Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

File rename tool (die echt werkt als een text editor)

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 14:13

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hoi, ben een animation fan, probleem is alleen dat alles nagenoeg alleen te krijgen is in het grijze circuit.

En een van de handige dingen die ze doen is alle relevante informatie er in te zetten, online is dat handig, maar op het moment dat ik die archiveer op mijn server is al die informatie niet meer relevante voor mij, en verwijder ik die met een multie-rename tool.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xx2XcNx7msZ3M3DXzWIeVj99/full.png

Dingen zo als, van wie het afkomstig is en en welke resolutie de videofile is, zijn makkelijk te hernoemen.
(groene blokken)

Wat niet echt makkelijk is de checksum die ze mee geven aan de files. (rode blok)

Die moet ik letterlijk, file voor file verwijderen.

Weet iemand een goede rename tool waar ik letterlijk in een dir kan gaan en bestandsnamen kan veranderen als of ik in Notepad of Word zit.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het inderdaad zo voorspelbare formats zijn, wil je jezelf even een scriptingtaaltje aanleren en dan bijv. met Wikipedia: Regular expression de verschillende blokken identificeren en verwijderen. Zelfs vanaf 0 kennis is dat sneller dan met de hand aan de gang gaan en je hebt er daarna nog veel aan :P

Of zoek voor iets meer ondersteuning daarbij op termen als batch rename / batch hernoemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
ls het inderdaad zo voorspelbare formats zijn, wil je jezelf even een scriptingtaaltje aanleren
Nee het is niet altijd zo voorspelbaar, zo als iedereen wel weet die zijn entertainment uit het grijze circuit haalt, het was alleen een voorbeeld.

Maar heb nu een rename tool gevonden die werkt zo als ik wil.
Oscar's Renamer PRO

Werkt net zo simpel als een eenvoudige tekst editor.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik kan je ReNamer ook nog aanraden, mocht je nog wat anders willen proberen. Met ReNamer stel je heel makkelijjk regels in, en kun je zo hele folders renamen. Ik gebruik deze zelf ook voor mijn series.

Of misschien kun je TheRenamer ook nog proberen, deze doet alles automatisch voor je, dan kun je met één klik op de knop alles laten renamen, maar ik weet niet zeker of deze ook werkt voor jouw series.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 98% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 10:55 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En Total Commander heeft standaard een rename tool ingebakken.

Abort, Retry, Quake ???

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
TrekDude101 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:04:
Of misschien kun je Ik kan je ReNamer ook nog aanraden, mocht je nog wat anders willen proberen. Met ReNamer stel je heel makkelijjk regels in, en kun je zo hele folders renamen. Ik gebruik deze zelf ook voor mijn series. TheRenamer ook nog proberen, deze doet alles automatisch voor je, dan kun je met één klik op de knop alles laten renamen, maar ik weet niet zeker of deze ook werkt voor jouw series.
Op het eerste oog een handige tool, zal eens kijken of het een goede aanvulling is.
emerald schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:05:
Ik kan je http://www.bulkrenameutility.co.uk aanbevelen, werkt vooral goed bij het renamen van veel bestanden.
Is een van de vele rename tools maar heeft wederom niet de tekst editor functie in zich.
aZuL2001 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:08:
En Total Commander heeft standaard een rename tool ingebakken.
Gebruikte die zelf ook, maar vertel mij eens hoe kan je die gebruiken voor het makkelijk hernoemen van de random karakters van de checksum? (eerste plaatje, rodeblok).

Heb verschilende toels gebruikt maar Oscar is de eerste die me een hele lijst van bestandsnamen laat editen als of ik een tekst file edit.

