Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[jQuery] Met Ajax menuitems uit een externe html halen

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:40
Ik heb een .html met daarin een menu:
*snip
Het is de bedoeling dat ik de menu-items naar een andere .html verplaats en vervolgens met Ajax de menu-items uit die andere .html haal. Ik heb een tijdje gegoogled en ben het volgende tegen gekomen: http://api.jquery.com/load/

Het probleem is dat ik echt op een beginnersniveau zit en niet weet wat ik nu moet doen om het voor mij werkend te krijgen, hopelijk kan iemand me helpen.

[ Voor 85% gewijzigd door RobIII op 08-06-2012 19:06 ]

:D

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-11 11:51
Wat heb je zoal geprobeerd? De uitleg van die load-functie is volgens mij wel vanzelfsprekend.
(Nog een tip: je zal waarschijnlijk ook append() nodig hebben ;)

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:31
KoffieNT schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:44:
Het is de bedoeling dat ik de menu-items naar een andere .html verplaats en vervolgens met Ajax de menu-items uit die andere .html haal.
Wil je daadwerkelijk de 'menu-items' uit een ander bestand laden óf wil je het hele menu uit een andere 'html' inladen. In het eerste geval zou je het menu opbouwen uit gegevens die je via javascript binnenhaalt. Dan zou ik overigens kiezen voor het uitwisselen van data via json of xml. In het tweede geval is de oplossing die je zelf al had gevonden geschikt alleen moet je de documentatie even goed doorlezen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 12:18
Als de website publiek is en je wilt gevonden worden door zoekmachines, dan zou ik je afraden om het menu met ajax te doen. Het is in dat geval beter om het menu hard in je html te hebben staan (of op te bouwen met een serverside taal als php), zodat spiders de code kunnen zien.

Is SEO geen factor, dan zou je bijvoorbeeld deze tutorial eens door kunnen lezen: http://net.tutsplus.com/t...e-ajax-calls-with-jquery/

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 08-06-2012 19:00 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voor code hebben we code tags; quote tags zijn voor quotes. Daarbij is 't niet de bedoeling dat je hier 111 regels code dumpt; beperk je tot relevante(!) snippets. En tot slot: "Het is de bedoeling dat" -> wat heb je zelf al geprobeerd? Dit is niet veel meer dan een Kan iemand even...? en daar doen we hier niet aan ;)

Neem even onze Quickstart door en probeer 't dan nog eens opnieuw met een nieuw topic als dat nog nodig is ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.