Upgrade videobewerkings/game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Binnenkort wil ik nieuwe hardware aanschaffen om mijn huidige systeem vrijwel compleet te vernieuwen. Graag zou ik van jullie advies ontvangen omtrent het volgende.

Specificatie huidige PC:
- Intel C2D e6400
- 2x2GB DDR2 RAM
- nVdia 8800GTS

(deze onderdelen wil ik houden)
- Sharkoon ATX behuizing
- 430W Antec voeding
- DVD brander
- 2x 1TB HDD (raid 0)

Gebruik:
- 40% standaard dagelijks gebruik (internet, Word, muziek, downloaden)
- 40% videobewerking (Adobe Premiere, Sony Vegas)
- 20% gamen (BF, MW)
- 3 beeldschermen: 2x VGA + 1x HDMI (betreft televisie die op dit moment door het ontbreken van een HDMI aansluiting nog niet met de pc verbonden is).

Gezien videobewerking van HD materiaal wel een flinke boost mag krijgen
, en ook recente games met de huidige videokaart lastig te spelen zijn, wil ik mijn huidige hardware graag upgraden. Hieronder een selectie van componenten, waarmee ik verwacht dit te realiseren. Het bedrag (+-700 euro) is ongeveer mijn maximum: goedkoper mag altijd, duurder alleen met goede redenering.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 106,06
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Club3D HD6870€ 146,90€ 146,90
1MSI Z77A-G43€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,91

Tesamen kost deze set bij 4Launch 685 euro inc verzending.

Vragen:
- Is met het genoemde budget (of slechts iets meer) een betere upgradekit samen te stellen?
- Klopt het dat de gekozen videokaart 2x VGA en 1x HDMI tegelijk aan kan sturen?
- Zie ik nog bepaalde zaken over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Waarom kies je een Z77 moederbord met een niet overklokbare cpu, misschien kun je een goedkoper H77 bord vinden bijvoorbeeld.
De samsung 830 SSD is doorgaans iets sneller en kost momenteel iets minder.
De videokaart heeft zo te zien maar 1 analoge uitgang (DVI-I), dus je kunt er geen 2 VGA monitoren mee aansturen (welke dit wel kunnen weet ik zo gauw even niet).
Ik zie voornamelijk low-end kaarten met 2 analoge aansluitingen, dan kun je bv kijken naar een 550ti of iets langzamere 6770 (of een overpriced 460/465/560): http://tweakers.net/price...qFbMxD4U6xr5O1-MOyKFFjXDw (en zelfs hiermee moet je uitkijken dat ze met vga aansluiting niet bedoelen dat er een dvi adapter bij zit)
Of nog een tandje hoger en kijken voor een gainward 560ti: http://tweakers.net/price...AZj-0qjIOp0KImOeHI0x5blk-

[ Voor 58% gewijzigd door mitsumark op 04-06-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:27:
Waarom kies je een Z77 moederbord met een niet overklokbare cpu, misschien kun je een goedkoper H77 bord vinden bijvoorbeeld.
Goede tip, ik zal even verder kijken.
De samsung 830 SSD is doorgaans iets sneller en kost momenteel iets minder.
Het is net welke SSD de desbetreffende shop op voorraad heeft, de performance verschillen zijn erg klein.
De videokaart heeft zo te zien maar 1 analoge uitgang (DVI-I), dus je kunt er geen 2 VGA monitoren mee aansturen (welke dit wel kunnen weet ik zo gauw even niet).
Ik zie voornamelijk low-end kaarten met 2 analoge aansluitingen, dan kun je bv kijken naar een 550ti of iets langzamere 6770 (of een overpriced 460/465/560): http://tweakers.net/price...qFbMxD4U6xr5O1-MOyKFFjXDw (en zelfs hiermee moet je uitkijken dat ze met vga aansluiting niet bedoelen dat er een dvi adapter bij zit)
Of nog een tandje hoger en kijken voor een gainward 560ti: http://tweakers.net/price...AZj-0qjIOp0KImOeHI0x5blk-
De genoemde videokaart heeft de volgende aansluitingen:
"DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port"
Ik moet dus een videokaart hebben die 2x DVI-I heeft, maar kan ik anders niet gebruik maken van de onboardvideokaart (VGA aansluiting op het moederbord) voor de tweede monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:32
Ik wilde net een soortgelijk topic aanmaken.
Heb op dit moment exact dezelfde specificaties als jij en wil ook een upgrade ivm bewerking van hd video materiaal.

