Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Einschtein vs Brein Nederland

Pagina: 1
Acties:

• einschtein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
Hai,

Ik host een TPB-mirror, de website is nu zo'n 3 week online. Het is een subdomein, gehost op server in Duitsland.

Nu heb ik vandaag een brief (ja, die standaard brief) van Brein ontvangen, inclusief een screenshot van mijn mirror en de uitspraak van een zaak op 12 maart 2012.

Nu heb ik de vraag, aangezien er mensen hier genoeg verstand van hebben, hebben ze het recht om mijn dingen op te leggen terwijl de server zelf in Duitsland staat?

Leuk detail, in de brief staat dat ze mij ook via de e-mail een bericht hebben gestuurd. Die mail automatisch mijn Spam-folder ingegaan.

Kort maar krachtig:
- Server staat in Duitsland
- Mirror staat op subdomain van een .nl website

Mijn vraag:
Mogen zij daar mij mee lastig vallen, terwijl de server/website zelf in Duitsland staat?

- Einschtein

Verwijderd

Just a tip! Meldt dit ook even op security.nl, daar is o.a. ICT jurist Arnoud aanwezig.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:00
Vooral doen, kan Arnoud nog even verder lachen over kansloze piratengekkies (zie z'n blog).

Door je op welke manier dan ook op Nederland te richten of vanuit Nederland of als Nederlander te handelen zal een Nederlandse rechter zich al snel bevoegd achten.

Buiten dat mag Brein je net zo goed lastig vallen als ik doe met deze post ;)

• einschtein
Rukapul schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:05:
Vooral doen, kan Arnoud nog even verder lachen over kansloze piratengekkies (zie z'n blog).

Door je op welke manier dan ook op Nederland te richten of vanuit Nederland of als Nederlander te handelen zal een Nederlandse rechter zich al snel bevoegd achten.

Buiten dat mag Brein je net zo goed lastig vallen als ik doe met deze post ;)
Hoe bedoel je je tweede alinea?

Naar mijn mening/gedachtes, gaat het om de wetten in het betreffende land waar de website/server gehost/staat.

• Rukapul
einschtein schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:14:
[...]

Hoe bedoel je je tweede alinea?
Precies zoals het er staat.
Naar mijn mening/gedachtes, gaat het om de wetten in het betreffende land waar de website/server gehost/staat.
Dan val je precies onder de slimme 'piratengekkies' die ik hierboven bedoelde.

• einschtein
Oke, heb het vonnis van 20 maart even doorgelezen. Ik zie nergens ook maar iets staan over iedere opkomende proxy en/of servers/websites gehost in Duitsland.

Wat ik wel tegenkwam is het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/zyIF

en

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/zyIV

Dat tweede, gaat eigenlijk alleen maar alinea. Alleen lijkt het er sterk op dat daar de wensen van staffen van BREIN staan, ipv de opgelegde straffen/gevolgen van de rechtbank.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Het probleem is het publiek waar jij je op richt. Niet de lokatie waar de server staat gehost. Jij bent zelf Nederlands (neem ik aan), en je richt je op Nederlands publiek (dit zouden ze kunnen beweren dankzij de .nl domeinnaam). Dat betekend dat jij voor de Nederlandse rechter gedaagd kan worden.

• einschtein
En stel als het een .net/com domeinnaam zou zijn, zou dat wat veranderen? Of zou het dan weer afwachten zijn tot de volgende brief binnenkomt?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
einschtein schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:39:
En stel als het een .net/com domeinnaam zou zijn, zou dat wat veranderen? Of zou het dan weer afwachten zijn tot de volgende brief binnenkomt?
Nee.
Domein laten registreren door een niet-nederlander wel.
Een duitser, die een duits domein door laat verwijzen naar TPB, kunnen ze niks maken.

TheS4ndm4n#1919

• Rukapul
Enige moeite er voor doen zit er niet in he? Met de hints hierboven in het topic had je die ook al wel eerder kunnen vinden.

En neem dan ook de volgende mee: Een cynisch stukje piratenbaaifrustratie
Maar goed, het gaat allang niet meer over de inhoud. Bij elke nieuwe actie van Brein wordt alleen nog geschuimbekt over puberproxies en doe-toch-normaal-je-moet-filteren-en-wat-zeik-je-nou. En omgekeerd is de reactie van internet minstens zo voorspelbaar en op de man: Fuck Tim Kuik (punt org), de rechter zal wel corrupt zijn, TPB schendt geen auteursrechten en we hebben netneutraliteit. Of nog lekker ouderwets, de auteurswet geldt niet op internet.

Als je het dus (zoals ik) over de inhoud wil hebben, dan wordt je binnen drie minuten geconfronteerd met dat soort gekkies, en dan ben je eigenlijk wel uitgepraat. Want er is gewoon geen rechtvaardiging voor TPB. Ze hebben hun uiterste best gedaan om ieder redelijk argument waarom linken/torrenten legaal zou zijn onder het recht, omver te schoppen.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

masauri

aka qwybyte

Ik heb ook al een aantal andere mails gehad van brein en consorten ivm andere voor hun illegale zaken.
Gewoon genegeerd en nooit niks meer van gehoord. (zelfs meerdere mails van brein gehad, mail 1, 2 enz.)
Ik vind het gewoonweg lachwekkend ja als ik zo'n mails zie.
Verschillende font's, schreeuwerige teksten, vetgedrukte dingen, alles wat je met de standaardblak in word kan gebruiken word er vaak in gebruikt.
Hoezo pro?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Laat ik het zo vragen : Als Robert M. via een duitse hoster jouw kind had benaderd, was die dan onschuldig geweest?