Hier kan je zien hoe "Oscar's Renamer PRO" werkt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aGaPu5rN4ZCad2c2s5sxFuFS/medium.png
  1. Selecteer juiste folder.
  2. Edit alle bestandsnamen net zo als met tekst zou doen in notepad.
  3. Klik "Apply", en je bent klaar
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BOGO3mJjPVYq6T60vfiuKzu8/medium.png

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
player-x schreef op maandag 04 juni 2012 @ 07:51:
[...]
Gebruikte die zelf ook, maar vertel mij eens hoe kan je die gebruiken voor het makkelijk hernoemen van de random karakters van de checksum? (eerste plaatje, rodeblok).
Er vanuitgaande dat dit altijd aan het eind van de naam te vinden is, na de resolutie, moet dat niet zo moeilijk zijn met regex.

in die multirename tool van TCMD kan je regex aanzetten, en in dit geval (8 tekens aan eind van de naam), kan je de volgende gebruiken:

code:
1
\w{8}\.mkv$

en dat vervangen door
code:
1
.mkv

wat dit doet:
code:
1
\w

staat voor ieder cijfer, letter of underscore, aangevuld door de {8} moet deze 8x voorkomen.

code:
1
\.mkv

dit is uiteraard de extensie, alleen heeft de punt een betekenis bij regex, dus wordt deze ge-escaped zoals dat heet met een \
dit betekent dat je de speciale functie niet gebruikt, maar gewoon zoekt naar het puntje.

code:
1
$
betekent eind van de regel

[ Voor 25% gewijzigd door nick_haak op 04-06-2012 08:10 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Bron : http://www.ghisler.com/advanced.htm#tutorial_rename
  1. Select the files you want to rename, either with Insert, or the mouse, or with the Plus key on the numeric keypad
  2. From the "Files" menu, choose "Multi-Rename tool"
  3. Now you can use placeholders in square brackets to build your new name. For example [N] means the name of the file (without the extension), [N1-5] means the first 5 characters of the file name, [C] means a counter, etc.
  4. you can use the buttons to insert common placeholders
  5. The file list below the buttons show the rename result in real time, without actually renaming the files!
  6. With F1 (Help), you get a detailed list of all placeholders
  7. When you're satisfied with the results, click "Start!"
  8. If you made a mistake, you can click on "Undo". This even works after closing and re-opening the rename tool!
Zonder RegEx is het ook vrij eenvoudig

[N11-] stript het begin van de filenaam, inclusief de spatie.
Laatste 17 karakters strippen is dan ook een eitje.

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 04-06-2012 10:09 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:05:
[N11-] stript het begin van de filenaam, inclusief de spatie.
Laatste 17 karakters strippen is dan ook een eitje.
Bij gelijke files werkt het prima, maar dat werkt niet bij files die verschillende namen hebben, en zelfs series die allemaal van de zelfde bron komen zijn er problemen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VZUjNWPMGGfgXt4YUk7aNmbR/full.png

Zeg niet dat er meer wegen zijn die naar Rome lijden, al die manieren zijn handig, maar de tekst editor functie is naast find & replace functie een van de handigste functies die er is.

.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Kijk eens naar een tooltje als KenRename (freeware als ik me niet vergis), daar kan je bijzonder complexe rename acties mee uitvoeren met allerlei verschillende functies (find&replace, strippen, regexes etc).

edit: http://myprogramspace.blo...-file-rename-tool-v0.html

[ Voor 17% gewijzigd door Mental op 04-06-2012 19:55 ]

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:01
Of nog een: MRename
Is al vrij oud, maar werkt prima.

Je kunt vrij simpel reguliere expressies maken waarbij je onderdelen van de originele naam aan variabelen toekent.

Voorbeeld:

Selecteer deze files:
D:\Temp[Hadena] Kore wa Zombie Desu ka - Of the Dead - 01v2 [720p][228F0AD1].mkv
D:\Temp[Hadena] Kore wa Zombie Desu ka - Of the Dead - 02 [720p][3AEBBE98].mkv
D:\Temp[Hadena] Kore wa Zombie Desu ka - Of the Dead - 03 [720p][A07DA2A8].mkv

Gebruik als input masker dit:
code:
1
 \[*1\]*2 \[*3\].mkv

Wat betekend:
spatie
[
blok 1
]
blok 2