Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
In het kort: ik ga mijn pc upgraden en heb de volgende combinatie voor ogen:
- MSI Z77A-G43
- Club3D HD6870

Ik heb twee VGA monitors, en één tv die ik via HDMI simultaan aan wil sluiten. nu heeft de desbetreffende videokaart één DVI-D en één DVI-I aansluiting. DVI-I naar VGA gebruik ik nu al voor beide monitors op mijn huidig systeem (oude 8800GTS videokaart met 2x DVI-I), maar met een DVI-D poort kan dit helaas niet.

- Is het, voor de aansturing van mijn tweede monitor, mogelijk om tegelijk mijn onboard VGA (Intel Z77 chipset) en de DVI-I en HDMI aansluiting van de 6870 videokaart te gebruiken?
- Welke andere videokaart in dit segment biedt wel 2x DVI-I (heb ik niet kunnen vinden). Er moet sowieso ook HDMI op zitten en ik wil wel voorbereid zijn op de toekomst door ook Displayport te hebben.

Zie ook dit topic: Upgrade videobewerkings/game pc

[ Voor 4% gewijzigd door Neok_ op 05-06-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
De IGP en PCI-E kaart delen over het algemeen hun PCI-E banen. Vrijwel altijd wordt de IGP uitgeschakeld zo snel als de andere dedicated kaart actief is.

Alleen met een oplossing als Lucid Hydra kunnen verschillende IGP / GPU combinaties samenwerken.

Als er twee losse videochips actief zouden zijn, zou dat betekenen dat er ook dubbel beeld wordt geproduceerd en dat is driver-technisch normaliter niet mogelijk.

Om je tweede vraag indirect te beantwoorden: Met Display Port ben je zekerder van toekomstupgrades dan met HDMI.
Een directer antwoord is de Pricewatch: http://tweakers.net/price...ucoz9qrRzqQoZS8p-1lmPL8gY

Eerste passende resultaat: pricewatch: Gigabyte GV-N450OC-1GI
Vergelijkbare kaart: pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e

Of deze resultaten precies kloppen moet je zelf maar nagaan.

Beetje spelen met de Pricewatch kan je zelf ook ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Allubz op 05-06-2012 17:59 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allubz schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:56:
Om je tweede vraag indirect te beantwoorden: Met Display Port ben je zekerder van toekomstupgrades dan met HDMI.
Indien er op de videokaart geen displayport zit ben je met DVI-D duallink net zo goed af, omdat deze beiden dezelfde hoge resolutie ondersteunen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Klopt, is zeker een argument. Desalniettemin zal vrijwel elke zichzelf respecterende videokaartbakker een DVI-D connector erop plakken.

De vraag is natuurlijk welke standaard het langst zal overleven, maar qua materiaal en royalties wint de Display Port waarschijnlijk op dit moment.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De IGP en PCI-E kaart delen over het algemeen hun PCI-E banen. Vrijwel altijd wordt de IGP uitgeschakeld zo snel als de andere dedicated kaart actief is.
Niet waar.
Afbeeldingslocatie: http://ark.intel.com/inc/images/diagrams/diagram-18.gif
Zoals je kunt zien hangt de IGP niet aan een PCIelane
Alleen met een oplossing als Lucid Hydra kunnen verschillende IGP / GPU combinaties samenwerken.
Niet waar, je kunt de IGP prima combineren met een losse videokaart. Vroeger gaf dit een probleem, omdat de IGP aan de AGPbus hing, en omdat dat een bus was, ging een losse kaart niet werken met de IGP ernaast.
Als er twee losse videochips actief zouden zijn, zou dat betekenen dat er ook dubbel beeld wordt geproduceerd en dat is driver-technisch normaliter niet mogelijk.
En ook dit is niet waar, je kunt prima 2 videochips naast elkaar gebruiken die ieder hun eigen monitoren aansturen. Ik heb hier al jaren een 4870/6870 en 4350 naast elkaar draaien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
]Beetje spelen met de Pricewatch kan je zelf ook ;)
Klopt, maar jouw query geeft niet louter videokaarten die HDMI + DP + 2x analoge output (dus niet DVI-I+DVI-D) hebben ;)

Uiteindelijk wel voor deze gegegaan :)
Duidelijk, goede uitleg :)
Pagina: 1