Toon posts:

Crossfire of toch snellere kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers

ik heb een vraagje, ik ben in het bezit van deze kaart--> Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

is een crossfire opstelling een goed idee of toch een snellere kaart kopen misschien ? [gezien dit een vrij dikke kaart is] kan een crossfire opstelling toepassen op mijn mobo,dat is geen probleem

heb momenteel een C.M 700 watt voeding is een andere voeding misschien nodig?

ik hoor het graag van jullie ...... :)

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-02 23:19
Heb je al bench's vergeleken van jou 6950 vs 7950?
Jou kaart is al meer dan een jaar oud, hoewel crossfire altijd een toegevoegde waarde is.

Succes met de afweging!

Verwijderd

Topicstarter
T.Rijkers schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:58:
Heb je al bench's vergeleken van jou 6950 vs 7950?
Jou kaart is al meer dan een jaar oud, hoewel crossfire altijd een toegevoegde waarde is.

Succes met de afweging!
ik ga eens even kijken en vergelijken tussen deze 2 kaarten bedankt voor de tip :)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

met crossfire zul je veel betere prestaties krijgen voor je geld, de prestaties worden bijna verdubbeld t.o.v. een 7970 die een keer 20% sneller is.
alleen maakt je pc meer lawaai, heb je meer warmte en vind je energierekening het niet zo leuk.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Fordox schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:18:
met crossfire zul je veel betere prestaties krijgen voor je geld, de prestaties worden bijna verdubbeld t.o.v. een 7970 die een keer 20% sneller is.
alleen maakt je pc meer lawaai, heb je meer warmte en vind je energierekening het niet zo leuk.
Plus je heb een minder soepele gameplay met minder fps en meer microstuttering.
Energierekening zal je niet eens op merken. ;) Jaarverbruik kan zo in eens minder zijn. :P

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 20:38
Toen mijn HD5870 links en rechts verslagen werd door nieuwere kaarten heb ik hier uit de V&A een tweedehands HD5870 gehaald voor zo'n 150 euro en kan ik nog steeds redelijk meekomen met de huidige grote jongens. Natuurlijk is een tweedehands kaart wat risicovoller, maar als je zorgt dat je hem in working order ziet of koopt bij iemand met voldoende positieve feedback kan er mijns inziens niet heel veel misgaan en zit je voor een goede prijs met een goede setup.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fordox schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:18:
Dat ligt aan je definitie van prestaties. Framerate verdubbeld misschien, maar frametime en latency blijven gelijk of worden slechter.

• s-man58
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2019
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 01:40:
[...]

Dat ligt aan je definitie van prestaties. Framerate verdubbeld misschien, maar frametime en latency blijven gelijk of worden slechter.
Hi Olaf dus meer framerates p/s dat begrijp ik maar wat is frametime heeft frametime invloed op framerate kwaliteit of zo ??? 8)7 want ik zit nl ook te dubben over n 2e kaart

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Frametijd is de tijd die het kost om een frame te renderen. En latency is de tijd tussen het doen van een actie (fire) en het zien van het resultaat. Hoe hoger die latency, hoe minder lekker het gamed.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Olaf van der Spek schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:22:
Frametijd is de tijd die het kost om een frame te renderen. En latency is de tijd tussen het doen van een actie (fire) en het zien van het resultaat. Hoe hoger die latency, hoe minder lekker het gamed.
Dan zou ik beginnen met het opzoeken van een oude CRT om mee te gamen als je dat ook echt ingame merkt : LCD's vertragen de boel al genoeg dus maakt dat beetje extra door SLI of Crossfire wat uit dan ?!
Ik vind van niet...
Sagaris schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:22:
Toen mijn HD5870 links en rechts verslagen werd door nieuwere kaarten heb ik hier uit de V&A een tweedehands HD5870 gehaald voor zo'n 150 euro en kan ik nog steeds redelijk meekomen met de huidige grote jongens. Natuurlijk is een tweedehands kaart wat risicovoller, maar als je zorgt dat je hem in working order ziet of koopt bij iemand met voldoende positieve feedback kan er mijns inziens niet heel veel misgaan en zit je voor een goede prijs met een goede setup.
+1 hier : Bij aanschaf van mijn PC wou ik al 2 stuks, maar door allerlei gezeik met de PC toch voorlopig bij 1 kaart gehouden en 1 jaar later een tweede erbij gekocht voor 50% minder grofweg.
En een tijdje terug weer NOG TWEE erbij gekocht voor nog minder, maar meer voor de lol dan het nut :D

Over een tijdje heb ik dus 4x 5870 in mijn PC O+

Zou nog bijna vergeten de TS te helpen : JA! Gewoon doen! Met een 69xx kaart heeft het IMHO zeer zeker nut : Dat is 1,5 een 7970 voor flink wat minder geld :)

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 05-07-2012 17:26 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:09

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:24:
Dan zou ik beginnen met het opzoeken van een oude CRT om mee te gamen als je dat ook echt ingame merkt : LCD's vertragen de boel al genoeg dus maakt dat beetje extra door SLI of Crossfire wat uit dan ?!
Ik vind van niet...
Heb ik al :p Helaas zijn beide CRTs niet 100%.
Zoek ook eens naar micro stuttering. En als extra vertraging niks uit maakt, maakt een wat lagere framerate dan wel uit?

