Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik ben bezig met een XNA project en wil 3D content maken. Op dit moment gebruik ik Blender welke ik wel vrij lastig vind, vooral de GUI.. Maar het probleem met Blender is dat de export naar FBX wel goed gaat maar verre van ideaal is om te gebruiken in XNA.

Wat is een goeie 3D programma wat eenvoudig in gebruik is (lees: meer gericht op beginners als ik) dat ook eenvoudige animaties kan doen? Er moet uiteraard een export functie zijn naar een formaat dat te gebruiken is in XNA (.fbx of .x files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Ik zou eens naar Sketchup kijken, is vziw een van de makkelijkere 3d pakketten en veel resources en plugins voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Jay-P schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:43:
Ik zou eens naar Sketchup kijken, is vziw een van de makkelijkere 3d pakketten en veel resources en plugins voor te vinden.
Volgens mij heeft Sketchup geen animatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Naar welke pakketten heb je zelf al gekeken? Er zijn er natuurlijk heel veel, en van veel van die pakketten is het in \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44 een hoop informatie te vinden.

Wat we je zo zonder meer al kunnen vertellen is dat een pakket waarin je als beginner gemakkelijk kunt moddelen en animeren vrijwel niet bestaat, het kost nou eenmaal veel tijd om te leren.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik gebruik nu Blender en heb al veel andere software gebruikt om te proberen of het wat was. Het belangrijkste doel is een goeie aansluiting met XNA mbt textures, animatie, etc.. Vandaar ook een losse topic ipv te vragen in een bestaande topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
maniak schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:09:
[...]

Volgens mij heeft Sketchup geen animatie?
Zit er wel degelijk in (volgens mij ook plugins voor beschikbaar met meer mogelijkheden) maar het blijft een afweging van gemak/mogelijkheden. Je zou ook voor een prof pakket als 3dsmax kunnen gaan met veel meer mogelijkheden maar tevens een veel steilere leercurve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Jay-P schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:39:
[...]

Zit er wel degelijk in (volgens mij ook plugins voor beschikbaar met meer mogelijkheden) maar het blijft een afweging van gemak/mogelijkheden. Je zou ook voor een prof pakket als 3dsmax kunnen gaan met veel meer mogelijkheden maar tevens een veel steilere leercurve.
En een grotere prijskaartje ;)

edit: Er zijn weinig goeie 'howto's' te vinden.. vaak is het een XNA example waarbij ze al een model meeleveren.. en anders is het een goeie 3D tutorial zonder rekening te houden met de export restricties..

[ Voor 20% gewijzigd door maniak op 19-06-2012 10:15 ]

Pagina: 1