PC of HTPC als mediaspeler?

Pagina: 1
Acties:

• Ouwe Koning
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-12-2023
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om één van de volgende apparaten te gebruiken als mediaspeler.

- pricewatch: HP Compaq CQ2700ED
- pricewatch: Asrock ION 3D 152D (Zwart)

Welk zou het best tot zijn recht komen?

Mijn eisen
- Ik wil er Bluray rips mee kunnen kijken
- Films mee kunnen downloaden

Vragen
- Weet iemand of de HP PC veel geluid maakt?
- Met welke apparaat krijg ik het beste geluid en beeld door mijn TV?
- Heeft iemand ervaring met een HTPC? Zo ja, wat zijn de voordelen tenopzichte van een PC, behalve de grootte.

Ik hoor het graag!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deze al gezien: [BBG aanschaf] HTPC ? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 15:09
Dat topic is gesloten en daarin wordt weer naar hier verwezen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

oeps... lees ik zelf niet goed... pff...zal wel door het weer komen :+

[ Voor 79% gewijzigd door Michael Knight op 09-06-2012 15:04 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Htpc betekent home entertainment personal computer. Dat heeft in principe niks met de grote van de kast te maken. Maar als we spreken over het verschil tussen de hp en de asrock (sta je open voor andere mogelijkheden, bijv zelfbouw(maar door iemand anders in elkaar gezet?.) Beide systemen staan me persoonlijk kwa prijs/kwaliteit niet echt aan, t voordeel van de asrock is idd de grootte en stilte. Zal over n paar min op mn laptop laat zien wat kzou doen.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Voetbal :)F .... verloren :(
Nou zo uit de lose pols, zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB€ 62,45€ 62,45
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,45€ 14,45
1MS-Tech MC-1200AN 350 Watt€ 88,-€ 88,-
1Intel Core i3 2120T Boxed€ 109,30€ 109,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 18,79€ 18,79
1Asus P8H61-I€ 75,86€ 75,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,85
#Optioneel, om hem stil te houdenPrijsSubtotaal
1Scythe Shuriken Rev. B€ 25,35€ 25,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 25,35

Nou ben ik helaas niet zo thuis in budgetsystemen (en dan vooral het budgetgedeelte 8)7 ). De i3 is 2x zo snel als de G530 (van de HP) en nog veeel sneller als de atom in de Asrock. De grootte van deze opstelling is 3430 x 4200 x 1030 mm. Klein en HTPC'erig, afstandsbedienign zit erbij, maar zal alleen onder windows werken. (en zoals je weet is windows voor de merken bijna gratis, maar voor bouwers vrij duur :( )
Het mobo moet eigenlijk een ander worden, als je graag 5.1 geluid wilt(?). Geheugen is 4gb ddr3, (weer stukken beter als bij de asrock). Hier kun je aan knutselen, ik denk dat ik met een celeron wel onder de 300 kan blijven, maar dat zal hem wel weer iets minder smooth laten lopen. Eigenlijk is AMD in dit gebied een grootte speler, en het kan best dat je met een van hun processoren beter en goedkoper uit bent. Zoals gezegd kan hier aan gesleuteld worden.
Ouwe Koning schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:36:
Vragen
a- Weet iemand of de HP PC veel geluid maakt?
b- Met welke apparaat krijg ik het beste geluid en beeld door mijn TV?
c- Heeft iemand ervaring met een HTPC? Zo ja, wat zijn de voordelen tenopzichte van een PC, behalve de grootte.
a - Daar mag je best wel vanuit gaan...
b - De HD2000 en de ION zijn vergelijkbaar, de opstelling hierboven presteert vanuit de gpu niet beter (sleutelpunt). Geluid kun je helaas zo niet zeggen
c - De grootte en de stilte, en zuinig

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-04 15:36
Korte samenvatting: Wil je echt een htpc dan kun je veel beter zelf iets samenstellen (zie BBG aanschaf HTPC voor een aantal voorbeelden) dan een kant en klaar systeem zoals die HP of Asrock nemen. Overigens is een HTPC ook een gewone pc. Een pc wordt pas een HTPC als je hem gebruikt als HTPC. En als je een pc samenstelt die gebruikt gaat worden als HTPC, dan hou je rekening met de gebruikte componenten.

Ter aanvulling: Wanneer je zelf gaat samenstelling is in een budget systeem een AMD A4 cpu een stuk beter dan een Intel i3. Je kan inderdaad ook voor een celeron gaan, maar dan mis je zaken als 3d.

Die HP pc is zo op het eerste gezicht wel geschikt om te gebruiken als htpc. Alleen heb je het nadeel dat je zelf iets veel beters kan samenstellen. De Asrock ION is qua samenstelling een redelijke benadering van een goede HTPC alleen heb je dan weer een relatief trage Atom CPU. En naar wat ik gehoord heb kan die asrock ook best wat geluid maken (irritant klein ventilatortje).

De beste manier om geluid af te spelen is via een degelijke home cinema set. Hoef je het geluid alleen op je tv te hebben gebruik dan een HDMI kabel om beeld en geluid digitaal naar je tv te krijgen.

Verder zijn er natuurlijk nog veel meer kant en klaar systemen die je als HTPC kunt gebruiken:
http://tweakers.net/price...QJpcgG-tQc6lx6rqG1plQ55w8

[ Voor 32% gewijzigd door jaapsander op 11-06-2012 13:17 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Achilles schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:40:
Nou ben ik helaas niet zo thuis in budgetsystemen (en dan vooral het budgetgedeelte 8)7 ). De i3 is 2x zo snel als de G530 (van de HP) en nog veeel sneller als de atom in de Asrock.
Dat is te merken ja, de snelheid van de i3 is namelijk niet nodig en daarmee een te dure optie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1