Sindskort helemaal blij met me nieuwe aanschaf een knappe I7 3770 Ivy bridge pc met een GTX 560 1 GB videokaart. Zoals je kunt begrijpen hoort daar een leuke monitor bij maar echter heb ik geen idee welke ik moet gaan uitkiezen. Wel heb ik een paar vereisten.
* 22 Inch ( of groter )
* Heldere kleuren
* Eventueel zuinig in energie
* etc
Het probleem nu is ik heb geen idee waar ze het over hebben als ik lees :
Milisecondes reactietijd
Bepaalde Helderheid
Of ik nou moet kiezen tussen Led of TFT
Contrastverhoudingen
etc.
Waar ga ik hem voor gebruiken is dan waarschijnlijk de vraag? Ik houdt mij bezig als hobby met photoshop, illustrator en zo nu en dan aan video bewerking. Daarnaast surf ik natuurlijk over het net en kijk dan wel eens een filmpje.
Wat ik zoek is eigenlijk een leuke betaalbare monitor die tevens een goede kwaliteit kan aanbieden. Wat ik bijvoorbeeld wel eens merk is dat kleuren niet echt overeenkomen met het gene wat je op papier laat drukken. Zoals ik al aangaf ben een hobbyist dus hoeft niet meteen een state of the art beeldscherm maar zeer zeker ook geen crappy one.
Wie o wie zou mij enigzins kunnen helpen met het eventueel maken van een keuze of uitleggen waar ik voornamelijk op moet letten wat van belang is bij een monitor ?
Bij voorbaat dank
* 22 Inch ( of groter )
* Heldere kleuren
* Eventueel zuinig in energie
* etc
Het probleem nu is ik heb geen idee waar ze het over hebben als ik lees :
Milisecondes reactietijd
Bepaalde Helderheid
Of ik nou moet kiezen tussen Led of TFT
Contrastverhoudingen
etc.
Waar ga ik hem voor gebruiken is dan waarschijnlijk de vraag? Ik houdt mij bezig als hobby met photoshop, illustrator en zo nu en dan aan video bewerking. Daarnaast surf ik natuurlijk over het net en kijk dan wel eens een filmpje.
Wat ik zoek is eigenlijk een leuke betaalbare monitor die tevens een goede kwaliteit kan aanbieden. Wat ik bijvoorbeeld wel eens merk is dat kleuren niet echt overeenkomen met het gene wat je op papier laat drukken. Zoals ik al aangaf ben een hobbyist dus hoeft niet meteen een state of the art beeldscherm maar zeer zeker ook geen crappy one.
Wie o wie zou mij enigzins kunnen helpen met het eventueel maken van een keuze of uitleggen waar ik voornamelijk op moet letten wat van belang is bij een monitor ?
Bij voorbaat dank