Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Multi VLAN KPN IPTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoek werk gedaan te hebben het eea gevonden mbt andere modems en KPN + IPTV, maar toch heb ik een probleem waar ik even niet uit kom:

Experia box vervangen door een Draytek 2850Vn. VDSL ingesteld (Tag 6 meegegeven) en internet loopt.

MultiVLAN, VLAN4 gebridged naar poort 3 intern, en ik had TV. Ik dacht dat ik alles voor elkaar had, maar niets is minder waar. Gisteren stroomstoring gehad, Modem en STB's lagen eruit. Alles weer netjes aangezet, krijgen de STB's F12 (Geen IP adres, controleer bla bla bla).

Ik alles weer gecontroleerd in de Draytek, maar hier leek alles gewoon goed te staan. Internet werkte, echter IPTV niet. Experiabox ertussen gezet, en na een half uur weer internet en TV. Hierna Draytek ertussen gezet, en ook nu weer TV.

Het lijkt erop dat ik een configfoutje gemaakt heb misschien, maar ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken.

Je kan in de Draytek aangeven dat een bepaald kanaal (channel 5 in dit geval) een bepaalde stream is. Deze stream staat nu ingesteld op IPTV, wat mij goed lijkt. Nu is er ook een mogelijkheid om aan te geven of dat de channel IP Static/Dynamic is of dat hij er niets mee moet doen. Dit is nu ingesteld op Dynamic. Daar hij wel TV doorlaat, weet ik wel dat de VLAN tag wel goed is.

Wie heeft er nog meer een soort gelijke setup, en kan me hiermee helpen. Ik heb namelijk vrij weinig zin om iedere keer na een stroomstoring oid eerst de Experiabox ertussen te zetten voordat ik de Draytek weer kan aansluiten.

Zie ik iets over het hoofd?

Groet,

Bart

Verwijderd

dit is wel een erg oud draadje... maar ik heb een zelfde probleem; en kom er niet meer uit |:(

Ik probeer mijn FritzBox te vervangen door een Draytek 2860Vn+

Internet doet het uitstekend (beter dan met de FritzBox); VLAN ID 6 meegegeven....
MultiVLAN, channel 10, WAN poort VDSL met VLAN id 4 gebridged naar poort 6

alles werkt prima...

STB uit en weer aan en hij blijft hangen op de initialisatie...
FritzBox er weer tussen; restart van de STB en TV doet het weer...
STB aanlaten en FritzBox vervangen door de DrayTek, IPTV hersteld zich weer....

Heb je dit probleem na 3jaar weten op te lossen? :*)
wat doe ik fout :?

• Dr.Energy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-10 06:29
Ik ben hier ook druk naar op zoek!

IK heb een Vigor 2920n, en heb inmiddels internet werkend! Ik krijg het alleen niet voor elkaar om IPTV werkend te krijgen.

Dit zou het laatste zijn zodat ik afscheid kan nemen van me experia box.

Even afwachten of iemand misschien iets weet, zal zo even een linkje hier toevoegen met een thread op tweakers.net waar ik net al me gegevens heb geplaatst.

EDIT: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478646

[ Voor 8% gewijzigd door Dr.Energy op 21-07-2015 10:28 ]

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13
hier werkt het met xs4all, zal vast niet anders zijn
8. Yes VDSL 4

gebruik alleen channel 8,op wan type vdsl , vlan tag 4
met draytek 2860vn+

• Dr.Energy
akatar schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:24:
hier werkt het met xs4all, zal vast niet anders zijn
8. Yes VDSL 4

gebruik alleen channel 8,op wan type vdsl , vlan tag 4
met draytek 2860vn+
Heb jij ook IPTV werkend?

Zou jij eens een paar screenshots kunnen maken van die instellingen?

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13
Afbeeldingslocatie: http://xgamer.nl/iptv.jpg

spannender als dit gaat het niet worden vrees ik

• Dr.Energy
Dan snap ik er echt helemaal niks meer van. Gister geprobeerd met een HP Procurve switch ertussen zoals aangegeven op netwerkje.com.

Dit werkt perfect met het VLAN doorgeven. Zodra ik dit op mijn Draytek probeer werkt het niet.

Bij mij zit het er iets anders uit maar komt op hetzelfde neer. Je maakt een channel aan met een ID en koppelt deze aan een fysieke poort met een VLAN tag.

Ik zal vanavond een screenshot maken van de desbetreffende instellingen en schermen, volgens mij zie ik iets kleins over het hoofd namelijk.
Pagina: 1