Ik zou je zelf ook aanraden om óf een drive-in show in te huren, of op zijn minst alleen een geluidssysteempje waar je gewoon je eigen laptop op in kan prikken. Met die Logitech set ga je het in ieder geval niet redden, even rekenend op een bruiloft van misschien 100 man.
Bovendien kan een beetje licht ook heel veel sfeer toevoegen op een bruiloft.
Vraag voor de grap gewoon eens rond in het officiële GoT DJ-topic, misschien dat er daar mensen op een vrije avond wel voor een hap eten en een krat bier willen draaien als ze er zelf geen kosten aan hebben.
How to become a DJ: Deel XVIIBeefHazard schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:09:
Wat je ook kunt doen: DJ regelen (Iedereen kent wel iemand), wat kleine gear huren en klaar ben je. Even bij een geluidsboer kijkende: CDJ-350 €30 om te huren. Dat keer 2 is €60. Mixer nodig, kost een DJM-800 (Helaas hebben ze geen 350) €50. Komt je uit op €110 voor de DJ-gear. Dan zijn er nog speakers en een versterker nodig. Een DAP 300W (Is zeker weten zat!) versterker is €25. Zitten we op €135. Dan nog een simpel stel bijbehorende DAP 200W speakers voor €15 per stuk. Komen we op €165 voor een hele set. Prima te doen toch? Heb je dan nog een DJ nodig, ik wil wel draaien voor je. Heb veel ervaring, feesten met ongeveer 500 man heb ik met gemak gedaan. We gingen in dit topic eigenlijk al uit van €200 euro, dus ik wil voor die €35 wel draaien.
Wacht, je raadt hem aan om een Pioneer DJ-set te huren met een DAP PA-systeem?
Beetje de (dure) omgekeerde wereld. In de drive-in markt draaien we steeds meer met laptops en externe HDD's, met een controller, en niet meer met CDJ's en loeizware koffers/mappen vol met CD's. Bovendien gaat er op je DJM-800 niet (of met veel geknoei) echt goed 2 microfoons, dus dat is niet een setje wat je op een bruiloft neer wil zetten. Op een stampfeestje is het een prima mixer.
Ik zou zelf eerder kijken naar iemand die een systeempje met een 15" of 18" sub en 10" of 12" toppen voor je kan verhuren. Dan hoeven die topkasten ook niet op hun tenen te spelen en wordt het allemaal veel minder schel. Watt is hier niet belangrijk, maar de SPL die je voor die Watts kan krijgen wel!
Bovendien, in je rekensom komt alles blijkbaar op een magische manier op lokatie. Ik weet niet of iedereen zo'n prachtige teleporter in zijn opslag heeft staan, maar anders komen er nog kosten bij om een auto (kleine bestelwagen) te huren en die van de benodigde slurp te voorzien natuurlijk.
[
Voor 61% gewijzigd door
Stoney3K op 15-06-2012 02:35
]