Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdrial
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 23:22
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een aftermarket cooler die zou kunnen passen op mijn oude XFX Geforce 9600GSO (zodat ik er wat mee kan OC'en).
Mijn vraag hier omdat ik niet zeker weet of er bij dit model gebruik gemaakt is van de reference PCB of een eigen ontwerp. Indien de kaart een reference kaart is, is het toch mogelijk om een koeler te pakken die compatibel is met de 96xx serie van kaarten?
Heeft iemand (goede) suggesties voor een budget van onder de 20 euro?

Met vriendelijke groet,

Amdrial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
nieuwe koelpasta erop en een fan erop modden dan heb je hellemaal geen nieuw groter koelblokje nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Laatst online: 02-03 10:23
Voor OC hoef je niet direct een aftermarket cooler te installeren, de zorg voor een goede airflow is het eerste waar je je druk om moet maken. Daarna kun je Zoals maks al zegt, nieuwe pasta en een goede fan opplakken, een scythe met goede verplaatsing oid.

Als je echt een vga cooler wilt, dan is dit misschien een optie;
pricewatch: Arctic Cooling Accelero L2 Pro
Of
pricewatch: Akasa Vortexx Neo Blue Cooler
Of
pricewatch: Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2

Wat doe ik ook moeilijk, dit kun je prima zelf uitzoeken.
http://tweakers.net/price...oreMin=0&scoreMax=5&d532=

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdrial
  • Laatst online: 04-05 23:22
Velen dank voor de snelle reacties!

Airflow is in mijn (huidige) kast geen probleem. Het plan was om te kijken tot hoe ver ik mijn 9600GSO zou kunnen duwen, en met de stock-cooler lijkt mij niet dat ik het volledige vermogen van deze kaart eruit zou kunnen persen, vandaar dus ook de vraag naar een VGA koeler.

@maks: Puik plan. Ik zal kijken of ik in de aankomende vakantie nog iets in elkaar kan knutselen :D. Plan B wordt waarschijnlijk of de Accelero L2 of de Accelero S1

Nogmaals bedankt!