Goedemiddag mensen, ik wil binnenkort een nieuwe desktop kopen omdat ik veel met grafische programma's werk en met auditieve software (VSTi en VST) die mijn huidige systeem nauwelijks trekt.
Ik heb ooit de fout begaan een pc bij de Paradigit te kopen met als gevolg dat ik met een computer zit met goedkope componenten; daarom heb ik besloten dit maal zelf een systeem samen te stellen. Dit is de eerste keer dat ik dit ga doen, ik heb zelf al een lijst gemaakt, maar blijf toch met een aantal vragen zitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Audioproductie en grafisch werk, af en toe een spelletje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 a 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Maudio 2496 en Wacom Bamboo padje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merken met een stabiele reputatie
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik maakt me niet zoveel uit; echter wil ik wel een beetje een stil systeem dat zwaar belast kan worden gedurende langere periode. Overmatig geluid leidt me erg af tijdens het werken met het systeem.
Daarnaast heb ik een drietal vragen;
- Wordt het huidige systeem zoals ik dit heb samengesteld beperkt door een bottleneck die ik over het hoofd zie?
- Is de koelingpasta die wordt geleverd bij de scythe heatsink voldoende?[/i]
Zijn er zaken die jullie totaal anders zouden aanpakken?
Bij voorbaat heel erg bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen
Ik heb ooit de fout begaan een pc bij de Paradigit te kopen met als gevolg dat ik met een computer zit met goedkope componenten; daarom heb ik besloten dit maal zelf een systeem samen te stellen. Dit is de eerste keer dat ik dit ga doen, ik heb zelf al een lijst gemaakt, maar blijf toch met een aantal vragen zitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Audioproductie en grafisch werk, af en toe een spelletje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 a 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Maudio 2496 en Wacom Bamboo padje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merken met een stabiele reputatie
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik maakt me niet zoveel uit; echter wil ik wel een beetje een stil systeem dat zwaar belast kan worden gedurende langere periode. Overmatig geluid leidt me erg af tijdens het werken met het systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,37 | € 14,37 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | Microsoft Digital Media Keyboard 3000 | € 18,45 | € 18,45 |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 19,- | € 19,- |
| 1 | Intel Core i5 3550 Boxed | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX650 V2 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Asus P8H77-V LE | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 860,67 | |
Daarnaast heb ik een drietal vragen;
- Wordt het huidige systeem zoals ik dit heb samengesteld beperkt door een bottleneck die ik over het hoofd zie?
- Is de koelingpasta die wordt geleverd bij de scythe heatsink voldoende?[/i]
Zijn er zaken die jullie totaal anders zouden aanpakken?
Bij voorbaat heel erg bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen
[ Voor 23% gewijzigd door Clamchowder op 19-06-2012 19:08 ]