Dit soort dingen gaat niet meer over de legaliteit van TPB, maar puur over of je de gerechterlijke uitspraken/wet in NL kan ontwijken door naar het buitenland te gaan.
Als je niet denkt dat mijn voorbeeld ok zou zijn, waarom zou jouw site dan wel legaal zijn? Nogmaals : Het gaat niet om of TPB legaal is, maar puur of illegale activiteiten in NL te omzeilen zijn door naar het buitenland uit te wijken.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Jammer, je bevestigt hiermee precies het beeld dat Engelfriet schetst in het door Rukapul geciteerde stuk.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• masauri

masauri

aka qwybyte

8088 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:45:
[...]

Jammer, je bevestigt hiermee precies het beeld dat Engelfriet schetst in het door Rukapul geciteerde stuk.
Ik doelde eerder op het feit dat men zichzelf (brein) als rechter aanziet ten opzichte van de normale burger.
Ik heb meermaals contact gehad met meerdere partijen en personen om rond de tafel te gaan zitten.
Echter werd ik steeds als klein kind behandeld dat de doodstraf zou moeten krijgen.
Dan houd het voor mij ook ergens op, en dan krijg je ook van die reacties.
Vandaar mijn reactie, ik hou ze een spiegel voor maar nog zien ze zichzelf niet.
Dus ik zie me niet in dat beeld dat Engelfriet schetst, maar iemand met meer ervaring en weet waar hij t over heeft.
Als ik dan over kom als zo'n piraatje, don't judge a book by it's cover...

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

masauri schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:56:
don't judge a book by it's cover...
Dat is wat je lijkt te doen in je eerste post (en waar Engelfriet ook tegen ageert): je valt en klaagt over de opmaak van Breins correspondentie, maar van inhoudelijke bijdrage aan dit topic lijkt geen sprake. Wat misschien wel interessant is: zijn er behalve (vermeende) illegaliteit nog meer overeenkomsten tussen einschteins mirror en jouw activiteiten en waarom koos je ervoor hun mails te negeren? Toch niet alleen vanwege de toon?

• masauri

masauri

aka qwybyte

8088 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:13:
[...]

Dat is wat je lijkt te doen in je eerste post (en waar Engelfriet ook tegen ageert): je valt en klaagt over de opmaak van Breins correspondentie, maar van inhoudelijke bijdrage aan dit topic lijkt geen sprake. Wat misschien wel interessant is: zijn er behalve (vermeende) illegaliteit nog meer overeenkomsten tussen einschteins mirror en jouw activiteiten en waarom koos je ervoor hun mails te negeren? Toch niet alleen vanwege de toon?
Waar ik op wees was o.a. de manier van werken van brein hoe hun correspondentie gebeurd.
Dit kan idd overkomen als klagen en zagen.
Echter iemand die dit nog nooit heeft gezien kan zich er geen voorstelling van maken.
Ik val ook over het feit dat men niet bereid is rond de tafel te gaan zitten na meerdere pogingen langs mijn kant.
Nadat ik duidelijk hun eigen gedrag heb gereflecteerd naar hun ben je er dus uiteindelijk beter vanaf als je het gewoon negeert.
Als brein en consorten je site markeren als illegaal zijnde zullen ze zo ver mogelijk gaan als je er aandacht aan besteed.
Het maakt dan niet uit waarvoor ze me mailen om welke redenen.
Feit blijft dat ze me mailen om hun zin te krijgen en rechtertje te kunnen spelen.
Daarom koos ik ervoor hun mails te gaan negeren.
Ik heb respect naar hun toe proberen te tonen maar als je als het achterlijkste kind op aarde word behandelt dan laat je ook niet met je sollen.
Assertief zijn noem ik dat dan.
Andere verwoording, zelfde boodschap, hopelijk geeft dit meer inzicht dan mijn voorgaande bericht.

• tinzarian
  • Niet online
@ Masauri
Ik ben heel benieuwd wat het was dat je deed dat Brein illegaal vond, maar jij dacht dat je ze wel kon overtuigen dat ze het mis hadden? (En hoe je dacht dat te doen)

• masauri

masauri

aka qwybyte

tinnef schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:04:
@ Masauri
Ik ben heel benieuwd wat het was dat je deed dat Brein illegaal vond, maar jij dacht dat je ze wel kon overtuigen dat ze het mis hadden? (En hoe je dacht dat te doen)
Ik heb een link index site gehad die ik gebruikte voor men sensation (van het event ja sensation white en black indertijd nog) verzameling te vergroten. (rond de 100GB aan mp3's enz. en alles bena compleet tot 2008 compleet legaal, over men cd's, dvd's en promomateriaal nog niet gesproken dat hier allemaal staat.)
Een soort van zoekmachine waarbij je kon aanduiden welke links je wilde opslaan om deze later te downloaden.
Echter kon je hier natuurlijk ook andere dingen mee vinden en links indexeren en doordat er bij recente zoekacties meer en meer van die dingen opdoken die brein liever niet zag begonnen ze me te mailen e.d.
Dus mijn eerste reactie, nou goed, recente zoekopdrachten worden niet meer weer gegeven want ik ben tegen censuur maar dat was voor hun niet voldoende.
Maar ik moest en zou men site offline moeten halen.
Desondanks andere voorstellen om mijn site aan te passen e.d.
Vandaar men pogingen om rond de tafel te gaan zitten maar helaas nooit iets van gekomen.
Vanaf dat ik toen nieuwe mails kreeg en die negeerde kreeg ik geen reactie meer en hebben ze me met rust gelaten.
Ik had gehoopt op wederzijds respect en open communicatie.
Omdat ik bepaalde normen en waarden nog volg.
Echter, als deze maar langs 1 kant komen kom je niet ver.
En vandaar dus mijn beslissing om me er niets meer van aan te trekken en gewoon rustig verder te doen.

Pagina: 1