Eens... In balbezit prima, zo niet, afgang.Terryb47 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:17:
Wat een verschrikkelijke wedstrijd was het weer, Denemarken mocht lekker de bal rondspelen en iedereen keek maar toe. En als ze opkwamen deden ze dat met minstens 4-5 man.
Een Oranje aanval bestond hooguit Van Persie met Affelay/Sneijder (met z'n tweetjes ja) Robben deed niet mee want die stond vast geklampt aan de zijlijn. Hij had net zo goed naast het veld kunnen staan.
De rest sloot niet eens aan in de eerste helft. Telkens was er een gapend gat van 40-50 meter tussen het middenveld en de aanvalslinie. De eerste 10minuten van de 2de helft kwam het middenveld wel mee op, maar gauw was het alweer terug naar het oude. Ik weet niet wat het is, druk? onderschatting of collectieve offday? Want zo goed is Denemarken niet, dan kan ik alleen concluderen dat het over is voor Oranje. Mits vanavond Duitsland-Portugal in een gelijkspel eindigd, maar dan nog zal het ontzettend moeilijk worden
Ligt eraan of de nederlaag aan iemand te wijten is, daar hebben we natuurlijk de nabeschouwing voor.Fiber schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:17:
Als je verliest is niemand goed. Dat kan gewoon niet.
Zoals hier. (Sneijder was goed
Hoe moet van Persie zich nu voelen. Zag hem net telefoneren die gast loopt gewoon te janken.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Voor een 18 jarige debutant heeft hij meer dan prima gespeelt,met enkele goede passes en goed de diepte in lopen.Tweaking Art schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:14:
Lol jetro willems ''fenominaal'' ( nos...) gespeeld, dat is eigenlijk best triest, hij heeft goed gespeeld, niet overdrijven, hij kan makkelijk tegen de sterkere landen door het ijs zakken.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Bij de NOS weten ze het, Heitinga heeft het gedaan. Die vergat constant welke man ook al weer bij hem hoorde.
[ Voor 80% gewijzigd door Malarky op 09-06-2012 20:23 ]
Zou Denemarken nou weer Europees kampioen worden...? Net als in 92...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
O ja joh?
Elect a clown, expect a circus.
Bij het doelpunt van Denemarken was het grotendeels de schuld van Van Bommel en Heitinga die niet goed keken, communiceren en niet goed liepen.Malarky schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:20:
Bij de NOS weten ze het, Heitinga heeft het gedaan. Die vergat constant welke man ook al weer bij hem hoorde.
Dus we lynchen Heitinga?Malarky schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:20:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet te geloven! Nederland - Denemarken 0 - 1
Huntelaar zal wel zwaar ontspannen op de bank hebben gezeten!
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Verbaast me niets, maar dat kun je gewoon verwachten na zo'n wedstrijd.xzaz schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:19:
Hoe moet van Persie zich nu voelen. Zag hem net telefoneren die gast loopt gewoon te janken.
Ik miste overigens ook volledig het koppel Afellay - van Persie waar oh zo lovend over werd gesproken.
De hele verdediging inclusief v. Bommel en De Jong waren te voorzichtig en te afwachtend.Jefrim schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:22:
[...]
Bij het doelpunt van Denemarken was het grotendeels de schuld van Van Bommel en Heitinga die niet goed keken, communiceren en niet goed liepen.
Zo laat je de Denen toch zeer lang de bal behouden.
Maar de volgende keer Afellay niet laten starten.
Dus hij heeft een paar goede passes gegeven en een paar keer goed de diepte gezocht, nou ik sta paf hoor!Kez schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:20:
[...]
Voor een 18 jarige debutant heeft hij meer dan prima gespeelt,met enkele goede passes en goed de diepte in lopen.
Dat was die verdediger waar in 2010 de roep over klonk dat we er vanaf moesten omdat hij 'slechts' VMBO had en dat zou tactisch slecht zijn
Ach in 88 verloren we ook met 1-0 van een team spelend in het wit. Gewoon van Duitsland 2 minuten voor het einde met 1-0
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik kan ook wel janken.xzaz schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:19:
En Van Persie mag van mij tegen Duitsland op de bank beginnen, samen met Robben en Afellay... en Van der Wiel en De Jong en Van Bommel....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Gooi die robben nou ook eens naar links! Altijd maar naar binnen en schieten.
Verwijderd
Kunnen we niet beter die robots van het robotvoetbal inzetten? Die werden tenminste kampioen.
Rusland speelde toch in het rood?MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:23:
Ach in 88 verloren we ook met 1-0 van een team spelend in het wit. Gewoon van Duitsland 2 minuten voor het einde met 1-0
Laten we hopen dat Bertje hier het een en ander van opgestoken heeft.. En dat er niet in het team van die onhoudbare spanningen van Persie - Huntelaar ofzo gaan ontstaan, dan is het echt afgelopen.
Germany have only won 2 of their last 10 Euro Champs group stage games (D4 L4) & was eliminated at this stage in 2 of the last 3 tournaments
Waarom zou er een spanning moeten zijn tussen RvP en Huntelaar? Bert van Marwijk heeft hem ernaast gezet, daar kan RvP weinig aan doen.3XPER7 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:26:
Laten we hopen dat Bertje hier het een en ander van opgestoken heeft.. En dat er niet in het team van die onhoudbare spanningen van Persie - Huntelaar ofzo gaan ontstaan, dan is het echt afgelopen.
Huntelaar zal boos moeten zijn op van Marwijk, of op zichzelf natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 09-06-2012 20:28 ]
Elect a clown, expect a circus.
Hadden we hem toen maar gedumpt.Malarky schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:23:
[...]
Dat was die verdediger waar in 2010 de roep over klonk dat we er vanaf moesten omdat hij 'slechts' VMBO had en dat zou tactisch slecht zijn
We moeten echt België gaan annexeren, dan hebben we misschien eens een verdediging.
En van Marwijk moet nu echt elke vorm van egotripperij eruit rammen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die statistieken zeggen echt niets. Duitsland is een toernooi ploeg.
Hoe is het trouwens mogelijk: 120miljoen in de aanval; 0 doelpunten.
Hoe is het trouwens mogelijk: 120miljoen in de aanval; 0 doelpunten.
[ Voor 34% gewijzigd door xzaz op 09-06-2012 20:28 ]
Portugal have NEVER been eliminated from the Group Stages of the European Championships (In five appearances).
Alsof statistieken uberhaupt wat zeggen over wie of wat er gaat winnen?xzaz schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:28:
Die statistieken zeggen echt niets. Duitsland is een toernooi ploeg.
