Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Laptop Keuze: MacBook Air, XPS 15z of alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Helaas, mijn mooie trouwe Dell XPS M1530 is echt overleden.
Nadat hij al 2 nieuwe moederbordjes heeft gekregen, wordt het nu echt tijd voor een vervanger.
De XPS M1530 bestond uit een Intel Core 2 Duo T7500, 4GB intern en een 620GB HDD. Maar ik kon de laatste tijd ook redelijk uit de voeten met een 320GB HDD.
Dus begint de zoektocht naar een nieuwe laptop.

Wat zijn de eisen aan de specs:
Budget: Tot +/- €1.500,-
Processor: Bij voorkeur i7 processor (gewoon omdat ik daar vermoedelijker langer mee vooruit kan in de toekomst. I5 laat ik even over aan de reacties die komen over wat die processor aan kan.
Geheugen: 8GB intern
HDD: SSD 256GB/512GB (vraag me af of 256 wel genoeg is zie onder)
Schermgrootte: tussen 13” en 15,6”
Resolutie: Liefst zo hoog mogelijk, maar dit gaat geen dealbreaker worden denk. Het 1440x900 scherm op mijn XPS was al prima. Dus dat of hoger.
Grafische kaart: Geen idee. Ik kijk nu vooral nog naar het geheugen van die kaarten. Wellicht kan ik hier nog wat advies over krijgen.
Besturingssysteem: Windows of MacOS (geen ervaring met die laatste, maar lijkt me ook wel eens een prettige vernieuwing)

Wat ga ik ermee doen?
Gewoon de huis-tuin-keuken dingetjes: Werk, school, internet en e-mail. Daarnaast maak ik intensief gebruik van Lightroom. Met een zeldzaam uitstapje naar Photoshop. Met Lightroom kon mijn oude XPS nog redelijk omgaan. Hoewel ik bij heftige wijzigingen een behoorlijke vertraging had. Vooral Batchverwerkingen gaven wel problemen.

Over de HDD:
SSD omdat deze een stuk sneller is. Wel wil ik echter mijn foto’s en documenten op de laptop hebben. Ik vraag me af of 256GB genoeg is.
Wat denk ik nodig te hebben:
Foto’s 120GB (is nu ongeveer 80GB)
Documenten 40GB
Applicaties: 40GB (Office Pro, Project,Visio, Lightroom, Photoshop, NAS applicaties,
Besturingssysteem: 20GB (windows) 10GB (MAC)
Reserveruimte t.b.v. converteren films 20GB
Totaal kom ik dan al op 240GB
Muziek en films staan alleen op mijn NAS. Oudere mappen met foto’s zouden daar ook naar toe kunnnen, maar ik stel dat liefst zo lang mogelijk uit.
Bij Dell kan ik geen 512GB HDD kiezen, bij Apple kost 256GB extra al snel €500,-

Besturingssysteem:
Tja, Windows of Mac. Ik sta er erg voor open om eens met een MacOS aan de slag te gaan. Ik hoor dat daarmee de jaarlijkse OS installatie achterwege kan blijven (ik heb echt een hoop Windows installs moeten doen vanwege allerlei vage foutmeldingen). Ik verneem dat een Apple met lagere specs toch in staat is om betere resultaten neer te zetten. Nadeel is wel dat ik de Office, Lightroom en Photoshop opnieuw moet aanschaffen. Dat kan wel onder studentenlicentie maar toch… Voordeel is wel dat ik nog meer synchronisatie tussen mijn iPhone en iPad krijg.

Voordeel van een Windows computer is dat deze niet in het Apple keurslijf gevangen zitten. Daarmee is zowel de hardware als software (hoewel dat bij Apple ook erg makkelijk is schijnbaar) makkelijker te upgraden.

Wat heb ik al gevonden:
De nieuwe MacBooks.
De MacBook Air 13”:
1,8-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,8 GHz 8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM256 GB flash-opslag €1.650,- (met studentenkorting €1.518,-)
2,0-GHz dual-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,2 GHz8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM256 GB flash-opslag Є1.800,- (met studentenkorting €1.656,-)

De MacBook Pro:
Nee…Laat ik die er gewoon maar niet bij zetten…Straks wil ik hem echt hebben, maar dit prachtige machientje is gewoon te duur…

Dell XPS 13
Processor Intel® Core™ i7-2637M processor (4M Cache, 1.7 GHz)
Beeldscherm 34 cm(13,3") High-Definition (720p)
Geheugen1 4GB1 Single Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Harde schijf 256GB SSD-harde schijf
Intel® HD Grafische 3000
€1.400,-

Dell XPS 14z
Processor 2e generatie Intel® Core™ i7-2640M (2.8 GHz, vier threads, 4 MB cache,grafische kaart van 1 GB)
Beeldscherm 36 cm(14,0") HD witte led-beeldscherm (1.366 x 768)
Geheugen1 8GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Harde schijf 256 GB Solid State-harde schijf
Videokaart 1 GB NVIDIA® GeForce® GT 520M grafische kaart met Optimus
€1.230,-

Dell XPS 15z
Processor 2e generatie Intel® Core™ i7-2640M Processor (2.80 GHz, met Turbo Boost 2.0, tot 3,50 GHz)
Beeldscherm 40 cm(15,6") witte led TFT-beeldscherm met Full HD-resolutie
Geheugen1 8GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Harde schijf 256 GB Solid State-harde schijf
Videokaart 2048MB NVIDIA® GeForce® GT 525M Videokaart
€1.300,-

2 springen er tot nu toe uit:
De MacBook Air en de XPS 15z.
De MacBook Air heeft als voordelen:
+lichter
+Mooier
+Vermoedelijk sneller
+Stabieler (t.o.v. een Windows laptop)
Nadelen:
-Prijs
-Lastiger te upgraden
-Extra investeringen in software

De XPS 15z heeft als voordelen:
+alles-in-één
+beter te upgraden (prijzen van SSD’s zullen ook wel gaan dalen ooit)
Nadelen:
-Groter/lomper
-kwaliteit?
-snelheid?

