[Groep B] Nederland - Denemarken

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:24
Jorn1986 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:26:
[...]

Het chauvinistische van het spelen van NL kwam bij mij maar heel eventjes boven toen NL 2 jaar terug in Zuid-Afrika in de finale stond, maar is sindsdien ook compleet verdwenen voor mij...

Die half miljoen Nederlanders die helemaal gek worden van het zien van een potje voetbal waarin Nederland speelt, zouden eens moeten kijken naar andere Europese kwaliteitsteams...
Wedden dat ook jij anders naar het EK gaat kijken als je meerdere wedstrijden van andere landen gaat bekijken, en in dat perspectief eens goed naar het Nederlandse spel kijkt... ?
ik kijk zo'n beetje al het voetbal wat er op deze aardbol gaande is, Dat betekent nog niet dat je gewoon Hoe dan ook achter je eigen land mag staan. Ik ga niet op mijn land "haten" omdat spanje beter speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11
Mwah... het is meer dat de media en reclamemakers er zoveel op in spelen, en veel Nederlanders er nog in trappen ook.
Waar het fan-zijn in Nederland écht om draait, is het drinken van een biertje met de hele buurt, om zo nog eens je buren/buurtgenoten te spreken en het gezellig met elkaar te hebben... het voetbal staat voor die 6/7 miljoen mensen die keken echt niet voor alle 100% van die mensen op de eerste plaats.

@jessy: Denemarken zijn EK-team is 86,9 miljoen euro waard, Nederland zijn EK-team is 277 miljoen euro waard, Rusland is 162,2 miljoen euro waard, Portugal 337,7 miljoen euro, Duitsland 459 miljoen euro en Spanje maarliefst 658 miljoen euro!

Alleen dus al in geld uitgedrukt zie je hoe waardeloos de spelers van Nederland zijn... Denemarken met een team van 86,9 miljoen euro wint zo van ons.
Daarentegen in geld uitgedrukt: het Duitse team met een waarde van 459 miljoen euro, wint dus wel van Portugal met een waarde van 337,7 miljoen euro.

Geen wonder ook dat je Spanje vaak beter ziet spelen: ze hebben alleen maar top-spelers en zijn het meest waardevolle team dit EK. Maar... in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

[ Voor 49% gewijzigd door Jorn1986 op 10-06-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Junia schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:08:
Ik snap de Nederlandse verdediging echt niet.
Bijna elke keer als de Denen in de buurt kwamen gingen de verdedigers doodleuk op 5 meter afstand staan wachten tot de Denen even rustig hadden nagedacht over wat ze gingen doen....
Dat terwijl er werd gezegd dat Nederland 'agressief en aanvallend/storend' zou spelen.

Best wel een faal.
Soms stond Nederland in een 6v2 situatie in het 16 meter gebied en alsnog gingen ze er niet op af en gaven ze alle ruimte weg... zodra een Deen richting het goal liep, liep de verdedigende Nederlander net zo hard achteruit mee...
Wat hij zegt:). Feitelijk speelt Nederland met 6 verdedigers, geen middenveld en o zo aanvallend en gewaagd met 4 aanvallers, die elkaar continue voor de voeten lopen. Zo'n waanzinnig compromis zie je zelden.

Maar goed, Nederland was wel ietsje gevaarlijker dan de Denen, maar absoluut niet zo veel sterker dat dit niet had kunnen gebeuren.

En nu gaan we kijken naar hoe Boateng en Muller de linkerflank van Nederland helemaal aan gort spelen. Dan moet Affelay of die dikke trage van der Vaart achter Boateng of Muller aan, zonder wat voor hulp dan ook van het middenveld, met 4 bibberende verdedigers die in een rijtje naar achteren lopen om 1 matige spits van de Duitsers toch weer uit het oog te verliezen. He, ik heb er zin an >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
maggoo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Wat hij zegt:). Feitelijk speelt Nederland met 6 verdedigers, geen middenveld en o zo aanvallend en gewaagd met 4 aanvallers, die elkaar continue voor de voeten lopen. Zo'n waanzinnig compromis zie je zelden.

Maar goed, Nederland was wel ietsje gevaarlijker dan de Denen, maar absoluut niet zo veel sterker dat dit niet had kunnen gebeuren.

En nu gaan we kijken naar hoe Boateng en Muller de linkerflank van Nederland helemaal aan gort spelen. Dan moet Affelay of die dikke trage van der Vaart achter Boateng of Muller aan, zonder wat voor hulp dan ook van het middenveld, met 4 bibberende verdedigers die in een rijtje naar achteren lopen om 1 matige spits van de Duitsers toch weer uit het oog te verliezen. He, ik heb er zin an >:)
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Denemarken had helemaal niks in te brengen. Ze hebben een handvol kansen gehad, terwijl wij echt legio aanvallen en kansen gehad. Wij maakten het spel en hadden ook veel meer balbezit.

En over Muller: Willems hield zich toch goed staande tegen hem toen ze tegen Bayern Munchen speelde. Al het gevaar kwam via de kant van VdWiel. Net als gisteren trouwens.

Het probleem was gisteren ook totaal het middenveld niet. Sneijder, Van Bommel en in mindere mate De Jong presteerden gewoon goed. Het probleem lag bij de aanvallers (Van Persie, Robben, Huntelaar) die de legio kansen misten of voor eigen succes gingen (Robben). En het probleem lag aan het zwakke verdedigen van VdWiel en de (zoveelste) cruciale fout van Heitinga waaruit de goal voortkwam (1 van de spaarzame kansen die de Denen kregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Rev! schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:34:
[afbeelding]

Nu maar gewoon winnen van Duitsland en Portugal :)
there, i fixed it

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l7zNo2qaBBcAoYwpK0uhozwT/full.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

jessy100 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:17:
[...]

