[Excel 2007] Gedeelde werkmap geeft fouten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tweakers,

een aantal collega's van mij werken met 5 á 6 man tegelijk in een gedeelde werkmap.
Op willekeurige momenten kunnen ze echter niet opslaan en krijgen ze de volgende melding:

code:
1
2
De werkmap kan niet worden opgeslagen omdat er een probleem is opgetreden tijdens het lezen of toepassen van gedeelte van het overzicht van wijzigingen.
U kunt het probleem oplossen door het delen vban de werkmap op te heffen of de werkmap op te slaan naar een niet gedeelde werkmap indeling.

De clients werken allemaal met de laaste updates en service packs van Office 2007 op een XP machine.
Het bestand staat in een netwerk map waar ze allen R-W-E rechten hebben.

Het probleem is dat het dus geheel willekeurig lijkt te gebeuren.
Helaas is over dit specifieke probleem niet veel te vinden (wel het een en ander over Excel '02/'03)

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?

Werken met een fatsoenlijke database is helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar hardop denken doet vermoeden dat de werkmap op enig moment (waarschijnlijk onbewust) vergrendeld wordt door een gebruiker of het systeem of iets dergelijks.

Heb je al geprobeerd om de werkmap inderdaad een keer op te slaan naar een niet gedeelde indeling en daarna weer terug? Of alles een keer importeren/ Copy pasten naar een nieuw bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Moirraine schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:33:
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar hardop denken doet vermoeden dat de werkmap op enig moment (waarschijnlijk onbewust) vergrendeld wordt door een gebruiker of het systeem of iets dergelijks.

Heb je al geprobeerd om de werkmap inderdaad een keer op te slaan naar een niet gedeelde indeling en daarna weer terug? Of alles een keer importeren/ Copy pasten naar een nieuw bestand?
Dit heb ik inderdaad geprobeerd. het bestand is zelfs al eens "from scratch" opgebouwd in Office 2007. Echter, het probleem blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Gumball schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:26:
Het bestand staat in een netwerk map waar ze allen R-W-E rechten hebben.
Geen full control? En er is niet toevallig iemand die toch een Microsoft update mist?
Werken met een fatsoenlijke database is helaas geen optie.
Wat kan Excel wat een andere applicatie niet kan dan? Of is het geen optie vanwege investeerbare tijd/budget? ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
pedorus schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:21:
[...]

Geen full control? En er is niet toevallig iemand die toch een Microsoft update mist?

[...]

Wat kan Excel wat een andere applicatie niet kan dan? Of is het geen optie vanwege investeerbare tijd/budget? ;)
Lezen en schrijven zou genoeg moeten zijn toch?

Vanwege budgetere redenen is het nog niet mogelijk hier een database (applicatie) voor te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Vanwege budgetere redenen is het nog niet mogelijk hier een database (applicatie) voor te regelen.
Openoffice Base werkt anders best aardig hoor, en gratizzz
(MS Access equivalent)

[ Voor 41% gewijzigd door Maddog McHare op 27-01-2010 11:21 ]

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Maddog McHare schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:21:
[...]

Openoffice Base werkt anders best aardig hoor, en gratizzz
(MS Access equivalent)
Ja, maar met alleen de applicatie ben je er natuurlijk niet.
maargoed, dat is op dit moment niet relevant, ik wil gewoon dat Excel gewoon doet wat het hoort te doen.

Overigens kreeg ik zojuist de melding dat de gebruikers soms een fractie van een seconde van ons gigabit netwerk worden gekicked, en vervolgens op 100Mb verder moeten.
Hoe dit kan gebeuren moet ik nog onderzoeken, maar wellicht is dit een oorzaak.

[ Voor 24% gewijzigd door Gumball op 27-01-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Gumball schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:18:
Lezen en schrijven zou genoeg moeten zijn toch?
Geen idee, er zijn best veel permissies mogelijk op een directory (of is dit samba?). Lijkt me in ieder geval iets om eventueel te checken, naast die connectieproblemen.

Verder staan shared workbooks bekend om hun problemen (google), dus ik gebruik ze dan ook nooit. Misschien is Google Docs een optie? ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Ja, maar met alleen de applicatie ben je er natuurlijk niet.
maargoed, dat is op dit moment niet relevant, ik wil gewoon dat Excel gewoon doet wat het hoort te doen.
Ik vind het prima hoor maar applicaties gebruiken voor iets waar ze eigenlijk niet voor gemaakt zijn resulteert in problemen. Zoals hierboven ook wordt aangegeven zijn er alternatieven. Daarnaast is een MySQL servertje zo opgezet. Ik snap daarom ook jouw bovenstaande argument niet.
Je geeft aan omwille van budgettaire redenen geen DB te gebruiken maar overweegt geen OS applicatie 8)7

M@Dd09

Pagina: 1