Binnenkort wil ik nieuwe hardware aanschaffen om mijn huidige systeem vrijwel compleet te vernieuwen. Graag zou ik van jullie advies ontvangen omtrent het volgende.
Specificatie huidige PC:
- Intel C2D e6400
- 2x2GB DDR2 RAM
- nVdia 8800GTS
(deze onderdelen wil ik houden)
- Sharkoon ATX behuizing
- 430W Antec voeding
- DVD brander
- 2x 1TB HDD (raid 0)
Gebruik:
- 40% standaard dagelijks gebruik (internet, Word, muziek, downloaden)
- 40% videobewerking (Adobe Premiere, Sony Vegas)
- 20% gamen (BF, MW)
- 3 beeldschermen: 2x VGA + 1x HDMI (betreft televisie die op dit moment door het ontbreken van een HDMI aansluiting nog niet met de pc verbonden is).
Gezien videobewerking van HD materiaal wel een flinke boost mag krijgen
, en ook recente games met de huidige videokaart lastig te spelen zijn, wil ik mijn huidige hardware graag upgraden. Hieronder een selectie van componenten, waarmee ik verwacht dit te realiseren. Het bedrag (+-700 euro) is ongeveer mijn maximum: goedkoper mag altijd, duurder alleen met goede redenering.
Tesamen kost deze set bij 4Launch 685 euro inc verzending.
Vragen:
- Is met het genoemde budget (of slechts iets meer) een betere upgradekit samen te stellen?
- Klopt het dat de gekozen videokaart 2x VGA en 1x HDMI tegelijk aan kan sturen?
- Zie ik nog bepaalde zaken over het hoofd?
Specificatie huidige PC:
- Intel C2D e6400
- 2x2GB DDR2 RAM
- nVdia 8800GTS
(deze onderdelen wil ik houden)
- Sharkoon ATX behuizing
- 430W Antec voeding
- DVD brander
- 2x 1TB HDD (raid 0)
Gebruik:
- 40% standaard dagelijks gebruik (internet, Word, muziek, downloaden)
- 40% videobewerking (Adobe Premiere, Sony Vegas)
- 20% gamen (BF, MW)
- 3 beeldschermen: 2x VGA + 1x HDMI (betreft televisie die op dit moment door het ontbreken van een HDMI aansluiting nog niet met de pc verbonden is).
Gezien videobewerking van HD materiaal wel een flinke boost mag krijgen
, en ook recente games met de huidige videokaart lastig te spelen zijn, wil ik mijn huidige hardware graag upgraden. Hieronder een selectie van componenten, waarmee ik verwacht dit te realiseren. Het bedrag (+-700 euro) is ongeveer mijn maximum: goedkoper mag altijd, duurder alleen met goede redenering.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 265,- | € 265,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 106,06 | € 106,06 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
1 | Club3D HD6870 | € 146,90 | € 146,90 |
1 | MSI Z77A-G43 | € 92,- | € 92,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 656,91 |
Tesamen kost deze set bij 4Launch 685 euro inc verzending.
Vragen:
- Is met het genoemde budget (of slechts iets meer) een betere upgradekit samen te stellen?
- Klopt het dat de gekozen videokaart 2x VGA en 1x HDMI tegelijk aan kan sturen?
- Zie ik nog bepaalde zaken over het hoofd?