Ja maar in 88 verloren ze ook de 1e wedstrijd!! Ja dus?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Het geeft een trend weer. 1 mus (verliezen) maakt nog geen zomer (EK winnen)Atlas schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:29:
[...]
Alsof statistieken uberhaupt wat zeggen over wie of wat er gaat winnen?
Ik post slechts statistieken, altijd leuk. Al zegt het "niets" ze liegen niet
Verwijderd
In 88 werden we volgens mij wel kampioen.Atlas schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:29:
[...]
Alsof statistieken uberhaupt wat zeggen over wie of wat er gaat winnen?
Toen zaten er geen Duitsland en Portugal in de poullllVerwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:30:
[...]
In 88 werden we volgens mij wel kampioen.
Alsof het team toen nu te vergelijken is met nu?xzaz schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:30:
[...]
Het geeft een trend weer. 1 mus (verliezen) maakt nog geen zomer (EK winnen)
In 88 voetbalden ze aan de vooravond van een volle maan, als dat dit keer zo is hebben we meer kans!!! Ofzo
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Tsja, maar wie moet er de volgende wedstrijd in de basis? Huntelaar was al trefzeker tegen Munchen met Oranje en van Persie heeft weer laten zien hoe weinig zo'n bronzen schoen maar hoeft te zeggen..Slasher schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:27:
[...]
Waarom zou er een spanning moeten zijn tussen RvP en Huntelaar? Bert van Marwijk heeft hem ernaast gezet, daar kan RvP weinig aan doen.
Huntelaar zal boos moeten zijn op van Marwijk, of op zichzelf natuurlijk
Ja, maar waarom speelt van Persie zo, dat zal die zichzelf ook afvragen. Die gast kan knijter goed voetballen.3XPER7 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:32:
[...]
Tsja, maar wie moet er de volgende wedstrijd in de basis? Huntelaar was al trefzeker tegen Munchen met Oranje en van Persie heeft weer laten zien hoe weinig zo'n bronzen schoen maar hoeft te zeggen..
f*cking heerlijk die

ik hou niet van voetbal (jaja dit topic kwam gewoon voorbij waaien jah
Het enigste wat ik leuk vind aan een WK/EK is dat je zo lekker op de bank kan hangen met wat vrienden + bier niet te vergeten
ik vind dat voetballers zich ontzettend aanstellen, daarnaast vind ik het een grote comerciele bende!
(serieus NO OFFENCE voor de voetballiefhebbers/voetballers onder ons! ik respecteer je sport/hobby etc!)
AMEN!
[ Voor 10% gewijzigd door w4v3g0d op 09-06-2012 20:37 ]
Voor zijn club ja, maar in Oranje valt het altijd tegen...
Tja... Oranje mag niet ver komen, tenminste, zo lijkt het.
- lang gras
- droog gras
- penalty niet gegeven
Maar dan nog, gewoon slecht. Zelfs met de factoren die tegenzitten moet je deze wedstrijd gewoon winnen. Maar zo lang van Marwijk krampachtig van Persie blijft hanteren gaat het gewoon niet lukken. Zelfs met Huntelaar op 9 en van Persie op de flanken is het gedoemd. Van Persie moet op de bank, hoe goed hij ook is bij Arsenal, bij Oranje is het tien keer niks. De kansen die hij vandaag mistte, als van Marwijk hem er in laat dan mag van Marwijk er direct uit na het EK.\, ongeacht het verdere verloop.
- lang gras
- droog gras
- penalty niet gegeven
Maar dan nog, gewoon slecht. Zelfs met de factoren die tegenzitten moet je deze wedstrijd gewoon winnen. Maar zo lang van Marwijk krampachtig van Persie blijft hanteren gaat het gewoon niet lukken. Zelfs met Huntelaar op 9 en van Persie op de flanken is het gedoemd. Van Persie moet op de bank, hoe goed hij ook is bij Arsenal, bij Oranje is het tien keer niks. De kansen die hij vandaag mistte, als van Marwijk hem er in laat dan mag van Marwijk er direct uit na het EK.\, ongeacht het verdere verloop.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Volgens mij heeft van Marwijk toch ook aangegeven dat hij hierna stoptHan schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:42:
Tja... Oranje mag niet ver komen, tenminste, zo lijkt het.
- lang gras
- droog gras
- penalty niet gegeven
Verder vond ik Nederland helemaal niet zo overdreven slecht spelen als iedereen hier zegt. Ik heb genoten van de aanvallen. Zeker in het begin. Op het laatst werd de spanning groot, logisch. Ja er waren wat dingen die beter konden maar overall heb ik een spannende goede wedstrijd gezien.
Jammer van die penalty, zou ons de volgende ronde kunnen schelen. Maarja dan hebben we het nog steeds aan oranje te danken.
Volgens mij heeft hij een contract tot 2016?walletje-w schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:59:
[...]
Volgens mij heeft van Marwijk toch ook aangegeven dat hij hierna stopt
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Klopt helemaal! Bertje heeft verlengd tot 2016. Wat mij betreft mag hij wel blijven hoor. Hij heeft toch iets neergezet en ook vandaag was het niet extreem slecht. Soms heb je gewoon heel veel pech en lukt alles net niet. Als je dan een mazzelgoal tegen krijgt loopt het wel eens slecht af.
Nee, merp!
Ik heb 3XPER7 nagedaan op twitter en de haatberichten stromen binnen
Ik vind al die excuses echt bullshit.Lang gras, droog gras, kom op zeg, we zouden zelfs op een knollenveld van de Denen moeten winnen.En ook zonder toegekende strafschop hadden we van de Denen moeten winnen.
Hopelijk haalt het team uit deze ervaring kracht en inspiratie om een top prestatie tegen Duitsland en Portugal neer te zetten.Maar ik betwijfel dit ten zeerste
Hopelijk haalt het team uit deze ervaring kracht en inspiratie om een top prestatie tegen Duitsland en Portugal neer te zetten.Maar ik betwijfel dit ten zeerste
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Huhkristan schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:23:
Ik heb 3XPER7 nagedaan op twitter en de haatberichten stromen binnen
Als in ava, ik maak wel een screenshot.
*doe maar niet, dit is geen HK*

Stop drinking the hatorade and start drinking bubble tea
Er is nog meer
[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 09-06-2012 23:07 ]
Als al die spelers nu hun jaarsalaris inleveren aan de schatkist van Nederland, dan hebben we minder last van de crisis.
Al ben ik niet helemaal hoopvol gezind na het zien van deze wedstrijd en hoe NL speelt.
De eerste wedstrijd verliezen is het einde niet.
Een aantal voorbeelden van teams die de eerste wedstrijd verloren en alsnog kampioen werden:
WK2010: Spanje verloor de eerste wedstrijd van Zwitserland, en werd kampioen.
