Ouder-PC (€ 700,-)

Pagina: 1
Acties:

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Mijn ouders zijn toe aan een nieuw systeem. Op dit moment hebben ze ieder hun eigen 2e hands pc (iets rond de X2 5000+ oid). Die pc's zijn simpelweg verouderd. Mijn moeder heeft ondertussen een laptop van haar werk die ook wat intensiever gebruikt wordt dan de standalone. Bottomline, er hoeft maar 1 pc te komen om de 2 huidige pc's te vervangen.

Wat moeten mijn ouders er mee kunnen?
Eigenlijk niks bijzonders, internetten, skype, beetje foto's bijknippen, the usual. Oftewel, niks bijzonders.

Speerpunten?
Mijn ouders willen een pc die 'het gewoon doet'. En verder een bak die niet opvalt, dus stil is (ook onder full load }:O).

Wat hoeft er niet
Muis, tobo en speakers heb ik al.

Wat heb ik uitgezocht

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 65,10€ 65,10
1Philips V-line 236V3LSB€ 129,-€ 129,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,45€ 14,45
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,-€ 82,-
1Cooler Master Elite 343€ 28,90€ 28,90
1Cooler Master Hyper 412S€ 29,95€ 29,95
1AMD A8-3870K Black Edition€ 96,40€ 96,40
1be quiet! BN081€ 32,40€ 32,40
1Samsung 830 series 128GB€ 99,99€ 99,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,14

Basis is de laatste BBG. Zaken waar ik vooral niet zo 'zeker' van ben zijn de kast, koeler en monitor.
Aanpassingen op andere onderdelen mogen uiteraard ook. De Windows 7 licentie staat overigens niet ter discussie. Budget is dus nog niet 'op' maar wmb is dat ook niet nodig.

Ik besef dat de SSD overkill is/lijkt. Ik besef dat dit een prijzig onderdeel is maar ik denk dat de gebruikerservaring voor mijn ouders het waard is. Voor de 8 GB RAM geldt een beetje hetzelfde, is ook overkill gok ik maar dan kunnen ze even vooruit en wmb de 2 tientjes wel waard.

Op- en aanmerkingen zijn welkom.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:53
Gebruiken ze ook SD kaartjes? Zo ja dan zou ik er ook een interne kaartlezer in stoppen.

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
Ik vind je systeem aan de dure kant als het een pc voor je ouders is... Waarom stop je er een AMD A8 is? Dat kan volgens mij veel goedkoper, zonder dat je ouders dat zullen merken.

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je kan ook een paar kasten uitzoeken, en ze dan gewoon aan je ouders laten zien welke zij de beste optie vinden? Geldt ook voor de monitor.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 18:55
Waarom koop je niet gewoon een OEM bak van een paar honderd euro? Krijgen ze in de meeste gevallen ook gewoon support bij en scheelt flink in de kosten.

rm -rf ~/.signature

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 01:20

M2M

medicijnman

Voor simpel internetwerk / office werk is elke processor geschikt. SSD's zijn wel aan te bevelen, dus misschien is op de processor nog wat te bezuinigen?

En natuurlijk de CPU koeler vervangen door een goedkoper exemplaar.

-_-

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:24

Matis

Rubber Rocket

mattttt schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:02:
Waarom koop je niet gewoon een OEM bak van een paar honderd euro? Krijgen ze in de meeste gevallen ook gewoon support bij en scheelt flink in de kosten.
Helemaal mee eens. Plus hebben de ouders een one-stop-shop mochten ze problemen ondervinden met het beestje en de TS is een paar dagen / weken / maanden niet meer in de gelegenheid die te verhelpen.
Ik heb voor mijn ouders ook dat advies gegeven. Een OEM-gebakje van 500 eurootjes van Acer. Dat was toen echt een heel goede computer, welke ik (als losse onderdelen) zelfs niet goedkoper kon samenstellen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Kayakyak
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 65,10€ 65,10
1Intel Pentium G620€ 51,10€ 51,10
1Philips V-line 236V3LSB€ 129,-€ 129,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,-€ 82,-
1Cooler Master Elite 343€ 28,90€ 28,90
1Crucial CT2KIT25664BA1339€ 22,84€ 22,84
1be quiet! BN081€ 32,40€ 32,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 525,78

€100,- eraf. Zit je wel met standaard koeler van Intel, die zou je eventueel nog kunnen veranderen.