• nero355

nero355

Olaf van der Spek schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:37:
Ik heb 2x 17 inch en 2x 19 inch op voorraad als backup :+
Zoek ook eens naar micro stuttering. En als extra vertraging niks uit maakt, maakt een wat lagere framerate dan wel uit ?
Micro stuttering ken ik wel, echter heb ik daar geen last van. Lagere framerare ook niet dus ik ben happy en ik denk dat vele anderen dat ook zullen zijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:37:
[...]

Zoek ook eens naar micro stuttering. En als extra vertraging niks uit maakt, maakt een wat lagere framerate dan wel uit?
Microstuttering is een probleem wat niet bij iedereen even erg optreed.
Mijn performance is namelijk stukken beter geworden sinds de 2e kaart, ook de 'gevoelsmatige fps' is omhoog gegaan.
Wat me wel opviel is dat de standaard crossfire profielen de kwaliteitssettings nogal hoog hebben staan t.o.v. standaard waardoor sommige games met default settings slechter draaien.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:44:
Mijn performance is namelijk stukken beter geworden sinds de 2e kaart, ook de 'gevoelsmatige fps' is omhoog
Natuurlijk. Het is meer een argument in CF vs een snellere kaart.

• s-man58
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2019
Olaf van der Spek schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:22:
ok thx Olaf

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:05
ik zou altijd voor een enkele snellere kaart gaan.
veel games zijn gewoon slecht ondersteund in crossfire of sli waardoor je in veel games het geld voor je 2de kaart gewoon over de balk gegooit heb.

met een enkele snellere kaart heb je daar nooit last van.

driver support voor crossfire zeker bij amd laat vaak lange tijd op zich wachten waardoor je gewoon maanden lang geen crossfire ondersteuning of slechte ondersteuning heb voor je game.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:20
Dat was misschien zo in 2007, nu valt dat echt wel mee hoor.
Als je naar de benchmarks van de populaire titels kijkt zie je eigenlijk altijd wel 80-100% schaling, en dat met de eerste (beta) drivers.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:05
mitsumark schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:38:
Dat was misschien zo in 2007, nu valt dat echt wel mee hoor.
Als je naar de benchmarks van de populaire titels kijkt zie je eigenlijk altijd wel 80-100% schaling, en dat met de eerste (beta) drivers.
nou ik heb een 6870 en bij elke update tot nu toe staat wel iets over crossfire problemen die opgelost zijn of juist nog niet opgelost zijn en de enorme preformance stijgin in crossfire (wat dus betekend dat het niet goed was)
met een enkele kaart heb je hier simpelweg nooit last van.
nou moet ik zeggen ik heb 11 jaar lang nvidia kaarten gehad en ik heb nog nooit zoveel problemen gehad in games als met mijn 6870.
amd lijkt zijn driver en support nog niet helemaal op orde te hebben waar nvidia dat volgens mij beter voor elkaar heeft (al weet ik het niet van de afgelopen 11 maanden omdat ik een amd kaart heb nu).

maargoed dat is het punt niet het punt is dat crossfire nog steeds niet zo optimaal is als bij een enkele snellere kaart.

wel is updaten naar crossfire met een 3de ouder model kaart goedkoper.

ik heb er ook kort over nagedacht maar wil gewoon weer terug naar nvidia alleen niet voor 475 euro!
mijn gtx 285 wat ook maar 330 euro en nee we hebben geen 40+% inflatie in een paar jaar we worden gewoon genomen :( .

• nero355

nero355

Jouw videokaart heeft gewoon problemen of iets anders in je systeem/software. Zowel ATI als nVidia hebben goede/slechte drivers en met beide is er genoeg gezeik te vinden !!

Ik draai met beide en heb voorlopig met beide geen problemen, maar dat betekent niet dat die nog kunnen komen :)

Verwijderd

het enige nadeel met ati crossfire is dat met nieuwe games het vaak niet ondersteund word en je moet wachten op cap/profile updates. dit kan soms 1 tot 2 maanden duren..
in dat geval zit je weer op 1 kaart wat maar gebruikt word van de 2..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 13:03 ]

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:01:
[...]

Natuurlijk. Het is meer een argument in CF vs een snellere kaart.
Nee niet echt, de snellere kaarten (lees: dual gpu kaarten) hebben namelijk ook last van microstuttering, in sommige gevallen zelfs meer dan een single gpu crossfire opstelling: http://www.tomshardware.c...ter-crossfire,2995-7.html
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:02:
het enige nadeel met ati crossfire is dat met nieuwe games het vaak niet ondersteund word en je moet wachten op cap/profile updates. dit kan soms 1 tot 2 maanden duren..
in dat geval zit je weer op 1 kaart wat maar gebruikt word van de 2..
En je kan zelf geen crossfire profiel aanmaken want.... ?
Het standaard crossfire profiel werkt prima met bijna alle games, nieuwe profielen geven meestel een winst van pak hem beet 10%, niet echt een argument om dan maar geen CrossFire te gebruiken.
Hij zal in 99% van de gevallen gewoon je 2e kaart gebruiken maar niet altijd zo efficient als het zou kunnen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 14:42 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:40:
Nee niet echt, de snellere kaarten (lees: dual gpu kaarten) hebben namelijk ook last van microstuttering, in
Dual GPU is gewoon CF, dus met sneller bedoel ik *niet* dual GPU.

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:58:
[...]

Olaf van der Spek schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:58:
[...]

Dual GPU is niet 'gewoon' CF maar verder duidelijk.
Pagina: 1