WK1982: Italië wist in de groepsfase zelfs geen enkele wedstrijd te winnen (3x gelijk), -> Kampioen.
EK1988: Nederland verloor hun eerste wedstrijd van de Sovjets, en de rest van het verhaal kennen we wel
Maar jah.. met het spel dat NL speelde de eerste wedstrijd hoeven we niks te verwachten. Behalve dat 'onze jongens' snel terug zullen zijn en dat dit een toernooi om snel te vergeten is.
Een aantal voorbeelden van teams die de eerste wedstrijd verloren en alsnog kampioen werden:
WK1982: Italië wist in de groepsfase zelfs geen enkele wedstrijd te winnen (3x gelijk), -> Kampioen.
EK1988: Nederland verloor hun eerste wedstrijd van de Sovjets, en de rest van het verhaal kennen we wel
Maar jah.. met het spel dat NL speelde de eerste wedstrijd hoeven we niks te verwachten. Behalve dat 'onze jongens' snel terug zullen zijn en dat dit een toernooi om snel te vergeten is.
Rotterdam
Robben: ALTIJD naar links trekken en dan schieten, dat kennen we nu wel. Leg de bal eens af naar een medespeler. Die niet gegeven penalty: so be it, er had een doelpunt of 3 moeten vallen aan NL zijde los hiervan. Wat een aanfluiting. Futloos, inspiratieloos. 1 ronde, daarna van Marwijk eruit en dan maar hopen op het WK 2014.
ZOOOOOOOOOOVEEEEEEEEEL kansen.....................
Tja. Ze moeten er wel in.
Tja. Ze moeten er wel in.
Kreeg je toen niet slechts 2 punten voor een overwinning?GS88 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:50:
Al ben ik niet helemaal hoopvol gezind na het zien van deze wedstrijd en hoe NL speelt.
Nouja, de sfeer in Kharkov was goed
Ik ben het hier grotendeels wel mee eens. Heitinga, Robben en VdVaart mogen van mij nog wel een puntje lager.gambieter schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:59:
Dit was zeer slecht, veel te veel spelers onder hun niveau met slechte passes en matige balbehandeling. Ook gingen de kopjes te snel hangen. Ja, het arbitrale quintet had die paar gevallen van hands moeten zien, maar ook de Denen hebben goed gespeeld.
Stekelenburg: 6. Niets speciaals, zag er bij de goal niet echt goed uit
Van der Wiel: 3. Slecht gespeeld, verdedigend noch inschuivend op echt iets goed te betrappen geweest.
Heitinga: 6. Onopvallend maar ook geen echte fouten
Vlaar: 6. Zie Heitinga
Willems: 7. Was leeg aan het einde maar speelde goed mee
Nigel de Jong: 4. Niet gezien, geen duidelijke bijdrage
Van Bommel: 7. Hard gewerkt, ook redelijke ballen.
Sneijder: 8. Weer goede ballen gegeven, kansen gecreerd voor anderen
Robben. 6. Erg wisselend, niet effectief
Affelay: 6. Te snel leeg, was vooral de tweede helft onzichtbaar
Van Persie: 5. Slechte balaannames, niet scherp.
Invallers:
Huntelaar: 4. Had die kans moeten maken, viel tegen in een druk strafschopgebied
Van der Vaart: 4. Slechte passes, en had niet het excuus moe te zijn
Kuit: 5. Onzichtbaar, vraag me af waarom die er in kwam.
Echt ongelooflijk dat Willems een van de betere verdedigers (zo niet de beste) was en dat Heitinga zich zo makkelijk laat uitkappen in het strafschopgebied. Pluim voor Willems dat ie zich staande hield in deze wedstrijd en dat ie soms ook nog eens van zijn goede kant liet zien (voornamelijk in het begin dan).
Was wel een leuke wedstrijd, veel kansen maar het typisch nederlandse probleem van de bal er niet in kunnen schieten. Hoeveel kansen kun je missen?
Verder ook gaar dat de bal onder de keeper door ging, dit had niet mogen gebeuren lijkt me zo.
Ik zie het verder positief in, ik voorspel: duitsland verslaan we met 3-0 en portugal met 6-0.
Verder ook gaar dat de bal onder de keeper door ging, dit had niet mogen gebeuren lijkt me zo.
Ik zie het verder positief in, ik voorspel: duitsland verslaan we met 3-0 en portugal met 6-0.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Duitsland en Portugal vielen mij echt tegen, ik had daar veel meer (met name van duitsland) van verwacht!geen vinger schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:21:
Was wel een leuke wedstrijd, veel kansen maar het typisch nederlandse probleem van de bal er niet in kunnen schieten. Hoeveel kansen kun je missen?
Hopelijk zijn ze nogsteeds zo slecht woensdag
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Verwijderd
Als we van Duitsland winnen moet er in het begin van de match een doelpunt gezet worden, en daarna snel een tweede. Dan kan Nederland met 11 man in de verdediging spelen en winnen we. Anders blijf ik bij een verlies.
Hehe, eindelijk een topic waar je de smileys echt kunt gebruiken. 
Boh, hebben we gwn van Denemarken verloren
Maar tegen Duitsland gaat t helemaal goedkomen!!!

Maar tegen Duitsland gaat t helemaal goedkomen!!!
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Ik vond het behoorlijk goed. Die Denen zijn ook geen koekenbakkers en deden niks anders dan verdedigen en afbreken. Als je dan nog zoveel kansen creëert, zeker meer dan 20, dan doe je het gewoon prima. Zeker de eerste 20 minuten van beide helften was het gewoon goed. Daarna ging 2x het geloof eruit, terwijl de Denen steeds meer vertrouwen kregen. Maar alles bij elkaar laat je vel meer zien, je verliest zeer onterecht. Laten we nou geen scorebord journalistiek plegen en alles afbranden.
Ik vond van Persie gewoon vrij goed spelen. Ja, 2 kansen die hij zelf kreeg deed hij niet goed, maar hij zette een heel aantal keer heel knap anderen vrij. Hij deed voornamelijk goede dingen, alleen de bal wilde er niet in. Maar die wilde er bij niemand in, ook bij Huntelaar niet. Die wedstrijden heb je weleens, daar moet je je niet door van slag brengen.
Het typische vond ik dat zo'n beetje de enige posities die niet ter discussie stonden het zwakst waren. Vd WIel was ongekend zwak, we hebben het over Willems gehad maar Vd Wiel speelde echt als een jeugdspeler. Bracht aanvallend ook niks. Stekelenburg was erg onzeker en de goal was ook niet onhoudbaar. Geef hem niet de schuld, maar een keeper mag hem pakken.