V/d vaart en hunterlaar kan ik me nog in vinden maar kuyt.. Tja daar zijn betere voor IMO. En van bommel.. Maar goed dat die naar psv gaat want by milan had die in deze vorm ook een modderfiguur geslagen.

ik zou overigens Huntelaar in de spits Robben links en narsingh rechts. Dan MOET robben voorzetten gaan geven om niet totaal debiel over te komen. Hier kan narsingh het grootste gevaar vormen omdat hij 2 benig is. hij kan of binnendoor of voorzetten. Door een goede afwisseling hiervan word het spel toch alweer minder voorspelbaar. en als huntelaar alles zo aangevoerd krijg is hij gewoon een goede afmaker. Van persie mag van mij lekker op de bank gaan zitten.

@jorn1986 nep nederlander :X
Nouja op bank.. maar goed Huntelaar maakt ze ZEKER af.. waar Persie het erg veel laat liggen.. terwijl het in de premier lijkt alsof de ballen aan zn schoen kleven is het bij het NL elftal 9 van de 10x huilen met de pet op. Verder hoop ik ook dat Vlaar minder nerveus gaat spelen, want hij heeft wel degelijke kwaliteiten maar hij moet zich niet timide op gaan stellen en gewoon gaan.
jessy100 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:31:
[...]
ik kijk zo'n beetje al het voetbal wat er op deze aardbol gaande is, Dat betekent nog niet dat je gewoon Hoe dan ook achter je eigen land mag staan. Ik ga niet op mijn land "haten" omdat spanje beter speelt.
+1

Ik ook, en ik sta altijd achter mijn eigen land. Voor 110%

[ Voor 14% gewijzigd door iNFiNiTY- op 10-06-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
iNFiNiTY- schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:20:
Nouja op bank.. maar goed Huntelaar maakt ze ZEKER af..
Dat hebben we gezien, Huntelaar miste de kans van de wedstrijd, in de voorbereiding was hij ook niet scherp. Ook Huntelaar mist genoeg kansen, zeker zolang we de spelers met dit soort discussies onder gigantische druk gaan zetten. Statistieken zeggen mij verder helemaal niets, als voetbal een sport van statistieken was hadden we gister met dikke cijfers gewonnen.

Overigens is Denemarken op basis van de FIFA ranglijst als zesde geplaatst voor dit EK. Nederland als derde. Kan je als nummer 3 een keer van de nummer 6 verliezen? En dat op zo'n onterechte manier, is dat nou een reden om het hele team, of iig een aantal spelers, finaal af te branden? Het was gewoon een goede wedstrijd tegen een goede tegenstander, maar het zat helaas niet mee. Zoveel kansen creëren tegen zo'n goede ploeg die eigenlijk alleen maar aan het afbreken is, ik geef het je te doen. Ik betwijfel ook sterk of het met een andere opstelling beter had gekund, het ging al vrij goed, en na de wissels werd het minder goed.

En als er nou spelers zijn die echt door het ijs gezakt zijn, dan zijn het niet de spelers die nu en de afgelopen weken ter discussie stonden.

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 10-06-2012 15:31 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
Wat een grappig idee dat na woensdag al die mensen weer AL die vlaggetjes kunnen weghalen.

De poepen moeten verslagen worden, hoe dan ook. Zij spelen meer naar voren, waardoor er meer ruimte is. Denemarken is een meer defensief ingesteld team.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Snowwie schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:29:
Wat een grappig idee dat na woensdag al die mensen weer AL die vlaggetjes kunnen weghalen.

De poepen moeten verslagen worden, hoe dan ook. Zij spelen meer naar voren, waardoor er meer ruimte is. Denemarken is een meer defensief ingesteld team.
Ik hoop dat we tegen Duitsland tenminste de keeper wel gaan testen.
Gisteravond zat ik me ontzettend te ergen hoe veel schoten van Nederland niet eens actie van de keeper nodig had.

Tegen Denemarken waren de vleugels vrijwel bij elke tegenaanval niet gedekt tegen de Duitsers is dit simpelweg een nederlaag ...

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

ph4ge schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:25:
[...]
Dat hebben we gezien, Huntelaar miste de kans van de wedstrijd, in de voorbereiding was hij ook niet scherp.
Om dat de kans van de wedstrijd te noemen... Het was een goede kans, maar die kans kwam in eerste instantie door het uitstekend aannemen van de pass van Sneijder... De kans van de wedstrijd was die van Van Persie, waarbij hij zijn aanname op 5 meter van het doel volkomen verkloot. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Eensch!

Hunterlaar nam in ieder geval de bal goed aan, had niet veel ruimte om te scoren en zaten 2 verdedigers hem op de hielen. RvP kreeg alle ruimte van de wereld en faalde als een amateur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

[...]
Dat hebben we gezien, Huntelaar miste de kans van de wedstrijd, in de voorbereiding was hij ook niet scherp. Ook Huntelaar mist genoeg kansen, zeker zolang we de spelers met dit soort discussies onder gigantische druk gaan zetten. Statistieken zeggen mij verder helemaal niets, als voetbal een sport van statistieken was hadden we gister met dikke cijfers gewonnen.

Overigens is Denemarken op basis van de FIFA ranglijst als zesde geplaatst voor dit EK. Nederland als derde. Kan je als nummer 3 een keer van de nummer 6 verliezen? En dat op zo'n onterechte manier, is dat nou een reden om het hele team, of iig een aantal spelers, finaal af te branden? Het was gewoon een goede wedstrijd tegen een goede tegenstander, maar het zat helaas niet mee. Zoveel kansen creëren tegen zo'n goede ploeg die eigenlijk alleen maar aan het afbreken is, ik geef het je te doen. Ik betwijfel ook sterk of het met een andere opstelling beter had gekund, het ging al vrij goed, en na de wissels werd het minder goed.