Is een i5 tov van een i7 nog een groot performanceverlies?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Neok_ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:28:
De genoemde videokaart heeft de volgende aansluitingen:
"DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port"
Ik moet dus een videokaart hebben die 2x DVI-I heeft, maar kan ik anders niet gebruik maken van de onboardvideokaart (VGA aansluiting op het moederbord) voor de tweede monitor?
Of VGA én DVI-I.
Met je moederbord erbij heb je wel voldoende aansluitingen, volgens mij kun je ze ook nog tegelijk gebruiken (niet zeker), maar volgens mij kun je er dan niet 1 resolutie (eyefinity/surround) van maken.
Ik begeef me nu wel op behoorlijk onbekend terrein, dus misschien even googlen (of wachten tot iemand het zeker weet).

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 05-06-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Qosmic schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:22:
Is een i5 tov van een i7 nog een groot performanceverlies?
Hier draait het allemaal om! Uiteraard ga je, indien een huidig gelijkwaardig systeem, er al flink op vooruit met een i5. Maar als je het doet moet je het goed doen, dus dan gelijk i7 ;) Check benchmarks van anandtech, dan weet je waar ik het over heb. Heb overigens vandaag een 2e hands 2600K over kunnen nemen van een tweaker voor €200: het verschil tussen de 3770 en een (tweedehands) 2600 rechtvaardigt het prijsverschil bij lange na niet vind ik.
mitsumark schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Of VGA én DVI-I.
Met je moederbord erbij heb je wel voldoende aansluitingen, volgens mij kun je ze ook nog tegelijk gebruiken (niet zeker), maar volgens mij kun je er dan niet 1 resolutie (eyefinity/surround) van maken.
Ik begeef me nu wel op behoorlijk onbekend terrein, dus misschien even googlen (of wachten tot iemand het zeker weet).
Dit ga ik zeker nog even verder uitzoeken, kom ik nog op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandtentje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 20:49
Of VGA én DVI-I.
Hier zit iemand met dezelfde vraag.

Je kunt dus gewoon je GPU en IGP samen gebruiken om meer monitors aan te sturen. Uit ervaring kan ik bevestigen dat windows hier ook prima mee om gaat. Zelf heb ik een tijdje één monitor aangestuurd met een HD7770, en de andere twee met een HD4290 op het moederbord. Dit moest wel eerst aangezet worden in de BIOS, dit zal bij intel niet veel anders zijn.

Eyefinity (grote desktop met een lange taakbalk) werkte pas met drie identieke monitoren op één Radeon voor mij, maar vind ik niet bijzonder prettig voor dagelijks gebruik en videobewerken. Als je niet wilt gamen op drie monitoren kun je dus met een gerust hart je onboard graphics erbij gebruiken om convertor-hell te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
strandtentje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:07:
[...]

Hier zit iemand met dezelfde vraag.

Je kunt dus gewoon je GPU en IGP samen gebruiken om meer monitors aan te sturen. Uit ervaring kan ik bevestigen dat windows hier ook prima mee om gaat. Zelf heb ik een tijdje één monitor aangestuurd met een HD7770, en de andere twee met een HD4290 op het moederbord. Dit moest wel eerst aangezet worden in de BIOS, dit zal bij intel niet veel anders zijn.

Eyefinity (grote desktop met een lange taakbalk) werkte pas met drie identieke monitoren op één Radeon voor mij, maar vind ik niet bijzonder prettig voor dagelijks gebruik en videobewerken. Als je niet wilt gamen op drie monitoren kun je dus met een gerust hart je onboard graphics erbij gebruiken om convertor-hell te vermijden.
Correct, aanvullende uitleg hier:
TERW_DAN in "Onboard GPU Z77 icm HD6870 grafische kaart"

Uiteindelijk voor de volgende videokaart gegaan overigens:
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
Pagina: 1