De wissels pakte ook heel ongelukkig uit. Ik zou eigenlijk helemaal niet gewisseld hebben. Het liep gewoon goed, je kreeg kansen zat, door te wisselen riskeer je dat je uit het goede ritme komt. En dat bleek, want het werd een stuk slechter. Huntelaar bleek weer geen verbetering, en vd Vaart deed werkelijk niets goed. Met De Jong hield je de druk erop en werd grote delen van de wedstrijd de tegenstander vroeg onder druk gezet. Zoals wel vaker bleek dat extra aanvallende spelers niet automatisch betekent dat je beter gaat aanvallen.
Maar Duitsland Portugal was ook niet groots. We zijn nog niet uitgeschakeld, het kan nog. Veel kampioenen hadden een valse start.
Ik vond van Persie gewoon vrij goed spelen. Ja, 2 kansen die hij zelf kreeg deed hij niet goed, maar hij zette een heel aantal keer heel knap anderen vrij. Hij deed voornamelijk goede dingen, alleen de bal wilde er niet in. Maar die wilde er bij niemand in, ook bij Huntelaar niet. Die wedstrijden heb je weleens, daar moet je je niet door van slag brengen.
Het typische vond ik dat zo'n beetje de enige posities die niet ter discussie stonden het zwakst waren. Vd WIel was ongekend zwak, we hebben het over Willems gehad maar Vd Wiel speelde echt als een jeugdspeler. Bracht aanvallend ook niks. Stekelenburg was erg onzeker en de goal was ook niet onhoudbaar. Geef hem niet de schuld, maar een keeper mag hem pakken.
De wissels pakte ook heel ongelukkig uit. Ik zou eigenlijk helemaal niet gewisseld hebben. Het liep gewoon goed, je kreeg kansen zat, door te wisselen riskeer je dat je uit het goede ritme komt. En dat bleek, want het werd een stuk slechter. Huntelaar bleek weer geen verbetering, en vd Vaart deed werkelijk niets goed. Met De Jong hield je de druk erop en werd grote delen van de wedstrijd de tegenstander vroeg onder druk gezet. Zoals wel vaker bleek dat extra aanvallende spelers niet automatisch betekent dat je beter gaat aanvallen.
Maar Duitsland Portugal was ook niet groots. We zijn nog niet uitgeschakeld, het kan nog. Veel kampioenen hadden een valse start.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
QFTph4ge schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:01:
Ik vond het behoorlijk goed. Die Denen zijn ook geen koekenbakkers en deden niks anders dan verdedigen en afbreken. Als je dan nog zoveel kansen creëert, zeker meer dan 20, dan doe je het gewoon prima. Zeker de eerste 20 minuten van beide helften was het gewoon goed. Daarna ging 2x het geloof eruit, terwijl de Denen steeds meer vertrouwen kregen. Maar alles bij elkaar laat je vel meer zien, je verliest zeer onterecht. Laten we nou geen scorebord journalistiek plegen en alles afbranden.
We speelden het voetbal dat veel mensen wenste, creëerden veel kansen en controleerden de wedstrijd. Het tegendoelpunt was matig tot slecht verdedigd, maar we weten dat dat onze zwakte is en dat was geeneens zo'n probleem geweest als 1 op de 10 kansen in het net was geëindigd.
Ik denk niet dat we verloren hebben omdat de Denen zo goed gevoetbald hebben of wij zo slecht. Wel hebben de Denen het goed gespeeld en wij niet.
Teleurstellend? Ja
Pech? Ja
Hoopvol voor de volgende wedstrijden? Ik wel
En Sneijder speelde echt een bom van een wedstrijd. Natuurlijk altijd verbeter punten, maar hij deed wat hij moest doen en dat is steekpasses en voorzetten geven. Dat niemand hem erin tikt valt de rest kwalijk te nemen.
Oh en de scheids voor het niet geven van 2 penalties.
Wel interessant om het altijd even te lezen wat het buitenland ervan denkt. http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/18138777
Ik kijk zowat nooit voetbal dus neem mijn mening maar als voor wat het is maar.
Wauw, Sorry hoor denemarken was niet zo goed. Oranje ging relatief makkelijk naar het doel ..maar dan. Dan gaat de bal er niet in
Dat klopt niet..dat kan zelfs ik zien.
Om te zeggen dat Denemarken de winst verdiende nee.. oranje gaf beter en interresanter voetbal. Kan zelfs een leek zien. Maar dan.. de bal moet nog steeds in het doel.
Oh well.. gelukkig zijn de volgende wedstrijden makkelijk..oh nee het is duitsland en portugal.
Ik zal die wedstrijden kijken maar .. ik hoop ok ballen in het doel.
Wauw, Sorry hoor denemarken was niet zo goed. Oranje ging relatief makkelijk naar het doel ..maar dan. Dan gaat de bal er niet in
Dat klopt niet..dat kan zelfs ik zien.
Om te zeggen dat Denemarken de winst verdiende nee.. oranje gaf beter en interresanter voetbal. Kan zelfs een leek zien. Maar dan.. de bal moet nog steeds in het doel.
Oh well.. gelukkig zijn de volgende wedstrijden makkelijk..oh nee het is duitsland en portugal.
Ik zal die wedstrijden kijken maar .. ik hoop ok ballen in het doel.
There is no place like ::1
haha;walletje-w schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:32:
Wel interessant om het altijd even te lezen wat het buitenland ervan denkt. http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/18138777
And Netherlands, backed by a typicallynoisy and colourful travelling support,
Dit is een account.
Nederland en verdedigend een voorsprong behouden...Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:35:
Als we van Duitsland winnen moet er in het begin van de match een doelpunt gezet worden, en daarna snel een tweede. Dan kan Nederland met 11 man in de verdediging spelen en winnen we. Anders blijf ik bij een verlies.

^ Wat hij zegt.
Die wedstrijd woensdag is later geloof ik, toch? Hoe moet dat dan met Willems? Moet die niet op tijd naar bed?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Achilles schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:44:
Hehe, eindelijk een topic waar je de smileys echt kunt gebruiken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
http://sportsillustrated....l?sct=hp_t2_a10&eref=sihpwalletje-w schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:32:
Kan me nu al heel de wedstrijd nauwlijks meer herinneren
Willems deed het aardig, iig niet onder verwachting, bal aannames goed, aanvallend ook redelijk meegedaan maar verdedigend veels te passief en regelmatig iemand laten lopen ook al lag dat vaak (mede) aan Affelay.
vdWiel toch regelmatig de achterlijn zien halen, dat Persie weer ergens anders rondzwierf zodat er niemand om naar te spelen was kan hij moeilijk wat aan doen. Maar laat ik voor de lol morgen nog een keer kijken. Wilde nog m'n Deense shirt aantrekken naar et boodschappen vandaag maar uiteindelijk braaf een oranje geval (t-shirt verborgen onder ...
