Beste,
Mijn vorige desktop uit 2007 heeft het begeven owv een defect moederbord en/of voeding.
Een nieuw moederbord kopen is niet echt een oplossing dus ik ga voor een nieuwe config.
Doelen:
Ik ben van plan om de volgende elementen uit mijn vorige desktop opnieuw te gebruiken:
- 2x Samsung 300GB S-ATA schijfjes
- Sapphire HD 5750 512MB Grafische Kaart
- DVD burner
Niet onbelangrijk: al men media en zware bestanden worden opgeslaan op de NAS thuis. Dus echt veel opslagcapaciteit moet deze config niet hebben.
Mijn vraagjes:
- Vinden jullie dit algemeen een goede en efficiënte oplossing?
- Passen de onderdelen met elkaar?
- Past die Mugen wel in de kleine mini case?
- Is de grafische kaart een bottleneck of kan hij er nog mee door met de nieuwe onderdelen?
- Is Ivy Bridge wel een goede optie? Kan ik beter wachten op Haswell of een goedkopere sandy bridge aanschaffen?
- Indien jullie onderdelen aanraden die minder geluid produceren maar toch even krachtig zijn, hoor ik het graag
Mijn vorige desktop uit 2007 heeft het begeven owv een defect moederbord en/of voeding.
Een nieuw moederbord kopen is niet echt een oplossing dus ik ga voor een nieuwe config.
Doelen:
- Veel multitasken met grafische programma's (Photoshop, Dreamweaver, adobe AE & premiere, MAX, ...)
- Veel media bekijken in HD met xbmc
- De laatste nieuwe games af en toe testen en spelen maar niet intensief (en hoeft ook niet op the best of the best settings)
- Algemene dagdagelijkse taken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 265,- | € 265,- |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 106,06 | € 106,06 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77M-D3H | € 87,70 | € 87,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 666,11 | |
Ik ben van plan om de volgende elementen uit mijn vorige desktop opnieuw te gebruiken:
- 2x Samsung 300GB S-ATA schijfjes
- Sapphire HD 5750 512MB Grafische Kaart
- DVD burner
Niet onbelangrijk: al men media en zware bestanden worden opgeslaan op de NAS thuis. Dus echt veel opslagcapaciteit moet deze config niet hebben.
Mijn vraagjes:
- Vinden jullie dit algemeen een goede en efficiënte oplossing?
- Passen de onderdelen met elkaar?
- Past die Mugen wel in de kleine mini case?
- Is de grafische kaart een bottleneck of kan hij er nog mee door met de nieuwe onderdelen?
- Is Ivy Bridge wel een goede optie? Kan ik beter wachten op Haswell of een goedkopere sandy bridge aanschaffen?
- Indien jullie onderdelen aanraden die minder geluid produceren maar toch even krachtig zijn, hoor ik het graag