Hoi,
Vanochtend bij het starten van mijn laptop wilde op eens Cinnamon niet meer starten. Hij valt gewoon terug naar de oude Mate-interface van LMDE.
Toen ik verder ging kijken, kreeg ik diverse errors. Bij het uitvoeren van het commando 'less' krijg ik de volgende foutmelding:
Als ik vervolgens via 'sudo less' probeer uit te voeren, krijg ik de volgende error:
Bij het uitvoeren van 'man' krijg ik ook weer een aantal meldingen:
In mijn '.xsession-errors' staan ook een aantal foutmeldingen, waaronder:
Het lijkt er dus op dat er op de een of andere manier problemen zijn met het uitvoeren van diverse bestanden in '/bin' of '/usr/bin'. Alle bestanden hierin zijn echter executable, voor iedereen, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Het aanmaken van een nieuwe gebruiker heeft ook niet geholpen, de problemen bestaan hier ook. Het zal dus waarschijnlijk niet aan mijn profile liggen...
Is er iemand die enig idee heeft?
Alvast bedankt,
Bas
Vanochtend bij het starten van mijn laptop wilde op eens Cinnamon niet meer starten. Hij valt gewoon terug naar de oude Mate-interface van LMDE.
Toen ik verder ging kijken, kreeg ik diverse errors. Bij het uitvoeren van het commando 'less' krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
| bash: /usr/bin/less: kan een binair bestand niet uitvoeren |
Als ik vervolgens via 'sudo less' probeer uit te voeren, krijg ik de volgende error:
code:
1
| /usr/bin/less: 1: /usr/bin/less: Syntax error: word unexpected (expecting ")") |
Bij het uitvoeren van 'man' krijg ik ook weer een aantal meldingen:
code:
1
2
| /usr/bin/pager: 1: /usr/bin/pager: Syntax error: word unexpected (expecting ")") man: opdracht eindigde met afsluitwaarde 2: LESS=-ix8RmPm Manual page mount(8) ?ltline %lt?L/%L.:byte %bB?s/%s..?e (END):?pB %pB\%.. (press h for help or q to quit)$PM Manual page mount(8) ?ltline %lt?L/%L.:byte %bB?s/%s..?e (END):?pB %pB\%.. (press h for help or q to quit)$ MAN_PN=mount(8) pager -s |
In mijn '.xsession-errors' staan ook een aantal foutmeldingen, waaronder:
code:
1
2
| Xsession: unabe to launch "gnome-session-cinnamon" X session --- "gnome-session-cinnamon" not found; falling back to default session.. |
Het lijkt er dus op dat er op de een of andere manier problemen zijn met het uitvoeren van diverse bestanden in '/bin' of '/usr/bin'. Alle bestanden hierin zijn echter executable, voor iedereen, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Het aanmaken van een nieuwe gebruiker heeft ook niet geholpen, de problemen bestaan hier ook. Het zal dus waarschijnlijk niet aan mijn profile liggen...
Is er iemand die enig idee heeft?
Alvast bedankt,
Bas
[ Voor 11% gewijzigd door hiekikowan op 13-06-2012 08:23 ]