Toon posts:

Water of gewone koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik ben van plan te overklokken maar dat gaat niet erg goed met de stock cooler,
maar ik heb ongeveer een budget van $50.

Ik zat te denken aan de Scythe Mugen 3 Rev. B PCGH Edition, dit is luchtkoeling en haalt op load temperaturen van rond de 49 graden en die kost 48 euro. Ook zat ik te denken aan de ANTEC KÜHLER H2O 620, die op load temperaturen van rond de 50 graden haalt en 50 euro kost.

Mijn vraag is dus, wat is beter? Zijn er verder nog verschillen tussen deze typen koeling? En zijn er nog beter alternatieven in dezelfde prijsklasse?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Handig als je er even bij zegt wát je wil koelen.

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12-2025

DMZ

Koop een Mugen 2, doet het vaak beter dan de Mugen 3 en is goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
DMZ schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:13:
Koop een Mugen 2, doet het vaak beter dan de Mugen 3 en is goedkoper.
Ehm ja sorry, het is een Intel i5 2500K

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12-2025

DMZ

Als je voor luchtkoeling gaat, koop dan gewoon een Mugen 2.
Waterkoeling is over het algemeen iets stiller en koelt iets beter, maar als je echt wil gaan waterkoelen zou ik het ook gelijk goed doen.

Je moet natuurlijk ergens beginnen. Met waterkoeling hoef je je geen zorgen te maken over low-profile geheugen en dat soort zaken, met een Mugen bijvoorbeeld wel. Verder is het echt persoonlijke voorkeur. In een kast met slechte ventilatie zou ik gaan voor waterkoeling, in een kast met goede ventilatie eerder voor lucht, binnen dit budget.

Verwijderd

Topicstarter
DMZ schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:19:
Als je voor luchtkoeling gaat, koop dan gewoon een Mugen 2.
Waterkoeling is over het algemeen iets stiller en koelt iets beter, maar als je echt wil gaan waterkoelen zou ik het ook gelijk goed doen.

Je moet natuurlijk ergens beginnen. Met waterkoeling hoef je je geen zorgen te maken over low-profile geheugen en dat soort zaken, met een Mugen bijvoorbeeld wel. Verder is het echt persoonlijke voorkeur. In een kast met slechte ventilatie zou ik gaan voor waterkoeling, in een kast met goede ventilatie eerder voor lucht, binnen dit budget.
Ja ik denk dat ik ga voor waterkoeling, aangezien ik een case heb met maar een redelijke airflow en high profile geheugen, maar zijn er nog andere goedkopere alternatieven dan degene die ik hierboven genoemd heb? Ik ben op het moment namelijk niet echt aan het zwemmen in het geld.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

de Zalman CNPS10X Performa (pricewatch: Zalman CNPS10X Performa) zou wat beter zijn dan de machtige Mugen. Ook is ie ietsje goedkoper.

People as things, that’s where it starts.

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2025
Als je niet zwemt in het geld zou ik waterkoeling links laten liggen... Dit is en blijft een dure aangelegenheid.. Voor 50euro ben je nog lang niet klaar.. Voor een redelijke waterkoeling set heb je rond de 2 á 400 euro nodig..

Ik verwijs je graag naar het forum voor waterkoeling
http://forum.highflow.nl/forum.php

En anders zou je nog altijd een corsair h50 of iets in die richting kunnen halen, maar dan is de mugen stiller. Mugen komt als beste prijs/prestaties uit de bus
reviews: Vier high-end koelers op de pijnbank
VasZaitsev schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:36:
de Zalman CNPS10X Performa (pricewatch: Zalman CNPS10X Performa) zou wat beter zijn dan de machtige Mugen. Ook is ie ietsje goedkoper.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, dit artikel, en andere als je ff googled, bewijzen het tegendeel. True dat ie wat goedkoper is, dat dan weer wel..

[ Voor 27% gewijzigd door Gertjezzz op 16-06-2012 17:47 ]

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik zou gaan voor een gesloten watercooling. ala http://tweakers.net/price...c-h2o-620.html#tab:prices deze hier. Je hoeft je geen zorgen te maken over je high/low profile geheugen en voor zover ik weet koelt hij nog eens degelijk ook.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
pricewatch: Scythe Mine 2

deze is nu slechts 25 euro :9~
het is de beste luchtkoeler die er nu op de markt te krijgen is! *heilig* _/-\o_

en die haalt al die gesloten waterkoelers van bijv. corsair tot aan de H70 makkelijk in.