Denemarken heeft gewoon "goed" en vooral slim gespeeld (maar dat kan je aan Olsen wel overlaten natuurlijk), bal ging makkelijk rond en Orange stond erbij en keek er naar

De kans van Huntelaar was de keeper er gewoon goed bij, had er nooit in kunnen gaan anders dan ipv schieten verder naar buiten uitwijken en een slechtere hoek overhouden
We should focus, though, on Denmark, who claimed to be "jealous" of Holland's status, but played the part of the earnest underdog just right. The Danes' rode their luck, certainly; besides Robben's post-thwacking shot towards the end of the first half, Lars Jacobsen survived a late penalty appeal for handball. There were, however, some impressive performances up and down the pitch, from Stephan Andersen (a commanding presence in the Danish penalty area) through central defense and defensive midfield, to the match-winner Michael Krohn-Dehli (whose first-half strike iced a confident display).
Talking about Krohn-Dehli's goal, Dutch captain Mark van Bommel called it Denmark's "only dangerous action" -- not an entirely unfair assessment, but one that sidesteps a significant point. No boxing judge would have awarded the Danes the game on points, but they knew exactly where the Netherlands were vulnerable and aimed their punches in that direction. With Ibrahim Afellay and Arjen Robben happy to leave Jetro Willems and Gregory van der Wiel to defending the flanks, Danish full backs Jacobsen and Simon Poulsen repeatedly ventured forward -- on several occasions a better final ball from either might have given Maarten Stekelenburg a busier time.
Read more: http://sportsillustrated..../index.html#ixzz1xLTgLuKu
Niet gewisseld? Affelay was helemaal leeg en het spel ging zo traag alsDe wissels pakte ook heel ongelukkig uit. Ik zou eigenlijk helemaal niet gewisseld hebben. Het liep gewoon goed, je kreeg kansen zat, door te wisselen riskeer je dat je uit het goede ritme komt. En dat bleek, want het werd een stuk slechter. Huntelaar bleek weer geen verbetering, en vd Vaart deed werkelijk niets goed. Met De Jong hield je de druk erop en werd grote delen van de wedstrijd de tegenstander vroeg onder druk gezet. Zoals wel vaker bleek dat extra aanvallende spelers niet automatisch betekent dat je beter gaat aanvallen.

[ Voor 96% gewijzigd door apis29 op 10-06-2012 02:25 ]
vd Gijp vond Sneijder zo supergoed. Nou heb ik de wedstrijd op de Belg gekeken , en die had 2x wat kritiek op Wesley, dat die wat onscherpe passes gaf. Nou deed die ook erg veel goed, maar die Belg zag dat goed.
Wat slecht van Nederland, op zich werd er best goed gespeeld alleen het afmaken zat er niet in.
Van Persie wederom een slechte wedstrijd op de spitspositie in het Nederlands elftal. Is dan wel een goede voetballer maar in het NLE werkt het gewoon niet, vandaag "balaannames" van 'm gezien wat ze in de f'jes nog beter doen.
Ook van der Wiel viel negatief op, wat speelde die verdedigend slecht zeg, willems aan de andere kant daarentegen erg goed.
Van Persie wederom een slechte wedstrijd op de spitspositie in het Nederlands elftal. Is dan wel een goede voetballer maar in het NLE werkt het gewoon niet, vandaag "balaannames" van 'm gezien wat ze in de f'jes nog beter doen.
Ook van der Wiel viel negatief op, wat speelde die verdedigend slecht zeg, willems aan de andere kant daarentegen erg goed.
ik weet niets van voetbal, maar vond het aanvallende spel, passes naar voren en teamplay fantastisch t.o.v. vorige EK. Ja de verdediging was lek (veels te afwachtend), en we hadden pech met die bal op de paal en talloze missers. Maar de basis is er wel. We gaan gewoon nogsteeds winnen
En idd knikker perzie eruit en vervangen door ehm ... ohja ik weet niets van voetbal.
Leuke weetjes over de wedstrijd:
- The Dutch hit 29 shots on goal, but only six were on target
- Denmark took eight shots, with four on target
- Goalscorer Michael Krohn-Dehli made Dutch goalkeeper Maarten Stekelenburg work with all three of his shots
- Five of the top passers in the game were from Netherlands, with Wesley Sneijder the highest with 77
- Sneijder created 10 chances in the game, a record in any one single European Championship game
- This is first time since the 2010 World Cup final that Bert van Marwijk's side have failed to score
- The last time the Dutch lost their opening game at a European Championship was in 1988 - and they went on to win the tournament
Het zou m.i. goed zijn als zowel Huntelaar als van Persie opgesteld worden, het zijn allebei topscorers in hun eigen competitie. Van Persie draait niet lekker in oranje verlos hem van die druk om te presteren en hij zal waarschijnlijk beter spelen, hetzelfde voor Huntelaar: tamelijk vermoeiend om je steeds in het laatst van de wedstrijd in de kijker te moeten spelen.
Er moet er dan wel 1 van de anderen uit, je kunt m.i. kiezen uit: Robben (zijn truukje op rechts werkt niet meer, en zou op links moeten of naast het veld) of de Jong eruit (voegt weinig toe, ondanks zijn macho gedrag).
Er moet er dan wel 1 van de anderen uit, je kunt m.i. kiezen uit: Robben (zijn truukje op rechts werkt niet meer, en zou op links moeten of naast het veld) of de Jong eruit (voegt weinig toe, ondanks zijn macho gedrag).
Ik snap sowieso niet dat we het hele team opeens moeten aanpassen. De enige aanpassing die ik kan bedenken is iets met Huntelaar/v Persie te doen, maar voor de rest hebben we gisteren gewoon 187 kansen gekregen en gecreëerd, en daar helemaal niet mee gedaan. Die wedstrijden heb je gewoon af en toe. Als Willems hem na 10 minuten wel in de bovenhoek had geschoten, was je met 4-0 van het veld gelopen. Nu was het gewoon zo'n wedstrijd waar het niet ging gebeuren. Shit happens, vervelend dat je nu niets meer in eigen hand hebt, maar om nu het team overhoop te gaan gooien?
Volgens mij is 2x winnen voldoende om door te gaan niet? Hangt natuurlijk wel een beetje van de denen af natuurlijk...PWM schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:52:
Shit happens, vervelend dat je nu niets meer in eigen hand hebt, maar om nu het team overhoop te gaan gooien?
