Toon posts:

PC voor videomontage en gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn oude PC is na 10 jaar helemaal op en ik ben op zoek naar een nieuwe installatie. Ik ben helemaal niet meer mee met de markt vandaar dat ik de vraag hier post:

Budget: Tot circa 750€ maar het mag ook minder zijn

Video monteren van een camera: Heb nu een firewire aansluiting maar merk dat een PC met firewire aansluiting veel kost, misschien dat ik beter een kaart koop en die er dan insteek?

Games: Geen fervent gamers maar zou toch graag weer wat recente spellen kunnen spelen (Vooral shooters)

Processor, grafische kaart, RAM:
Liefst zo dat ik zonder problemen video's kan monteren en nog wat uitbreidingsmogelijkheden heb voor geheugen.

Recyclage: Ik beschik nog over een externe DVD lezer/schrijver en een externe harde schijf. De rest zal game over zijn vrees ik.

Bedoeling is ook dat hij toch even up to date blijft en morgen niet achterhaald is.
Heb geen voorkeur van merk, mijn huidige PC is een medion tevreden van geweest maar de koeling was niet het de beste.

Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt,

• yotem
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07-2024
pricewatch: MSI B75MA-P45
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
pricewatch: Sapphire HD7850 2GB GDDR5
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
pricewatch: Sharkoon MS140
pricewatch: Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB

Hoe krijg ik er een totaalprijs onder? Geen idee! :/
Dit systeem ligt rond de 650 euro.

Zit nog een 500 TB harde schijf in. Die kun je er dus eventueel uitlaten.
Als je nog snel wilt booten etc zou je deze er nog bij kunnen hangen:
pricewatch: Samsung 830 series 128GB

[ Voor 28% gewijzigd door yotem op 11-06-2012 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alvast bedankt. Ziet er goed uit voor zover mijn kennis gaat. Wat ik niet kan vinden is een firewire aansluiting. Heb ik die gemist of moet er nog een kaart in?

Ik heb zelf nog geen PC in elkaar gestoken, hooguit enkele kaarten en geheugen. Is het haalbaar om dat te zelf doen (met handleidingen of filmpjes) of laat ik hem dan beter in elkaar steken?

• yotem
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07-2024
Zie dit topic:
[BBG] Budget- en Basisgamesysteem juli 2012
Daar komt de pc grotendeels vandaan!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:14:
Hallo,

Alvast bedankt. Ziet er goed uit voor zover mijn kennis gaat. Wat ik niet kan vinden is een firewire aansluiting. Heb ik die gemist of moet er nog een kaart in?

Ik heb zelf nog geen PC in elkaar gestoken, hooguit enkele kaarten en geheugen. Is het haalbaar om dat te zelf doen (met handleidingen of filmpjes) of laat ik hem dan beter in elkaar steken?
Ik heb in maart zelf ook voor het eerst een PC in elkaar gezet, zonder hulp van anderen. Hier heb ik veel aan gehad: YouTube: Newegg TV: How To Build a Computer - Part 2 - The Build Als je er rustig je tijd voor neemt en geduldig kijkt hoe alles moet en voorzichtig bent kan er niet zoveel fout gaan. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Pazienza op 11-06-2012 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik deze bij Alternate samenstel krijg ik als tip om een andere/extra cooler te steken. Suggesties hiervoor?

En de firewire dan via een bijhorende kaart insteken?
Pagina: 1