En als er nou spelers zijn die echt door het ijs gezakt zijn, dan zijn het niet de spelers die nu en de afgelopen weken ter discussie stonden.
Mwa, ik vind dat RVP er toch wel heeeeel veel meer kansen mist, Huntelaar is ook topscoorder van het Nederlands elftal qua interland goals, en hij kan een bal aannemen. Ik vind gewoon dat hij veels te weinig kans krijgt om zich NOG meer te bewijzen in het Nederlands elftal, want hij is zeker teveel waard om op de bank te laten zitten.

Huntelaar:
54 interlands - 31 doelpunten

RVP:
66 interlands - 28 doelpunten

We spelen toch om te winnen? waarom iemand laten zitten die over minder wedstrijden meer rendement laat zien. Belachelijk gewoon. En neuj het feit dat RVP en Marwijk oud Feyenoorders zijn (en samen in de jaren 01 / 04 trainden) en Huntelaar een Ajaxcied zal er niks mee te maken hebben.. :+

Het is gewoon puur vriendjes politiek, zelfde als met van Bommel. Waarom denk je dat van Bommel onder Rijkaard en van Basten nooit mocht spelen? (in een EK)
Hironshy schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:25:
Eensch!

Hunterlaar nam in ieder geval de bal goed aan, had niet veel ruimte om te scoren en zaten 2 verdedigers hem op de hielen. RvP kreeg alle ruimte van de wereld en faalde als een amateur :/
Inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door iNFiNiTY- op 10-06-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMHO:

Match Conclusie??

->> Huntelaar ipv van Persie

probleem opgelost..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

Afbeeldingslocatie: http://olie.home.xs4all.nl/fok/smilies/Smilies/eksmiley3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
[...]
Dat hebben we gezien, Huntelaar miste de kans van de wedstrijd, in de voorbereiding was hij ook niet scherp.
De pass van Sneijder die aan dat moment vooraf ging was geniaal. De aanname van Huntelaar was prima en ook de afronding was OK. Natuurlijk had die afronding beter gemoeten, maar heel veel deed Huntelaar niet fout. Van Persie daarentegen struikelde in een soortgelijke situatie over zijn eigen voeten of iets dergelijks, die kwam niet eens tot een afronding.

Overigens vond ik het aantal echte kansen van Nederland wel meevallen. Ik heb eigenlijk geen enkele bal gezien waarvan ik dacht 'hoe kun je hem missen'. Ik heb meer ballen gezien die kansloos hoog over werden geschoten dan grote kansen in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 10-06-2012 18:45 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

argro schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:43:
[...]
De pass van Sneijder die aan dat moment vooraf ging was geniaal. De aanname van Huntelaar was prima en ook de afronding was OK. Natuurlijk had die afronding beter gemoeten, maar heel veel deed Huntelaar niet fout. Van Persie daarentegen struikelde in een soortgelijke situatie over zijn eigen voeten of iets dergelijks, die kwam niet eens tot een afronding.

Overigens vond ik het aantal echte kansen van Nederland wel meevallen. Ik heb eigenlijk geen enkele bal gezien waarvan ik dacht 'hoe kun je hem missen'. Ik heb meer ballen gezien die kansloos hoog over werden geschoten dan grote kansen in ieder geval.
Niet? en de aanname van RVP toen hij hem op zijn voet liet stuiten? ipv normaal aan te nemen en af te maken, die had er echt wel in moeten zitten imo.

Verder deel ik ook de visie van Kluivert:

''Kluivert legt zijn visie uit: “Ik vind dan ook niet dat het Huntelaar óf Van Persie moet zijn, maar Huntelaar én Van Persie. Welk land zou niet de topscorers van Duitsland en Engeland in één elftal willen hebben? Omdat Robin op meerdere posities uit de voeten kan, is het meest logische om hem op een andere plek in de voorhoede te zetten. Dat hij zelf liever op negen staat, maakt dan niet uit.”''

Het is zeker RAAR.. dat wij beschikken over de topscoorders van de Duitse Liga en van de Engelse Premier League en er dan een op de bank zetten... :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

iNFiNiTY- schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:10:
[...]
Het is zeker RAAR.. dat wij beschikken over de topscoorders van de Duitse Liga en van de Engelse Premier League en er dan een op de bank zetten... :+ :+ :+
Het betekent niet automatisch als je beide topscorers van Engeland en Duitsland in het veld zet, dat ze ook veel gaan scoren.Dat is volgens mij juist het probleem.Misschien als je van Persie als een soort schaduwspits achter Huntelaar gaat zetten, maar dan moet je een middenvelder opofferen.Maar volgens mij is dat wel eens getest en beviel dat niet.

[ Voor 6% gewijzigd door blobber op 10-06-2012 20:04 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
silmaril8 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:05:
[...]

Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Denemarken had helemaal niks in te brengen. Ze hebben een handvol kansen gehad, terwijl wij echt legio aanvallen en kansen gehad. Wij maakten het spel en hadden ook veel meer balbezit.

En over Muller: Willems hield zich toch goed staande tegen hem toen ze tegen Bayern Munchen speelde. Al het gevaar kwam via de kant van VdWiel. Net als gisteren trouwens.

Het probleem was gisteren ook totaal het middenveld niet. Sneijder, Van Bommel en in mindere mate De Jong presteerden gewoon goed. Het probleem lag bij de aanvallers (Van Persie, Robben, Huntelaar) die de legio kansen misten of voor eigen succes gingen (Robben). En het probleem lag aan het zwakke verdedigen van VdWiel en de (zoveelste) cruciale fout van Heitinga waaruit de goal voortkwam (1 van de spaarzame kansen die de Denen kregen).
Nou sorry hoor, ik heb een matige wedstrijd gezien met twee matige teams, waarvan Nederland de minst matige was. Overigens was het doel van het Nederlands elftal om minstens de finale te halen, dus aan die verwachting afgemeten ben ik nog mild.

