Nieuwe line up MacbookPro?

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo,

Ik kon hier niks over vinden, weten jullie al iets meer over de nieuwe line up?
Wat gaat er veranderen ect.

Ik wil namelijk een MBP kopen voor voornamelijk muziek productie, maar ook games ect.
Wat raden jullie aan voor een budget van € 3000,00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:57
the tempter schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:29:
Hallo,

Ik wil namelijk een MBP kopen voor voornamelijk muziek productie, maar ook games ect.
Voor dat geld had ik een iMac en een Macbook gekocht, gamen op de iMac en de Macbook om mee te nemen, kan makkelijk voor dat budget.

En 11 juni is de aankondiging van de nieuwe Producten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:20

Flappiewappie

Hier nog meer

Hallo,

Vooral geen Apple kopen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
Tja ik heb al een imac 27" maar die moet eruit omdat ik straks geen ruimte meer heb.
( dubbele gezinsuitbreiding )
Ik heb al wat hardware synths verkocht.
Dus een oplossing, wil ik met mijn semi profeesionele hobby doorgaan, is een mobiel iets met toch dikke prestaties. Bovendien heb ik een tik dat ik altijd het beste van het beste moet hebben :)

Ik las ook ergens dat ze de 17" MBP uit het gamma gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Waarom ?.

Ik draai elke Game op een Apple, geport of standaard en anders gewoon via Windows op je Mac.
Dus waarom niet ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus goed onderbouwd dit. Waar baseer je dit op?

Ik ben het voor zover met je eens dat er best meer games voor OS X uitgebracht mogen worden.
Maar als ik zo een greep uit het aanbod doe:
Portal 2
Counter-strike:source
Left 4 Dead 2
Star Wars Knights of the Old Republic
Civilization V
Dungeon Defenders
World of Warcraft

... lijkt het allemaal wel mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Volgens mij had ik ergens gelezen dat de nieuwe macbook pro's niet over een superdrive beschikken en dat ze een stukje slanker/lichter zijn. :) Meer informatie over de pro's ben ik erg benieuwd naar want op mijn verlanglijst staat namelijk het nieuwe 15 inch model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
Wat verwachten jullie van de nieuwe MacBook Pro's?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:38
Misschien zijn dit wel de specs van die nieuwe MBP

http://9to5mac.com/2012/0...c+-+Apple+Intelligence%29

Gisteren lekte er ook al een plaatje als dit uit voor de 13" MBP, dat viel toch erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:28

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
1000 euro voor een game PC uitgeven
2000 euro voor een Macbook uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:47:
[...]

Serieus goed onderbouwd dit. Waar baseer je dit op?

Ik ben het voor zover met je eens dat er best meer games voor OS X uitgebracht mogen worden.
Maar als ik zo een greep uit het aanbod doe:
Portal 2
Counter-strike:source
Left 4 Dead 2
Star Wars Knights of the Old Republic
Civilization V
Dungeon Defenders
World of Warcraft

... lijkt het allemaal wel mee te vallen.
Tja, komop. De grootste namen heb je nu ook wel genoemd. Verder vooral veel indie games. Er lijkt wel een tendens naar wat meer games voor op de mac, maar dan nog zijn de specs van een iMac en vooral Macbook zeker niet aan te raden als je serieus wil gamen. Er wordt verder niks gezegd over de manier waarop er gegamed moet worden, maar als je een beetje toekomstbestendig iets aan wil kopen zou ik zeggen een Macbook icm een goeie gamepc. Daar haal je veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphix schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:58:
[...]maar dan nog zijn de specs van een iMac en vooral Macbook zeker niet aan te raden als je serieus wil gamen. Er wordt verder niks gezegd over de manier waarop er gegamed moet worden, maar als je een beetje toekomstbestendig iets aan wil kopen zou ik zeggen een Macbook icm een goeie gamepc. Daar haal je veel meer uit. Dus de vraag is, wat verstaat TS onder 'wat gamen etc'
Als je zegt 'serieus gamen', dan ben ik het met je eens. Maar niemand heeft gevraagd hoe serieus the tempter wil gamen. Voor een beetje casual gamen en wat fanatieker met de minder veeleisende games moet goed lukken.
Schnor schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:57:
1000 euro voor een game PC uitgeven
2000 euro voor een Macbook uitgeven
helemaal geen slecht idee eigenlijk.
Overigens heb ik die 'gelekte' specs ook gezien, en kan maar 2 scenario's bedenken:
1) ze zijn fake.
2) Apple is zijn momentum flink aan het verliezen in de PC markt. Lijkt het me nog een beetje vroeg voor, hoe lucratief de tablet- en telefoonmarkt ook is voor ze.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Morphix schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:58:
[...]

Tja, komop. De grootste namen heb je nu ook wel genoemd. Verder vooral veel indie games. Er lijkt wel een tendens naar wat meer games voor op de mac, maar dan nog zijn de specs van een iMac en vooral Macbook zeker niet aan te raden als je serieus wil gamen. Er wordt verder niks gezegd over de manier waarop er gegamed moet worden, maar als je een beetje toekomstbestendig iets aan wil kopen zou ik zeggen een Macbook icm een goeie gamepc. Daar haal je veel meer uit.
Mja Skyrim en alles speel ik ook op een iMac gewoon in OSX via een Wrapper met Whine.
En dit geld voor heel veel games die nooit voor MAC gemaakt zijn.

