSD erbij uit op 1012 euro, best een nette prijs voor een aardige game laptop.

SSD: gemiddeld lees/schrijf: 530MB/sec (ook nog zelf getest)

Verwijderd

Ga dan voor de N56VZ met een ssd. Die heeft een betere GT650M en nieuwere processor voor maar een beetje meer geld. Of de N56VN

Verwijderd

De GT630m is bovendien gelijk aan de GT540m.

Verwijderd

GT630M is een (beetje) verbeterde versie van de GT540M, maar het scheelt i.d.d niet veel.

Verwijderd

Iemand die weet of de M3 serie van Acer goed is?

Verwijderd

http://www.campusshop.nl/..._8gb_750g_w7/details.aspx :)

Heb deze net 2 dagen en bevalt goed. :)

Verwijderd

Zeer mooie specs, enig idee of de prijs ervan nog gast dalen voor eind augustus? Dan heb ik het over in het algemeen en niet over die site.

Verwijderd

Voor de N56 sowieso wachten, campusshop is een vrij slechte shop, en dan hebben we dit soort onzin... bovendien levert campusshop geen backlit keyboard.

• Flipside
  • Laatst online: 12-06-2024
Koelingsproblemen komen bij de meeste laptops voor. Gelukkig is de koeling meestal wel goed ontworpen en is het gewoon een kwestie van koelpasta vervangen. In de fabriek doen ze er vlug-vlug een klodder goedkoop spul op. Als je dat schoonmaakt en zorgvuldig koelpasta van goede kwaliteit op smeert, zou in principe elk koelprobleem opgelost moeten zijn.
Er zijn ook laptops die standaard over goeie koelpasta beschikken maar ik ga er in ieder geval van uit dat ik dat sowieso moet doen, welke laptop ik ook koop.
In dat budget lijkt mij de Asus N56 van de campusshop ook de beste, je mist dan wel enkele zaken die op duurdere versies wel aanwezig zijn, zoals een verlicht toetsenbord en een beter scherm, maar dat zijn dingen die op de Asus N55 ook niet zitten.

Verwijderd

Flipside schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:25:
In dat budget lijkt mij de Asus N56 van de campusshop ook de beste, je mist dan wel enkele zaken die op duurdere versies wel aanwezig zijn, zoals een verlicht toetsenbord en een beter scherm, maar dat zijn dingen die op de Asus N55 ook niet zitten.
Je noemt het nu duurdere versies, maar is dat wel zo? Sources?

En een backlit toetsenbord zit wel op dell's equivalent. Het argument "..maar dat had de N55 ook niet" vind ik erg slecht.

• Flipside
  • Laatst online: 12-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:20:
[...]

Je noemt het nu duurdere versies, maar is dat wel zo? Sources?

En een backlit toetsenbord zit wel op dell's equivalent. Het argument "..maar dat had de N55 ook niet" vind ik erg slecht.
Ik vergeleek het alleen maar met de Asus N55 die Vissert voorstelde. In vergelijking daarmee heeft de N56 van campusshop geen nadelen.
Wat is dan het Dell equivalent met Full HD en verlicht toetsenbord?

De N56VZ-S4022V heeft wel een verlicht toetsenbord en BluRay brander. Maar kost minstens €1144. In het Asus N topic zijn er die het uitgezocht hebben en volgens hun worden er ook 2 verschillende schermen gebruikt (wel allebei Mat & Full HD).

Verwijderd

Flipside schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:15:
Wat is dan het Dell equivalent met Full HD en verlicht toetsenbord?
Inspiron 15R SE. 1080p en backlit. Maar kleine accu en volgens de specs slechte speakers, maar da's afwachten op reviews.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:25:
Voor de N56 sowieso wachten, campusshop is een vrij slechte shop, en dan hebben we dit soort onzin... bovendien levert campusshop geen backlit keyboard.
En die Asus N56VZ-S4035V-NL?
http://www.notebookcheck....44V-Notebook.76773.0.html

Mijn Duits is redelijk beroerd om te lezen, maar jij zegt vrij slecht scherm is dat het enige minpunt, want 85% van mijn tijd, zal ik hem op een andere scherm aan sluiten.

Wat is er mis met campusshop
Is die nog ergens anders te bestellen?

Verwijderd

Slechter scherm. Het is nog steeds beter dan wat in 99% van de laptops zit, maar de XPS 15 en N56VM hebben een beter scherm, kom op, en gooi er voor die paar euro gewoon het best beschikbare paneel in...

• Vissert
Bedankt allemaal voor de reacties! Gelukkig heb ik nog even de tijd om de keuze te maken!

@yvarkuiper: Bedankt voor de tip maar 15.6 inch vind ik groot genoeg!

@Flipside: Ik heb de koelpasta laten vervangen door beter spul maar hij bleef vaak veel te warm. Bedankt voor de tip over de N56 dit is ook zeker een mogelijkheid ja!

Edit:

Ik heb naast de al eerder genoemde pricewatch: Asus N55SF-S1366V de pricewatch: Asus N56VM-S4032V op het oog.

De n55 heeft een mindere videokaart en processor maar wel 7200rpm terwijl de n56 betere videokaart en processor heeft maar weer 5400rpm. Nu vroeg ik me af wat ik de beste keuze is? Inleveren op de rpm of toch gaan voor de n55?

[ Voor 43% gewijzigd door Vissert op 03-07-2012 17:37 ]

Pagina: 1