[Excel] Loopt vast als het bestand geshared wordt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem:

We hebben een excel-sheet waarin meerdere mensen moeten werken. Daarom hebben we dit document gedeeld. Er werken meerdere gebruikers tegelijkertijd in, sommige gebruikers met Excel 2003, andere met 2007. Het werkt bij de meeste mensen prima, enkele gebruikers echter kunnen dit bestand niet openen omdat excel direct vastloopt.

In excel 2007: Microsoft Office Excel has stopped working

In Excel 2003 een soortgelijke melding.

Bij de computers waarbij dit bestand NIET werkt, werken andere excel sheets wel, het gaat om dit specifieke bestand.

Er worden redelijk wat macro's gebruikt in deze sheet.

We zitten vast aan deze constructie, met een gedeelde excel-file. Voorstellen met alternatieven hebben geen zin.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerst even de basics: kom je iets tegen in error logs? De locatie hangt IIRC af van de Excel- en Windowsversies.

Schakel als test eens alle addins etc uit. En check of het uitmaakt als je opslaat .xlsx (of juist .xls).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sowieso allemaal dezelfde versie van Excel gebruiken lijkt mij een pre. En doen die macro's iets met locking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit is toch een beetje een vraag van het type "Ik heb hier een schroevendraaier om een spijker in de muur te slaan maar het lukt niet. We zitten vast aan deze constructie, met een schroevendraaier. Voorstellen met alternatieven hebben geen zin. " Tsja :p
Zie ook [Excel 2007] Gedeelde werkmap geeft fouten

Bij een stop foutmelding moet je zoals gezegd ook even de bijbehorende code bekijken zodat je er op kunt googelen. Probeer het in ieder geval eens met safe mode (ctrl inhouden bij opstarten Excel)?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten