Allround monitor met hoge resolutie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 21:26
Ik ben vandaag gaan kijken naar monitoren die allround goed bruikbaar zijn (gaming, (web)development, multimedia en een beetje grafisch).

Graag heb ik hierbij een hoge resolutie. Hoger als 1920*1080 (mijn 15" laptop resolutie), maar deze fullhd resolutie is ook goed.
Dit vindt ik namelijk heerlijk werken.
Helaas wil ik liever niet groter als 24" gaan. Ik zit namelijk redelijk dicht op mijn beeldscherm.

Nu wil ik ook nog een beetje groen bezig zijn. En weinig last hebben ban background bleeding.

Nu is mijn budget niet mega hoog. 1000,- vindt ik persoonlijk al veel te veel. Ik zit dan ook meer te kijken naar budgetten tot 600,-

Heeft iemand enig advies?

Alvast bedankt,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De pricewatch is je vriend. Met de filters kan je al een heleboel zelf uitsorteren. Klik daar wat rond en kom terug met een shortlist :)

http://tweakers.net/price...CFYpCKyehWuTCbnvbmDEwz_MX

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:50
Kenmerken:

1920*1080 en 1920*1200, max €600, max 25W, tussen de 20"en 24", LED en een goede score:

http://tweakers.net/price...pIWXxKEXF2uodknP_8jmOf5Aw

Leef je uit, kwestie van product reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
Daar heb ik idd ook al rondgekeken, alleen staan daar lang niet alle gegevens in die handig zijn om te weten.

Ik heb persoonlijk al gekeken naar de dell ultrasharp monitoren. Alleen hebben deze geen led backlight waardoor ze wat minder zuinig zijn.
Ook heb ik nog gekeken naar de samsung syncmasters. Deze heb ik zelf nu 2 staan, alleen ben ik niet echt heel tevreden over de wit heid ervan. (dit zijn ook schermen van een paar jaar oud. Een 2243nw en een 223bw).
Ook heb ik nu een benQ monitor maar die heeft echt mega veel backlight bleeding.

Maar hierna zag ik door de bomen het bos niet meer.
De meest gewenste resolutie is niet verkrijgbaar in schermen kleiner als 27"(volgens de pricewatch). Terwijl apple en mega resolutie in een 15"schermpje heeft gestopt :O.

Iemand enig idee hoe de huidige schermen zijn van deze goedkopere selectie (die Domino net heeft gelinkt. Appart dat deze bijna allemaal onder de 200,- zijn). De full led backlight lg is daarvan natuurlijk ook een optie.

Ik stel deze vraag overigens om niet straks opgescheept te komen te zitten met broggel of sweex kwaliteit spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Klinkt mij in de oren alsof je iets wilt kopen wat van alle markten iets goed moet kunnen tegen niet te veel geld.

Something's gotta give!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
Dat klopt. Vandaar dat het grafisch design gedeelte minder kan zijn. En ik ook al toegeef op de resolutie door de minimum omlaag te halen tot 1920*1080 (full hd).

Ik hoef ook niet per se met de top der toppen te zitten, maar wel een waar ik over naar huis kan schrijven met een relatief betaalbare prijs (heb ik ook al op toegelegd met door een max van 600,- te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Het consumenten gedeelte van Dell geeft maar een zeer kleine greep uit het assortiment van ultrasharp monitoren.

Ga je kijken bij het bedrijven gedeelte, waar je overigens ook gewoon de monitoren van kan bestellen, dan kom je veel meer tegen.
Dell.nl Ultrasharp voor MKB

De 1080P Ultrasharp monitoren hebben LED backlight en zijn gemiddeld 30-40W

Voor te kijken welke echt de beste deals zijn raad ik je aan hier even rond te neuzen:
[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18

[ Voor 20% gewijzigd door Swordlord op 13-06-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Swordlord!
Ga voor een Dell Ultrasharp. Als de 27" versie je te groot is, dan heb je als alternatief de 24" versie.
Het mooie van deze serie is dat ze een 16*10 beeldformaat hebben ipv dat rottige 16*9 (meer hoogte is altijd beter... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
Het is wel wat al eerder werd aangehaald door anderen, extreem quality/performance/power saving VOOR extreem klein budget.

