Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 04:19

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net voor mijn betere helft een Samsun Galaxy S II GT-I9000 gescoord en wil deze upgraden naar Ice Cream Sandwich. Het is weer lekker duidelijk priegel-terrein met 1001 en websites die allemaal met hun eigen custom rom versietjes komen, sprake over Root access etc - is allemaal leuk en aardig maar ik wil deze telefoon schoon en degelijk houden zonder vage h4X0r toolz.

Dus.

Bestaat er een normale, officiele manier om deze telefoon zonder vage haxor tooltjes gewoon te upgraden naar ICS, of niet? Ik wil m niet rooten, ik wil niet een of andere shady custom rom waardoor hij niet meer in Kies werkt, ik wil gewoon alles zo vanilla mogelijk doen, het liefst zonder hem onderweg tot baksteen om te toveren. Kan dit? Bestaat dit uberhaupt? Het enige wat ik op de Samsung site kon vinden is info over de GT (of M?) versie die geupgrade kan worden, over deze zwijgen ze helaas.

Het lompe is dat ik een week of zo geleden de link LEEK gevonden te hebben, dom dom niet gebookmarkt, en nu zie ik m niet meer.

Enig advies is erg welkom.

Dank :)
W

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 22:16

greatgonzo

schit-te-rend!

via kies oid?

• 418O2
  • Nu online
Kies e.d. installeren voor de drivers.

Firmware van samfirmware.com downloaden

Odin installeren

Kies afsluiten (dubbelchecken in taskmanager)

Odin starten

Telefoon uit.

Telefoon opstarten met power + homeknop + vol down ingedrukt

telefoon aan de pc verbinden

Met Odin flashen
Odin is de flashtool die samsung ook gebruikt. Maar als het goed is zou je de update automatisch al moeten hebben. Bovenstaande methode zorgt er wel voor dat alles clean is. als je helemaal zeker wil zijn doe je eerst een full wipe
Telefoon uitzetten

opstarten met power + home + vol UP

kies wipe data/cache (navigeren met volume knoppen, kiezen met power/home)

bevestig

[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 06-06-2012 16:30 ]

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Zo dat is snel!! Heel erg bedankt. Clean wipe is prima, maar ik begrijp dan wel dat alle applicaties etc die er standaard mee komen er WEL op blijven staan toch? Ik heb m net binnen dus er is nog niks op geinstalleerd, ik daarom ook die upgrade NU doen zodat er niks verloren gaat. Heel erg bedankt

Nu nog een computer vinden waar Kies NIET tijdens de install op crasht.... :D

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat is het nu?

Een Galaxy S2 GT-i9100?

of een GT-i9000 oftewel een Galaxy S1

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• 418O2
  • Nu online
Webdoc schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:33:
Zo dat is snel!! Heel erg bedankt. Clean wipe is prima, maar ik begrijp dan wel dat alle applicaties etc die er standaard mee komen er WEL op blijven staan toch? Ik heb m net binnen dus er is nog niks op geinstalleerd, ik daarom ook die upgrade NU doen zodat er niks verloren gaat. Heel erg bedankt

Nu nog een computer vinden waar Kies NIET tijdens de install op crasht.... :D
Ja, alles is dan weg en je begint dan vers.

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Het is volgens de settings een Galaxy II S (GT-I9100), sorry voor de Typo

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
Voor de GT-i9000 (Galaxy S) is officieel geen ICS beschikbaar dus zal je wel met custom ROM's moeten werken.

Heb je de GT-I9100 (Galaxy S2) dan kun je gewoon via KIES upgraden met of zonder wipe (ik zou overigens wel wipen).

• 418O2
  • Nu online
tenzij je een branded toestel hebt, dan is er waarschijnlijk nog geen update.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:23

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat heb je niet kunnen vinden in Het Grote Galaxy S II ICS update topic ?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Om eerlijk te zijn kon ik dat topic zelf niet vinden. Deed een zoek op "GT-I9100 ICS" en 4.0.3 en upgrade maar hij kwam niet naar boven. Anyhow, na reboot lijkt KIES het prima te doen, dus ik ga eens aan de slag met de tips hier :) In ieder geval erg bedankt voor het snelle antwoord, en ik meld het even als het allemaal werkt.