• T020
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 00:37
8GB geheugen is echt niet nodig voor een gemiddelde office-pc, 4GB is meer dan zat. Daar kan je eventueel nog een tientje op besparen. De processor lijkt me ook overkill zoals kaygoffin al zegt. Verder denk je genoeg te hebben aan de onboard video van het moederbord? (er staat geen videokaart in het lijstje)

Is een SSD van 128gb trouwens wel groot genoeg voor alle data die je erop gaat kwijt moeten? Films nemen bijv. al gauw een hoop ruimte in, ik heb zelf naast mijn SSD nog een gewone schijf waar ik mijn data op houd.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik begrijp best dat je geen goedkope OEM bak wil als je op zoek bent naar een echt stille PC. Ik zou dan persoonlijk wel iets meer geld stoppen in een wat stillere kast. De Cooler Master Silencio 550 bijvoorbeeld, die is 3 tientjes duurder dan de kast die je zelf hebt uitgezocht, maar daar is ruimte voor als je het hierboven voorgestelde Intel systeem neemt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
Alleen past de G620 niet op het A75 moederbord.

Ik ben het wel eens met de G620, maar dan moet er nog wel wat beter over nagedacht worden.

Als je de pc laat assembleren heb je ook 1/2/3 jaar garantie, en bij veel shops kun je er zelfs 'aan-huis-service' bij kopen.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
.Maarten schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:55:Gebruiken ze ook SD kaartjes? Zo ja dan zou ik er ook een interne kaartlezer in stoppen.
Das eigenlijk niet eens een gekke, ik scharrel wel ergens een kaartlezer bij.

kaygoffin schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:00:

