Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn computer. Elke keer als ik mijn computer opstart komt hij tot het windows laadscherm. Daar aangekomen komer er dikke paarsen strepen door mijn beeld en start mijn computer opnieuw op. Dit wordt een endless loop, elke keer start hij weer opnieuw.

Ik heb van meerdere mensen gehoort dat dan mijn videokaart kapot is. Ik heb 1 andere pc thuis staan maar daar zit de videokaart op het moederbord dus kan het niet testen in mijn pc. Ik heb wel mijn videokaart in die pc gestopt en toen starten hij helemaal niet meer op (zwart scherm)

PS. Als ik in veilige modus start dan kom ik tot systeemherstel waar hij eeuwig in systeemherstel blijft. Ik heb hem een dag laten draaien op dit scherm zonder enige vooruitgang.

Hier een foto van mijn scherm met paarse strepen
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/hun9ex.jpg

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Als ie in een andere PC ook niet werkt lijkt het er idd op dat ie overleden is.

Je zou de bak methode nog kunnen proberen. Koeler en alles wat plastic is eraf halen, oven op 200 graden voor verwarmen en 10 min erin leggen.

[ Voor 48% gewijzigd door TheDeeGee op 18-06-2012 14:23 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Welke videokaart heb je?
Maakt het wel zo makkelijk. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09-2025
DanielWW2 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:23:
Welke videokaart heb je?
Ik gok op een Nvidia GeForce GT*8**** of GT*9*** :+

Verwijderd

DanielWW2 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:23:
Welke videokaart heb je?
Wekt verder ook goed met AMD kaarten ;)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
ik verwacht dat het om een onboard videokaart gaat.
om het probleem te takkellen heeft hij een losse videokaart gepakt om te testen of die ook dat probleem geeft.
vermoedlijk heeft hij bij die test nergens ingesteld dat de externe kaart gebruikt moet worden. (bios instelling)

ik vermoed ook dat het einde oefening is zo te zien.

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09-2025
dezejongeman schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:30:
ik verwacht dat het om een onboard videokaart gaat.
om het probleem te takkellen heeft hij een losse videokaart gepakt om te testen of die ook dat probleem geeft.
vermoedlijk heeft hij bij die test nergens ingesteld dat de externe kaart gebruikt moet worden. (bios instelling)

ik vermoed ook dat het einde oefening is zo te zien.
Nee, hij heeft 2 pc's zoals hij zegt, een met onboard en een met add-on videokaart.

Die add-on videokaart geeft strepen, als hij deze in de pc doet met onboard videokaart doet hij niks.
dat laatste dat hij het niet doet kan liggen aan dat hij de videokaart in de bios nog op de onboard heeft staan.
dat de videokaart strepen geeft in het opstarten kan liggen aan de soldeerpunten op de kaart die niet goed aansluiten op de gpu.

even 10 minuten op 200 graden in de oven ? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ethelind op 18-06-2012 14:35 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ethelind schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:26:
[...]

Ik gok op een Nvidia GeForce GT*8**** of GT*9*** :+
Dat vermoed ik dus ook. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een evga gforce 9600 GT - Ik was sowieso al van plan een nieuwe kaart te kopen maar als er iets anders kapot is wil ik eerst dat fixen :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:53:
Ik heb een evga gforce 9600 GT - Ik was sowieso al van plan een nieuwe kaart te kopen maar als er iets anders kapot is wil ik eerst dat fixen :)
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Astu, je kan de kaart bakken in de oven en dan doet die het even weer.
Niet lang maar wel weer even. Een nieuwe kopen is beter. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-06-2012 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :) Maar aan de foto te zien zal het wel mijn videokaart zijn toch? Niet dat ik een nieuwe koop en dat hij het nogsteeds niet doet :p

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem in de oven gestopt. Nadat ik hem weer in mijn computer deed krijg ik helemaal geen scherm meer. Mijn monitor blijft zwart (alsof de voeding uitstaat, maar die staat aan)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-02 15:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:31:
Ik heb hem in de oven gestopt. Nadat ik hem weer in mijn computer deed krijg ik helemaal geen scherm meer. Mijn monitor blijft zwart (alsof de voeding uitstaat, maar die staat aan)
Ach ja, als je het niet probeert kan het ook niet helpen hé. Je hebt hem toch niet op microgolfoven gezet? :+
En het is wel degelijk je videokaart. Ik heb ook een keer hetzelfde probleem gehad (GeForce 8600GS), is een bekend probleem bij die serie kaarten. Gewoon een nieuwe erin en je kan weer verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Mavamaarten op 18-06-2012 17:39 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1