Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillen font tweakers, tweakers_ng

Pagina: 1
Acties:

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 22:03

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ik ben zojuist de hele avond bezig geweest met het maken van een topic voor de Tour de France. Dit jaar besloot ik eens mooie achtergrondjes te gebruiken.

De 99e Tour de France (2012)

Met het testen werkte alles prima en vol vertrouwen drukte ik op de 'Plaats topic'-knop en liet mijn resultaat van een harde avond zwoegen trots zien aan anderen. Allas, daar gebruikte iemand de tweakers_ng template en tot mijn ongenoegen:

<KompjoeFriek> jammer van 't specs rijtje

Vol onbegrip keek ik bij mijn voorkeuren naar het dropdownboxje 'template'. Achja. de tweakers_ng-template. Ohnoes!

Door verschillen tussen de templates ziet het er echt voor geen meter uit in de nieuwe layout. Dit zijn zo te zien voornamelijk de lineheight / ander font (?) en dat het 'height'-attribuut niet werkt in de oude layout. Om de hele background te laten zien in de oude template moest ik dus gebruikmaken van een hele hoop [br] om het hele plaatje te krijgen.

Is dit nog te redden door kleine dingen aan te passen, of is mijn hele avond voor niets geweest? :) Ik zie namelijk geen makkelijke oplossing.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56
Het tweakers template wordt voor zover ik weet niet meer ondersteund, dus is helaas, pindakaas :9.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Het gaat er niet over dat er direct fouten in de templates zitten, ik vraag om een manier om de verschillen in line-heights tegen te gaan / omheen te werken.

De enige oplossing die ik nu zie is screenshots nemen van de tekst en die dan als TS gebruiken :/

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kan het toch ook aanpassen voor de 'nieuwe' template. Hebben de mensen die nog op het oude zitten pech :+. Hoeveel zouden er dat nog zijn?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Volgens mij nog vrij veel. Het is een veel rustigere template.

Het verschil zit hem dus in
table.rml td, table.rml th { line-height: 150%; }

Een mogelijke oplossing is dus een modje vragen even met html-rechten te spelen, maar ik moet ook nog wel de TS aanpassen met alle renners die meedoen, maargoed, dat kan opzich 1x, net voor de tour. :P

[ Voor 5% gewijzigd door krvabo op 13-06-2012 01:51 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm ja, ik heb em zelf ook nog vrij lang gebruikt, maar toch ook al weer een tijdje om. Net weer ff teruggezet, maar oogt naar mijn idee toch best gedateerd en minder 'vloeiend'.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

imho is de oude template vrij lelijk en gedateerd (net even teruggezet). Wat mij betreft mag die hele template er wel uit eigenlijk, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel users er zijn die die template nog gebruiken :)

Permanent wintericon!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Met iets minder ronde randen is dit volgens mij prima te faken met UBB, zodat ie er ondanks line-height (en message widths) verschillen tussen templates er toch goed uit kan zien.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
We ondersteunen enkel nog de nieuwe layout, niet de oude. Ik ga daar ook geen wijzigingen meer in aanbrengen, hoe klein ze ook zijn

Ik begrijp dat je er van kan balen gezien je er volgens mij flink wat tijd in hebt gestoken (waarvoor chapeau!), maar als iemand de oude template wil gebruiken dan mag dat. Is er iets mis, dan is dat helaas zo

Ik weet zelf niet hoeveel mensen uberhaupt nog de oude template gebruiken, maar ik kan me zelf niet voorstellen dat dat er veel zijn

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nofi Misha, maar dat is een beetje een loze, onware en nietszeggende mededeling... :/
De tweakers-layout heeft nog wel degelijk support ((kritieke) errors en stylesheetfouten), echter worden er geen nieuwe features ook geschikt gemaakt voor die layout. (Dat zal met de introductie van Tnet7 vast veranderen :P)

Probleem met de TS van krvabo in huidige vorm: het is 1 hele grote achtergrondafbeelding (op zich geen probleem), waar een tabel omheen geprakt had moeten worden met vaste celhoogten om crosstemplate te blijven werken, ongeacht witruimtes of line-height.

Ik ben nu al de hele middag bezig de TS opnieuw op te zetten zodat hij ook cross template blijft werken, en zelfs in alle breedtes schaalt.

Een extreem voorbeeld van zo'n TS die het in alle layouts goed doet en er goed uitziet:
[GOM Player] Ervaringen & discussie topic - Silver template (NB: ex-full-abo en devvers only)
[GOM Player] Ervaringen & discussie topic - Tweakers layout
[GOM Player] Ervaringen & discussie topic - Tweakers_ng layout

Elementen uit de oude template heb ik wel overgezet naar de nieuwe, de veel simpelere topicmapjes, userdata-icons en message quote/view/edit/diff icoontjes zijn toch zeer prettig om mee te werken in de _ng-layout :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Err Wiethoofd?

Hoe kan jij nou beter weten wat t.net support dan t.net zelf?

Als Misha besluit dat het niet gebeurt... dan gebeurt het niet afaik.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:19

rob_erwt

What does this button do?

Hooglander1 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:26:
Als Misha besluit dat het niet gebeurt... dan gebeurt het niet afaik.
Wat hij zegt. Dat het in het verleden nog af en toe gebeurt is, wil niet zeggen dat dat zo blijft. Misha is Product Manager en dus de 'baas' over wat er wel of niet bijkomt/afgaat/aangepast wordt qua functionaliteit.

Sowieso zijn we veel te druk bezig met TWK7 om naar dit soort dingen te kijken in oude layout.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:22:
Nofi Misha, maar dat is een beetje een loze, onware en nietszeggende mededeling... :/
De tweakers-layout heeft nog wel degelijk support ((kritieke) errors en stylesheetfouten), echter worden er geen nieuwe features ook geschikt gemaakt voor die layout. (Dat zal met de introductie van Tnet7 vast veranderen :P)
Dat *was* inderdaad de status bij de introductie van tweakers_ng. Nu we bezig zijn met een nieuwe layout-overhaul staat dat natuurlijk weer op losse schroeven. Als ik dan even de cijfers erbij pak:

Template#users
got88
silver24
tweakers1295
tweakers_ng437052

hiermee ben ik niet overtuigd om ueberhaupt nog enige vorm van moeite in de oude templates te steken.

tweakers_ng draait overigens nog bijna volledig op de templates die ook door de tweakers layout gebruikt worden, maar de huidige layout-overhaul brengt ook template-wijzigingen met zich mee. Daarmee is het voortbestaan van de tweakers layout dus al in direct gevaar aangezien het extra tijd en moeite zou kosten om ook die layout van de nodige css-fixes te voorzien. Ik denk dat ik het antwoord van product al weet :P

Intentionally left blank

Pagina: 1