Nieuwe behuizing met netwerk mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06 09:31
Hallo,

Mijn LaCie Wireless space is sinds kort onbereikbaar vanwege een defect met zijn voeding.

Nu kan hij opgestuurd worden naar LaCie want hij is nog binnen de garantie maar als ik dat doe moet ik eerst een back up maken wat dus niet meer mogelijk is, en als ik de schijf eruit zou halen om een back up te maken moet ik de zegels verbreken en ben ik nog niet veel verder.

Dus ik dacht eraan om een nieuwe NAS behuizing aan te schaffen, alleen heb ik in een paar reviews gelezen dat sommige behuizingen de schijf automatisch formatteren en dan ben ik nog niet veel verder..

Mijn vraag aan jullie is dan ook of er behuizingen zijn die ik op het netwerk kan aansluiten maar waar ik mijn oude schijf gewoon in kan stoppen zonder bang te hoeven zijn dat ik al mijn bestanden verlies?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
Hoe het zit met automatisch formatteren weet ik niet, maar als je de schijf er dan toch uit haalt, waarom hang je hem dan niet even aan een PC om een back-up te maken? Als je dat gedaan hebt en je wilt een andere NAS halen kan ik Synology van harte aanbevelen. Heb je overigens niet een andere adapter die hetzelfde vermogen levert? Dan kun je die er tijdelijk aan knopen om de back-up te maken. Dan hoef je de garantievoorwaarden niet te schenden en kun je toch je data back-uppen en evt. om privacy redenen verwijderen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
Bedankt voor de reactie!
Het is inderdaad een goed idee om hem eerst aan een computer te hangen om een back up te maken, mijn eigen computer heeft er niet de capaciteit voor maar ik weet er nog wel een te vinden ;).
Het defect zit niet in de adapter maar in de interne bus connector, daar ga ik nog even mee knutselen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is het een losse voeding of ziet die in het apparaat?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
losse voeding, maar daar is niets mis mee. heb de voeding getest met een ander apparaat dat hetzelfde voltage nodig had, dus ik neem aan dat de ingebouwde bus defect zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
Heb nu problemen met het maken van een back up van deze schijf, deze is (denk ik) op zo'n mannier geformatteerd dat hij voor zowel mac als windows niet leesbaar is. Ik gebruik een Fantec MR-USB 3.0 Docking Station om de schijf te lezen maar krijg bij beide de melding dat de schijf eerst geformatteerd moet worden voordat ik deze kan gebruiken dus dan ben ik nog steeds niet veel verder.. zou het mogelijk zijn om een datarecovery uit te voeren op deze schijf? en weten jullie misschien goede programmas daarvoor?

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Pc opstarten met een livecd van ubuntu (linux), meestal staat op een nas linux.
Mischien kun je gewoon kopieren.

Thematopic: Datarecovery
Anders met recovery software proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door jan99999 op 24-06-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
Gebruik nu een open source filerecovery programma om mijn bestanden van de schijf te halen genaamd TestDisk (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk) en ben er tot nu toe zeer tevreden over!
Pagina: 1