Phoe…Ik heb dus wel een redelijk vooronderzoek gedaan. Zal wel weer te uitgebreid zijn zodat niemand deze hele lap tekst gaat lezen…

Wat verwacht ik van jullie?
Advies rondom de keuze tussen Windows of Mac.Is een Mac echt sneller en stabieler? En met sneller bedoel ik dan zowel opstarten als sneller binnen applicaties zoals Photoshop.
Adviezen rondom de SSD. Wellicht alternatieven voor de door mij geselecteerde laptops. Misschien zie ik een alternatief welk in de nabije toekomst beschikbaar komt over het hoofd?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Natuurlijk zijn er mensen die het hele stuk gaan lezen! Trollen hebben nu eenmaal niets beters te doen.

Wat ik nergens zie is de voorkeur voor een resolutie. Zeker omdat je veel tijd aan foto's besteedt, verwacht ik dat je op zoek bent naar een goed paneel.

Mac OS vs Windows: pure voorkeur. Het is inderdaad zo dat je een machine met Mac OS minder vaak hoeft te verversen. Dit is met wat nadenken met Windows ook mogelijk (standaard gebruikersaccount gebruiken en spaarzaam software installeren. Testen in een VM)
Er zijn mensen die de interface van Mac OS geweldig vinden, alles op dezelfde plek, minder klikken enz. Er zijn ook mensen die het tot de grond toe afbranden omdat ze er niet aan kunnen wennen. Sommigen willen zelfs niets anders dan Ubuntu.
Feit blijft dat Apple mooie laptops maakt met een belachelijk slechte garantie. Dat de reparaties duur zijn en ze het heel lang vol kunnen houden (mijn laptopje uit 2006 wordt nog steeds dagelijks gebruikt en op wat ontwerpfoutjes na heeft hij geen problemen of schade. Mijn laptopje uit 2010 is al drie keer terug geweest voor een nieuw moederbord wegens foutjes met de temperatuur sensoren, je moet het maar net treffen)

Probeer eens een keer een flink lange tijd in een rustige Apple store te gaan zitten en werkelijk te kijken of de interface je wel bevalt. Het liefst heb je er eentje thuis voor een week of twee zodat je in je dagelijks gebruik kunt ervaren of het wat voor je is.

while (! ( succeed = try ()));

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
Kijk ook eens naar de nieuwe sony S13A-serie. Deze is binnen je budget met de meeste van je wensen te configureren en heeft een VAIO Display Premium welke het complete kleurspectrum zou moeten dekken. Er zijn nog geen reviews van, maar van bijvoorbeeld de sony vaio-Z serie is het bekend dat de VAIO Display Premium erg goed zijn.

Voor circa 1550 euro kan je het volgende configureren:
Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz
128 GB SATA Gen3 Flash SSD
8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,7 cm LCD, 1600x900+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M 1GB

Voor circa 80 euro minder heb je hetzelfde met een Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz.

Persoonlijk zou ik de SSD laten voor wat het is en voor circa 1420 euro het volgende aanschaffen:
Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
12 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,7 cm LCD, 1600x900+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M 2GB

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Dell XPS 15z is echt op gebied van bouwkwaliteit en prestaties een echt faal. In verhouding is de oorsponkelijke xps 15 een fantastische aankoop.

De MBP is een ontzetten dure laptop voor de specs en kunnen die je ervoor terug krijgt. Inderdaad wat hierboven staat (De Vaio S13A) is al een veel mooiere keuze vanwege de gewicht, specs en prijs combinatie.

Alleen zou ik de SSD zeker wel doen als upgrade, is veel belangrijker dan de Core i7

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Software aanschaf kan ook anders. Je moet een laptop hebben met een ssd en hdd. Je foto's en films kun je beter op je hdd dan zetten en de programma's zoals photoshop, je browser etc op je ssd. Ik zou zeggen je kan beter geen mac nemen, aangezien apple je bij alles zo wat in de gaten houden (mijn mening) Apple wil zoals zij het willen, bij win 7 heb je daar niet zo last van. Bij een laptop, dat geen appeltje is krijg je ook betere hardware voor je geld meestal. Naast dat apple super geile laptops heeft, zijn ze ook nog erg duur. Mac word ook gewoon op den duur net als windows langzamer.

Moet je laptop trouwens een dikkertje zijn of lekker dun, kijk je ook graag naar het uiterlijk? En je zegt zelf dat je naast huis en keuken dingetjes alleen nog photshop doet. Is dat heel intensief, doe je het vaak of zo nu en dan?

• readytoflow
  • Niet online
De resolutie..vergeten inderdaad. Natuurlijk is zou het wel belangrijk moeten zijn, maar ik was ook al tevreden met het scherm van de XPS M1530. Dat was een WXGA+ dacht ik.

Zal eens naar die Sony kijken. Maar ik vind de SSD wel wat klein. Zit al te twijfelen over dat 256GB te klein is.

Wat is eigenlijk het verschil met een air en een MBP? Alleen de dvd writer en aansluitingen of ook de performance?

Photoshop doe ik niet veel. Lightroom wel.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
high end mbp 13' met ssd ~1900 euro en dan heb je ook nog eens het voordeel van een normale i7 en niet een ulv. De macbookpro heeft veel meer aansluitingen en is ook redelijk sneller gezien in de airs een lager geklokte versie zit die ook minder verbruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door justahuman op 14-06-2012 22:29 ]

• ion
  • Niet online

ion

:F :F Over mijn bericht heen gelezen ? Een 256GB SSD is meer dan genoeg. Macbook air is minder snel, dunner en lichter, daarom heet ook de air. Kun je ook googlen enzo, dus succes :w :w

• janvanmil
readytoflow schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:21:
De resolutie..vergeten inderdaad. Natuurlijk is zou het wel belangrijk moeten zijn, maar ik was ook al tevreden met het scherm van de XPS M1530. Dat was een WXGA+ dacht ik.

Zal eens naar die Sony kijken. Maar ik vind de SSD wel wat klein. Zit al te twijfelen over dat 256GB te klein is.