Het probleem is natuurlijk niet dat Robben op de paal schiet, of van Persie struikelt, want als je echt zo goed bent dan krijg je nog wel wat kansen. Het probleem is gewoon dat er 6! mensen naar achteren lopen en dat dan zelfs zo'n matig team als Denemarken vrolijk naar voren kan lopen en er 1 of 2 in kan schieten. Men roept dit over zichzelf af.

Zelfde de andere kant op, 4 best wel goede aanvallers, maar als ze toevallig niet scoren dan is elke afvallende bal voor de Denen!, omdat er weer 6 van ons bang zijn en naar achteren lopen.

Maar de brillen zijn te oranje gekleurd om dat te zien, maar wie net Spanje - Italie heeft gezien (een 4-5-1 tegen een 3-5-2) kan toch niet ontkennen dat een goed bezet middenveld essentieel is in het moderne voetbal.

(ik heb Bayern niet gezien, en ik vind dat Willems niets te verwijten valt, maar als het niet over links fout gaat dan wel over rechts, ist mir egal zeggen ze dan geloof ik:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

iNFiNiTY- schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:02:
Schandalig dit. Je bereikt met dezelfde ''core'' een WK finale, en nu kan je Denemarken niet eens verslaan.

Ook vind ik dat Kuyt, v/d Vaart en HUNTELAAR standaard in de selectie moeten. En van Bommel staat gewoon niet goed daar. Schoonpapa moet even z'n ogen openen. Voor mij part speel je met Persie en Huntelaar, je ziet toch zelf ook wel dat dat prima liep de laatste minuten, en zeker met v/d Vaart en Sneijder erbij. (al was v/d Vaart niet helemaal top gister) Maar imo met die 3 namen erbij speelt het Elftal vele malen beter.
Tja, zo is voetbal nu eenmaal. Het maakt op dit moment niet uit wie er in de basis staan bij oranje. Dat van Persie en Robben gefaalt hebben, betekent niet dat Huntelaar en Kuyt het beter zouden doen. Op het WK wonnen we met geluk (en slecht spel) van Denemarken, terwijl we nu beter speelden maar toch verloren.

PS: Low zette Klose doodleuk op de bank en toch winnen de Duitsers. Dus hoezo al je aanvallers opstellen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 10-06-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
tweaker2010 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:23:
[...]

PS: Low zette Klose doodleuk op de bank en toch winnen de Duitsers. Dus hoezo al je aanvallers opstellen? :)
Wie zegt dat alle aanvallers opgesteld moeten worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

En waarom kon niet iedereen het Wilhelmus voluit meezingen? Staat altijd zo lullig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Deruxian schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:19:
En waarom kon niet iedereen het Wilhelmus voluit meezingen? Staat altijd zo lullig...
Inderdaad. Leer die 2/3 coupletten uit je hoofd, zoals ik op de middelbare school al "moest". Zo'n desinteresse vind ik erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Ja dat vind ik ook irritant, ik zou zeggen: niet willen zingen is niet spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:16

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Roben... Champions League De-ja-vu?..

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

dribibu schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:49:
Ja dat vind ik ook irritant, ik zou zeggen: niet willen zingen is niet spelen...
Dan hou je bar weinig spelers over: Van der Wiel, Heitinga, Boulahrouz, De Jong en Afellay exit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Laatst online: 14:59

d_star

Maharadja of the Year :-/

tweaker2010 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:23:
Klose is iets van 34 ofzo, die kan geen hele wedstrijd meer mee.. Eensch, in vorige toernooien is 'ie belangrijk geweest voor Duitsland, maar dit is een ander toernooi met een andere ploeg. Daarbij gezegd is Gomez gewoon de beste keuze op dit moment voor de Duitsers.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
dribibu schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:49:
Jij hebt duidelijk de prioriteiten goed op orde. :+

Lekker boeiend, ik kan het volkslied ook niet meezingen (alleen een deel ervan) en weet je wat? Het boeit me geen flikker. Dat hele volkslied niet. Het is maar een liedje. Voetballers moeten voetballen, niet zingen! :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso moet er een nieuw volkslied komen ipv dit langdradige gebleer dat toch niemand mee kan zingen.

En ik ben het eens met Cyphax. Laat de spelers zich liever focussen op het aankomende spel ipv te zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Exorcist schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:26:
[...]

Inderdaad. Leer die 2/3 coupletten uit je hoofd, zoals ik op de middelbare school al "moest". Zo'n desinteresse vind ik erg storend.
Het zal mij een worst zijn dat ze het Wilhelmus niet kennen, het is gewoon hoog tijd voor een nieuw volkslied.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deruxian schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:19:
Iedereen heeft zn eigen voorbereiding, ik kan me best voorstellen dat je op dat moment met wat anders bezig bent. Zijn genoeg landen waar ze niet zingen maar luisteren, ook dat is respect. Ziet er inderdaad wel een beetje lullig uit, maar dat is echt niet omdat ze niet 1 completje kunnen leren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
DarthDavy schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:51:
Mijn analyse:

De Nederlanders waren goed en domineerden de wedstrijd. Het was moeilijk om de Denen uit verband te spelen, mede door het veld, maar ook de sterkte van het Deens elftal niet onderschatten.
Met je analyse eens, behalve die over het veld. Dat vind ik altijd een rot excuus. Dan moeten de denen er toch ook last van hebben gehad? Of hebben allebei de teams te tere voetjes om over het te harde gras te voetballen? Gras is nooit gelijk, het zal altijd verschillen, en daar zullen voetballers maar mee om moeten gaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:16

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

lanerios schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:15:
[...]

Met je analyse eens, behalve die over het veld. Dat vind ik altijd een rot excuus. Dan moeten de denen er toch ook last van hebben gehad? Of hebben allebei de teams te tere voetjes om over het te harde gras te voetballen? Gras is nooit gelijk, het zal altijd verschillen, en daar zullen voetballers maar mee om moeten gaan.
Mee eens, gras suggestie valt wat mij betreft in categorie: "Losers have excuses". Ze verdienen genoeg om daar mee om te kunnen gaan.

