Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop max 1400 euro

Pagina: 1
Acties:

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11 12:29
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop die een aantal jaartjes meekan, zowel multimedia-use als soft-gaming (geen extreem hoge quality settings zijn nodig).

Ik vind het nogal verwarrend om in te schatten welke laptop goeie build quality heeft en welke niet etc...

Budget is 1400 euro max.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar:
pricewatch: Medion Erazer X6821

Review: (wel een versie zonder SSD en HD scherm)
http://www.hardwareheaven...op-review-conclusion.html

Echter volgende bemerkingen:
* Snelheid SSD (niet duidelijk welke schijf)
* Build quality
* Snelheid WIFI, enkel 2.4ghz
* Hoeveel GB Ram heb je eigenlijk echt nodig?

Alternatief (1.404,91 euro)

XNOTEBOOKS® SENSE IV15-GT650 / HD4000 Optimus

Beeldscherm / videokaart
15.6" Full HD NVIDIA GT650 Optimus Technologie 1GB DDR5 * Direct X11 *
Gratis brightpixel garantie+

5600mA batterij, normaal € 99,-

Glanzend of ontspiegeld
FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM in plaats van glans dit is geen folie / film / screen protector !

Processor
Intel Core i7 - 3612QM Quad Core (2.1GHz -3.1GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 35 Watt
Koeling

Supercool (voor standaard gamers en fotobewerking)
Geheugen
8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )

Harddisk / SSD
128 GB SSD CRUCIAL m4 sata-600 IOPS 40.000 ( met TRIM functie ) HOTSELLER !
Tijdelijke aktieprijs !

Opticals
DVD±ReWriter

Toetsenbord
Toetsenbord AZERTY * BELGISCH *

Wireless
Bigfoot N 1103 ( 450Mbps ) Snelste Gaming / Mutimedia wireless NIEUW !

Besturingssoftware 64Bit (DVD)
WINDOWS 7 Home Premium 64 Bit - NEDERLANDS - (Upgrade windows 8 via Microsoft € 14,99)

Garantie uitbreidingen
2 jaar Pickup & Return (haal en breng service)

Draagtassen / Backpacks / Sleeves
15.4" - 15.6" Draagtas kleur Zwart * GRATIS *

Verwachting aan de laptop:
* 15.6 inch Full HD scherm
* Ivy Bridge quad core
* 9 cell battery
* Goede WIFI (liefst 2.4 en 5 ghz combined)
* SSD
* Graphics: niet om extreem te gamen, maar om de komende jaren op medium settings toch iets te kunnen spelen.
* In Belgie te verkrijgen (of te verzenden naar Belgie) ;-)

Bedankt voor jullie input!

Zai

[ Voor 41% gewijzigd door zaizuney op 16-06-2012 12:03 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Xnotebook is een clevo rebrand, en die is echt om over te huilen. (Adder onder het gras).
Medion erazer is wel erg zwaar, met een korte accuduur maar wel met een goede bouwkwaliteit. Maar voor die prijs is en Dell XPS17 of een in de duurdere range een Alienware een veel betere keuze dan de Medion

Voor wat jij wilt gaan doen springen er bij mij 2 laptops naar boven.

De Vaio S15
- Erg goede Full HD IPS 15"
- Redelijke goede accuduur
- Erg laag gewicht: <2KG
- Nvidea Geforce 640M Keppler (2GB)
- Zeer zeker in belgie te verkrijgen
- Quad Core i7 Ivy Bridge te verkrijgen
- Erg goede koeling
- Zelf de SSD erin modden, want Sony vraagt woekerprijzen.. Is tevens ook maar 2 schroefjes om het te doen. :9

Nummer 2:
Asus N56
- Is zwaarder dan de Sony (2.6 kg)
- Goede Full HD TN paneel, niet zo goed als de Sony IPS
- Betere GPU (650m)
- Quad Core i7 Ivy Bridge
- Redelijk goede accuduur
- Groter in formaat

Prijs specs verhouding is uitstekend bij beide laptop merken.
Naar mijn idee kun je zeer zeker redelijk uit de voeten met de Nvidea Gforce 640M betreft gamen.
Dus waar hecht je meer waarde aan: Gewicht + Formaat of de iets betere GPU?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vinand schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:39:
Xnotebook is een clevo rebrand, en die is echt om over te huilen. (Adder onder het gras).
En toch zie ik veel meer mensen die er niets dan lof over spreken..
bv.
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=1025007
[Ervaringen] xnotebooks

en als ik slechte dingen erover zoek, kom je gewoon uit op anandtech die er een persoonlijke haat tegen hebben..?

zeker dat het geen mythe geworden is van een paar jaar geleden fzo?