Wat is eigenlijk het verschil met een air en een MBP? Alleen de dvd writer en aansluitingen of ook de performance?

In de sony zijn ook een 256GB of een 512GB SSD te configureren, alleen tegen veel hogere prijzen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

In een S13 zou je ook zelf een SSD kunnen bouwen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Vinand
JT schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:47:
In een S13 zou je ook zelf een SSD kunnen bouwen.
quoted for truth...

gewoon 2 schroefjes en klaar.. Simpeler kan niet, en zeker niet nu Sony ook nog eens woekerprijzen vraagt voor de SSD's

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou het wel weten voor 1900; Vaio S13 met display premium (1600x900, mat en ws goede kleuren), full voltage i7, dikke GPU, sheet battery en 3G (kan je mooi je sim kaart met internet erin douwen) voor 1348, 200 voor een 256gb SSD, 40 euro voor 8gb die je er zelf bij propt. Heb je een lichtere, snellere laptop met extra sheet battery en 3G. En nog 300e goedkoper :o

(evt upgrades nog:
- carbon afwerking en vingerafdruklezer: 70e
- 2gb ipv 1gb GPU geheugen: 40e)

Andere optie: Vaio Z
- full voltage quadcore i7
- full HD mat scherm met 95% sRGB dekking en hoog contrast
- 256gb SSD in RAID 0 (2x128gb)
- 8gb

Dan heb je een laptop van 1,18kg met full voltage quad core :9 en een zeer goed scherm, extreem snelle RAID setup. Zit je rond de 1900. Voor een paar tientjes meer heb je 128gb SSD (2x64) maar wél een Power Media Dock; externe blu-ray speler mét ATI GPU met thunderbolt aansluiting. Of zonder PMD en 128gb, ben je <1600 kwijt.

Ik zie weinig reden om een MBP voor 1900 te halen :P

[ Voor 48% gewijzigd door JT op 15-06-2012 09:50 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

readytoflow schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:34:
De MacBook Air heeft als voordelen:
+Stabieler (t.o.v. een Windows laptop)
Dit ga ik toch even tegenspreken. Ik heb jaren WXP gedraaid en draai nu al een goei 2 jaar W7 en ik heb zelden last gehad van een instabiel systeem. Ik kan het mij zelfs niet meer herinneren wanneer ik daar laatst last van had.

En als je zou denken dat Mac nooit instabiel wordt, dan kan ik je vertellen dat het mij al wel is gelukt om zo'n machientje zeer instabiel te maken. Hij is niet gecrasht (geen BSOD equivalent) maar ging wel enorm traag en gaf redelijk wat foutmeldingen, totdat ik hem opnieuw opstartte.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Hoe vindt je de HP pavilion DV7-series?
Ik heb bijvoorbeeld de: hp pavilion dv7-6b31ed, en ben er erg tevreden over.

Specs:
Ingebouwde Beats-audio geluisdskaart
Intel Core i7 2670QM @ 2.2 GHz
17,3" inch scherm 1600x900
8GB RAM DDR3 (SODIMM)
Radeon HD6770M 2GB
1TB Opslag

Gamen, multi-tasken allemaal te doen.
pricewatch: HP Pavilion dv7-6b31ed

TIjdjge geleden voor €900 euries gekocht.

• JT

JT

VETAK y0

Hij vind een 15" al "groter/lomper" dus ik denk niet dat 17" een optie is ;) Daarnaast komt HP erg vaak terug voor RMA bij winkels.

Ecodan warmtepomp

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:58:
Hoe vindt je de HP pavilion DV7-series?
Ik heb bijvoorbeeld de: hp pavilion dv7-6b31ed, en ben er erg tevreden over.

Specs:
Ingebouwde Beats-audio geluisdskaart
Intel Core i7 2670QM @ 2.2 GHz
17,3" inch scherm 1600x900
8GB RAM DDR3 (SODIMM)
Radeon HD6770M 2GB
1TB Opslag

Gamen, multi-tasken allemaal te doen.
pricewatch: HP Pavilion dv7-6b31ed

TIjdjge geleden voor €900 euries gekocht.
Kwaliteit is enorm slecht van de DV en de G series. Ook veel hitteproblemen, en koelings problemen vanwege brakke componenten en engineering, ik hoor nog steeds veel te veel klanten klagen bij de uidige series van de HP Dv en de G. ook moet je eens goed opletten op de metalen kieren aan de zijkant van de laptop, je kan de metalen behuizing gewoon van elkaar trekken bijna..

Hp is per definitie geen slecht merk... Bijvoorbeeld de zakelijk laptops (powerbooks, elitebooks) zijn uitstekend.. Maar de consumenten line up zou je in principe zoveel mogelijk moeten proberen te vermijden... De asus N, en de Dell XPS zijn in alle fronten goedkoper en voornamelijk kwalitatief veel beter dan de HP series..
JT schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:35:
Ik zou het wel weten voor 1900; Vaio S13 met display premium (1600x900, mat en ws goede kleuren), full voltage i7, dikke GPU, sheet battery en 3G (kan je mooi je sim kaart met internet erin douwen) voor 1348, 200 voor een 256gb SSD, 40 euro voor 8gb die je er zelf bij propt. Heb je een lichtere, snellere laptop met extra sheet battery en 3G. En nog 300e goedkoper :o

(evt upgrades nog:
- carbon afwerking en vingerafdruklezer: 70e
- 2gb ipv 1gb GPU geheugen: 40e)

Andere optie: Vaio Z
- full voltage quadcore i7
- full HD mat scherm met 95% sRGB dekking en hoog contrast
- 256gb SSD in RAID 0 (2x128gb)
- 8gb

Dan heb je een laptop van 1,18kg met full voltage quad core :9 en een zeer goed scherm, extreem snelle RAID setup. Zit je rond de 1900. Voor een paar tientjes meer heb je 128gb SSD (2x64) maar wél een Power Media Dock; externe blu-ray speler mét ATI GPU met thunderbolt aansluiting. Of zonder PMD en 128gb, ben je <1600 kwijt.

