Automatisch ondertitels downloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:35
Hallo mede-tweakers!

Ik gebruik al een hele tijd met veel plezier Sickbeard (linkje).

Ik vroeg mij nu af, aangezien Sickbeard gewoon series zonder ondertitels download, of er een tool is welke automatisch ondertitels zoekt voor de series en deze download?

Bijv. een tool welke ik los laat op de map waar mijn series in staan, en welke dan aan de hand van de namen Nederlandse ondertitels er bij gaat zoeken. Ik wil dus niet per aflevering een handeling moeten uitvoeren, maar meer in batch een aantal subtitles tegelijk doen. Is ook wel handig aangezien ik op dit moment iets meer als 3000 afleveringen van series heb waar geen ondertitels bij zitten.

Dus een (gratis!) tool zou heel erg welkom zijn. Graag hoor ik jullie suggesties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

Je zoekt volgens mij subliminal, te vinden in dat topic :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Dat stukje in dat topic is mij echt nooit opgevallen 8)7
* Hatsjoe doet zich schamen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Subliminal heb ik geen ervaring mee, maar klinkt ook wel goed. Wat ik zelf gebruik is een client voor Bierdopje.com genaamd JBierSubDownloader. Je moet even door het topic heen denk ik, om de laatste versie te vinden.

Geen integratie met Sickbeard, maar een losse tool die je op een map los laat en zijn gang gaat. Werkt eigenlijk bijzonder goed :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Cloud schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:49:
Subliminal heb ik geen ervaring mee, maar klinkt ook wel goed. Wat ik zelf gebruik is een client voor Bierdopje.com genaamd JBierSubDownloader. Je moet even door het topic heen denk ik, om de laatste versie te vinden.

Geen integratie met Sickbeard, maar een losse tool die je op een map los laat en zijn gang gaat. Werkt eigenlijk bijzonder goed :)
Die tool ziet er erg goed uit. Hij is op dit moment aan het scannen, en is precies wat ik zocht!

Hartelijk dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vergeet niet onder het menu Serie Namen → Mapping Bierdopje/Scene te kiezen voor Update met Online Mapping. Sommige series heten op TVDB anders dan op Bierdopje en dan willen er wel eens geen subs gevonden worden (of je krijgt fouten). Vooral series waarbij een cijfer in de naam voorkomt zoals bijvoorbeeld Hawaii Five-0 of The Killing (2011) willen wel problemen geven zonder die mappings.

Succes ermee! :)

edit:
@hieronder
Die AutoSub kende ik nog niet, wordt ook nog druk aan ontwikkeld zie ik. Maar even in de gaten houden voor de toekomst.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 21-06-2012 11:08 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:42
Een andere mogelijke oplossing is AutoSub.

Ik heb het voor een vriend van mij geinstalleerd (ik kijk meestal zonder subs) en het werkt prima.
Eenmalig instellen via een webbased GUI en daarna wordt je complete map met series automagisch van subs voorzien; zodra een sub op bierdopje beschikbaar is, zal deze worden gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
Gebruik ook auto-sub, maar deze is puur voor series na mijn weten. Zoek ook nog 1 voor films.

nlondertitels.com heeft erg goeie ondertiteling, maar helaas is daar geen tool van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Heb nu ook even Auto-Sub geïnstalleerd, en wat ik erg fijn vind is: Web interface :D

Met die sub downloader van Bierdopje moest je nog heel veel handmatig doen, iets wat ik juist probeer te voorkomen. Met Auto-Sub op dit moment al 500 subs binnen gehaald en hoefde er bijna niks voor te doen. Het is nu alleen nog de vraag of alle subs kloppen met de versie downloads die ik heb (van welke release groep) zodat het synchroon loopt. Dat zien we vanavond wel even :)

Het enige nadeel van Auto-Sub, het aantal API calls staat op 300, welke na 24 uur resetten of handmatig zelf resetten. Kan je dit verhogen zodat ik niet iedere keer hoef te resetten naar paar subs gedownload te hebben, of zit die functie er in met een rede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hatsjoe schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:16:
[...]

