Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat]data: URLs

Pagina: 1
Acties:

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Volgens Overzicht van UBB-codes #footnote_1 worden alleen HTTP en HTTPS voor images ondersteund. Kan data: daaraan worden toegevoegd? Dat is inmiddels gangbaar aan het worden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmm.. dan sla je dus het plaatje op in de database. Lijkt me niet handig voor een aantal grote topics die in de HK lopen. Al zullen de plaatjes wel beschikbaarblijven, wat opzich ook wel als voordeel kan werken. Ook geen hotlink beveiliging meer.

Dan heb je straks met een repost 20x het zelfde plaatje opgeslagen (Tweakers dan he).

Wellicht die feature ondersteunen als RML, om vervolgens de base64 op te slaan als plaatje in het foto-album van de user als die gekocht is via de karma-store, en dan de normale img-tag gebruiken naar die locatie.

/hard op meedenkend, als 420k users plaatjes gaan zetten in posts, kan je denk ik beter het foto-album gratis maken in de karmastore.

Ey!! Macarena \o/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Vanwege efficientie zijn externe plaatjes toch te prefereren (liefst natuurlijk in ons eigen fotoalbum), daarbij mist IE7 ondersteuning en is de ondersteuning van IE8 beperkt tot 32KB.

Doorgaans gebruik je data: uri's voor kleine plaatjes en icons om requests uit te sparen. Bij grotere plaatjes gaat de overhead van base64-encoding parten spelen en kan een extra request voordeliger/sneller zijn (vooral omdat dat asynchroon kan).

En inderdaad het argument dat bij meerdere keren voorkomen van hetzelfde plaatje er geen gebruik gemaakt wordt van browser-caching.

Al met al ben ik hier nog niet echt voorstander van voor het embedden van plaatjes in posts...

Intentionally left blank