Ik zie weinig reden om een MBP voor 1900 te halen :P
Vaio Z vind ik in verhouding met de Vaio SE en de Vaio S13A een erg dure notebook geworden. Het gewicht is erg leuk als het nodig is maar theoretisch gezien betaal je een hele hoop voor de specs en de koperen constructie en koeling terwijl dat alleen noodzakelijk is vanwege het geringe formaat en miniscule behuizing.

Vroeger was het zeker de geld waard om de Vaio Z te nemen maar dat kwam vooral omdat de Vaio SB series een afschuwelijk belachelijk brakke scherm gebruikten.. En nu zijn ze overgestapt naar IPS en daarnaast heeft de S13A waarschijnlijk dezelfde paneel als de Vaio Z (vanwege de benaming in "premium" die alleen de Vaio Z had)...

Dus nu zijn naar mijn idee de nieuwe S13 series gewoon heel interessant geworden aangezien Sony alle schoonheid foutjes weggewerkt lijkt te hebben...

Je betaald wel 400 flink meer puur voor de RAID 0, Quad Core en het gewicht... Maar is dat nou voor deze gebruikers gezien zijn wensenlijstje nou echt relevant... Ik vind van niet.. Maar dat moet hij inderdaad zelf maar eens bepalen.

Tevens ben ik het zeker met je eens dat een Macbook en Dell XPSz series een miskoop is in verhouding met de nieuwe S13 series.

[ Voor 46% gewijzigd door Vinand op 15-06-2012 10:11 ]

Verwijderd

Vinand schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:03:
[...]

Kwaliteit is enorm slecht van de DV en de G series. Ook veel hitteproblemen, en koelings problemen vanwege brakke componenten en engineering, ik hoor nog steeds veel te veel klanten klagen bij de uidige series van de HP Dv en de G. ook moet je eens goed opletten op de metalen kieren aan de zijkant van de laptop, je kan de metalen behuizing gewoon van elkaar trekken bijna..

Hp is per definitie geen slecht merk... Bijvoorbeeld de zakelijk laptops (powerbooks, elitebooks) zijn uitstekend.. Maar de consumenten line up zou je in principe zoveel mogelijk moeten proberen te vermijden... De asus N, en de Dell XPS zijn in alle fronten goedkoper en voornamelijk kwalitatief veel beter dan de HP series..
Moet zeggen dat ik er bijna niks van merk. Als ik bijvoorbeeld BF3 op High speel hoor je de laptop wel 'blazen' (Nog lang niet als een stofzuiger) maar verder niet echt problemen *afkloppen* We zullen zien hoe lang deze meegaat.

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
readytoflow schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:21:

Ik zou kijken naar een laptop waar ofwel twee harde schijven in kunnen, ofwel waarbij je de dvd speler kan vervangen door een harde schijf. Dan kan je een 128/256gb ssd installeren en een tweede grotere hdd ipv de dvd speler. Op die manier zet je op de ssd je programma's en de foto's die je regelmatig bewerkt. Op de andere hdd zet je je documenten, films, foto's van vorige jaren/sessies, waarbij het niet uitmaakt dat het net dat even langer duurt. Dan heb je veel meer opslag en ben je goedkoper uit :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:07:
[...]

Moet zeggen dat ik er bijna niks van merk. Als ik bijvoorbeeld BF3 op High speel hoor je de laptop wel 'blazen' (Nog lang niet als een stofzuiger) maar verder niet echt problemen *afkloppen* We zullen zien hoe lang deze meegaat.
Klein adviesje van mij.. Probeer eigenlijk zoveel mogelijk je ventilatie stofvrij te houden, daarnaast geef het een beetje extra care met betreft het stofvrij maken van de koeling. De HP gebruikt bij de DV series plastic componenten die maar erg snel de geest geven jammer genoeg..

Voor de rest vind ik vooral het uiterlijk wel erg mooi van die HP DV7... Maar goed, dat is mijn mening. :9~

• JT

JT

VETAK y0

Vinand schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:03:

[...]

Vaio Z vind ik in verhouding met de Vaio SE en de Vaio S13A een erg dure notebook geworden. Het gewicht is erg leuk als het nodig is maar theoretisch gezien betaal je een hele hoop voor de specs en de koperen constructie en koeling terwijl dat alleen noodzakelijk is vanwege het geringe formaat en miniscule behuizing.
Dat is altijd zo met de meest compacte laptops. Een 15" i5 is ook goedkoper dan een 13" i5. Is een kwestie van zelf beslissen of je het er voor over hebt.
Vroeger was het zeker de geld waard om de Vaio Z te nemen maar dat kwam vooral omdat de Vaio SB series een afschuwelijk belachelijk brakke scherm gebruikten.. En nu zijn ze overgestapt naar IPS en daarnaast heeft de S13A waarschijnlijk dezelfde paneel als de Vaio Z (vanwege de benaming in "premium" die alleen de Vaio Z had)...
Vergeet niet dat de goedkoopste dual core Vaio Z "vroeger" (half jaar terug ofzo?) dik over de 1800 euro was he. Behalve een S13 die een stuk aantrekkelijker is geworden is de Z ook een 250-300 euro goedkoper geworden (helaas kost de dual core nu net zoveel als een quad core een maand geleden, nu is er de actie nog van een gratis upgrade maar dat houd ook op).
Dus nu zijn naar mijn idee de nieuwe S13 series gewoon heel interessant geworden aangezien Sony alle schoonheid foutjes weggewerkt lijkt te hebben...
Dat ben ik zeker met je eens. ODD eruit en hij is net zo zwaar als de oude Z :P Jammer dat hij niet met quad core te krijgen is.

Ecodan warmtepomp

• readytoflow
  • Niet online
Hoho...Budget is niet €1.900,- hè...Maar rond de €1.500,-.
Die MacBook Air is al op het randje dankzij de studentenkorting.

@ionn:
Ja, heb het gelezen. Maar wil niet continu met een externe HDD rondlopen. Een DVD brander vind ik nog niet zo'n probleem. Die gebruik ik toch nauwelijks.

