Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Onze Solutronic SP 35 omvormer is aangesloten op ons huisnetwerk. Het ip adres waarmee dat gebeurt kan op het apparaat ingesteld worden. Ik heb dat gedaan met een ip adres dat nog niet gebruikt werd. Daarvoor in de lijst ip-adressen van onze Fritzbox router gekeken.

Ik kan nu de in de omvormer geintegreerde webserver gebruiken voor het monitoren van actuele data of de logfiles. Ook de bijgeleverde windows-software van Solutronic om data uit te lezen werkt met de ip adressen. Het ip adres bestaat dus binnen het netwerk!

Ik kan het echter niet vinden in de lijst met ip adressen die de router toont.

Iemand een idee? Ik wil het ip adres gebruiken om port forwarding mogelijk te maken zodat ik de data ook via internet er af kan halen.

Groeten, H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Je stelt het device in met een fixed ip, en dan vind je het raar dat je dhcp server dat ding niet kan vinden?
Best logisch omdat je dhcp server dat ding ook geen ip adres heeft gegeven.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je het hebt ingesteld dan weet je het ip toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er zijn heel wat tools om je netwerk te scannen en Windows 7 of Vista kunnen ook aardig wat doen dus ik zou zeggen pak degene die je het makkelijkst/leukst lijkt en scan daarmee je netwerk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

De "DHCP Status" lijst in de router is een lijst met IP adressen die de router heeft uitgedeeld aan apparaten in het netwerk. Als je een apparaat zelf een vast IP hebt gegeven, dan doet de router dat dus niet voor dat apparaat - en staat dat apparaat dan ook niet in de DHCP Status lijst.

Sommige routers hebben ook nog een ARP / Bind lijst (of zo), waar wel alle apparaten in staan die deel uitmaken van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:11:
Er zijn heel wat tools om je netwerk te scannen en Windows 7 of Vista kunnen ook aardig wat doen dus ik zou zeggen pak degene die je het makkelijkst/leukst lijkt en scan daarmee je netwerk :)
Maar als je een vast IP geeft wat buiten het bereik van de router ligt, zullen ook die programma's niets vinden.

2 oplossingen
- geef de omvormer een IP binnen de reeks die de router snapt.
- zet de omvormer op DHCP, zodat de router dit zelf voor je uitzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ded > nt

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 11:05
Kun je in je fritzbox niet een port forward instellen naar een IP dat niet door DHCP is uitgedeeld? Ik zo ongeveer iedere router waar ik in heb gezeten om poorten te forwarden kun je gewoon zelf het interne IP adres inrammelen.

Maareh, is die webserver wel veilig, niet dat iedere chinees naar die port kan surfen en je omvormer omprogrammeren?

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TallManNL schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:31:
Maareh, is die webserver wel veilig, niet dat iedere chinees naar die port kan surfen en je omvormer omprogrammeren?
idd.

TS kan wss beter met een VPN aan de slag (dat wordt ondersteund door de Fritz!Box) wil ie dat ding ook vanaf het internet monitoren.

Maar aangezien TS het IP adres in die SP35 handmatig heeft ingesteld en dit adres dus bekend is, lijkt me de vraag: "Hoe stel ik port forwarding in bij de Fritz!Box?"

Bij mijn 7170 gaat dat zo: Vanaf de hoofdpagina v/d Fritz!Box -> Settings (aan de bovenkant) -> Advanced Settings (aan de linkerkant) -> Internet -> Permit Access -> New Port Forwarding -> Enter the IP address manually.

Of het verstandig is, is een tweede, maar zo maak je de SP35 bereikbaar voor de hele wereld. (en mag je hopen dat het kastje goed beveiligd is tegen hackpogingen en je een sterk wachtwoord hebt ingesteld)

Zou het zelf niet doen.

en nogal wiedes dat de SP35 niet in het lijstje System -> Network staat, omdat daar alleen adressen staan die door de DHCP server v/d Fritz!Box zijn uitgedeeld.

Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was me niet bewust van het feit dat de lijst enkel "uitgedeelde" ip adressen bevatte.

vwb de beveiliging, dat is natuurlijk een punt. ik trek nu data van een Youless via een port vanuit een hostservice maar de schade door een hack daarvan is natuurlijk minder dan wanneer die een omvormer treft.
Is er een manier om dat veilig te doen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 10:45 ]

Pagina: 1