audio geforced op bepaalde 3.5mm aansluiting af laten spelen

Pagina: 1
Acties:

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 22:39

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Hoi,

Mijn laptop heeft van die interne speakers, en een 3.5mm audio uitgang. Alleen die 3.5mm uitgang is nogal brak, en soms denkt hij dat er niks op is aangesloten als mijn versterker/koptelefoon eraan hangt. Dan switcht hij telkens tussen 3.5mm uitgang en interne speakers en dat is irritant.

In windows apparaatbeheer is alleen de uitgang en de speakers gewoon 1 apparaat, speakers apart uitzetten gaat dus niet. 3.5mm uitgang als default instellen trouwens ook niet.

Ik heb overwogen om de speakers er maar uit te solderen, alleen dan heb je volgens mij nogsteeds het probleem dat geluid niet over die koptelefoonaansluiting gaat. Of moet ik gewoon met een tang die jack strakker maken zodat hij beter sluit? :P

Wie kan mij helpen? Ik ben hier al een half jaar mee aan het worstelen. :')

ps. gaat over deze laptop: pricewatch: HP Pavilion dm1-3125ed (LM553EA); draait windows 7.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon uit elkaar halen en effe kijken of die goed vast zit. Zo niet effe solderen en klaar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waarschijnlijk normale slijtage, maar je kunt even langs je verkoper om te kijken of het onder garantie kan vallen. Mijn ipod met en degelijk probleem werd bijvoorbeeld gewoon onder garantie vervangen. Als je hem zelf opschroeft ben je je garantie sowieso kwijt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-01 17:20
mr.paaJ schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:13:
Waarschijnlijk normale slijtage, maar je kunt even langs je verkoper om te kijken of het onder garantie kan vallen. Mijn ipod met en degelijk probleem werd bijvoorbeeld gewoon onder garantie vervangen. Als je hem zelf opschroeft ben je je garantie sowieso kwijt.
Wat deze tweaker zegt. Als het binnen garantietermijn valt is het eenvoudig opgelost, al zul je je laptop waarschijnlijk even moeten missen.

Als je er een beetje verstand van hebt en het buiten garantie valt kun je hem inderdaad zelf open schroeven.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En anders kan je altijd nog een usb kaartje overwegen, en je onboard audio disablen.

Wise enough to play the fool

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 22:39

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Normale slijtage is het niet hoor, hij doet het vanaf dag 1 al namelijk.

Garantie ben ik al kwijt, sinds ik hem heb zijn er al best veel dingen aan gemod namelijk. Ik heb een externe geluidskaart overwogen alleen dat vond ik te duur :$ (ja ik weet het <10 euro alleen ik ben student) Ik heb die laptop alleen wel nodig voor mijn studie, dus ik kan hem niet missen. Ik denk dat ik er maar wat aan ga prusten idd. :P

Dank jullie wel voor de reacties. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1