hoewel de stemming héél negatief is en dat terecht is, moet je ook ietwat afdingen op dat 'gehuil vand e wolven'...
Nederland zat in een groep met de top-tien van de FIFA-ranking an alledrie de tegenstanders waren gewoon heel zwaar:
tegen denemarken hadden ze eigenlijk moeten winnen, waren het meest aanvallende team en kregen verdomd veel kansen en met een wat beter oplettende scheids had er ook meer in gezeten..
Dit Denemarken was sterker dan in 2010 maar ook toen was het eigenlijk 'geluk' (eigen doelpunt Poulsen) dat de wedstrijd brak en nederland relatief eenvoudig liet winnen..
vervolgens tegen Duitsland; ook toen begon nederland goed maar had na dat goed begin een blackout waar er opeens héél veel ruimte in het midden werd weggegeven en Gomez die mete en para balcontactend aar ook optimaal gebruik van maakten...
nederland verloor ook die wedstrijd van een topfavoriet met slechts één doelpunt verschil.
Portugal begon nederland goed, kwam op 1-0 voor, maar ook toen zakte et team hierna ineen, vermoedelijk door de druk en de negativiteit die al rondom dat team ontstaan was, en die ook versterkt wordt door alle 'fans' die het zoveel beter weten en die lijken te denken dat als nét een bepaalde gehate speler niet op die plek zou staan, maar eena nder, opeens nederland een ander voetbal zou spelen...
Overall denk ik zeker dat het terecht is dat nederland uitgeschakeld is, de conditie zat gewoon niet goed en mentaal konden ze niet omgaan met tegenslagen, zoals bv die vroege tegentrefer van de defensieve Denen.
maar ik vind niet dat je zou kunnen roepen dat het een eenvoudige afgang was....
in een andere groep zouden de kansen veel hoger zijn geweest, ook om een eventuele teleurstelling in de eerste wedstrijd te kunnen verwerken en in dat geval wordt die druk minder snel tot 'paniek' (wat ik al de indruk had ind e eindfase tegend e denen, toen de Bondscoach opeens 6 pure aanvallers op het veld zette, wat voroal vreemd was, omdat het niet aan klasse in de aanval ontbrak, maar vooral goede passes daarheen en positiespel op het middenveld)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen