Toon posts:

Is dit het goede moment?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn computer kampt al een tijdje met een uitvallende videokaart (Nvidia GT220). Ik wil graag een nieuwe videokaart plaatsen, maar ik vraag me af om de rest van mijn onderdelen de huidige generatie budgetkaarten wel aan kan. Ik heb een standaard Acer moederbord, de MCP73 uit m'n hoofd. M'n voeding is een budget voeding van Cooler Master (400 watt). Op zich voldoet deze computer nog prima aan mijn eisen, al vond ik de laatste upgrade van een HDD naar een SSD wel een hele vooruitgang.

Kan iemand mij advies geven wat de beste oplossing is? Nu een hele nieuwe computer of alleen een nieuwe videokaart?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:32

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Geef eens wat meer info als dat je nu doet..
dus: volledige specs (je noemt je CPU niet eens), wat doe je er vooral mee, en wat is je budget?

Hier staat tekst

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2025
Wat moet ik met voorstellen bij een uitvallende graka? Valt de pc uit door de kaart, of alleen de kaart?

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Verwijderd

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:24:
Geef eens wat meer info als dat je nu doet..
dus: volledige specs (je noemt je CPU niet eens), wat doe je er vooral mee, en wat is je budget?
Zoals ik al zei, ik game er niet op. Heel af en toe gebruik ik Photoshop enzo, maar daar heeft zelfs deze computer geen moeite mee. M'n CPU is een Q6600, waar ik nog steeds heel tevreden over ben.

M'n budget hangt compleet af van wat de beste oplossing is. Als er nu een generatie 'onderdelen' is die heel populair is, dan stap ik misschien wel over naar een compleet nieuwe pc met bijvoorbeeld een i5 of een i7 processor.

Verwijderd

Topicstarter
Gertjezzz schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:26:
Wat moet ik met voorstellen bij een uitvallende graka? Valt de pc uit door de kaart, of alleen de kaart?
De fan slaat soms stil waardoor de kaart te warm wordt en zichzelf uitschakeld. Het enige wat ik dan nog kan doen is een reset, dan doet de fan het ook weer. Maar goed, dit was echt een budgetbudgetkaart, dus ik heb er geen moeite mee om gewoon een nieuwe aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Is het bijvoorbeeld verstandig om nu een budget Nvidia of ATI kaart te plaatsen of kan ik m'n geld beter investeren in een wat duurdere kaart met een nieuw moederbord?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:32

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Persoonlijk lijkt me een Q6600 wel genoeg als ik het zo lees. Verder heb je zowat genoeg aan de meest simpele GPU (bijvoorbeeld pricewatch: Asus ENGT520 SL/DI/1GD3/V2(LP) ). Heeft ook geen fan meer die kan vastlopen of überhaupt herrie maken :P

Zelf heb ik een Q8300, en ben laatst overgestapt naar een SSD. Dat heeft het systeem wat mij betreft een volledig nieuw leven ingeblazen :)

Hier staat tekst

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:36:
Is het bijvoorbeeld verstandig om nu een budget Nvidia of ATI kaart te plaatsen of kan ik m'n geld beter investeren in een wat duurdere kaart met een nieuw moederbord?
Als je niet gamed dan is een nieuwe videokaart van 50 euro goed zat. Neem dan ook meteen een passief gekoelde, dan heb je ook geen problemen meer met uitvallende fans/videokaarten ;)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:56

Nikeo

Jawelles

kijk eens in de v&a. Er worden videokaarten aangeboden van de generatie 4000 van ATI. Sommige dagen kun je een 4870 voor 40 euro inclusief kopen. Als je wilt gamen tenminste.

• Gertjezzz
Wat je ook kan doen, mits je even wilt klussen, handig bent en voor een paar euro klaar kan zijn zijn. Koop een tube goede!! Koel pasta, haal de kaart uit elkaar, nieuwe pasta aanbrengen, fan eraf, fan smeren/desnoods een nieuwe fan en klaar is vippa.