Dat ik een XPS15z lomper vind dan een Air da's logisch natuurlijk. Maar geen dealbreaker.
Het is mooi meegenomen dat de laptop er goed uitziet maar (uiteraard zou ik bijna zeggen) geen must. Wel wil ik het tot max 15" houden.

De MBA staat er vooral bij vanwege het gevoel dat een apple gewoon werkt (da's geen feit, dat snap ik) maar ook omdat ik dan nog meer integratie kan bieden richting mijn iPhone en iPad. Het is vooral dat laatste waardoor ik aan het twijfelen ben over een Mac.

De Sony zal ik zeker eens gaan bekijken. De store ligt er nu uit zie ik...Daar kom ik nog op terug!

Ik durf het bijna niet te zeggen gezien de andere modellen die ik genoemd heb...Maar een Medion?
Die biedt ook alles wat hier gezegd wordt.
De X6819 en de X6821 bieden:
SSD(80GB/160GB)+2e HDD, quad core i7(2670QM/3610QM), 15" Full-HD scherm, Geforce 1,5GB.
En ik moet zeggen dat ik persoonlijk alleen goede ervaringen met Medion heb. Mijn Medion PC van 10 jaar geleden doet het nu nog bij mijn ouders en de Medion laptop die mijn moeder vorig jaar gekocht heeft is ook een prima ding.
Nadelen die ik zo snel even zie: Wel een stuk zwaarder dan de hier genoemde concurrenten, het toetsenbord lijkt me niet zo handig en er zitten van die irritante blauwe ledjes aan de voorkant.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt je TS wel aanpassen, want als nadeel van de 15z invullen de snelheid is absoluut onzin. Dat is een dijk van een machine. Of de grootte een probleem is kun je alleen zelf beoordelen.

• JT

JT

VETAK y0

Doe je toch de S13(A) met 1gb GPU en i7 :) Zelf ff 8gb en SSD erbij doen en klaar. Heb je denk ik op alle fronten een goede laptop.

S13 met die opties zit op 1120 euro, S13A op 1200. Heb je nog ruim geld voor SSD en RAM.

[ Voor 25% gewijzigd door JT op 15-06-2012 13:38 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

De XPS 15z kan je al op voorhand afstrepen omdat de bouwkwaliteit absoluut waardeloos is. De nieuwe XPS 15 schijnt de 'dunner' lijn door te zetten, maar de prijzen zijn nog niet echt bekend (sowieso, weinig details). Daar kan je 1-2 weken op wachten, maar ik verwacht niet dat het iets word qua prijs/kwaliteit.

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 14:11
JT schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:30:
Doe je toch de S13(A) met 1gb GPU en i7 :) Zelf ff 8gb en SSD erbij doen en klaar. Heb je denk ik op alle fronten een goede laptop.

S13 met die opties zit op 1120 euro, S13A op 1200. Heb je nog ruim geld voor SSD en RAM.
Wat is het verschil tussen de S13 en de S13A?

• ion
  • Niet online

ion

readytoflow schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:13:
Hoho...Budget is niet €1.900,- hè...Maar rond de €1.500,-.
Die MacBook Air is al op het randje dankzij de studentenkorting.

@ionn:
Ja, heb het gelezen. Maar wil niet continu met een externe HDD rondlopen. Een DVD brander vind ik nog niet zo'n probleem. Die gebruik ik toch nauwelijks.

Dat ik een XPS15z lomper vind dan een Air da's logisch natuurlijk. Maar geen dealbreaker.
Het is mooi meegenomen dat de laptop er goed uitziet maar (uiteraard zou ik bijna zeggen) geen must. Wel wil ik het tot max 15" houden.

De MBA staat er vooral bij vanwege het gevoel dat een apple gewoon werkt (da's geen feit, dat snap ik) maar ook omdat ik dan nog meer integratie kan bieden richting mijn iPhone en iPad. Het is vooral dat laatste waardoor ik aan het twijfelen ben over een Mac.

De Sony zal ik zeker eens gaan bekijken. De store ligt er nu uit zie ik...Daar kom ik nog op terug!

Ik durf het bijna niet te zeggen gezien de andere modellen die ik genoemd heb...Maar een Medion?
Die biedt ook alles wat hier gezegd wordt.
De X6819 en de X6821 bieden:
SSD(80GB/160GB)+2e HDD, quad core i7(2670QM/3610QM), 15" Full-HD scherm, Geforce 1,5GB.
En ik moet zeggen dat ik persoonlijk alleen goede ervaringen met Medion heb. Mijn Medion PC van 10 jaar geleden doet het nu nog bij mijn ouders en de Medion laptop die mijn moeder vorig jaar gekocht heeft is ook een prima ding.
Nadelen die ik zo snel even zie: Wel een stuk zwaarder dan de hier genoemde concurrenten, het toetsenbord lijkt me niet zo handig en er zitten van die irritante blauwe ledjes aan de voorkant.
Die 2e hdd is niet extern, maar intern, dus hoe kom jij erbij dat je met een externe dan rondloopt?

• janvanmil
JT schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:30:

Is die i7 (-3520; 2,9 ghz met boost tot 3.6 ghz) dan zoveel beter dan de i5 (-3210; 2,5 ghz met boost tot 3.1 ghz)? Ga je dat echt merken?
SonnSikk schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:14:
[...]

De S13 is afgewerkt met magnesium en de s13a met koolstof. in de S13 kan je geen SSD configureren. En bij de S13a kan je een GT640M 2gb GPU kiezen.

Is er eigenlijk een groot verschil tussen de 1 en 2 gb van zo'n GPU?

[ Voor 29% gewijzigd door janvanmil op 15-06-2012 16:15 ]

• Stockbaard
Weet iemand wat de precieze studentenkorting is op de S13(A)? Ik ben aanstaand student, maar kan nog geen gebruik maken van de korting.

• Vinand
SonnSikk schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:14:
[...]

