Mijn ouders zijn toe aan een nieuw systeem. Op dit moment hebben ze ieder hun eigen 2e hands pc (iets rond de X2 5000+ oid). Die pc's zijn simpelweg verouderd. Mijn moeder heeft ondertussen een laptop van haar werk die ook wat intensiever gebruikt wordt dan de standalone. Bottomline, er hoeft maar 1 pc te komen om de 2 huidige pc's te vervangen.
Wat moeten mijn ouders er mee kunnen?
Eigenlijk niks bijzonders, internetten, skype, beetje foto's bijknippen, the usual. Oftewel, niks bijzonders.
Speerpunten?
Mijn ouders willen een pc die 'het gewoon doet'. En verder een bak die niet opvalt, dus stil is (ook onder full load
).
Wat hoeft er niet
Muis, tobo en speakers heb ik al.
Wat heb ik uitgezocht
Basis is de laatste BBG. Zaken waar ik vooral niet zo 'zeker' van ben zijn de kast, koeler en monitor.
Aanpassingen op andere onderdelen mogen uiteraard ook. De Windows 7 licentie staat overigens niet ter discussie. Budget is dus nog niet 'op' maar wmb is dat ook niet nodig.
Ik besef dat de SSD overkill is/lijkt. Ik besef dat dit een prijzig onderdeel is maar ik denk dat de gebruikerservaring voor mijn ouders het waard is. Voor de 8 GB RAM geldt een beetje hetzelfde, is ook overkill gok ik maar dan kunnen ze even vooruit en wmb de 2 tientjes wel waard.
Op- en aanmerkingen zijn welkom.
Wat moeten mijn ouders er mee kunnen?
Eigenlijk niks bijzonders, internetten, skype, beetje foto's bijknippen, the usual. Oftewel, niks bijzonders.
Speerpunten?
Mijn ouders willen een pc die 'het gewoon doet'. En verder een bak die niet opvalt, dus stil is (ook onder full load
Wat hoeft er niet
Muis, tobo en speakers heb ik al.
Wat heb ik uitgezocht
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock A75 PRO4-M | € 65,10 | € 65,10 |
| 1 | Philips V-line 236V3LSB | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Cooler Master Elite 343 | € 28,90 | € 28,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | AMD A8-3870K Black Edition | € 96,40 | € 96,40 |
| 1 | be quiet! BN081 | € 32,40 | € 32,40 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 625,14 | |
Basis is de laatste BBG. Zaken waar ik vooral niet zo 'zeker' van ben zijn de kast, koeler en monitor.
Aanpassingen op andere onderdelen mogen uiteraard ook. De Windows 7 licentie staat overigens niet ter discussie. Budget is dus nog niet 'op' maar wmb is dat ook niet nodig.
Ik besef dat de SSD overkill is/lijkt. Ik besef dat dit een prijzig onderdeel is maar ik denk dat de gebruikerservaring voor mijn ouders het waard is. Voor de 8 GB RAM geldt een beetje hetzelfde, is ook overkill gok ik maar dan kunnen ze even vooruit en wmb de 2 tientjes wel waard.
Op- en aanmerkingen zijn welkom.