Ik vind je systeem aan de dure kant als het een pc voor je ouders is... Waarom stop je er een AMD A8 is? Dat kan volgens mij veel goedkoper, zonder dat je ouders dat zullen merken.
Tsja, er is budget voor en ik denk dat het een mooie sweetspot is qua prijs/prestatie.
willem900 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:02:
Je kan ook een paar kasten uitzoeken, en ze dan gewoon aan je ouders laten zien welke zij de beste optie vinden? Geldt ook voor de monitor.
Ik weet niet hoe jouw ouders met pc's omgaan maar die van mij hebben echt geen verstand van kasten en monitoren hoor. Die zien alleen maar dat een kast zwart is en horen dan pas later dan het een herriebak is.
mattttt schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:02:
Omdat we hier niet op Tweaker.net zitten, ik het leuk vind om pc's in elkaar te draaien en omdat ik nergens een OEM-bak kon vinden die aan mijn wensen voldoet. Dus met fatsoenlijke SSD, met fatsoenlijk voeding, met fatsoenlijke gedachtegang over stilte etc.
M2M schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:02:
Voor simpel internetwerk / office werk is elke processor geschikt. SSD's zijn wel aan te bevelen, dus misschien is op de processor nog wat te bezuinigen?
En natuurlijk de CPU koeler vervangen door een goedkoper exemplaar.
Waarom een andere koeler? Ik heb nog nooit een stille boxed koeler gezien namelijk.
Matis schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:04:
Helemaal mee eens. Plus hebben de ouders een one-stop-shop mochten ze problemen ondervinden met het beestje en de TS is een paar dagen / weken / maanden niet meer in de gelegenheid die te verhelpen. Ik heb voor mijn ouders ook dat advies gegeven. Een OEM-gebakje van 500 eurootjes van Acer. Dat was toen echt een heel goede computer, welke ik (als losse onderdelen) zelfs niet goedkoper kon samenstellen.
Zie antwoord hierboven. Hoeveel hardware problemen zijn er nou met een beetje pc? Geen. Voor veroorzaakte problemen betaal je meteen de hoofdprijs dus ik hou dat geheel liever in eigen beheer. Daarnaast zijn er nog 2 handige buurjongens in de buurt bij mijn ouders die voor een tientje langskomen om een handje te helpen (en anders, zover woon ik niet bij mijn ouders vandaan).
Kayakyak schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:15:€100,- eraf. Zit je wel met standaard koeler van Intel, die zou je eventueel nog kunnen veranderen.
Op zich niet onaardig maar moet dan wel een ander mobo in wat de prijs dan toch weer wat op lijkt te drijven. Alles bij elkaar vraag ik me af of het de moeite is om een paar tientjes te besparen om een CPU te nemen die VEEL minder is (misschien nog steeds toereikend overigens).
Geheugen, tsja, das een gevoel. Te veel heb je nooit. Onboard GPU gaat meer dan genoeg, mijn ouders spelen zelden een spelletje, laat staan iets waar heftige vormen van graphics aan de orde komen. SSD zal genoeg zijn, de rest gaat op de NAS.
Ares408 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:20:
Ik begrijp best dat je geen goedkope OEM bak wil als je op zoek bent naar een echt stille PC. Ik zou dan persoonlijk wel iets meer geld stoppen in een wat stillere kast. De Cooler Master Silencio 550 bijvoorbeeld, die is 3 tientjes duurder dan de kast die je zelf hebt uitgezocht, maar daar is ruimte voor als je het hierboven voorgestelde Intel systeem neemt.
Exact de reden dat ik twijfel over de kast. Het moet 'gewoon' stil zijn. Niet perse € 150-plus 'stil' ;)
mitsumark schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:45:
Alleen past de G620 niet op het A75 moederbord.
Ik ben het wel eens met de G620, maar dan moet er nog wel wat beter over nagedacht worden.
Als je de pc laat assembleren heb je ook 1/2/3 jaar garantie, en bij veel shops kun je er zelfs 'aan-huis-service' bij kopen.
Garantie heb je overal natuurlijk. Ik heb genoeg pc's in elkaar gezet in mijn leven om dat risico te nemen. Spaart toch gauw 50 euro uit.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 23:29
Willen ze vooral stil? (wat ik me goed kan voorstellen), dan zou ik het budget iets meer die kant op laten gaan...

Een Nexus voeding á 70,- hoor je in mijn ervaring eigenlijk niet, zelfs niet onder load. Een passieve voeding kan ook, maar dat zou een onredelijk deel van het budget opslokken.

Ik zou de stock cooler vervangen door een Corsair Hydro H60 á 60,-. Beetje prijzig, maar behoorlijk stil én je zou, in een goed geventileerde kast met jouw setup zonder casefans afkunnen. Dat scheelt ook weer behoorlijk wat geluid. De H40 scheelt 20 euro, maar deze heeft een minder lange garantie. En de buizen zien er niet al te stevig uit...

Je zou als kast bijvoorbeeld de Nexus Prominent R á 70,- kunnen kiezen. Deze is eigenlijk op een andere doelgroep gericht, maar er is wel voldoende ventilatie. De harddrive bays zijn plastic caddies op rubber ringetjes en de voeding zit met een strap op rubber dopjes. Dit voorkomt resonantie. Plus enig installatiegemak is misschien ook wat waard? Wel zou je, mits de setup dat toelaat, de casefans onaangesloten moeten laten om een echt stille kast te verkrijgen.

Ik ben het met je keuze voor een SSD eens... Je ouders zullen niet veel schijfruimte gebruiken - wel zullen ze de snelheid merken. Geen "Kopje koffie PC" maar "1x knipperen PC".

