Opzoek naar een knappe Monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Sindskort helemaal blij met me nieuwe aanschaf een knappe I7 3770 Ivy bridge pc met een GTX 560 1 GB videokaart. Zoals je kunt begrijpen hoort daar een leuke monitor bij maar echter heb ik geen idee welke ik moet gaan uitkiezen. Wel heb ik een paar vereisten.

* 22 Inch ( of groter )
* Heldere kleuren
* Eventueel zuinig in energie
* etc

Het probleem nu is ik heb geen idee waar ze het over hebben als ik lees :

Milisecondes reactietijd
Bepaalde Helderheid
Of ik nou moet kiezen tussen Led of TFT
Contrastverhoudingen
etc.

Waar ga ik hem voor gebruiken is dan waarschijnlijk de vraag? Ik houdt mij bezig als hobby met photoshop, illustrator en zo nu en dan aan video bewerking. Daarnaast surf ik natuurlijk over het net en kijk dan wel eens een filmpje.

Wat ik zoek is eigenlijk een leuke betaalbare monitor die tevens een goede kwaliteit kan aanbieden. Wat ik bijvoorbeeld wel eens merk is dat kleuren niet echt overeenkomen met het gene wat je op papier laat drukken. Zoals ik al aangaf ben een hobbyist dus hoeft niet meteen een state of the art beeldscherm maar zeer zeker ook geen crappy one.

Wie o wie zou mij enigzins kunnen helpen met het eventueel maken van een keuze of uitleggen waar ik voornamelijk op moet letten wat van belang is bij een monitor ?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wat heb je zelf al gevonden qua belangrijke dingen voor een monitor bij photoshop/videobewerking?

hint: wel belangrijk: type panel, kalibratie mogelijkheden, rgb spectrum. Niet belangrijk: response tijd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al veel positieve zaken gehoord over de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart). Heel die reeks Ultrasharps lijken mij trouwens de moeite. Misschien moet je daar eens een kijkje naar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavi2503
@aragnut mijn ervaring ( en hou ff rekening dat ik al zeker 8 jaar lang dezelfde monitor heb gehad ) is dat het gene wat ik op mijn monitor maak qua bijvoorbeeld kleur of scherpte bijna nooit overeenkomt met het gene wat ik op papier wil hebben uiteindelijk. Ik heb het dan over een aanzienlijk groot verschil.

Kijk en dit zijn dus termen die mij niks zeggen :S type panel, kalibratie mogelijkheden, rgb spectrum. Niet belangrijk: response tijd, dus zou je graag een antwoord hierop willen geven maar ik heb ook geen idee wat het doet zeg maar.

@Rubinski thanx voor de tip is altijd het kijken waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? eens door. Daar staat alles in uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die UltraSharps hebben trouwens een IPS-panel. Deze panels worden bvb ook gebruikt in de Cinema Displays van Apple (die waarschijnlijk boven je budget vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavi2503
@professioneel haatmeneer thanx voor de topic ik ga het zeker even doorlezen.

@Robinski opzich is het budget van dit beeldscherm niet schrikbarend of zo ik heb allang niet meer rondgekeken dus ja wat je zie is monitor hier voor 100 euro monitor daar voor 150 monitor zus voor 400 dus had niet echt een vast budget. Ben ooit eens begonnen met 1 van de eerste Phillips monitors tft dat ding was 400 euro desstijds maar he je had geen koelkast meer op je bureau haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pricewatch: Apple Cinema Display LED 27" kost helaas al snel 900 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een EIZO FlexScan S2231W. Is alweer een oudje maar werkt nog alsof ie zo uit de doos komt.

Ow ja, blijf uit de buurt van TN Panels das allemaal rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Heb voor mijn ouders ooit de gok gewaagd en een (destijds erg nieuwe en reviewloze) pricewatch: Iiyama ProLite X2377HDS-B1 gehaald. Geen spijt van gehad, enige nadeel is dat de hoogt niet aan te passen is, alleen het kantelen.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Pagina: 1