Het enige nadeel van Auto-Sub, het aantal API calls staat op 300, welke na 24 uur resetten of handmatig zelf resetten. Kan je dit verhogen zodat ik niet iedere keer hoef te resetten naar paar subs gedownload te hebben, of zit die functie er in met een rede?
Die functie zit er inderdaad in met een goede reden. De meeste subtitle APIs staan maar X request per uur of dag toe. Als je daar overheen gaat heb je kans op geblokkeerd te worden. Dat kan jouw client specifiek zijn, maar ook een probleem zijn voor de maker van Auto-Sub.

Daar zou ik dus ietwat voorzichtig mee zijn :) Ik ga Auto-Sub ook eens checken, klinkt toch wel goed met zo'n webinterface (past wel goed bij sabnzbd & sickbeard).

Subtitles voor films download ik altijd handmatig overigens, of via XMBC. Maar omdat de kwaliteit daar nogal eens wisselt of subs onder de verkeerde scene geüpload worden, wil ik die meestal controleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 21-06-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:42
Hatsjoe schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:16:
Heb nu ook even Auto-Sub geïnstalleerd, en wat ik erg fijn vind is: Web interface :D

Met die sub downloader van Bierdopje moest je nog heel veel handmatig doen, iets wat ik juist probeer te voorkomen. Met Auto-Sub op dit moment al 500 subs binnen gehaald en hoefde er bijna niks voor te doen. Het is nu alleen nog de vraag of alle subs kloppen met de versie downloads die ik heb (van welke release groep) zodat het synchroon loopt. Dat zien we vanavond wel even :)

Die functie zit er uiteraard in met een reden. Bierdopje staat geloof ik maar een beperkt aantal API calls toe of iets dergelijks.
Hoe dan ook, gewoon lekker laten staan, het kost je nu een paar dagen om je hele archief van subs te voorzien, maar daarna hoeven alleen nog maar subs voor nieuwe afleveringen opgehaald te worden en blijf je absoluut onder die limiet.

Als je de renaming optie in SickBeard niet gebruikt (wat je sowieso niet moet doen als je subs wil vinden, bierdopje werkt helaas niet op hashes, maar op bestandsnaam), zal AutoSub de juiste subtitle downloaden. Er is overigens ook een optie waarin je kunt aangeven waar naar gekeken moet worden (serienaam, quality en release group en dat soort zaken). Als je die goedzet kan het echt niet misgaan
Behalve voor een paar gevallen, bijvoorbeeld Alcatraz, waar de episodes in een rare/verkeerde volgorde zijn uitgezonden en/of de nummering in Bierdopje niet overeenstemt met SickBeard/thetvdb.com, daar is niks aan te doen, maar dat is slechts sporadisch)

Nog een tipje trouwens: Als je ziet dat er voor een bepaalde serie (bv. The Killing (2011) of Missing (2012) geen subs gedownload worden: Ik weet even niet precies meer hoe de optie heet, maar op het meest rechtse tabblad kun je voor deze series het bierdopje ID van de serie instellen met iets als "The Killing (2011)=14744" en dan lukken ook die series prima.

Subs voor movies doe ik inderdaad ook handmatig, in mijn geval vanuit MediaPortal :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sleepie op 21-06-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Zo, alles ingesteld en werkt imo perfect! :)

Ben erg blij met Auto-Sub, paar willekeurige subs gepakt, en die liepen gewoon synchroon met de spraak.

Zal wel even de tip onthouden van de post processing, voor als ik foute subs krijg. Kan ik altijd nog nadat de subs gedownload zijn de post processor handmatig laten draaien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nPLQt.png
8)

[ Voor 29% gewijzigd door Hatsjoe op 21-06-2012 23:13 ]

Pagina: 1