Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding werkt niet in PC en is toch niet defect, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 21:16
Heb een Antec TP-750 Blue. Zomaar vanuit het niets: pc doet niks meer. Voeding eruit gehaald, reservevoeding eraan gehangen en pc werkt weer. Voeding opgestuurd naar Antec. Nieuwe gekregen voor garantie maar die doet weer niks. Reservevoeding weer ingebouwd en pc loopt weer. Tweede voeding ook terug naar Antec.

Reactie van Antec: we hebben beide voedingen getest en ze werken gewoon allebei. Aangezien het duidelijk niet aan mijn pc ligt (die werkt gewoon met oude 300W reservevoeding) en ook niet aan de voeding (die doet het gewoon bij Antec) moet het wel de combinatie zijn. Maar hoe? Voeding geeft alleen netjes spanning. Wie heeft een idee want ik heb werkelijk geen flauw idee meer....

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11 07:26
Ik denk dat jij een beetje met hetzelfde verhaal te maken hebt als Koenutrecht in dit topic: Compatibility verouderd moederbord en nieuwe PSU Waarschijnlijk is je nieuwe voeding van Antec te nieuw en werkt deze daarom niet. Kan je een typenummer van je moederbord en antec voeding geven?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34
Bijzonder geval idd,
Maar hij heeft het wel gewoon gedaan, dus mogelijk toch iets anders dan hierboven.
(De link naar het corsair forum in bovengenoemde link geeft wel nuttige, voor mij nieuwe, info over incompatibiliteit van nieuwe voedingen met oudere MB's)

De Antec even testen in een andere machine> Zal wel werken, maar puur voor de zekerheid.

Als een oude 300W wel werkt is je 750W wel overkill, maar dat terzijde.

Is hij tijdens bedrijf uitgevallen, of startte hij plotseling niet meer op?
Gebeurt er echt niks meer, of starten de fans kort op en stoppen dan weer?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zomaar voor de zekerheid: het aan en uitknopje achter op de voeding ?

• nielsgeode
Het gaat om een Antec TP-750 Blue met een Asus P5Q moederbord.

Antec heeft mij een filmpje gestuurd waarin ze mijn voeding in een machine bij hun getest hebben en daar werkte ie gewoon.

Hij startte plotseling niet meer op nadat ik de machine de laatste keer gewoon heb afgesluiten zonder dat ik wat geks gemerkt heb. Er gebeurt écht niks meer. Ook niet een fan die heel even nog draait o.i.d.

En het knopje op de achterkant staat natuurlijk wel goed ;)

Verwijderd

Alle kaarten/componenten even eruit halen en nogmaals proberen.
Misschien dat je zo een storend element ontdekt.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34
Gevalletje toeval?
Je aan/uit knop op de kast, of de draadjes naar het moederbord zijn niet meer 100%, en werken toevallig even wel met je oude voeding?

probeer de jumpstart: de pennetjes waar je schakelaar op zit even kortsluiten, of direct op de connector van je voeding (groen even verbinden met een zwarte draad).

Anders, omdat je mobo niet de nieuwste is toch even in die incompatibiliteit oude mobo's met nieuwe voedingen duiken. (zou het niet moeten zijn omdat het gewerkt heeft, maar toch)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 14:11
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:11:
Dit , nieuwere voedingen zijn beter beveiligd tegen storingen en kortsluitingen.
het zou dus kunnen zijn dat er inderdaad ergens een storend onderdeel is en dat als je door gaat met je oude voeding dat alles kapot trekt.

• nielsgeode
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:11:
Wat bedoel je met álle kaarten/componenten? De voeding aansluiten op een moederbord met *niks*? Dus géén werkgeheugen, processor, harde schijven, dvd-brander, videokaart e.d.?

Direct op mn moederbord heb ik (afgezien van hdd's e.d.) alleen een videokaart (ATI Radeon HD5450), processorkoeling (Scythe Ninja 3), twee PCI-E insteekkaartjes en een processor (Core2Quad Q8600 volgens mij).

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 17:00
Ik heb dit probleem vaker gezien, het ligt vaak aan het PG (Power Good) signaal van de voeding.
Dit signaal moet binnen 100 - 500ms aanwezig zijn na het opstarten, dit signaal kan wel eens afwijken en als het moederbord kieskeurig is, start het niet op.
Het is dus vaak een combinatie moederbord + voeding.
Een ander merk voeding nemen is vaak de oplossing.

• nielsgeode
Hell-Slave schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:30:
Ik heb dit probleem vaker gezien, het ligt vaak aan het PG (Power Good) signaal van de voeding.
Dit signaal moet binnen 100 - 500ms aanwezig zijn na het opstarten, dit signaal kan wel eens afwijken en als het moederbord kieskeurig is, start het niet op.
Het is dus vaak een combinatie moederbord + voeding.
Een ander merk voeding nemen is vaak de oplossing.
Klinkt logisch (hoewel ik er weinig vanaf weet). Alleen, waarom heeft het dan anderhalf jaar probleemloos gewerkt?

Edit: nieuwe voeding van Antec komt eraan (garantie) maar dit gaat twee weken duren dus nog even geduld voor de resultaten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door nielsgeode op 25-06-2012 18:30 ]

• nielsgeode
Inmiddels heb ik een Antec HCG-750 ontvangen. Deze heb ik ingebouwd en het systeem heeft twee dagen probleemloos gewerkt. Als ik m nu aanzet gaat de processorfan wel draaien maar ik krijg geen beeld en ik hoor ook geen hardeschijfactiviteit. Zou het moederbord de geest hebben gegeven?

• nielsgeode
Het lijkt er echt op dat mn moederbord z'n langste tijd gehad heeft en omdat de hardware toch al oud was heb ik maar besloten processor / moederbord / geheugen in 1x te vervangen. Heb nu een Asrock Z77 Fatal1ty professional met Intel Core i7 3770k en 16 gig Kinston HyperX geheugen.

Heb het vandaag in elkaar gezet en moet alleen de harde schijven nog aansluiten. Heb al wel even getest en ik kan de BIOS gewoon zien met alle hardware die erin zit dus dat is in ieder geval een goed teken :)
Pagina: 1