Ook met de G620 zullen ze prima uit de voeten kunnen lijkt mij. Alleen wel een ander moederbordje nemen - anders past het niet. :+ Dan zou ik voor een van deze 3 gaan: Gigabyte MSI AsRock, bijvoorbeeld; de goedkoopste met SATA-600 en USB3.

Ga niet los, maar ga ook niet te ver proberen te bezuinigen... Als ik in mijn omgeving rondkijk doen 'ouderen' vaak zó 3-5 jaar met hun PC, soms zelfs veel langer. Dan moet 'ie ook wel zo lang meekunnen.

Dan krijg je iets als dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 51,50€ 51,50
1Philips V-line 236V3LSB€ 130,-€ 130,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 83,60€ 83,60
1Nexus Prominent R€ 67,57€ 67,57
1Corsair Hydro Series H60€ 59,-€ 59,-
1Nexus RX-5300€ 67,65€ 67,65
1Gigabyte GA-H61MA-D3V (rev. 2.0)€ 52,30€ 52,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 673,01

Dit is 50 euro duurder dan je initiële opzet, maar wel een flink stuk stiller.

[ Voor 65% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 11-06-2012 22:00 ]

• iamzero456
  • Laatst online: 05-05 10:37
DiSiLLUSiON schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:45:
Willen ze vooral stil? (wat ik me goed kan voorstellen), dan zou ik het budget iets meer die kant op laten gaan...

Een Nexus voeding á 70,- hoor je in mijn ervaring eigenlijk niet, zelfs niet onder load. Een passieve voeding kan ook, maar dat zou een onredelijk deel van het budget opslokken.

Ik zou de stock cooler vervangen door een Corsair Hydro H60 á 60,-. Beetje prijzig, maar behoorlijk stil én je zou, in een goed geventileerde kast met jouw setup zonder casefans afkunnen. Dat scheelt ook weer behoorlijk wat geluid. De H40 scheelt 20 euro, maar deze heeft een minder lange garantie. En de buizen zien er niet al te stevig uit...

Je zou als kast bijvoorbeeld de Nexus Prominent R á 70,- kunnen kiezen. Deze is eigenlijk op een andere doelgroep gericht, maar er is wel voldoende ventilatie. De harddrive bays zijn plastic caddies op rubber ringetjes en de voeding zit met een strap op rubber dopjes. Dit voorkomt resonantie. Plus enig installatiegemak is misschien ook wat waard? Wel zou je, mits de setup dat toelaat, de casefans onaangesloten moeten laten om een echt stille kast te verkrijgen.

Ik ben het met je keuze voor een SSD eens... Je ouders zullen niet veel schijfruimte gebruiken - wel zullen ze de snelheid merken. Geen "Kopje koffie PC" maar "1x knipperen PC".

Ook met de G620 zullen ze prima uit de voeten kunnen lijkt mij. Alleen wel een ander moederbordje nemen - anders past het niet. :+ Dan zou ik voor een van deze 3 gaan: Gigabyte MSI AsRock, bijvoorbeeld; de goedkoopste met SATA-600 en USB3.

Ga niet los, maar ga ook niet te ver proberen te bezuinigen... Als ik in mijn omgeving rondkijk doen 'ouderen' vaak zó 3-5 jaar met hun PC, soms zelfs veel langer. Dan moet 'ie ook wel zo lang meekunnen.

Dan krijg je iets als dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 51,50€ 51,50
1Nexus Prominent R€ 67,57€ 67,57
1Corsair Hydro Series H60€ 59,-€ 59,-
1Nexus RX-5300€ 67,65€ 67,65
1Gigabyte GA-H61MA-D3V (rev. 2.0)€ 52,30€ 52,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 673,01

Dit is 50 euro duurder dan je initiële opzet, maar wel een flink stuk stiller.
Haha onvoorstelbaar. Waterkoeling, dure kast en overkill-voeding. Tenzij zijn ouders geluiden opnemen zou ik dat echt niet doen.