Het welbekende: voor een dubbeltje op de eerste rang :Y)

Misschien is het dan raadzaam om je in te lezen in Koreaanse IPS monitors
Schijnen hele goede tussen te zitten. (en hoe kleiner je scherm weer is, hoe minder snel je kans hebt op "noticable" background bleeding etc)

Zou zeggen, lees je in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een 2e hands CRT van 21" :Y)
Resoluties ver boven HD standaard, je hebt weliswaar een toeter, maar veel meer als een LCD scherm verbruiken ze ook niet. Gamed nog steeds perfect en overhet algemeen qua kleur zelfs nog te calibreren.
Plus kost geen drol :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens ergens kunnen bekijken hoe 2560 * 1440 eruit ziet op een 27" monitor? Ik heb namelijk zelf de Dell U2711, en ik zit er ook redelijk dicht op (30-40 cm). Omdat de resolutie zo hoog is, heb je een heel hoge PPI-waarde (pixels per inch), en wordt alles alsnog relatief klein weergegeven. Dat werkt juist wel fijn als je er dicht op zit. :) Ik heb zelf iig nul problemen met de grootte van het scherm, ondanks dat ik er dicht op zit. Je kunt altijd even in een Mac-store kijken naar de Cinema Displays, daar zit ook wel eentje tussen van 27" met 2560 * 1440 beeldpunten - dan kun je echt een beeld vormen. :)

Anders sluit ik me aan bij Khildin - koop de 24" versie van de Ultrasharp van Dell. Die voldoet helaas niet aan de eis van energiezuinigheid, maar de Ultrasharp-reeks van Dell zijn meer dan uitstekende monitoren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
Hmm, Boven zijn een aantal goede opties genoemd.
De koreaanse displays (hoewel ik las dat de kans op een slecht scherm wel een stuk groter is).
De ultrasharp. Hoewel deze dan boven de 1920 * 1080 pixels komen en ik geen echte idee heb van de kwaliteit.
Ik lees wel regelmatig dat ze worden aanbevolen. Maar mijn ervaring (en dat is toch wel een jaar op 8 terug ofzo) is dat ze niet echt een mooi beeld geven.
En de link naar de pricewatch.
Maar daarbij vraag ik mij af hoe de kwaliteit is van de Iiyama schermen. De schermen die ik ervan heb gezien zijn wel mooi. Maar hier heb ik dan ook nog niets spannends op gezien.

Ik heb trouwens naast de voorstellen die hier al zijn gedaan ook de volgende monitoren gevonden:
http://tweakers.net/price...1572;279062;289950;296222

p.s. Bestellen op naam van de zaak is geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door reefclaw op 14-06-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
reefclaw schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:14:
Hmm, Boven zijn een aantal goede opties genoemd.
De koreaanse displays (hoewel ik las dat de kans op een slecht scherm wel een stuk groter is).
De ultrasharp. Hoewel deze dan boven de 1920 * 1080 pixels komen en ik geen echte idee heb van de kwaliteit.
Ik lees wel regelmatig dat ze worden aanbevolen. Maar mijn ervaring (en dat is toch wel een jaar op 8 terug ofzo) is dat ze niet echt een mooi beeld geven.
De huidige generaties Ultrasharp monitoren van Dell behoren absoluut tot een van de beste als je kijkt naar prijs kwaliteit verhouding. Vele 'vergelijkbare' schermen zijn vaak een stukje duurder en presteren weinig tot niets beter... zonder direct in technische details te duiken. Dat kan en mag je echt niet meer vergelijken met een jaar of 8 geleden, want eerlijk gezegd waren er toen maar heel weinig goede LCD's te krijgen en je betaalde toch de hoofdprijs. Dat is tegenwoordig wel anders, zelfs goedkope rond de 100 euro displays geven vaak al strakker beeld dan een high-end van 8 jaar geleden.
Pagina: 1