Scherm kwaliteit is het ene verschil. en volgens mij was de S13A van Carbon Fibre gemaakt.
Daarnaast was volgens mij de 2GB gpu een Keppler versie en de andere een LE... Dat scheelt volgens mij al gauw ruim 40/50%

• JT

JT

VETAK y0

@jan: hangt er vanaf wat je ermee gaat doen :)

@vinand: voor de Z was er ook een koolstofvezel afwerking. Maar het was niet zo dat de laptop dan ineens van koolstof was ;) Volgens mij is het puur uiterlijk.

Ecodan warmtepomp

• janvanmil
JT schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:36:
@jan: hangt er vanaf wat je ermee gaat doen :)
Ik wil er vooral lightroom en statistische analyses mee gaan doen. Nu lijkt me een i7 vaak beter, maar in dit geval is het geen quad-core. Dus of ik het verschil ga merken, en of dat het prijsverschil dan waard is.
Vinand schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:03:
[...]

Scherm kwaliteit is het ene verschil. en volgens mij was de S13A van Carbon Fibre gemaakt.
Daarnaast was volgens mij de 2GB gpu een Keppler versie en de andere een LE... Dat scheelt volgens mij al gauw ruim 40/50%
Als dat zo is, dan lijkt de 2gb me het wel waard (iig voor om de laptop iets meer toekomst-proof te maken)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je zou de XNotebooks.nl website eens kunnen bekijken ;)

als je bv. de XNOTEBOOKS® SENSE IV15 neemt dan heb je voor 1400 euro:
- 15'6 FULL HD (1920 x 1080) ontspiegeld high contrast scherm (geen folie ofzo)
- CPU Intel Core i7 - 3610QM Quad Core
- GPU NVIDIA GT650 1GB DDR5
- RAM 8GB DDR3-1600
- 512 GB SSD CRUCIAL m4 (of 256Gb samsung 830 met 750Gb HDD erbij = zelfde prijs)
- + 120 euro als je windows 7 erbij neemt

of de SHOCKWAVE IV15 voor 1200 euro:
- 15'6 FULL HD (1920 x 1080) ontspiegeld high contrast scherm
- NVIDIA GT630M 1GB DDR3
- RAM 8GB DDR3-1600
- 512 GB SSD CRUCIAL m4
- +120 euro als je windows 7 erbij neemt

die 2e lijkt me wel een heel mooie deal als je toch niet echt nood hebt aan een top grafische kaart.
quote van notebookcheck: The NVIDIA GeForce GT 630M is a relatively fast middle-class graphics card for laptops

Het verschil tussen de 2 is dus de grafische kaart, als ik die vergelijk in notebook check, scheelt het toch bv. 32fps vs 16 fps op bf3 (high quality)

[ Voor 45% gewijzigd door SmokingCrop op 16-06-2012 11:22 ]

• JT

JT

VETAK y0

LE kán ook Kepler zijn.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

SmokingCrop schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:12:
Je zou de XNotebooks.nl website eens kunnen bekijken ;)

als je bv. de XNOTEBOOKS® SENSE IV15 neemt dan heb je voor 1400 euro:
- 15'6 FULL HD (1920 x 1080) ontspiegeld high contrast scherm (geen folie ofzo)
- GPU NVIDIA GT650 1GB DDR5
- RAM 8GB DDR3-1600
- 512 GB SSD CRUCIAL m4 (of 256Gb samsung 830 met 750Gb HDD erbij = zelfde prijs)
- + 120 euro als je windows 7 erbij neemt

of de SHOCKWAVE IV15 voor 1200 euro:
- 15'6 FULL HD (1920 x 1080) ontspiegeld high contrast scherm
- NVIDIA GT630M 1GB DDR3
- RAM 8GB DDR3-1600
- 512 GB SSD CRUCIAL m4
- +120 euro als je windows 7 erbij neemt

die 2e lijkt me wel een heel mooie deal als je toch niet echt nood hebt aan een top grafische kaart.
quote van notebookcheck: The NVIDIA GeForce GT 630M is a relatively fast middle-class graphics card for laptops

Het verschil tussen de 2 is dus de grafische kaart, als ik die vergelijk in notebook check, scheelt het toch bv. 32fps vs 16 fps op bf3 (high quality)
Dat is gewoon http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested. En dat is troep voor de prijs.

• SmokingCrop
  • Niet online
512Gb ssd niet gezien zeker?
anders is die opstelling 1000 euro met een 120gb ssd bij de SENSE IV
of 875 euro bij de Shockwave..

plotseling lijkt die opstelling van die link voor 1600$ (1250 EUR) heel wat duurder niet? ;)
--> als je de 512Gb crucial m4 neemt bij die opstelling kom je op 1800$ uit (1425 EUR)

al die andere voorstellen hier zijn veel minder voor de prijs..

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 16-06-2012 14:10 ]

Verwijderd

pricewatch: Asus N56VM-S4050V + pricewatch: Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB =€1300 met windows en hdd. zelfde prijs als de shockwave (maar met gratis hdd)

Met GT650m is de N56 €100 duurder. Punt is dat alles van clevo troep is tenzij het echt significant (lees: €200 a 300) goedkoper is dan de concurrentie. En de prijs is gewoon hetzelfde of duurder..
SmokingCrop schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:56:
plotseling lijkt die opstelling van die link voor 1600$ (1250 EUR) heel wat duurder niet? ;)
--> als je de 512Gb crucial m4 neemt bij die opstelling kom je op 1800$ uit (1425 EUR)
Dat bedoel ik niet met die link. De laptop in de link is zo goed als hetzelfde (andere specs ja, maar dezelfde bouwkwaliteit). En de bouwkwaliteit valt gewoon enorm tegen (zie review). Naar de Amerikaanse prijzen moet je niet kijken, dat valt toch niet te vergelijken.

• SmokingCrop
  • Niet online
Op die Thread van CLB (xnotebook ervaringen) zijn er toch heel wat mensen er tevreden mee en slechts enkele die eens iets vinden? ..

trouwens lijkt de service wel van top kwaliteit als je een probleem hebt.
Dit is meestal niet het geval bij de grotere bedrijven (kd8 net aan de HP van een vriend die gerepareerd moest worden..)

