Toon posts:

HD TV op zowel tv als pc maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Momenteel heb ik een pc boven staan met o.a. de volgende onderdelen.
Moederbord:Asus P5Q
Videokaart: Asus EN9600GT
Pinnacle pctv 340e pro hybrid
Windows Vista
Beneden staat een Samsung HD settopbox aangesloten op een full HD TV.
De kabel die beneden binnenkomt wordt gesplitst, eentje gaat naar de HD settopbox en de andere gaat naar de pc boven. Hier gaat de kabel in de Pinnacle usb stick en kan ik d.m.v. de bijgeleverde software tv kijken op mijn pc. Het beeld is echter zeer matig en niet te vergelijken met beneden.
Kan iemand mij zeggen hoe ik boven op mijn pc ook HD signaal kan ontvangen en tegelijkertijd kan computeren?
Alvast dank.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Je zult een tv-ontvanger voor je pc moeten Google-en, eentje met DVB-C high-definition mogelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door ParkOverall op 08-06-2012 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Park, ik heb toch al een HD settopbox en een Pinnacle usb stick?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 23:54 ]

• ParkOverall
Dat is een HD DVB-C ontvanger; zoiets heb je ook voor je pc nodig: je hebt nu enkel HD over DVB-T en SD over analoge kabel.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Bij welke kabelprovider zit je trouwens, aangezien dit bij UPC niet gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk. Weet je of daar software bij zit zodat ik zowel tv kan kijken als computeren?
Ohja er loopt nu een coax kabel van beneden naar boven van pm. 8 meter. Is dat wel goed?

• Nielson
Bij de meeste kaarten wordt wel een standaard player meegeleverd, net zoals bij je Pinnacle. Echter wordt ook vaak gebruik gemaakt van alternatieve software paketten zoals MediaPortal. Die kabel moet wel voldoen als je een beetje goede (afgeschermde) connectoren en splitters gebruikt. Maar welke provider heb je nu?

• ParkOverall
Zal niet anders zijn dan met SD tv-ontvangers voor de pc denk ik; met enkel hardware kan niemand iets beginnen.

8 m coax kan goed, is afhankelijk van de kwaliteit van het signaal aan het begin en de kwaliteit van de kabel en de verbindingsstukken. Eventueel een (goede) versterker ergens uitgekiend plaatsen.

oops Nielson is me al voor.

[ Voor 4% gewijzigd door ParkOverall op 09-06-2012 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Delta/Zeelandnet.

• Nielson
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:11:
Ik maak gebruik van Delta/Zeelandnet.
Dat moet volgens mij wel werken. Lees het dvb-c topic eens rustig door zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie meedenken en ik zal dat topic eens flink doorspitten. Wat is volgens jullie een goede HD DVB-C ontvanger? Ik las net lovende berichten over de Hauppauge WinTV HVR-5500.

• Nielson
Knap duur, voor dat geld heb je ook twee PCI DVB-C kaarten en een card reader. Maar lees je eerst eens in voor de verschillende oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee. Ik dank jullie beiden voor het meedenken en de tips. Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Fijn weekend gewenst.
Pagina: 1