Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studie laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Volgens schooljaar begin september dus ga een HBO studie volgen, omdat er dan ook op school het een en ander moet worden gedaan lijkt het mij handig een laptop aan te schaffen. Ook zal het leuk wezen 1 game te kunnen spelen voor in de vakanties

Thuis heb ik verder nog een vaste pc staan dus het hoeft geen game pc te worden maar er gaat waarschijnlijk wel een hoop muziek of films op voor in de vakantie!

- Gewicht: Niet te zwaar natuurlijk moet in me school tas gaan en dan moet ik nog normaal kunnen lopen zonder rug problemen. Dus rond 2 a 3 kilo liefst
- Scherm: Zoals ik al zei hij moet nog wel goed mee te nemen zijn daarom een 13 a 14 inch laptop lijkt me voldoende thuis namelijk nog een 21 inch en deze gebruik ik voor de games!
- Processor: i5 of hoger want anders kan je waarschijnlijk niet lekker 1 game spelen maar het hoeft geen game pc te worden. Verder natuurlijk de standaard programma kunnen draaien zonder problemen. Mijn grootste eis is dat hij AUTOCAD kan afspelen aangezien ik dit voor mijn studie nodig heb.
- Videokaart: Graag om het mogelijk te maken 1 game redelijk te spelen en voor de films die ik wil afspelen.
- Harde schijf: Grote harden schrijf boven de 300 gb
- Geheugen: 4 gb is standaard maar meer mag!
- Prijs: Onder de 1000 euro
- Merk: Gelieve een goed merk geen zin in troep.

De voornamelijke taken die de laptop dus moet zijn:
- Werken met AutoCAD kijk even anders hier
- Goed met word excel, powerpoint
- Goed met mailen
- Redelijke games af kunnen spelen zoals footballmanager 2012 bijv.
- Goed muziek kunnen afspelen en verwerken op de laptop
- Niet teveel herrie

Eigen idee:
- Samsung NP530U3B-A01NL
- Samsung QX311-S01NL

Alvast bedankt en als ik zelf wat ben tegen gekomen horen jullie het!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:37
Ehm, wat dacht je van deze

http://www.dixons.nl/cata...w/id/19358/category/1081/

Wat deze betreft, op is op.

Verwijderd

op = op, en dan voor de gewone prijs verkopen :P.

Maar eh...
-audoCAD
-games
Dat zijn echt geen dingen die je op je 14" met brakke IGP moet gaan doen. Doe het dan meteen goed, en schaf een notebook aan met een fatsoenlijk scherm en GPU. De asus N56 (zie pricewatch) is mijn favoriet op dit moment, en eigenlijk is er verder niets waarvan de kwaliteit bekend is. Het is wat zwaarder, maar je hebt nu ook niet belaad de lichtste 13/14-ers uitgekozen.

Verwijderd

Topicstarter
Graag een beetje een bekender merk!

En autocad is eigenlijk wel handig voor me studie, maar kan eventueel ook op de thuis pc 21 inch maar hoeveel inch is daar voor nodig dan?

En hij mag natuurlijk wat van de eisen afwijken!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik maak bouwtekeningen op een 13,3 inch acer met een su9400 cpu. Voor op school is dit goed genoeg. Thuis werk ik dan wel weer op een desktop.
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je gaat tekenen met autocad, zijn dit simpele 2d tekeningen of maak je grote 3d modellen.

ps. welke opleiding ga je doen?

[ Voor 46% gewijzigd door Ernemmer op 14-06-2012 10:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:49:
En autocad is eigenlijk wel handig voor me studie, maar kan eventueel ook op de thuis pc 21 inch maar hoeveel inch is daar voor nodig dan?
inch != resolutie

[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

TS is outdated, maar dit gaat nog steeds op:

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

de helft is op 1366*786 (of 1280*720) geschoten, en de andere helft op 1920*1080.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor het fouten gebruik!
Pagina: 1