Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersF
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-04-2022

TweakersF

Think Different. Think Apple©

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Ik zit met het volgende:

Ik heb mijn MBO niveau 4 (ICT Beheerder) vorig jaar behaald. De periode voordat ik mijn diploma heb behaald heb ik de laatste 2 jaar van mijn opleiding deeltijd gedaan. Ik ben destijds begonnen als stagiaire bij een overheid instantie en ben daar na mijn stage periode ook blijven werken. Ik heb hier in totaal 2 jaar fulltime gewerkt (32 uur basis per week, maar liep vaak uit op meer uren per week) Deze werkgever was zeer te spreken over de werkzaamheden die ik verrichte en heb hier later ook een (erkende) gratificatie van mogen ontvangen.

Na mijn MBO opleiding ben ik begonnen met een voltijds opleiding bedrijfskundige informatica. Na een aantal maanden besefte ik toch dat voltijd studie niet echt mijn ding is. Alhoewel ik nog steeds de ambitie heb om mijn bachelor te behalen, dan wel het liefst via een deeltijd constructie. Dus bijvoorbeeld 4 dagen werken voor de baas en één dag per week voor studie doeleinden.

Nou ben ik sinds vorige week al begonnen met solliciteren naar verschillende ICT functies. Voorzover heb ik van de 10 sollicitatie's 2 "afwijzingen" gehad.

Mijn vraag is of jullie me wellicht kunnen helpen waar ik het beste kan zoeken naar ICT vacatures.
En moet ik me zelf "starter" noemen of mag ik mezelf de stempel "ervaren" geven gezien mijn ervaring?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En moet ik me zelf "starter" noemen of mag ik mezelf de stempel "ervaren" geven gezien mijn ervaring?
Waarom zou je jezelf in een van die twee hokjes proberen te stoppen? Gewoon eerlijk en duidelijk vermelden in brief/CV welke ervaring en opleiding je hebt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:13
Ik zou zelf geen stempel kiezen voor jezelf.
Je weet wat je kan en dat is het beste wat je kan doen.

Maar je hebt een diploma behaald op MBO niveau waarbij je stage hebt gelopen en ook een klein aantal jaartjes werkervaring hebt.
Dit staat mooi op een CV en helemaal met je gratificatie.
En wil je op safe spelen, dan zou ik solliciteren bij de vele detacheeringsbureau's zoals Q-Magic, Inwork, Peak-it etc. Leg je CV daar neer met de ervaring die je hebt opgedaan.

Wil je de kans wagen en heb je geduld dan kan je voor functies als werkplekbeheer kiezen, maar denk er wel om dat je veel afwijzingen zult krijgen dan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Zet op je CV "Deeltijd HBO - verwachte einddatum 1 juli 2015" oid. Als je daarbij aangeeft dat je iets zoekt voor 32 uur valt bij de werkgever het kwartje wel.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Check in het geval van detacheerders ook of ze actief zijn in de markt waar jij ervaring hebt (overheidsinstanties), daar is je ervaring (en evt. connecties) extra waardevol.

Tenzij je zelf natuurlijk niet terug wilt naar die omgeving ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Kun je je meerdere keren bij een detacheerder proberen in te schrijven eigenlijk? Anders is het wijzer om gericht te solliciteren.

[ Voor 57% gewijzigd door PZOOO op 14-06-2012 15:15 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:57
Inschrijven bij een detacheerder? Volgens mij moet je even opzoeken wat detachering betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
TweakersF schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:03:
Nou ben ik sinds vorige week al begonnen met solliciteren naar verschillende ICT functies. Voorzover heb ik van de 10 sollicitatie's 2 "afwijzingen" gehad.
Afwijzingen voelen altijd vervelend, maar je moet het je niet persoonlijk aantrekken. Het ligt immers aan je c.v., niet aan jou als persoon. Althans, geef ze geen stok om mee te slaan. Een tijdje terug had ik een vacature open, mbo functie, waarbij ik een stuk of 30 reacties kreeg. Van die 30 gingen er 25 eigenlijk al vrij snel aan de kant.

Waarom? Mensen die gewoon geen normale zinnen kunnen schrijven was al 80% direct voor het ronde archief. Zorg er dus voor dat alles picobello eruit ziet. De tekst, de opmaak. Mensen die beweren 'zeer goed in Office' te zijn, maar vervolgens niet eens een document normaal kunnen uitlijnen, etc, neem ik niet serieus.

De overige 20% zijn dan de 'probleemgevallen'. Mensen waarbij je bijvoorbeeld ziet dat ze een template gebruiken voor hun brief (dus niet echt inhoudelijk in gaan op de vacature), waarbij het puur lijkt op uitkering behoudt. Maar ook mensen met echt te weinig ervaring (bijvoorbeeld al 10 jaar uit het vak, en nu weer terug willen), of mensen die denken van alles te kunnen eisen (ja, dat komt echt voor).

Dus maak dat soort fouten niet, en je komt sowieso wel op de short-list. Dan is maar hopen of je ook daadwerkelijk wordt uitgenodigd, dat je je goed presenteren kunt, en vervolgens geen sterkere kandidaten hebt die meedingen. Laat je hoe dan ook niet demotiveren door de afwijzingen die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Mensen die uit het vak zijn geweest moeten toch ook de kans krijgen om terug te keren?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20

Mystikal

It never hurts to help!

Macros schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:06:
Mensen die uit het vak zijn geweest moeten toch ook de kans krijgen om terug te keren?
Maar het gaat om de manier waarop! Het moet wel blijken uit een brief dat ze nog een kans echt WILLEN!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Macros schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:06:
Met de economische crisis mag je blij zijn als je al een baan hebt en het is erg jammer als blijkt dat je mbo diploma niks waard is want steeds zijn de opleiding eisen te hoog en aan ervaring kun je op die manier helemaal niet voldoen.
Pagina: 1