Behringer thruth aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 20:42
Dag allemaal.

Ik denk er hard over om actieve berhinger thruths te kopen voor de slaapkamer, om aan een pc te hangen. Voor muziek en films etc. Ik hou wel van het concept 'kwaliteit zonder aparte versterker'. (heb in de woonkamer avi 9.1's met optisch toslink in :)

Nu is de vraag: elke speaker heeft een digitale coax input. Dus bij mijn weten geen interlink oid. Hoe sluit ik dat netjes aan op de pc? Of een apart soort soundcard nodig? Iemand suggesties in dat geval? (liefst toslink in dan, op de soundcard).

mixing a drink and music

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

Google laat op de achterkant van een Behringer Truth een gebalanceerde en ongebalanceerde ingang zien. Ongebalanceerd is gewoon RCA. En van 3,5mm jack naar stereo RCA is een simpele verloopkabel die je overal wel kan kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Boefmans
? Maar geeft die 3.5 jack dan digital out?

mixing a drink and music

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nee. De jack op je computer geeft hoogstwaarschijnlijk géén optisch signaal, tenzijn expliciet vermeld in de specs van je geluidskaart/moederbord, of bedoel je dat niet?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Boefmans
mentalmadnizz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:13:
Die Behringers hebben geen DAC aan boord. Slechts een analoge ingang.
nou ongeveer. :D het signaal hoeft niet optisch te zijn, maar wel digitaal. De DAC van de interne geluidskaart vertrouw ik voor geen meter, daarnaast heb je veel electrische interferentie die het er niet beter op maakt.
Lees ik het verkeerd of heeft de Thruth een digitale coax ingang?

kijk bij andere actieve speakers die ik heb, zit gewoon een toslink optisch en dan van speaker a naar b een interlink.
De behringers hebben bij mijn weten een eigen dac met een digitale coax ingang. of haal ik nu van alles door elkaar? (ben niet zo into the studio dingen).

[ Voor 54% gewijzigd door Boefmans op 21-06-2012 13:15 ]

mixing a drink and music

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Boefmans
mentalmadnizz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:13:
Ja was ik inmiddels ook achter. Ik heb dus dit http://www.bax-shop.nl/us...s&utm_source=TradeTracker nodig.

dank!

mixing a drink and music

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

Boefmans schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:07:
[...]kijk bij andere actieve speakers die ik heb, zit gewoon een toslink optisch en dan van speaker a naar b een interlink.
De behringers hebben bij mijn weten een eigen dac met een digitale coax ingang. of haal ik nu van alles door elkaar? (ben niet zo into the studio dingen).
Je haalt alles door elkaar inderdaad. De ingang die jij voor Digitale Coax aanziet is een gewone analoge RCA ingang. Met een kabel als deze zou je dus de speakers rechtstreeks op de PC aan kunnen sluiten. Of je moet dus een externe geluidskaart willen gaan gebruiken, maar daar sprak je in eerste instantie niet over.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Boefmans
Dank je, ik was dus inderdaad in de war.
En ik wil idd liever niet de onboard DAC gebruiken, maar een extern dingetje met enkel die functie is de kosten niet.

mixing a drink and music

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:48

2mb

Op die Thruths ga je het verschil tussen de DAC van een geluidskaart en een dure externe DAC echt niet horen, lijkt me zonde van het geld.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het hangt van de geluidskaart in de computer af, sommige daarvan ruisen erg of geven hoorbare storing door. Maar het lijkt mij ook dat je het voor de vervorming enz. niet hoeft te doen.

Die geluidskaart van €24,- is een prima ding voor het geld, zie ook deze review (de 222 is volgens de review waarschijnlijk hetzelfde als de 202).

[ Voor 11% gewijzigd door TBTL op 21-06-2012 16:27 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:53
Probeer die speakers ook even van tevoren te beluisteren ergens, zo geweldig klinken ze namelijk niet.

Een digitale ingang is verder vrij ongebruikelijk, die zie je niet zo vaak op (aktieve) speakers. Die Avi's richten zich meer op de hifi/thuismarkt, daar is het wellicht handig.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Behringer heeft wel andere luidsprekers met een digitale ingang:

http://www.behringer.com/...udio-Monitors.aspx?s=B600

• Boefmans
Txs.

Ik hoor wel goede verhalen over die dingen?

Kan het uiteraard eerst op de geluidskaart van de pc proberen voordat ik er 20 euro aan uitgeef :)

Ik zal eens kijken of ik ze ergens kan horen....

mixing a drink and music

Pagina: 1