Nu ja, het is maar waar je meer belang aan hecht

Verwijderd

De service van BTO ja. Over de service van notebooktotaal en XNB hoor ik bijna niets, en als ik iets hoor dan vind ik het niet bepaald geweldige service.

Sowieso, als je waarde hecht aan service.. koop geen bto of consumentenmodel, maar een lenovo, hp of dell met enxt business day garantie

• SmokingCrop
  • Niet online
heh, dat is grappig

een HP met next business day garantie, persoonlijke ervaringen / van vrienden zijn uber slecht

anyways, topicstarter moet maar doen wat hij denkt dat het beste is ^.^

• Stockbaard
Misschien is deze wat voor je? 1100 euro
pricewatch: MSI GE60 0NC-001NL

Intel Core i7 3610QM
8GB DDR3
15,6" Full HD
GeForce GT650M
750 GB 5400rpm

Enige nadeel is de langzame harde schijf, verder een prima notebook lijkt me!

Verwijderd

Dat is de opvolger van:
http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html
[MSI GE620DX-296NL] Heb ik last van throttling?

Zou een leuke notebook kunnen zijn, als iemand kan bewijzen dat alles is gefixt. De voorganger had gewoon te veel minpunten.

• Stockbaard
Met GT650m is de N56 €100 duurder.
Waar kan je een N56 kopen met een GT650m?

(Sorry dat ik het topic een beetje hijack, maar ik zit in bijna dezelfde situatie als de TS.)

Verwijderd

Bij campusshop. De link staat ergens in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic. prijs weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar ik dacht €980 (en dat had ik ook gebruikt voor die berekening).

• janvanmil
Hoe zit het nu met de i5 versus de i7 en de 1gb vs de 2 gb van de GPU van de Sony S13? Zijn de i7 en de 2gb gpu nu echt zoveel beter dan de i5 en de 1gb gpu? (maw ga ik dat merken in bijvoorbeeld lightroom en photoshop?)

• Vinand
janvanmil schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:13:
Hoe zit het nu met de i5 versus de i7 en de 1gb vs de 2 gb van de GPU van de Sony S13? Zijn de i7 en de 2gb gpu nu echt zoveel beter dan de i5 en de 1gb gpu? (maw ga ik dat merken in bijvoorbeeld lightroom en photoshop?)
i5 naar i7 vind ik zelf persoonlijk maar een nutteloze update omdat je bij de S13 versie niet de quad core versie kan selecteren (Kan wel bij de Vaio SE en de Vaio Z). Daarnaast is de 1GB GPU naar mijn idee een LE, en de 2GB GPU gebaseer op het Keppler structuur... Wat dus schijnbaar volgens reviews ongeveer 40/50% performance verschil uitmaakt bij games... Maar als je dat niet gaat doen dan zou ik dat geld ook gewoon nog eventjes laten liggen.

Nvidea/AMD zijn echt oplichters met hun misleidende productnamen, dat ze daarvoor nog niet door de EU op de vingers getikt zijn snap ik gewoon echt niet... (630m die bijvoorbeeld een letterlijk rebrand is van de 540m :( ).

• readytoflow
  • Niet online
Nou, die XNotebooks lijkt me wel wat! Erg prettig dat je echt alles zelf samen kan stellen.
Zo zou je voor een apple systeem ook zoiets moeten hebben...Helaas denkt Apple daar (uiteraard) anders over...maar thx voor de tips!

• janvanmil
Vinand schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:24:
[...]

i5 naar i7 vind ik zelf persoonlijk maar een nutteloze update omdat je bij de S13 versie niet de quad core versie kan selecteren (Kan wel bij de Vaio SE en de Vaio Z). Daarnaast is de 1GB GPU naar mijn idee een LE, en de 2GB GPU gebaseer op het Keppler structuur... Wat dus schijnbaar volgens reviews ongeveer 40/50% performance verschil uitmaakt bij games... Maar als je dat niet gaat doen dan zou ik dat geld ook gewoon nog eventjes laten liggen.

Nvidea/AMD zijn echt oplichters met hun misleidende productnamen, dat ze daarvoor nog niet door de EU op de vingers getikt zijn snap ik gewoon echt niet... (630m die bijvoorbeeld een letterlijk rebrand is van de 540m :( ).
Qua gaming ga ik niet veel doen, daar heb ik een xdoos voor. Wat ik uit het lightroom topic begrijp heeft een GPU ook weinig nut voor lightroom. Heeft een (betere) gpu nog wel nut voor het bewerking van film-bestanden?

• Vinand
janvanmil schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:16:
[...]

Qua gaming ga ik niet veel doen, daar heb ik een xdoos voor. Wat ik uit het lightroom topic begrijp heeft een GPU ook weinig nut voor lightroom. Heeft een (betere) gpu nog wel nut voor het bewerking van film-bestanden?
Nee dat is render werk.. Zal voornamelijk door de CPU gedaan worden. Voor de nieuwe photoshop versies heb je wel hardware acceleration aan de hand van de GPU maar alsnog word het meeste echte en zware werk verricht door de processor.

@ hierboven:
XNotebooks ten alle tijden vermijden! Bouwkwaliteit en performance is gewoon prut.

