[VPS] Ervaringen Virtual Private Servers Hosters

Pagina: 1
Acties:
  • 2.379 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Topicstarter

Het VPS Ervaringen Topic

Beste Tweakers.net

Er is nog niet echt een officiële VPS Ervaringen topic.

Dus leek het mij handig om er één aan te maken, vooral omdat ik zelf ook opzoek ben naar een vps server voor bepaalde doeleinden.
Wat is een VPS server
Een virtual private server is een systeem om een op fysieke server meerdere 'virtuele' machines te implementeren. VPS'en worden anno 2010 in toenemende mate gebruikt door internet-hostingproviders (ISP). Virtualisatie maakt het mogelijk om op een fysieke server een (groot) aantal virtuele servers te gebruiken waardoor de fysieke server een veel groter deel van de tijd gebruikt wordt. Daarnaast levert het gebruik van virtuele servers inherent beveiliging; een gecompromitteerd VPS heeft geen consequenties voor andere VPS-en op dezelfde (fysieke) machine, zoals dat bij webhosting normaliter wel het geval is.
Virtualisatie kan ook gebruikt worden om verschillende en niet-uitwisselbare besturingssystemen op dezelfde computer te draaien.
Opzoek naar een Virtual Private Server
Zelf ben ik op dit moment ook opzoek naar een virtual private server. In het verleden heb ik er al een aantal gehad. Met succes en erg veel plezier. Alleen waren dit vpsjes om mee te klooien, en te experimenteren. Maar nu wil ik een vps gaan huren waar ik OpenVPN op ga draaien. In het verleden ook al eens gedaan, maar dat waren vpsjes voor 1 verbinding.

Dus mijn vraag, wie heeft er een vps in zijn bezit specifiek voor een VPN verbinding? En wat zijn de specs die je hebt? En welke provider?

Ik had al via google opgezocht wat het een beetje vereist, ongv. 512MB RAM, 1n 1Ghz cpu ongv.

Dus wie kan mij hierbij helpen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Topicstarter
De prijzen zouden ook handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ondanks dat er wel redelijk wat tekst in de TS staat, vind ik hem toch wat magertjes. Is dit nu een verkapt ik-zoek-een-VPN-VPS-en-wie-kan-mij-helpen-topic of wil je echt ervaring gaan delen?

Zelf ben ik al enige tijd aan het kijken en testen met verschillende VPS-aanbieders, met het doel daar een DirectAdmin-installatie op te draaien. Daarvoor heb test-VPSen gekregen of anders gewoon een maandje betaald.

Daarbij heb ik van PCextreme/DirectVPS/TransIP/Hostslim/FXW en vast nog een paar die ik vergeten ben, een VPS in gebruik gehad.

Mijn bevindingen daaruit zijn wel weer duidelijk, kijk niet naar de prijs (alleen). Bepaal vooraf goed wat je er mee wil, dus ook hoe betrouwbaar de VPS moet zijn. (high availability) Daarnaast heb ik gemerkt dat de support heel wisselend kan zijn. Zeker als je er zakelijk gebruik van wil maken, neem dan liever een iets duurdere VPS met goede support, dan een budget-budget-budget VPS met een ongelofelijk belabberde support. Dus vooraf je doel en budget bepalen is erg belangrijk.

Vergeet ook niet dat je bij een VPS dus ook geheel zelf verantwoordelijk bent voor beheer en onderhoud, daar doet je hoster (uiteraard) niks aan. Dan laat ik een managed VPS uiteraard buiten beschouwing.

Al met al ben ik er zelf nog niet uit, maar ik betwijfel of dit topic nut heeft gezien het feit dat het aantal aanbieders van een VPS zeer groot is en er tevens ook net zoveel verschillende functies voor VPSen te bedenken. Waarbij verschillende functies uiteraard weer verschillende wensen, eisen en budgetten met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 12:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Op www.webhostingtalk.nl komen vaak aanbiedingen voorbij of je kan een "ik zoek een aanbieding" topic plaatsen.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

@bartbh
Zie je kans jou ervaringen hier uit te schrijven.
Zelf ben ik ook al enige tijd op zoek, maar verder dan kijken naar specs ed. ben ik niet gekomen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb besloten www.ovh.nl eens te proberen, kom tzt mogelijk wel met bevindingen terug.
Deze bieden een VPS voor 2 euro ex BTW.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 14:07
Zit zelf al een hele tijd bij DirectVPS, zeker nu met de nieuwe Starter pakketten hebben ze een hele aardige prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast levert DirectVPS standaard 2 cores, waar andere goedkope VPS-en nog wel eens 1 core tot hun beschikking hebben (virtuele cores uiteraard). Daarnaast kan je upgraden en herinstallatie (van bijv. directadmin) allemaal zelf regelen via het control panel.

Wat voor mij ook een reden is om bij DirectVPS te blijven is dat er altijd snel gereageerd wordt op mails, zelfs in het weekend en 's avonds. Zelfs als je een goedkope starter VPS hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door dvdheiden op 09-04-2014 08:30 . Reden: core opmerking toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 12:52
Ik vind zelf de overzichten van serverbear wel handig. Ze doen ook uptime metingen, maar dat is nog beta. Uit ervaring kan ik zeggen dat het nog niet helemaal met de werkelijkheid overeenkomt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-06 15:47

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heren, dit is een oude koe.. Die hadden jullie lekker in de sloot mogen laten liggen :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.