Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Q] Programma om meerdere bestanden de naam te wijzigen.

Pagina: 1
Acties:

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:19

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op zoek ben ik naar een programma (Linux of Windows) die bestandsnamen van meerdere bestanden kan wijzigen. Hiermee bedoel ik dat een bestand bijvoorbeeld "05. Hello" heet en ik daar "05 - Hello" van wil maken, maar dan voor elk item in een bepaalde map. Hierbij een voorbeeld van wat ik wil bereiken:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2gtaxkp.png
De bovenste items zijn niet goed, de onderste zonder " James Blunt" zijn goed.

Weet iemand een bestaand programma voor deze doeleinden?

Alvast bedankt voor het meezoeken.

Tom.

In the window.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het puur om muziekbestanden gaat => MP3Tag.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ik kan je foto's niet zien, maar op werk gebruik ik metamorphose2 voor dit soort doeleinden met miljoenen entries, helaas een afgesloten project, maar de beta werkt perfect (google zal hem wel vinden).

Edit: het is vooral een kwestie van zelf slimme parameters verzinnen en instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 16:26 ]

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Het gaat ook om de mappen van de albums. Beide programma's gedownload en ik ga er mee aan de slag! Bedankt!

In the window.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 23:12

M0nkeymen

Monkeystyle!

TomONeill schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:29:
Het gaat ook om de mappen van de albums. Beide programma's gedownload en ik ga er mee aan de slag! Bedankt!
MP3tag zou ik ook zeggen, vooral omdat hij ook albums kan opzoeken met juiste benamingen.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De beste app voor dit soort dingen vind ik: Better File Rename

Veel opties en makkelijk in het gebruik.

Verwijderd

Total Commander _/-\o_

Heb je meteen een file manager, ftp programma, file viewer en nog veel meer in 1...

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Terug komend op de programma's MP3Tag en Métamorphose2, super programma's!
Met Métamorphose2 zet ik alle namen van de liedjes en albums goed, met MP3Tag bewerk ik de "interne" informatie zoals album, titel, meewerkende artiest enzo.

Métamorphose2 is helaas zoals Ctgras het al zei een gesloten project, wat jammer is, aangezien het nog wat kleine functies mist (of ik heb ze nog niet goed gevonden) zoals het toevoegen van een karakter (spatie) tussen kleine letter en hoofdletter zoals: 01 - AnotherOneBitesTheDust.mp3 ; eenspatie voor elke hoofdletter dus.
Ook als je automatische nummering toepast op een map met 9 nrs. Doet het geen 0 er voor, die moet je los er zelf in zetten (0 :numb: - ). Heb al even in de opties van nummering gespiekt, maar daar kan het niet worden aangepast.

Erg bedankt voor de tips!

[ Voor 16% gewijzigd door TomONeill op 07-06-2012 14:05 . Reden: typo en kleine toevoeging op métamorphose2. ]

In the window.

Pagina: 1