En nee het is een schone telefoon, geen carrier branding (hoewel er wel een logotje op staat, lekker fijn, betaal je de volle mep in de hoop dat je echt een clean device krijgt, is het TOCH nog branded, i.i.g. op de behuizing...)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
als de behuizing branded is, kan je er donder op zeggen dat de software ook aangepast is (hoeft niet altijd zichtbaar te zijn)

En wat wil je nu precies, wil je de officiele samsung GS2 ICS update, of wil je een ICS installeren die zo dicht mogelijk bij stock ICS zit (dus vanilla zoals op de nexus)? ik kan het niet uit je posts opmaken
ik wil gewoon alles zo vanilla mogelijk doen
dus geen touchwizz etc
maar ik begrijp dan wel dat alle applicaties etc die er standaard mee komen er WEL op blijven staan toch?
tegenstrijdig met vanilla...

Strava

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Met vanilla bedoel ik dit geen vage custom roms.

• 418O2
  • Nu online
de rest bedoelt een clean android zonder skins/launchers als hij Vanilla zegt ;)

Jij wil gewoon een stock rom.

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 06-06-2012 17:18 ]

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Nou goed. Kies zegt dat ik m niet via Kies mag upgraden. Lekker dan. En ik SPECIFIEK kijken op de advertentie NIEUW, ZONDER SIM LOCK, en geen woord gerept over een of ander logo of wat dan ook, terwijl anderen dat wel doen. Nou lekker dan. Ik ga die gast een goed te woord staan...

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 14:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Simlock is ongelijk aan branded firmware.

Download gewoon een generieke ICS firmware. Je kan ze hier vinden.
Met Odin op het toestel plaatsen.
Webdoc schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:26:

Bestaat er een normale, officiele manier om deze telefoon zonder vage haxor tooltjes gewoon te upgraden naar ICS, of niet?
Om je vraag voor te zijn: Odin is de grote broer van Kies. Het is geen haxor tool, maar gelekt door een Samsung medewerker.

[ Voor 45% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-06-2012 17:28 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
was ie niet nieuw dan, of zat er een sim lock op?

check anders eens specifiek welke regio versie je hebt, wellicht heb je een SII uit een regio waar de update nog niet voor beschikbaar is gesteld, zoeken op die versie code kan je dan het beste in het hierboven genoemde topic doen..

Strava

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Okay... verkoper gebeld, zegt dat het een foutje was, is bereid om de telefoon te ruilen. Nou zit ik met een dilemma - wel alsnog proberen te upgraden, of toch maar wachten op omwissel..? Ik vind dat Orange logo verder niet storend of zo, dus de vraag is:

Als ik zodirect met Odin de Stock Rom er op zet, is ie dan straks WEL upgradebaar in Kies, en werkt de telefoon dan gewoon verder normaal, of moet ik hem bij elke Android update naar een 4.0.x versie helemaal schoonvegen?

Alle gegevens over versies etc:

Android version 2.3.4
Baseband version I9100XXKG1
Kernel version 2.6.35.7-I9100XXKG1-CL349526 se.infra@SEP-39 #2
Build Number GINGERBREAD.XXKG1

Dat is alels wat ik kan vinden. Ik zit overigens in Polen.

Jammer wel deze complicatie... ik had juist speciaal gezocht naar een model dat nul branding onzin had... beetje vervelend dat die gast het gewoon niet op de site had gezet. En ja, hij is nieuw, dat zeker, ook 24 maanden garantie etc..

Ik ga denk ik toch maar eens met Odin aan de slag.

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Ok... alles is klaar. Odin gedownload en installed, ROM is ready to upload... echter ik twijfel nog wat betreft het feit dat er "nordic countries" bij die nieuwste ROM van XDA staat... is dat een probleem, moet mijn telefoon uit doe regio komen of ga ik m anders bricken? Any idea...?

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
OK DAN - AllSeeinEye doet zijn naam eer aan - ik heb hem met Odin geflashed en het werkt als een tierelier!! Hartstikke bedankt allemaal, erg blij. Hoef ik m ook niet meer moeilijk omruilen en vervelend doen... alles is paletti! Dank aan allen, en ik hoop mettertijd zelf iets te kunnen contributen aan het forum met dit nieuwe speeltje.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 14:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

:$ Als ik mijn naam eer aan zou doen, dan zou ik wallhacken in fps-games ;)

Om je vraag nog te beantwoorden: Nee, je zal het toestel op deze wijze niet bricken. Alleen krijg je de OTA updates nu voor de Nordic Country releases. Op zich niet zo spannend, want ze werken op alle toestellen prima. Sterker nog: de meeste custom ROMs pakken als basis simpelweg de meest recente release.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1