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Phyxion schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:01:
[...]

Het zal mij een worst zijn dat ze het Wilhelmus niet kennen, het is gewoon hoog tijd voor een nieuw volkslied.
'Ben ik vön Duitsche bloed' & 'Den keuning van Hispanje' -> Exit volkslied. (En nee, 't interesseert me geen reet in welke 'context' dat gezongen wordt. 't heurt gewoon niet in 't Hollandsche volkslied!) :(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tsupport schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:53:
[...]

Mee eens, gras suggestie valt wat mij betreft in categorie: "Losers have excuses". Ze verdienen genoeg om daar mee om te kunnen gaan.
Eens dat de conditie van het veld een slap excuus is, maar de conditie van de grasmat kan natuurlijk wel degelijk van invloed zijn. Het ene type voetbal heeft daar meer last van dan het andere. En dat de spelers daar mee om zouden moeten kunnen gaan omdat ze genoeg verdienen is een beetje een dooddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

FreakNL

Well do ya punk?

Teleurstellend resultaat zaterdag.

In sommige media wordt er net gedaan alsof we nog wel redelijk gespeeld hebben, maar dat vond ik niet. Het was echt niet zo best en dat tegen de (op papier) zwakste tegenstander in deze poule.

Achterin begon het al. Vlaar en Heitinga vormden een onzeker centrum en Vd Wiel speelt al maanden dramatisch. De positie (of eigenlijk persoon) waar de meeste discussie over was, Willems, deed het naar behoren. Eigenlijk onbegrijpelijk dat er de laatste weken zoveel energie in deze positie gestoken is. Het probleem ligt niet linksachterin, dat is slechts een kleine schakel.

Het probleem ligt veel meer daarvoor. Van Bommel is te oud en kan het niet meer belopen. De enige reden dat hij speelt is de familieband met Van Marwijk. De Jong deed het iets beter. Het is dan ook onbegrijpelijk dat hij het veld moest ruimen en Van Bommel (met een gele kaart op zak) mocht blijven staan. Staan, dat was ook wat hij meestal deed. Actieradius van niks...

Sneijder speelde wel goed. Afellay begon goed maar zakte ver weg. Robben is en blijft een momentenvoetballer. Dat weet je, en daar moet je ook niet over zeuren. Als je dat niet wilt moet je Kuyt opstellen.

Van Persie tenslotte laat weer zien dat het (mijns inziens) geen diepe spits is voor Oranje.

Ik zou tegen Duitsland Mathijsen inbrengen voor Vlaar. Ik hoop dat het daarmee iets stabieler wordt achterin. Willems laten staan. Vd Wiel kan je ook laten staan als laatste kans, maar je kan ook Boulahrouz daar neer zetten.

Verder zou ik absoluut van Bommel niet meer opstellen. Zet De Jong op zijn positie, rechts in de controle. Naast hem zet je Sneijder, zodat die vanaf links op kan komen en passes kan geven (zoals hij ook in de 2e helft deed, toen hij zo'n beetje op de positie van Afellay terecht kwam). Met het zakken van Sneijder kun je Van Persie ook een linie laten zakken en Huntelaar in de spits zetten. Beetje zoals Bergkamp/Sneijder vroeger... Op de flanken zou ik het omwisselen, zodat er meer voorzetten komen. Robben iig vanaf links en vanaf rechts Kuyt of Narsingh (of gewoon Afellay).

Van Bommel kun je dan afschrijven, als extra controleur kun je altijd Strootman inbrengen. En als je iets wilt forceren kun je vd Vaart, Afellay, Luuk de Jong of Kuyt/Narsingh brengen...

Grootste verandering die je moet doorvoeren is dus mijns inziens het brengen van Huntelaar ten faveure van van Bommel. Het is een gok, maar als we woensdag met dezelfde 11 spelen als zaterdag wordt het sowieso niets. We scoren veel te moeilijk en achterin blijft het zwak (ook met Mathijssen). Alleen daarom al zou ik EN Huntelaar EN van Persie opstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

GS88 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:21:
[...]

'Ben ik vön Duitsche bloed' & 'Den keuning van Hispanje' -> Exit volkslied. (En nee, 't interesseert me geen reet in welke 'context' dat gezongen wordt. 't heurt gewoon niet in 't Hollandsche volkslied!) :(
Duits --> Diets --> van het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

De lessen Geschiedenis op de basisschool zijn zeker langs je heengegaan? ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Wauw, dit geloof je toch bijna niet?

Net als deze quotes ervoor:
Sowieso moet er een nieuw volkslied komen ipv dit langdradige gebleer dat toch niemand mee kan zingen.
Ik vind het jammer dat tradities en oude gebruiken tegenwoordig overbodig of achterhaald verklaard worden, alleen maar omdat ze 'oud' zijn. Dat is vernieuwen om het vernieuwen en dat is altijd een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
BramSd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:48:
Ik vind het jammer dat tradities en oude gebruiken tegenwoordig overbodig of achterhaald verklaard worden, alleen maar omdat ze 'oud' zijn. Dat is vernieuwen om het vernieuwen en dat is altijd een slecht idee.
QFT, ik denk dat een volkslied door Yes-R, Ali B, Jan Smit of Nick & Simon geen verbetering zal zijn ten opzichte van het Wilhelmus. Gewoon zo laten dat volkslied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
Cyphax schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:53:
[...]

Jij hebt duidelijk de prioriteiten goed op orde. :+

Lekker boeiend, ik kan het volkslied ook niet meezingen (alleen een deel ervan) en weet je wat? Het boeit me geen flikker. Dat hele volkslied niet. Het is maar een liedje. Voetballers moeten voetballen, niet zingen! :P
Samen zingen en daarna eventueel een 'groepshug' helpt voor de groepsbinding en vertrouwen. Hier zijn wetenschappelijke bewijzen voor. Dus zo raar is het niet om ze mee te laten doen, bij topsport helpt elk beetje. En zoals het er nu naar uit ziet kan Nederland die beetjes wel gebruiken... geloven in iets helpt, kijk maar naar die nep bandjes die ze om hadden bij het WK.