En verder maken echte Fabriekanten van Games natuurlijk ook Games voor een Mac.
Blizzard met Diablo 3 / Sc 2 / WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@schnor

Als je nu het topic gelezen had dan zag je dat de TS op zoek is naar 1 portable apparaat. En dan wilt ie dus het beste van het beste hebben. Gewoon even wachten op de nieuwe macbook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:59:
[...]

helemaal geen slecht idee eigenlijk.
Overigens heb ik die 'gelekte' specs ook gezien, en kan maar 2 scenario's bedenken:
1) ze zijn fake.
2) Apple is zijn momentum flink aan het verliezen in de PC markt. Lijkt het me nog een beetje vroeg voor, hoe lucratief de tablet- en telefoonmarkt ook is voor ze.
Juist omdat ze het een beetje aan het verliezen zijn op de PC markt is het misschien wel belangrijk dat er een gigantische update in de Mac lijn komt. Daarnaast verloren ze vooral aan de iPad, een van hun andere producten, en volgens mij relatief weinig tov windows PC's.

De specs die lekte zijn denk ik wel van een high-end model als het waar is. Apple kennende zetten ze niet standaard 16GB ram in een MBP.

De specs van deze 15" MBP leak vallen juist enorm mee terwijl de specs van de 13" MBP leak gisteren enorm tegen vielen.

[ Voor 15% gewijzigd door SquareOne op 06-06-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
Ik wil wel serieus gamen, maar dat gaat prima via bootcamp;)
Het maakt mij niet uit welk besturingssysteem ik daarvoor moet gebruiken.

Echter voor de muziek moet ik gewoon een super stabiel systeem hebben, en mijn ervaring is dat mac die biedt windows helaas niet.

Verder was het niet de bedoeling de alsmaar verhitte discussie mac vs windows te beginnen ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
the tempter schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:06:
Ik wil wel serieus gamen, maar dat gaat prima via bootcamp;)
Het maakt mij niet uit welk besturingssysteem ik daarvoor moet gebruiken.

Echter voor de muziek moet ik gewoon een super stabiel systeem hebben, en mijn ervaring is dat mac die biedt windows helaas niet.

Verder was het niet de bedoeling de alsmaar verhitte discussie mac vs windows te beginnen ;D
Ik zou even de nieuwe macbook pro afwachten. De specs die ik net poste zouden helemaal perfect zijn om te gamen op je MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ben jij blijven hangen in windows95 modus? (no offence).
Wanneer heb je voor het laatst muziek geproduceerd op een Windows bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
hehe, gisteren. En hij crashte weer, helaas.
Liever koop ik een samsung laptop ofzo, scheelt me een hoop centjes.
Maar als je met veel plug-ins werkt en veel sporen gebruikt kan een windows machine het gewoon niet aan.
Het is niet voor niets dat je alle grote artiesten/producers altijd met een mac ziet.
Het is gewoon stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 10:47

Helaas ;)

Is een Windows systeem met dualboot / VM een optie? Een dedicated Linux (of hackintosh, werkt vziw ook) installatie voor media en/of beetje browsen zou ook retestabiel moeten zijn, voor zover windows dat blijkbaar niet kan zijn? Zolang je VM applicatie blijft draaien kan er dan ook niet veel fout gaan. Of even rebooten (dat moet met bootcamp immers ook) naar je linux partitie, gaat ook (zeker met SSD) ontzettend snel.

edit: nvm, gaat om andere muziekeisen dan die ik zou hebben :)
Dan nog zou ik voor een Macbook icm een mooi game-systeempje gaan, best of both worlds. Voor games is een Mac erg beperkend.

[ Voor 13% gewijzigd door Morphix op 06-06-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
Thnx Morphix,

Maar ik was eigenlijk niet van plan daar tijd in te steken.
Ik ken mezelf en dat mij te lamg duren waardoor ik niet meer met de muziek bezig ben.
Hackintosch al eens geprobeerd maar dat blijft toch een gedoe.

Uiteindelijk zal ik gewoon even wachten op de macbook en hopen dat ze wel doorgaan met de 17".

Toch iedereen bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

De TS vraagt uitdrukkelijk naar specs van de nieuwe MacBook Pro, dus ik weet niet waarom iedereen hier weer met Windows alternatieven komt aandragen? De TS is wat mij betreft perfect in staat om die keuze zelf te maken, en gezien zijn uitleg is die keuze al lang gemaakt.

@the tempter: wat je ook leest of wat er ook beweerd wordt: de specs blijven geheim tot de lancering. Uiteindelijk zullen sommige geruchten waar blijken te zijn, andere dan weer niet. De beste raad is om je aankoop nog heel even uit te stellen en dan de keuze maken: of een nieuwe generatie MBP kopen omwille van de betere specs of nog snel een oude generatie kopen met een flinke korting als de nieuwe specs niet doorslaggevend zijn.

Met dat budget kan je volgens mij altijd de top-of-the-line MBP kopen. Denk er echter aan dat upgrades via Apple (RAM, SSD) een stuk duurder zijn dan dat je een "standaard" MBP koopt en daarna zelf de upgrade doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Darkstar op 06-06-2012 16:20 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-10 23:38
Nog 5 daagjes rust en je ziet vanzelf wel wat de nieuwe line-up wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 13:02
Momenteel slechtste moment om een pc te kopen :) :http://gizmodo.com/5916005/theres-never-been-a-worse-time-to-buy-a-laptop

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Dit topic gaat rap. Maar laat het duidelijk zijn, dat we liever wat meer inhoud zien in de startpost. Graag zien we iig een aantal linkjes naar de geruchten en andere informatie :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
On second thought, dit kan eigenlijk wel centraal in WWDC 11 juni 2012. Wat te verwachten?.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.