[ Voor 56% gewijzigd door Wietsee. op 10-06-2012 10:56 ]
Niet zeker, ook Duitsland en Denemarken kunnen dan op 6 punten komen.Wietsee. schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:55:
Volgens mij is 2x winnen voldoende om door te gaan niet? Hangt natuurlijk wel een beetje van de denen af natuurlijk...
Affelay eruit en de Jong eruit, zo ook Willems en Vd Wiel. Met deze gasten win je geen oorlog.Sjah schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:47:
Robben eruit? Die is buitencategorie.
ik zou met beide spitsen spelen, Huntelaar en RvP
Daarachter (van L naar R) Robben, VdVaart, Narsingh/Kuyt
Dan, Sneijder en van Bommel.
Dan Boularous Vlaar en Heitinga
De opstelling oogt gewaagd maar, in de Serie A spelen veel ploegen op deze speelwijze, en respectievelijk Juventus heeft er maar 18 tegengoals mee gehad in een heel seizoen, en slechts 1 wedstrijd verloren (finale Coppa)
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Na Portugal Denemarken weten we meer.... vermoed dat 4 pnt wel eens genoeg gaan zijn.Sleepie schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:57:
[...]
Niet zeker, ook Duitsland en Denemarken kunnen dan op 6 punten komen.
Ik ben het wel helemaal met PWM eens. Ik ben totaal geen voetbalkenner, maar ik vond dat ze met periodes de Denen toch wel overklast hebben. De afwerking was gewoon erg slecht en Robben ging sowieso wel erg veel voor eigen succes. En het beetje geluk dat je soms nodig hebt ontbrak.
Woensdag zal in ieder geval erg spannend worden! En met Nederland weet je het soms echt niet wat ze gaan doen. De ene keer winnen ze met grote cijfers om de wedstrijd erna onderuit te gaan tegen een land als Denemarken of Rusland.
Woensdag zal in ieder geval erg spannend worden! En met Nederland weet je het soms echt niet wat ze gaan doen. De ene keer winnen ze met grote cijfers om de wedstrijd erna onderuit te gaan tegen een land als Denemarken of Rusland.
[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 10-06-2012 11:06 ]
PSN id: NL_SToRM
Nou ik kon me meer in de woorden van Derksen vinden, breng eens wat verandering aan in het blok Bommel/Jong.
Dat ben ik met je eens, mijn belangrijkste punt is dat zowel Huntelaar als Persie moeten spelen eenvoudigweg omdat het topspelers zijn en vooral Persie niet lekker draait anders(was 2 jaar geleden op WK hetzelfde), geef ze rust en duidelijkheid dat ze mogen spelen.PWM schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:52:
Ik snap sowieso niet dat we het hele team opeens moeten aanpassen. De enige aanpassing die ik kan bedenken is iets met Huntelaar/v Persie te doen, maar voor de rest hebben we gisteren gewoon 187 kansen gekregen en gecreëerd, en daar helemaal niet mee gedaan. Die wedstrijden heb je gewoon af en toe. Als Willems hem na 10 minuten wel in de bovenhoek had geschoten, was je met 4-0 van het veld gelopen. Nu was het gewoon zo'n wedstrijd waar het niet ging gebeuren. Shit happens, vervelend dat je nu niets meer in eigen hand hebt, maar om nu het team overhoop te gaan gooien?
Maar er zal er dan wel eentje van de overige 10 uit moeten, het hoeft niet perse Robben, maar zet Robben dan gewoon op links, zijn truukje is bekend.
Ik kon me daar helemaal in vinden.Sjah schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:06:
Nou ik kon me meer in de woorden van Derksen vinden, breng eens wat verandering aan in het blok Bommel/Jong.
Ik snapte de wissel ook niet van De Jong. van Bommel speelde véél slechter en had ook geen rol als leider. Waarom de Jong wisselen als daarnaast een speler staat die véééél slechter presteerde op dat moment (Niet dat De Jong briljant was).
Ik zou tegen een ploeg als Denemarken overigens sowieso maar met één verdedigende middenvelder spelen (De Jong) en daarnaast lekker Sneijder. Van Bommel is gewoon te matig imho.
Ook zou ik Robben lekker op links laten spelen en Affelay op rechts en dan af en toe wisselen ipv Robben op rechts en Affelay op links. R v Persie wordt niet aangespeeld aan de rand van de 16 en in de 16 kun je beter Huntelaar hebben. Dat R v Persie de betere voetballer is snap ik ook nog wel, maar als hij buiten de 16 niet aangespeeld wordt heb je weinig aan hem. (Sowieso kun je beter zonder spitsen spelen want voorzetten kan Robben niet, die trekt naar binnen en schiet op doel maar een gevaarlijk paasje aan de buitenkant geven of een normale voorzet zit er niet in).
Robben is een speler die gewoon een paar keer tegen domme verdedigers ontzettend veel geluk heeft gehad. Dat naar binnentrekken is leuk en dat hij bij Bayern zo een paar keer heeft gescoord is fantastisch maar zoek de beelden op en je ziet dat hij die kans krijgt omdat de verdediger verkeerd dekt waardoor Robben naar binnen kan trekken. Kan hij niet naar binnen trekken kan hij ook geen voorzet geven, dan is het of een balletje terug of balverlies.
Nee, wissel de flanken, Sneijder op de plek van van Bommel en gooi vd Vaart er maar in (Of v/P op die positie en Huntelaar in de spits). Stuk meer voetbal en ook meer dreiging (Want tegen een redelijk Denemarken creëer je wel kansen, maar zonder goede voorzetten redt je het niet tegen een stuggere ploeg. En de kansen die werden gemaakt waren voetbaltechnisch niet heel bijzonder en zeker niet van wereldklasse).
[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 10-06-2012 11:29 ]
Ja gooi Sneijder op plaats van Bommel. Maar Vaart vond ik gister slecht invallen.
En Willems eruit (?), die was gister ok. Wiel niet, maar mag die een keer een off-day hebben, plus wie had je in gedachten voor hem?
En Willems eruit (?), die was gister ok. Wiel niet, maar mag die een keer een off-day hebben, plus wie had je in gedachten voor hem?
Mijn analyse:
De Nederlanders waren goed en domineerden de wedstrijd. Het was moeilijk om de Denen uit verband te spelen, mede door het veld, maar ook de sterkte van het Deens elftal niet onderschatten. Maar de Nederlanders waren zeker de Denen baas. Waar ging het dan fout? De afwerking. Er zijn drie uitgespeelde kansen geweest die altijd doelpunt moeten zijn: Robben op de paal met de 4 tegen 3 situatie en 2 keer Van Persie, vooral die slechte uitspeelbal van keeper Andersen moet je altijd afstraffen op dit niveau.