Achja, mijn prognose: Nederland - Duitsland 0 - 2 en Portugal - Nederland 1-0 en zo komt er het einde aan dit sprookje. Tot nu toe deze wedstrijd goed in de poule, nu hopen dat deze ook kloppen en dan kan ik mooi wat centen bijschrijven op mijn rekening.

[ Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 11-06-2012 11:57 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet alleen om individuele spelers, de totale manier van spelen werkt niet. De hele strategie gaat niet werken.

Als je ook kijkt naar hoe andere teams spelen valt dat direct op. Daar wordt vrijwel nooit naar achteren gespeeld, er wordt altijd gezocht naar een offensief gat en het doorspelen van de bal gaat vrijwel altijd richting de helft van de tegenstander. Duidelijk te zien in de wedstrijd tussen Spanje en Italie.

Bij Nederland niet. Daar wordt elke bal aangenomen en op zijn gemak stilgelegd, rustig kijken, en vaak niet al te krachtig overspelen. Dat brengt alle snelheid uit het spel waardoor je offensief kansen laat liggen. Sterker nog, er wordt erg vaak teruggespeeld naar verdedigers, zelfs als we op de helft zijn van de tegenstander.

We kunnen veel meer kansen benutten door voordeel te halen dat de tegenstander zijn verdediging nog niet op orde heeft, maar dan moet je niet telkens de snelheid eruit halen.

Wat me verder opviel was dat heel vaak mensen zich gewoon niet vrij liepen of gingen aanbieden, en ook bij aanvallen gingen er veel te weinig mensen mee naar voren om vanuit het middenveld druk te kunnen houden. Als je dan als aanvaller tegenover de volle verdediging staat zonder uitspeelmogelijkheden houdt het spel natuurlijk snel op en ga je proberen door te breken en krijg je veel magere kansen zonder resultaat.

Er zaten ook niet bijzonder veel gevaarlijke momenten bij vanuit Nederlandse kant. Robben een keer op paal, maar over het algemeen waren het veel lange afstandschoten van Affelay, en hier en daar wat voorzichtige schoten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 14:19
(jarig!)
we verliezen van de duitsers, de portugezen winnen van de denen (beide 1-0) en dan winnen we de laatste wedstrijd van de portugen met 2-0, de duitsers winnen van denemarken en zo gaan we met 3 punten en een doelsaldo van 0 door naar de volgende ronde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

FreakNL schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:31:
...

We scoren veel te moeilijk en achterin blijft het zwak (ook met Mathijssen). Alleen daarom al zou ik EN Huntelaar EN van Persie opstellen...
Je hebt soms van die wedstrijden...er waren kansen ZAT en ook goede. Ik denk wel de meeste van alle 6 wedstrijden tot nu toe. Dat gooi ik meer op pech dan op een 'slechte aanval'.

Verder mag Bommel van mij ook wel raus, te beperkte actieradius. En dan KJH er in.
FreakNL schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:31:
...

Mooi zo laten vind ik ook ja.

[ Voor 101% gewijzigd door Vos op 11-06-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BramSd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:48:
[...]

Wauw, dit geloof je toch bijna niet?

Net als deze quotes ervoor:

[...]

[...]

Niet omdat het oud is maar omdat het een slecht lied is wat niemand mee kan zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Zowel RvP en Huntelaar zijn niet in goeden doen:

Kans van RvP, na de pass van Sneijder: Van Persie nam hem verkeerd aan met links, terwijl hij bij Arsenal die bal niet eens aanneemt, maar ineens cross binnenschiet

Kans Huntelaar, na de briljante pass van Sneijder: Huntelaar neemt het redelijk aan, controleert, en probeert over de keeper te wippen. Helaas net een fractie te laat. Als de aanname wel helemaal goed was, was de controlestap niet nodig en had huntelaar 4 à 5 meter méér om de keeper te verschalken.

Tja, beiden hebben op dit moment onvoldoende handelingssneldheid om echt gevaarlijk te worden.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:19:
[...]
Niet omdat het oud is maar omdat het een slecht lied is wat niemand mee kan zingen.
Nee, de spelers nemen de moeite niet om die acht of tien regels van buiten te leren. Met een nieuw lied wordt dat echt niet beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
jdh009 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:54:
[...]

Samen zingen en daarna eventueel een 'groepshug' helpt voor de groepsbinding en vertrouwen.
Niet dat ik je niet geloof, maar de manier waarop ze nu het volkslied zingen noem ik niet "samen zingen". Ze staan allemaal op rij naar het publiek te kijken.
Hier zijn wetenschappelijke bewijzen voor. Dus zo raar is het niet om ze mee te laten doen, bij topsport helpt elk beetje. En zoals het er nu naar uit ziet kan Nederland die beetjes wel gebruiken... geloven in iets helpt, kijk maar naar die nep bandjes die ze om hadden bij het WK.
Het gaat me er meer om dat er geklaagd wordt als iemand niet alles meezingt. :)
Dat vind ik niet zo interessant
Achja, mijn prognose: Nederland - Duitsland 0 - 2 en Portugal - Nederland 1-0 en zo komt er het einde aan dit sprookje. Tot nu toe deze wedstrijd goed in de poule, nu hopen dat deze ook kloppen en dan kan ik mooi wat centen bijschrijven op mijn rekening.
Ik gun je die centen wel hoor, maar ik zie ze toch liever winnen van Duitsland en van Portugal. :D
Ik denk dat het ook wel kan, maar ik zou daar echt geen cent op durven inzetten. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
[...]

Accepteren....