Zoals hierboven al gezegd werd: Neem voor de helft van de prijs a.u.b. een OEM bak met een G620 en plaats er desnoods nog een SSD in.

EDIT: Stock koelers kunnen prima stil zijn als je ze langzaam laat draaien, dan wordt de processor maar wat heter. Ook zijn voedingen tegenwoordig ook niet meer de luidruchtigste, tenzij je de kast op het bureau zet ipv eronder. Ook denk ik dat je ouders blijer zullen zijn met de grote besparing dan bovenstaande configuratie.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Hoewel ik de moeite waardeer, deze optie gaat me iets te ver. Er zit een verschil tussen 'stil' en 'onhoorbaar'. Voor mijn eigen pc kan ik prima een dure kast etc. verantwoorden maar voeding etc. zitten wmb echt een categorie te hoog voor mijn ouders.
Iamzero456 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:59:
Zoals hierboven al gezegd werd: Neem voor de helft van de prijs a.u.b. een OEM bak met een G620 en plaats er desnoods nog een SSD in.
Waarom? Serieuze vraag want ik snap niet dat bijna iedereen me richting een OEM bak praat? Ik wil geen OEM-bak omdat ik denk dat ik met de specifieke wensen beter uit de voeten kom met zelfbouw. Zelfde geldt voor het de CPU, waarom een CPU die ca. de helft trager is? Zeker ook omdat die CPU nu WEER voor het basissysteem van juli in de BB staat (vooruit, als optie).
Ik sta open voor opties maar ik kan echt geen OEMs vinden voor ca. 500 euro (mijn versie excl. monitor) in de PW die ook maar enigszins in de buurt komen van de prestaties.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49
Omdat die prestaties helemaal niet nodig zijn voor je ouders. Jij kijkt nu heel erg naar prijs/prestatie-verhouding en als een OEM-bak 50% goedkoper is en maar 25% van de prestaties biedt, dan vind je dat waarschijnlijk een slechte deal, omdat dat een slechte(re) prijs/prestatie-verhouding is.

Maar het punt is dat die 25% van de prestaties waarschijnlijk ook al meer dan genoeg is voor je ouders :P En dan heb je al gelijk een kant-en-klaar systeem, wat je niet ook nog helemaal in elkaar moet zetten en moet installeren.

Prijs/kwaliteit (prestatie) willen is helemaal niks mis mee, maar je kan er al snel in doorslaan. Heb ik bijvoorbeeld bij harde schijven, als ik bijvoorbeeld een harde schijf moet aanraden aan iemand, dan zou ik een 128GB SSD aanraden, omdat die €100 voor 128GB is (minder dan 80 cent per GB). Maar voor heel veel mensen is 64GB al meer dan genoeg, maar die kost €65 (wat dus meer dan 1 euro per GB is) en dat is in verhouding scheef en vind ik zonde. Maar je bespaart toch €35 en als die extra 64GB nooit gebruikt wordt, why bother?

The devil is in the details.

• Kayakyak
Wat moeten mijn ouders er mee kunnen?
Eigenlijk niks bijzonders, internetten, skype, beetje foto's bijknippen, the usual. Oftewel, niks bijzonders.

Speerpunten?
Mijn ouders willen een pc die 'het gewoon doet'. En verder een bak die niet opvalt, dus stil is (ook onder full load }:O).
Met die setup die ik je eerder al heb laten zien (alleen ben ik vergeten het amd moederbord te veranderen in een intel), voldoet die prima aan je eisen. Heb je al ervaring met een pc met een ssd erin?

• iamzero456
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Elite 342€ 23,95€ 23,95
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,95€ 33,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 18,79€ 18,79
1AMD A6-3500 Boxed€ 59,99€ 59,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 184,63

Dat met nog Windows/Monitor/SSD is ook een prima optie.

Verwijderd

Btw Gefiliciteerd T.S :) .