[ Voor 7% gewijzigd door Vinand op 19-06-2012 11:27 ]

• readytoflow
  • Niet online
Pfff...Dan denk je dus iets gevonden te hebben...
Maar resumerend:

Dell XPS - Niet doen, slechte kwaliteit?
XNotebooks - Niet doen, slechte kwaliteit? Wel erg goede specs
Medion Erazer - Jammer van de kleine SSD, goede specs en prijs/kwaliteit verhouding
MacBook Air - (te) duur
Sony S15 - Geen Quad Core, vind ik te duur voor de specs
Sony S13a - Mooi, snel maar niet goedkoop
HP DV6- trekt mij persoonlijk niet aan, vind ik ook duur voor de specs.
ASUS Zenbook - Geen Quad Core en geen full-HD scherm.[/list]

Nog een keer de specs die voor mij interessant zijn:
Belangrijk:
  • Quad Core i7
  • >/= 8GB geheugen
  • >/= 256GB SSD
  • Ondertussen ben ik overtuigd dat er een goed scherm ((full)HD?) op moet zitten.
Minder belangrijk:
  • Grafische kaart is voor mij minder belangrijk omdat Lightroom en Photoshop CPU gebruiken i.p.v. GPU?
  • Grootte/gewicht van de laptop Alles tussen 13" en 16" is prima.
  • Accuduur. Hoe langer hoe beter, maar laptop zal voornamelijk in de woonkamer gebruikt worden. Stopcontacten genoeg daar (en voor school, maar dat gaat met mijn Tablet ook al prima en ook daar stopcontacten genoeg).

[ Voor 6% gewijzigd door readytoflow op 19-06-2012 14:22 ]

Verwijderd

De XPS 15z is slecht, maar de kwaliteit van de opvolgers zijn nog onbekend. Als het goed is komt de nieuwe XPS 15 volgende week, de 29e word een paar keer genoemd. Hier wat uitgelekte specs:
http://ultrabook.it168.com/tu/1360584.shtml

Daarnaast snap ik je eisen niet direct, je wilt een 1080p scherm en 8GB, prima. Maar de zenbook is dan wel een optie volgens jou? Daarnaast kan je binnenkort wel een quadcore in de sony's krijgen.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Adviezen rondom de SSD. Wellicht alternatieven voor de door mij geselecteerde laptops. Misschien zie ik een alternatief welk in de nabije toekomst beschikbaar komt over het hoofd?
Neem een externe HDD van 2,5" waar je bijvoorbeeld 1TB aan foto's en dergelijke naar kan wegsturen.
Dan heb je genoeg aan een SSD met 128GB.
Foto’s 120GB (is nu ongeveer 80GB)
Documenten 40GB
Applicaties: 40GB (Office Pro, Project,Visio, Lightroom, Photoshop, NAS applicaties,
Besturingssysteem: 20GB (windows) 10GB (MAC)
Reserveruimte t.b.v. converteren films 20GB
Foto's en Documenten op de externe HDD. (160GB, maar een externe 2,5" HDD van 750GB kost nu ook geen reet zowat).
Applicaties op de SSD: 40GB + 20GB (Besturing) en nog eens 20GB reserveruimte.
Je hebt met de SSD zelfs al genoeg dus aan 80-90GB SSD (Intel had/heeft ze volgens mij), maar de 128GB SSD's zijn al te krijgen voor redelijke prijzen (rond de €100,-). ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 19-06-2012 13:58 ]

Rotterdam

• janvanmil
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Nee dat is render werk.. Zal voornamelijk door de CPU gedaan worden. Voor de nieuwe photoshop versies heb je wel hardware acceleration aan de hand van de GPU maar alsnog word het meeste echte en zware werk verricht door de processor.

@ hierboven:
XNotebooks ten alle tijden vermijden! Bouwkwaliteit en performance is gewoon prut.
Dus een GPU is eigenlijk alleen van belang voor Games (en die vage CAD-programmas)?

• Vinand
Als je de Asus Zenbook leuk vind, hoe kun je dan de S15 afwijzen vanwege de dure prijs voor de specs? de zenbook is namelijk nog veel duurder dan de Vaio voor de performance prijs verhouding. Daarnaast heeft de zenbook ook een ULV Dual core i7 als maximum wat nog trager is als een normale i5 dual core in de Full voltage series.. :+

Daarnaast komt er binnenkort de Quad core full voltage i7 beschikbaar in de S15... die rondjes danst om elke ultrabook. Misschien is dat wel iets voor jouw? moet je wel met een hdd kopen want sony vraagt woekerprijzen voor de ssd, dan kun je die later zelf gaan upgraden met een zelf gekochte ssd.

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:45:
De XPS 15z is slecht, maar de kwaliteit van de opvolgers zijn nog onbekend. Als het goed is komt de nieuwe XPS 15 volgende week, de 29e word een paar keer genoemd. Hier wat uitgelekte specs:
http://ultrabook.it168.com/tu/1360584.shtml

Daarnaast snap ik je eisen niet direct, je wilt een 1080p scherm en 8GB, prima. Maar de zenbook is dan wel een optie volgens jou? Daarnaast kan je binnenkort wel een quadcore in de sony's krijgen.
XPS ga ik in de gaten houden!
Tja, de eisen...Het is mogelijk om een 1080p scherm te krijgen voor die prijs, dus waarom niet. De vraag is of ik het ook daadwerkelijk ga merken? Mijn HD-Ready Panasonic plasma TV van 5 jaar oud vind ik bijvoorbeeld ook nog mooier dan vele b merk Full-HD tv's.
4GB intern is nog te behappen. Ofwel zet ik er zelf 4 GB bij, ofwel laat ik dat meteen bij aankoop doen.

@GS88: Ik weet het, maar ik vind dat gewoon niet zo'n handige oplossing. Ik werk op deze manier al met mijn muziek. Maar ideaal is het niet. Foto's wil ik liefst zoveel mogelijk bij de hand hebben zonder dat ik dan weer die externe HDD moet pakken.

[EDIT]
@Vinand:
Yep...Je hebt gelijk...Ik dacht dat de 3000+ series van de i7 allemaal quadcores waren. Heb het lijstje aangepast.

[ Voor 15% gewijzigd door readytoflow op 19-06-2012 14:23 ]

• janvanmil
Vinand schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:24:
[...]

Uit het Sony Vaio S13 of S13a topic blijkt dat de 1GB en de 2 GB GPU beide de LE variant zijn. Waarbij de LE alleen langzamer is geklokt (500Mhz) dan de 'gewone' 640M.

Is er nu blijkt dat de 1GB en de 2GB beide de LE variant zijn, nog een groot verschil tussen deze twee?
Pagina: 1