Serieus, dat is momenteel wel het minste waar ik me druk om maak. Laat die gasten eerst maar eens een bal in het netje leggen en de poulefase overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origin64
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10-2018
Van Persie gewoon niet meer opstellen. Het hele WK heeft die kerel niets bijgedragen, en deze wedstrijd ook geen enkele bal uberhaupt op doel geschoten. Terwijl er zat kansen waren.

Huntelaar als diepe spits ipv van Persie zetten, dan worden er een paar kansen afgemaakt.

En iedere speler die denkt van 50 meter te kunnen scoren (Robben....) heel hard voor zijn koppie slaan tot-ie daarmee ophoudt. Combineren tot aan het doel, niet zo egotrippen.

[ Voor 24% gewijzigd door Origin64 op 11-06-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
Cyphax schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:06:
[...]

Niet dat ik je niet geloof, maar de manier waarop ze nu het volkslied zingen noem ik niet "samen zingen". Ze staan allemaal op rij naar het publiek te kijken.
Ze moeten natuurlijk niet meemompelen of de mond dicht houden, vol meezingen laat naar mijn inziens toch echt een stuk (zelf)vertrouwen en team spirrtit zien. Echter geforceerd zingen helpt ook niet, moet wel gewoon gemeent zijn. Heb al is in een stadion gezeten waar 30 duizend man het volkslied mee brullen, als je dat gezammelijk met 'je' team doet kun je zeker er voordeel uithalen.

Was het niet zo dat afgelopen week bij Bureau Sport zo dat hoe stiller/minder bezoekers er/het is/zijn je een groter voordeel had en je dus zo je thuisvoordeel haalt (lees: maakt)?
Origin64 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:45:
En iedere speler die denkt van 50 meter te kunnen scoren (Robben....) heel hard voor zijn koppie slaan tot-ie daarmee ophoudt. Combineren tot aan het doel, niet zo egotrippen.
Was dit op een gegeven moment niet gewoon een soort wanhoop? Drang om te scoren omdat je meer bal bezit hebt en kansen creeert maar niet tot scoren komt?

[ Voor 20% gewijzigd door jdh009 op 11-06-2012 14:20 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eindeloos combineren heb je ook geen ruk aan natuurlijk. Maar je moet natuurlijk wel op zijn minst tussen de palen schieten. Incidenteel een keer naast, okay. Maar als je 27 keer op doel schiet en er wordt 19x naast geschoten dan maak je jezelf als profvoetballers belachelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origin64
Gaius schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:32:
Eindeloos combineren heb je ook geen ruk aan natuurlijk. Maar je moet natuurlijk wel op zijn minst tussen de palen schieten. Incidenteel een keer naast, okay. Maar als je 27 keer op doel schiet en er wordt 19x naast geschoten dan maak je jezelf als profvoetballers belachelijk natuurlijk.
Het punt is dat als een spits de bal krijgt op 50 meter en een heel klein gaatje ziet, er meteen zelf voor gaat, in plaats van te proberen de bal op zijn minst ín het strafschopgebied te krijgen voordat je een doelpoging maakt. Van die afstand gaan ze er gewoon bijna nooit in, en je kunt dan beter proberen een betere kans te maken.

Maar ja, ze zijn hun naam allemaal al in goud op een beker geschreven en denken het alleen te kunnen.
Voetbal is eem teamsport, jongens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Origin64 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Het punt is dat als een spits de bal krijgt op 50 meter en een heel klein gaatje ziet, er meteen zelf voor gaat, in plaats van te proberen de bal op zijn minst ín het strafschopgebied te krijgen voordat je een doelpoging maakt. Van die afstand gaan ze er gewoon bijna nooit in, en je kunt dan beter proberen een betere kans te maken.
Dat is wel zo, maar het is nooit zo zwart-wit natuurlijk. Soms kan een afstandspegel heel goed werken, het levert in ieder geval hele mooie goals op als het lukt. Ik noem een Van Bronkhorst tegen Uruguay 2 jaar geleden. :) Zo lang die ballen maar tussen de palen gaat mogen ze van mij schieten zodra ze een kans zien. Wie weet krijg je in de rebound nog een grote kans, ook altijd gevaarlijk met iemand als Huntelaar in de 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origin64
Gaius schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:44:
Dat is wel zo, maar het is nooit zo zwart-wit natuurlijk. Soms kan een afstandspegel heel goed werken, het levert in ieder geval hele mooie goals op als het lukt. Ik noem een Van Bronkhorst tegen Uruguay 2 jaar geleden. :) Zo lang die ballen maar tussen de palen gaat mogen ze van mij schieten zodra ze een kans zien. Wie weet krijg je in de rebound nog een grote kans, ook altijd gevaarlijk met iemand als Huntelaar in de 16.
Het lijkt nu alleen de standaardstrategie en niet af en toe een "je weet maar nooit" poging zoals van Bronckhorst deed. Wat mij betreft kunnen we beter even op de Duitsers letten. Die spelen de bal wel af, en winnen dan ook, met een best belabberd team, van Portugal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Gaius schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:44:
[...]

Het probleem was alleen dat een ieder huizenhoog over schoot, dan wordt een rebound ook niks. Dit fenomeen valt mij overigens niet alleen bij oranje op, maar ook in het algemeen. Het gros van de afstandsschoten gaat hoog over, dit geldt ook voor vrije trappen. Een ergerlijk gebeuren altijd, minuten lang gedoe met muurtjes recht zetten, discussie over wie de vrije trap gaat nemen et cetera. Dan volgt een aanloop en gaat de bal 10 meter over. Lekker nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Van Persie gewoon niet meer opstellen. Het hele WK heeft die kerel niets bijgedragen, en deze wedstrijd ook geen enkele bal uberhaupt op doel geschoten. Terwijl er zat kansen waren.
Je hebt het echt niet gesnapt he?

Anderen (Sneijder bijvoorbeeld) excelleerden toen omdat er elke wedstrijd 2 verdedigers op zijn nek hingen. Hij heeft tijdens het WK2010 volledig in dienst van het team gespeeld. "Taking one for the team" om het zo maar te zeggen.