• Vinand
SmokingCrop schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:48:
[...]

En toch zie ik veel meer mensen die er niets dan lof over spreken..
bv.
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=1025007
[Ervaringen] xnotebooks

en als ik slechte dingen erover zoek, kom je gewoon uit op anandtech die er een persoonlijke haat tegen hebben..?

Alsnog ben je prijs/technisch kwalitatief veel beter af bij een Vaio SE (<-- Eigen SSD in proppen, Sony zijn echt oplichters betreft SSD prijzen) of een Asus N56. Die zijn over het algemeen gewoon in vele oppervlakken een veel betere apparaat, met daarnaast ook nog het feit dat ze nieteens duurder zijn... Is gewoon een betere en veel veiligere aankoop dan de gemiddelde Xnotebooks.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

SmokingCrop schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:48:
Anandtech is simpelweg de beste reviewsite. Ik ben het zelden oneens met anandtech, en als dat zo is, dan zijn daar erg goede redenen voor.
Nope: aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"
Dat is het vorige model, met sandy bridge. Er is al bevestigd dat de bouwkwaliteit van de nieuwe hetzelfde is. Imo (lees: aldus anandtech, en zo'n beetje iedereen die meerdere laptops hebben geprobeerd) valt de bouwkwaliteit gewoon erg tegen. Niet wat je verwacht voor een significant hogere prijs dan dell & asus..

Daarnaast worden A) tevreden gebruikers gevraagd hun ervaringen te plaatsen.. en [norml]B)[/] vind je zelfs over de ergste troep goede ervaringen. Hoeveel owners zijn negatief over de N53 of N55? Maar als je dan anandtech na slaat of iemand die zowel de XPS 15 als N53 als N55 heeft geprobeerd, dan worden de verschillen in kwaliteit snel duidelijk.

De opties nu zijn de N56 en sony 15S. Als je bereid bent een maandje te wachten op reviews zou je mogelijk de nieuwe XPS 15 en inspiron 15R daar aan toe kunnen voegen.

• zaizuney
@ Vinand, mijn broer heeft Sony Vaio, nooit zou ik er een willen kopen! De "bubbels" zijn na 2 jaar al glad gesleten, en ook voor de rest zijn er heel wat mankementen aan.

De asus, ik vind niet direct een versie met de 650M erin? En wat met de wifi? Ik wil gemakkelijk high def kunnen streamen etc...

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:36
Sinds vandaag de N56VZ in huis van Asus en tot nu toe niet meer dan lof. Bouw kwaliteit is prima, prijs is relatief goedkoop en is supersnel. Dit in combinatie met het 1920x1080 scherm ben ik er in ieder geval blij mee dat ik voor deze heb gekozen.

Edit: Hier linkje naar de laptop: pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL

En hier van uit voorraad te bestellen: http://www.campusshop.nl/...3610qm_8_750/details.aspx

Ik heb er nog wel een SSD in gezet ipv de harddisk.

[ Voor 42% gewijzigd door wesjuhdabomb op 19-06-2012 19:20 ]

• Vinand
zaizuney schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:07:
@ Vinand, mijn broer heeft Sony Vaio, nooit zou ik er een willen kopen! De "bubbels" zijn na 2 jaar al glad gesleten, en ook voor de rest zijn er heel wat mankementen aan.

De asus, ik vind niet direct een versie met de 650M erin? En wat met de wifi? Ik wil gemakkelijk high def kunnen streamen etc...
Als de ene Sony Vaio slecht is betekend niet dat de andere ook slecht is...
De E en F series, consumenten series zijn zeker crap, maar de zakelijk lijn zijn uitstekende laptops.

Je kan een laptop niet beoordelen op het merk, alleen maar op het product dat voor je staat. Sony heeft goede en zeker ook briljante laptops, maar Sony heeft ook slechte en zeker ook schijt machines bedoelt om je reet mee af te vegen na het toilet bezoek.

Nogmaals, kijk eventjes naar de Vaio S15 (Zakelijke series ja :p) en de Asus N56 die binnenkort gaat uitkomen aan het eind van Julie met een 650M. Dat zijn gewoon de 2 beste aankopen in dit prijssegment...

• wesjuhdabomb
@hierboven: Zoals al aangegeven is de N56 blijkbaar al te koop :) Ik typ er iig nu van (met een 650M).

• zaizuney
Welke WIFI chip heeft de N56?

• wesjuhdabomb
Er zijn modellen met een intel kaart. De mijne heeft een Atheros AR9485WB-EG
Pagina: 1