[ Voor 17% gewijzigd door w4v3g0d op 30-06-2012 01:20 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Luchtkoeling wind het van niet-customwaterkoeling, met gemak en stilte.

En ik betwijfel of de Mine 2 heilig is. Denk dat een beetje Thermalright of Noctua er filet american van maakt.

• w4v3g0d
VasZaitsev schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:21:
Luchtkoeling wind het van niet-customwaterkoeling, met gemak en stilte.

En ik betwijfel of de Mine 2 heilig is. Denk dat een beetje Thermalright of Noctua er filet american van maakt.
nope, de resultaten zijn echt groot in vergelijking met die D14 van noctua, die toch wel als een van de beste luchtkoelers uit de bus kwam.

heb ergens nog een grafiekje, moet ik even zoeken.

oke ergens op t.net heb ik een grafiekje gezien waarin duidelijk stond dat die Mine 2 die D14 vernietigde met iets van 5/7 graden geloof ik.
maar nu ik andere grafieken heb gezien, presteert hij net zo goed als een D14 alleen is hij 3x zo goedkoop.

[ Voor 20% gewijzigd door w4v3g0d op 30-06-2012 01:30 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Thermalright Archon is beter, zoals ik al verwachte. Alleen moeilijk/niet te verkrijgen, En 2x zo duur.

Volgens mij is de Thermalright HR-02 de opvolger, voor 30 piek, en 40 piek met TY-140 fan, die los ongeveer 6 euro kost.

Ergo, price/performance wint de Mine 2, performance is in handen van Thermalright.

Reviews:
http://www.xbitlabs.com/a...cythe-mine-2_5.html#sect0
http://www.pureoverclock.com/review.php?id=1306&page=5

• w4v3g0d
raar, dat zo'n single towertje meer behaalt dan 2 dikke cakes aan heatsinks :/

maar alsnog is de Mine 2 op het moment gewoon voor die prijs de beste koeler die je kan krijgen(let op! VOOR DIE PRIJS *anders begint er zometeen weer iemand te huilen* )

gewoon een beest van een koeler, gelijk kopen!

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06-2025
Wat je natuurlijk ook altijd kan doen is eventjes de pricewatch doorgronden. Lees een paar reviews. Kom je ook al een heel eind mee. :D

• w4v3g0d
miel54 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:37:
Wat je natuurlijk ook altijd kan doen is eventjes de pricewatch doorgronden. Lees een paar reviews. Kom je ook al een heel eind mee. :D
normaal zou dat idd een goeie zet zijn.
alleen het is wel bekend dat de Mine 2 een beest van een koeler is en ook nog eens verrekte stil is!

daarbij opgeteld dat hij ook nog maar 27 euro is!!!!!111!!!1!!!11!!1! :P

dat is op het moment gewoon de beste keuze.

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11-2025
hardwarejunk schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:33:
raar, dat zo'n single towertje meer behaalt dan 2 dikke cakes aan heatsinks :/

maar alsnog is de Mine 2 op het moment gewoon voor die prijs de beste koeler die je kan krijgen(let op! VOOR DIE PRIJS *anders begint er zometeen weer iemand te huilen* )

gewoon een beest van een koeler, gelijk kopen!
Het is niet raar, de reden waarom de koeler zo efficiënt is, is omdat hij maar liefst 16 HEATPIPES heeft.
Meer heatpipes -> sneller/meer warmte afgifte -> betere koeling. De fan is ook goed ontworpen om de ideale hoeveelheid druk op te leveren.

Ik heb mijn volgende luchtkoeler gevonden =D

[ Voor 3% gewijzigd door Sabo op 30-06-2012 01:54 ]

• w4v3g0d
Sabo schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:53:
[...]

Het is niet raar, de reden waarom de koeler zo efficiënt is, is omdat hij maar liefst 16 HEATPIPES heeft.
Meer heatpipes -> sneller/meer warmte afgifte -> betere koeling. De fan is ook goed ontworpen om de ideale hoeveelheid druk op te leveren.

oke, naja weet ik dat ook weer.(van de heatpipes wist ik het wel alleen ik wist niet dat hij er wel 16 had!)
Sabo schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:53:
welke bedoel je dan??

[ Voor 14% gewijzigd door w4v3g0d op 30-06-2012 13:06 ]

Pagina: 1