Om maar te zwijgen dat hij in de aanloop amper gespeeld heeft door die schandalige overtreding van Chielinni in de oefenwedstrijd tegen Italie, in november 2009.

Als je op basis van doelpunten zou oordelen zou hij inderdaad slecht hebben gespeeld. Maar ook met RvP haalden "we" de finale. Al zullen de haters "ondanks" zeggen.

Ik ben van mening dat iemand die zegt dat RvP slecht speelde tijdens het WK gewoon geen verstand van voetbal heeft. Tuurlijk had hij meer kunnen en wellicht moeten scoren, maar het gaat ook om het tactische aspect en dat deed hij heel goed.

[ Voor 60% gewijzigd door Slasher op 11-06-2012 15:17 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Let hier eens op Van Bommel:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RNT3tMsIoLw]

Met name op 0:32 kan je goed zien dat hij daar loopt te wandelen, terwijl hij door had moeten lopen. was hij tegen de rand van de 16 aangelopen had Huntelaar een balletje terug kunnen leggen en was je veel gevaarlijker geweest. Op 0:05 zie je al dat hij begint te wandelen, terwijl hij daar in de positie was om een afvallende bal op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
BreadFan schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:10:
Let hier eens op Van Bommel:

[video]

Met name op 0:32 kan je goed zien dat hij daar loopt te wandelen, terwijl hij door had moeten lopen. was hij tegen de rand van de 16 aangelopen had Huntelaar een balletje terug kunnen leggen en was je veel gevaarlijker geweest. Op 0:05 zie je al dat hij begint te wandelen, terwijl hij daar in de positie was om een afvallende bal op te vangen.
HEt filmpje is al geblokkeerd.. Maar vond het een paar keer opvallen dat spelers heel nonchalant liepen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origin64
Slasher schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:58:
Ik ben van mening dat iemand die zegt dat RvP slecht speelde tijdens het WK gewoon geen verstand van voetbal heeft. Tuurlijk had hij meer kunnen en wellicht moeten scoren, maar het gaat ook om het tactische aspect en dat deed hij heel goed.
Ik ben van mening dat je niets hebt aan een spits die het doel niet kan raken. Aan tactiek heb je niets als je niet scoort.

En ja, tuurlijk is tactiek ook belangrijk, maar waarom zet je een tacticus als je diepe spits neer? Daar moet een goalgetter, iemand met wat torinstinct. Zet RvP dan als aanvallende middennvelder neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Origin64 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:24:
Ik ben van mening dat je niets hebt aan een spits die het doel niet kan raken. Aan tactiek heb je niets als je niet scoort.

En ja, tuurlijk is tactiek ook belangrijk, maar waarom zet je een tacticus als je diepe spits neer? Daar moet een goalgetter, iemand met wat torinstinct. Zet RvP dan als aanvallende middennvelder neer.
Het benutten van kansen was tot gisteren nooit een probleem van Oranje, zeker niet op het WK. Heb je liever 6 kansen waar er 2 van invliegen of 2 kansen waar er 1 van invliegt? Dat is namelijk het verschil tussen van Persie en Huntelaar simpel gezegd. Welke naam de statistieken in verdwijnt boeit niemand, als hij er maar in vliegt.

Van Persie heeft overigens ook prima statistieken, Huntelaar nog iets beter dat wel. Maar waar het verschil in statistiek niet enorm is, zeker als je een speler die voornamelijk niet in de spits heeft gespeeld vergelijkt met een speler die alleen in de spits gespeeld heeft, is het voetballende verschil enorm. Beide zijn topscoorder in hun land, maar van Persie creeert ook nog eens veel meer omdat hij veel beter kan voetballen en houdt de tegenstander veel meer bezig waardoor anderen beter spelen. Alleen is de hele stelling dat hij niet kan scoren in Oranje een self fulfilling prophecy aan het worden. En vergeet trouwens ook niet dat Huntelaar al 4 maanden niet gescoord heeft in interlands, van Persie wel.
Gynnad schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:24:
HEt filmpje is al geblokkeerd.. Maar vond het een paar keer opvallen dat spelers heel nonchalant liepen.
Machteloosheid oogt vaak hetzelfde als nonchalantie.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 11-06-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
[...]

Op 0:05 en 0:16 dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Huh? Van Bommel? Bedoel je niet Robben die nonchalant loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Nee, Van Bommel. Was in dat andere filmpje een stuk beter te zien helaas. Robben is daar op zich nog wel in de actie aanwezig, Van Bommel had er aanwezig kunnen en moeten zijn.

Ah, het filmpje wat ik bedoelde is deze: http://nos.nl/ek2012/vide...er-bedient-huntelaar.html

[ Voor 23% gewijzigd door BreadFan op 11-06-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Exorcist schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:36:
[...]

Duits --> Diets --> van het volk.
Ich weiss das. En toch staat er duits. Daarom zei ik 'Context interesseert me geen reet'.
En ook 'koning van Hispanje' is enigszins sarcastisch geschreven omdat die koning (Philips) nogal wreed was en zelfs Nederland poogde in te nemen toevallig in dezelfde periode dat het Wilhelmus geschreven was. 1570-1610 ongeveer. Als ik me niet vergis iig. zo fris zit het niet meer in me geheugen...
Slasher schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:36:
[...]

De lessen Geschiedenis op de basisschool zijn zeker langs je heengegaan? ;)
Nein. Op de middelbare school overigens ook niet. }:|

Maar er zijn belangrijke dingen... -> FussBAL!

[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 11-06-2012 16:17 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het enkel en alleen posten van een artikeltje is niet de bedoeling van een forum.

[ Voor 91% gewijzigd door argro op 11-06-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

[...]

De spelers die gewisseld werden sjokten ook naar de kant. Vergelijk dat met de Ieren die naar de zijkant SPRINTEN en zo snel mogelijk willen wisselen.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste