Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telenet 100/120mbit Usenet gebruik

Pagina: 1
Acties:

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
Sinds enkele weken overwegen we om definitief over te schakelen van Dommel naar Telenet. De voornaamste reden is de snelheid. Nu hebben we een 20/2 profiel. Bij Telenet zou dit oplopen tot 120/5.

Ik ben er mij van bewust dat Telenet aan traffic shaping doet. Ze knijpen Youtube, Torrents en Usenet toe. Juist weet ik niet in welke orde ze dit doen en wat ik mij hier moet bij voorstellen. Ze hadden me verteld dat dit voornamelijk in de piekuren zou zijn, maar met hoeveel knijpen ze toe? Ik kan best wel leven met 50-80mbit in de piekuren. Maar voor hetzelfde geld krijg je maar 5mbit de hele dag door.

Ik heb Telenet gecontacteerd en zij beweren dat ze niet aan Traffic Shaping doen. Iedereen spreekt elkaar tegen.

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:32
Ik heb een tijd terug een abbo gehad bij Astraweb om usenet te lezen en ik kan vertellen dat ik daar iig de volledige telenetsnelheid haalde.

• edmunt
pachacuti schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:25:
Ik heb een tijd terug een abbo gehad bij Astraweb om usenet te lezen en ik kan vertellen dat ik daar iig de volledige telenetsnelheid haalde.
Haalde je de maximum snelheid de hele dag door bij Telenet?

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

masauri

aka qwybyte

Wat ik me dan afvraag is of men dit ook kan knijpen als je via een vpn of proxy verbinding maakt?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• edmunt
masauri schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:45:
Wat ik me dan afvraag is of men dit ook kan knijpen als je via een vpn of proxy verbinding maakt?
Onder SSL kan men dit wel. VPN en Proxy is een goede vraag.