Conclusie: effientie omhoog en de Nederlanders winnen die wedstrijd altijd.
Wijzigingen voor de volgende wedstrijd. Niet veel. Misschien toch Huntelaar ipv Van Persie. Robbie had gewoon MOETEN scoren. En Robben op zijn doos geven dat hij in een 4 tegen 3 situatie altijd de tegenstander moet uitspelen en niet voor eigen gewin gaan, onafhankelijk of die bal nu tegen de paal, ernaast of zelfs erin was geweest.
Nederland heeft van zichzelf verloren, niet van Denemarken.
De Nederlanders waren goed en domineerden de wedstrijd. Het was moeilijk om de Denen uit verband te spelen, mede door het veld, maar ook de sterkte van het Deens elftal niet onderschatten. Maar de Nederlanders waren zeker de Denen baas. Waar ging het dan fout? De afwerking. Er zijn drie uitgespeelde kansen geweest die altijd doelpunt moeten zijn: Robben op de paal met de 4 tegen 3 situatie en 2 keer Van Persie, vooral die slechte uitspeelbal van keeper Andersen moet je altijd afstraffen op dit niveau.
Conclusie: effientie omhoog en de Nederlanders winnen die wedstrijd altijd.
Wijzigingen voor de volgende wedstrijd. Niet veel. Misschien toch Huntelaar ipv Van Persie. Robbie had gewoon MOETEN scoren. En Robben op zijn doos geven dat hij in een 4 tegen 3 situatie altijd de tegenstander moet uitspelen en niet voor eigen gewin gaan, onafhankelijk of die bal nu tegen de paal, ernaast of zelfs erin was geweest.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Mee eensDarthDavy schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:51:
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Als hij leeg is dan wel natuurlijk, maar dan zou ik niet een heel ander type speler gebracht hebben. Ik zou het systeem hebben laten staan. Het liep goed, er werden genoeg kansen gecreëerd, ze gingen er alleen niet in. Door de speelwijze te veranderen kon het alleen maar minder goed gaan, je wisselt om het beter te laten lopen. Het enige wat ik zou doen is de laatste 10 minuten opportunistisch gaan spelen, maar tot die tijd gewoon zo door gaan.apis29 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 01:25:
Niet gewisseld? Affelay was helemaal leeg en het spel ging zo traag als. Beetje nutteloos alleen om VdV zo ver van het goal te laten spelen wat niet weglaat dat ie inderdaad slecht inviel. Had Kuyt er zelf ook tegelijk ingebracht ipv 5 minuten voor tijd
.
Vd Vaart op de plek van de Jong is trouwens iets waar heel veel om geroepen werd in de aanloop naar de wedstrijd. Nu doet Bert het en is het weer niet goed. Ik heb altijd al geroepen dat Vd Vaart geen verdedigende middenvelder is, hoe vaak dat al geprobeerd en mislukt is... Net als dat Kuyt geen back is, net als Anita, Emanuelson, Schaars etc die allemaal genoemd werden.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 10-06-2012 11:58 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Mee eens, als Robben die bal niet op de paal had geschoten had iedereen geroepen dat Robben dan wel een aantal kansen verprutste maar hij er toch één in legde en een fantastische wedstrijd speelde.
Helemaal niet... Robben is een egoïstische speler: vaak genoeg dat hij het wéér probeert op rechts, links, rechts, naar links lopen en met z'n linkerbeentje proberen in de linkerhoek proberen te scoren... dat truucje hebben we vaak genoeg gezien: kappen nou! Speel gewoon naar de 3 medespelers die staan te bedelen om de bal, en vast beter kunnen schieten dan Robben...
Daarnaast is het Robben zijn schuld dat Bayern München de Champions League heeft verloren...
Als er 1tje uit moet, dan is het Robben wel, wat een prutser! Dat hij in het verleden 1 en ander heeft gepresteerd, wil niet zeggen dat hij dat nog steeds kan: hij gaat van blessure naar blessure, en zijn niveau holt achteruit.
Daarnaast totaal geen teamspel over de hele linie van het veld voor Nederland, veel te voorzichtig spelen... Speel dan gewoon met een klein risico om spelers heen, en als je het balletje kwijt bent: vecht er dan gewoon weer voor om hem terug te krijgen: kijk maar hoe de Duitsers en de Portugezen hoe snel ze die dan weer terug hebben. Die hebben dat wel aangedurfd: dat was pas een wedstrijd voetbal.
Geen tempo in het spel: bij een omslag ligt het tempo er halverwege het veld alweer uit en staan ze bij de eerste-de-beste verdediger alweer moeilijk te doen door terug te spelen: wtf waar ben je mee bezig: durf het dan aan om er omheen te spelen en neem een risico.
Nederland verdient het gewoon om snel uit de poule te verliezen. Ik gun in de wedstrijd NL - DU dat Duitsland wint.
Mijn favoriet dit EK: Rusland: Hiddink Dick Advocaat heeft dat team goed getraind: dat is pas SAMEN spelen, en echt TEAMSPEL. Strak, snel, tactisch...
EDIT: gecorrigeerd... foutje...
Daarnaast is het Robben zijn schuld dat Bayern München de Champions League heeft verloren...
Als er 1tje uit moet, dan is het Robben wel, wat een prutser! Dat hij in het verleden 1 en ander heeft gepresteerd, wil niet zeggen dat hij dat nog steeds kan: hij gaat van blessure naar blessure, en zijn niveau holt achteruit.
Daarnaast totaal geen teamspel over de hele linie van het veld voor Nederland, veel te voorzichtig spelen... Speel dan gewoon met een klein risico om spelers heen, en als je het balletje kwijt bent: vecht er dan gewoon weer voor om hem terug te krijgen: kijk maar hoe de Duitsers en de Portugezen hoe snel ze die dan weer terug hebben. Die hebben dat wel aangedurfd: dat was pas een wedstrijd voetbal.
Geen tempo in het spel: bij een omslag ligt het tempo er halverwege het veld alweer uit en staan ze bij de eerste-de-beste verdediger alweer moeilijk te doen door terug te spelen: wtf waar ben je mee bezig: durf het dan aan om er omheen te spelen en neem een risico.
Nederland verdient het gewoon om snel uit de poule te verliezen. Ik gun in de wedstrijd NL - DU dat Duitsland wint.
Mijn favoriet dit EK: Rusland: Hiddink Dick Advocaat heeft dat team goed getraind: dat is pas SAMEN spelen, en echt TEAMSPEL. Strak, snel, tactisch...
EDIT: gecorrigeerd... foutje...

[ Voor 16% gewijzigd door Jorn1986 op 10-06-2012 12:03 ]
Hiddink?