Verwijderd

Topicstarter
Nikeo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:39:
kijk eens in de v&a. Er worden videokaarten aangeboden van de generatie 4000 van ATI. Sommige dagen kun je een 4870 voor 40 euro inclusief kopen. Als je wilt gamen tenminste.
Nee.

Verwijderd

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:36:
Persoonlijk lijkt me een Q6600 wel genoeg als ik het zo lees. Verder heb je zowat genoeg aan de meest simpele GPU (bijvoorbeeld pricewatch: Asus ENGT520 SL/DI/1GD3/V2(LP) ). Heeft ook geen fan meer die kan vastlopen of überhaupt herrie maken :P

Zelf heb ik een Q8300, en ben laatst overgestapt naar een SSD. Dat heeft het systeem wat mij betreft een volledig nieuw leven ingeblazen :)
Dan ga ik maar eens voor deze kaart kijken. Passief gekoeld, zeg je. Moet ik dan voldoende airflow in m'n behuizing hebben? Die is momenteel nogal matig volgens mij.

• Gertjezzz
Voor photoshop zijn de hd4870s erg effectief... Heb er zelf nog één ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:48:
Dan ga ik maar eens voor deze kaart kijken. Passief gekoeld, zeg je. Moet ik dan voldoende airflow in m'n behuizing hebben? Die is momenteel nogal matig volgens mij.
Airflow is wel een vereistte bij passieve kaarten...

[ Voor 70% gewijzigd door Gertjezzz op 08-06-2012 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gertjezzz schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:47:
Wat je ook kan doen, mits je even wilt klussen, handig bent en voor een paar euro klaar kan zijn zijn. Koop een tube goede!! Koel pasta, haal de kaart uit elkaar, nieuwe pasta aanbrengen, fan eraf, fan smeren/desnoods een nieuwe fan en klaar is vippa.
Ach voor die paar tientjes ga ik geen fratsen uithalen. Ik verkoop deze kaart gewoon als defect en dan mag een andere tweakers ermee spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Gertjezzz schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:48:
Voor photoshop zijn de hd4870s erg effectief... Heb er zelf nog één ;)

[...]

Airflow is wel een vereistte bij passieve kaarten...
Ik loop al een tijdje met het idee om gewoon nu een goede kast aan te schaffen en daar later deel voor deel nieuwe onderdelen in te zetten. M'n airflow is dan gelijk goed. Zullen de onderdelen die eind dit jaar uitkomen ook nog steeds in de huidige generatie behuizingen passen, ja wel toch?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-03 04:33
Als je het durft haal dan de fan van de graka koeler af en laat een drupje olie in de lager lopen.

Dat hielp ooit bij mijn Radeon 9500 Pro. Ik moest een stickertje van de achterkant van de fan trekken op de plaats waar de lager zit. Drupje olie erin. Netjes afvegen, sticker terug gezet en en de fan terug gemonteerd.

• Gertjezzz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:52:
[...]
Ik loop al een tijdje met het idee om gewoon nu een goede kast aan te schaffen en daar later deel voor deel nieuwe onderdelen in te zetten. M'n airflow is dan gelijk goed. Zullen de onderdelen die eind dit jaar uitkomen ook nog steeds in de huidige generatie behuizingen passen, ja wel toch?
Wat voor onderdelen zit je aan te denken? Een graka is vaak het enige wat niet zou kunnen passen. Maar aangezien de amd en de nvidea reeks er net uit zijn kan het nog even duren voordat er een nieuwe serie uitkomt. Als je nu een coolermaster cm690II koopt past alles er in. Maar dat geld voor de meeste tower behuizingen.

Al moet ik zeggen, als je al een nieuwe graka koopt en een nieuwe kast, koop de rest er ook bij.. Scheelt een hoop geouwhoer met inbouwen, uitzoeken etc. Maar das mijn mening, en ik heb altijd geld te veel voor hardware :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Gertjezzz op 08-06-2012 17:01 ]

Pagina: 1