Kan wel begrijpen dat een oem bak kopen,veel minder leuk is, als zelf een pc voor je ouders samen stellen.
Ik denk dat de ouders best wel willen betalen voor een beetje high end.
Daarom is het buget nog niet op ;) .
Ik vind het systeem dat T.S samensteld zeker geschikt voor zo`n beetje alles,
en met power ook gericht op de toekomst.
Met die AMD A8-3870K Black Edition kan je 8gb heel goed gebruiken.
Monitor is ook top.
En ik zou dan zeker voor de Ssd gaan.
Desnoods 1 met wat minder GB als hoofd schijf/OS en een snelle 7200 rpm als
opslag/data .
Het is stiller,sneller,en zoveel leuker als je niet hoeft te wachten.
Tenslotte die sony voor 14,95 is niks meer natuurlijk :9 .Dan koop je voor zo`n leuk /goed systeem een blueray speler combo.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 00:13
Iamzero456 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:06:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Elite 342€ 23,95€ 23,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 18,79€ 18,79
1AMD A6-3500 Boxed€ 59,99€ 59,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 184,63

Dat met nog Windows/Monitor/SSD is ook een prima optie.
Processor vervangen omdat voor paar euro meer je een 25% snellere hebt.(onder voorbehoud heb 2 dagen geleden benschmarks door gekeken)
SSD toegevoegd en geheugen vervangen voor 8GB DDR 1600 (heeft cpu/gpu baat bij)
8GB omdat je videokaart al 1,8GB kan gebruiken van je geheugen met 4GB heb je dan nog 2,2 over als je gaat multitasken kan dit dus net te weinig worden. Moederbord vervangen omdat deze meer aansluitingen kent zeker voor later meer uitbreidings mogelijkheden. Cardreader toegevoegd om het plaatje compleet te krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4€ 68,-€ 68,-
1Cooler Master Elite 343€ 29,-€ 29,-
1G.Skill Sniper F3-12800CL9D-8GBSR2€ 41,88€ 41,88
1TakeMS CardReader 64in1 metal housing black€ 8,33€ 8,33
1AMD A6-3650 Boxed€ 75,90€ 75,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 585,10

Edit: wat spul van TS toegevoegd om compleet plaatje te krijgen

[ Voor 8% gewijzigd door Practics op 12-06-2012 17:02 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom niet gewoon nog 1 laptop erbij kopen ?? 400-500 € simpel dingetje met een i3 achtig iets erin met 4 GB RAM + Windows 7 + 320/500 GB opslag meestal en er zit een webcam op :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• iamzero456
Practics schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:27:
[...]

Processor vervangen omdat voor paar euro meer je een 25% snellere hebt.(onder voorbehoud heb 2 dagen geleden benschmarks door gekeken)
SSD toegevoegd en geheugen vervangen voor 8GB DDR 1600 (heeft cpu/gpu baat bij)
8GB omdat je videokaart al 1,8GB kan gebruiken van je geheugen met 4GB heb je dan nog 2,2 over als je gaat multitasken kan dit dus net te weinig worden. Moederbord vervangen omdat deze meer aansluitingen kent zeker voor later meer uitbreidings mogelijkheden. Cardreader toegevoegd om het plaatje compleet te krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 343€ 29,-€ 29,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 585,10

Edit: wat spul van TS toegevoegd om compleet plaatje te krijgen
Ik ben het daadwerkelijk alles met je eens, echter past het moederbord niet in de behuizing. (Mobo ATX vs M-ATX). Ook is de hoeveelheid aansluitingen meer gericht op gamers (crossfire e.d.). Het mobo wat ik gekozen heb heeft Sata600 en USB 3.0 dus dat lijkt me voldoende.

Monitor kan ook nog over gediscussieerd worden, maar verder lijkt het me prima zo.

• mitsumark
Ik zou ze zoiets aansmeren.
#ProductPrijsSubtotaal
1LG IPS235V-BN€ 135,80€ 135,80
1Antec One€ 45,95€ 45,95
1Samsung 830 series 64GB€ 65,90€ 65,90
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 22,90€ 22,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,65

Kwa computer hebben ze meer niet nodig, mocht dit over 5 jaar toch het geval zijn hebben ze in ieder geval al de nieuwste features (USB 3) en geruime upgrade mogelijkheden.
Het scherm is volgens mij een stuk beter dan de Philips.

• iamzero456
mitsumark schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:23:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,65

Kwa computer hebben ze meer niet nodig, mocht dit over 5 jaar toch het geval zijn hebben ze in ieder geval al de nieuwste features (USB 3) en geruime upgrade mogelijkheden.
Je bent het moederbord vergeten. Prima scherm keuze.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 00:13
mitsumark schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:23:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,65

Het hele moederbord ontbreekt hier. Daarnaast snap ik je keuze voor intel hier echt totaal niet.
Op GPU gebied loop intel zoveel achter tegen bijna gelijke prijzen, neem daarbij ook dat deze cpu slomer is dan een a6 van AMD. AMD is op dit vlak gewoon de betere optie of je nu wilt of niet, en heeft ook ruime upgrade mogelijkheden voor de toekomst. Waar een intel moederbord met goed funties ook gelijk pak meer kost als bij AMD. Mocht je dan gaan upgraden sta je bij intel gelijk aan beperking van je moederbord. Waar je bij AMD moederbord voor 68 euro gewoon een top dingetje hebt.
Iamzero456 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:22:
[...]

Ik ben het daadwerkelijk alles met je eens, echter past het moederbord niet in de behuizing. (Mobo ATX vs M-ATX). Ook is de hoeveelheid aansluitingen meer gericht op gamers (crossfire e.d.). Het mobo wat ik gekozen heb heeft Sata600 en USB 3.0 dus dat lijkt me voldoende.

Monitor kan ook nog over gediscussieerd worden, maar verder lijkt het me prima zo.
Goed dan kun je de behuizing vervangen voor Cooler Master Elite 361

Komt het lijstje er zo uit te zien:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 361€ 28,45€ 28,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 584,55

• mitsumark
Sorry, had het moederbord waarschijnlijk verwijderd :?
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 45,95€ 45,95
1MSI B75MA-P45€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,60

Dit moederbord kost minder dan de Asrock A75 PRO4 en bied (voor zijn ouders) evenveel.
Je kunt er tevens prima mee upgraden (cpu, geheugen..)

De GPU gebruiken ze niet, dus dat die van de A6 sneller is boeit niet zo.
Kwa CPU is de A6 doorgaans niet sneller, dus waarom €15 meer betalen?
http://www.anandtech.com/bench/Product/403?vs=406

• iamzero456
Mitsumark +
Scherm
Snellere Processor

Practics +
Cardreader
8 gb geheugen
128GB SSD

En dan heb je echt een super PC voor om en nabij de 600 euro.

• mitsumark
Maar waarom 8GB geheugen, zijn ouders gaan waarschijnlijk nooit meer dan 2GB gebruik zien.
128GB SSD kan een toevoeging zijn, mits zijn ouders echt te weinig hebben aan 64GB

De antec kast heeft overigens front USB3, iets wat nu of over een paar jaar van pas kan komen.

• iamzero456
mitsumark schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:58:
Maar waarom 8GB geheugen, zijn ouders gaan waarschijnlijk nooit meer dan 2GB gebruik zien.
128GB SSD kan een toevoeging zijn, mits zijn ouders echt te weinig hebben aan 64GB

De antec kast heeft overigens front USB3, iets wat nu of over een paar jaar van pas kan komen.
- Een deel van het geheugen wordt gebruik voor de onboard.
- Huidig geheugen wordt snel duurder.
- 20 euro meer voor dubbele geheugen is niet heel schokkend qua prijsimpact, wel op prestatie (ook na verloop van tijd).

Ik merk zelf met 64 gb erg tekort te komen met windows installatie, office, adobe en een spelletje, vandaar wellicht 128 gb.
Pagina: 1