Het is die haarbal Dick Advocaat hoor
Het is die haarbal Dick Advocaat hoor
Schandalig dit. Je bereikt met dezelfde ''core'' een WK finale, en nu kan je Denemarken niet eens verslaan.
Ook vind ik dat Kuyt, v/d Vaart en HUNTELAAR standaard in de selectie moeten. En van Bommel staat gewoon niet goed daar. Schoonpapa moet even z'n ogen openen. Voor mij part speel je met Persie en Huntelaar, je ziet toch zelf ook wel dat dat prima liep de laatste minuten, en zeker met v/d Vaart en Sneijder erbij. (al was v/d Vaart niet helemaal top gister) Maar imo met die 3 namen erbij speelt het Elftal vele malen beter.
En inderdaad ongelukkig van van Persie, hij kan het best. Maar gisteren leek hij wel een inval spits van Top Oss. En zeker als coach als je ziet dat het niet loopt waarom zet je Huntelaar zo laat erbij? Zet hem meteen of 10 15 minuten na rust erin, hij wil namelijk wel.. en kan het ook.
Ook vind ik Robben een goede speler, maar gisteren leek het wel of hij alleen op het veld was en alleen zelf wou scoren zonder enig of weinig oog voor zijn team te hebben. Jammer.
Gelukkig was Duistland Portugal niet veel beter. Op naar woensdag dan maar.. en die stomme duitsers een pak slaag geven (en wtf @ die krantekoppen??) Ik zeg ''ben ik van duitse bloed'' wijzigen in ''neerlands bloed'' achterlijk volkslied van ons.
Ook vind ik dat Kuyt, v/d Vaart en HUNTELAAR standaard in de selectie moeten. En van Bommel staat gewoon niet goed daar. Schoonpapa moet even z'n ogen openen. Voor mij part speel je met Persie en Huntelaar, je ziet toch zelf ook wel dat dat prima liep de laatste minuten, en zeker met v/d Vaart en Sneijder erbij. (al was v/d Vaart niet helemaal top gister) Maar imo met die 3 namen erbij speelt het Elftal vele malen beter.
En inderdaad ongelukkig van van Persie, hij kan het best. Maar gisteren leek hij wel een inval spits van Top Oss. En zeker als coach als je ziet dat het niet loopt waarom zet je Huntelaar zo laat erbij? Zet hem meteen of 10 15 minuten na rust erin, hij wil namelijk wel.. en kan het ook.
Ook vind ik Robben een goede speler, maar gisteren leek het wel of hij alleen op het veld was en alleen zelf wou scoren zonder enig of weinig oog voor zijn team te hebben. Jammer.
Gelukkig was Duistland Portugal niet veel beter. Op naar woensdag dan maar.. en die stomme duitsers een pak slaag geven (en wtf @ die krantekoppen??) Ik zeg ''ben ik van duitse bloed'' wijzigen in ''neerlands bloed'' achterlijk volkslied van ons.
Ik snap de Nederlandse verdediging echt niet.
Bijna elke keer als de Denen in de buurt kwamen gingen de verdedigers doodleuk op 5 meter afstand staan wachten tot de Denen even rustig hadden nagedacht over wat ze gingen doen....
Dat terwijl er werd gezegd dat Nederland 'agressief en aanvallend/storend' zou spelen.
Best wel een faal.
Soms stond Nederland in een 6v2 situatie in het 16 meter gebied en alsnog gingen ze er niet op af en gaven ze alle ruimte weg... zodra een Deen richting het goal liep, liep de verdedigende Nederlander net zo hard achteruit mee...
Bijna elke keer als de Denen in de buurt kwamen gingen de verdedigers doodleuk op 5 meter afstand staan wachten tot de Denen even rustig hadden nagedacht over wat ze gingen doen....
Dat terwijl er werd gezegd dat Nederland 'agressief en aanvallend/storend' zou spelen.
Best wel een faal.
Soms stond Nederland in een 6v2 situatie in het 16 meter gebied en alsnog gingen ze er niet op af en gaven ze alle ruimte weg... zodra een Deen richting het goal liep, liep de verdedigende Nederlander net zo hard achteruit mee...
V/d vaart en hunterlaar kan ik me nog in vinden maar kuyt.. Tja daar zijn betere voor IMO. En van bommel.. Maar goed dat die naar psv gaat want by milan had die in deze vorm ook een modderfiguur geslagen.iNFiNiTY- schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:02:
Schandalig dit. Je bereikt met dezelfde ''core'' een WK finale, en nu kan je Denemarken niet eens verslaan.
Ook vind ik dat Kuyt, v/d Vaart en HUNTELAAR standaard in de selectie moeten. En van Bommel staat gewoon niet goed daar. Schoonpapa moet even z'n ogen openen. [...]
ik zou overigens Huntelaar in de spits Robben links en narsingh rechts. Dan MOET robben voorzetten gaan geven om niet totaal debiel over te komen. Hier kan narsingh het grootste gevaar vormen omdat hij 2 benig is. hij kan of binnendoor of voorzetten. Door een goede afwisseling hiervan word het spel toch alweer minder voorspelbaar. en als huntelaar alles zo aangevoerd krijg is hij gewoon een goede afmaker. Van persie mag van mij lekker op de bank gaan zitten.
@jorn1986 nep nederlander

Het chauvinistische van het spelen van NL kwam bij mij maar heel eventjes boven toen NL 2 jaar terug in Zuid-Afrika in de finale stond, maar is sindsdien ook compleet verdwenen voor mij...
Die half miljoen Nederlanders die helemaal gek worden van het zien van een potje voetbal waarin Nederland speelt, zouden eens moeten kijken naar andere Europese kwaliteitsteams...
Wedden dat ook jij anders naar het EK gaat kijken als je meerdere wedstrijden van andere landen gaat bekijken, en in dat perspectief eens goed naar het Nederlandse spel kijkt... ?
die half miljoen mensenJorn1986 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:26:
[...]
Het chauvinistische van het spelen van NL kwam bij mij maar heel eventjes boven toen NL 2 jaar terug in Zuid-Afrika in de finale stond, maar is sindsdien ook compleet verdwenen voor mij...
Die half miljoen Nederlanders die helemaal gek worden van het zien van een potje voetbal waarin Nederland speelt, zouden eens moeten kijken naar andere Europese kwaliteitsteams...
Wedden dat ook jij anders naar het EK gaat kijken als je meerdere wedstrijden van andere landen gaat bekijken, en in dat perspectief eens goed naar het Nederlandse spel kijkt... ?
Het is eerder andersom, er zijn een half miljoen pessimisten die Nederland er het liefste uit zien vliegen, de rest vindt het wél gewoon leuk om voor Nederland te zijn...