Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatpower
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02-2023
Hallo,

Ik heb een ADATA CH11 externe hardeschijf van 1TerraByte met USB3.0 aansluiting.
Deze gebruik ik middels de USB 3.0 poort op mijn Asrock extreme 3 x58 moederbord.
Als ik deze aansluit met behulp van het bijgeleverde mini usb 3.0 naar usb 3.0 kabeltje van ongeveer 40 cm dan werk deze prima. Als ik er echter een USB3.0 verlegkabeltje tussen hang van 1.8m dan gaat het mis: de verbinding met de computer wordt op onregelmatige momenten verbroken en weer tot stand gebracht.

Nu heb ik al een keer een usb 3.0 kabeltje retour gestuurd omdat ik dacht dat het aan de kabel lag, maar ook met het huidige nieuwe kabeltje heeft hij kuren.

Mijn nuchtere verstand zou zeggen dat er een onderspanning ontstaat waardoor de schijf even uitvalt...is deze spanning van de USB 3.0 bus dan evt op te voeren?

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 11:57
Waren het kabels van hetzelfde merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:48

Nic

Vrij

Heb je deze al bekeken? Dat zou best eens de oplossing voor je kunnen zijn.
USB 3.0 disconnects (NEC/Renesas chipset) - de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Dat heb ik ook mogen ervaren met een niet gevoedde 2.5" harddisk (WD dan wel), moet echt een kort kabeltje zijn of zo'n dubbele USB-kabel en dan werkt het.

Heb je hetzelfde op een USB2-poort? Anders inderdaad even kijken naar die drivers van je USB3 chip. De stabiliteit van die dingen zijn drama (Renasas/Etron/etc.). Zelf bluescreens door gehad en m'n pc start er 20 seconden langer door op, dus die gaat standaard op disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatpower
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02-2023
Thnx @dsltv , ik ga eens het een en ander proberen met jouw tip.

EDIT: ik heb al de (destijds) recente firmware zoals vermeld in het topic. Ofwel updaten met de door hun voorgeschreven update is zinloos.

Renesas Electronics USB 3.0 Host Controller
driver: 2.1.28.0
firmware: 3028

[ Voor 63% gewijzigd door Beatpower op 06-06-2012 11:23 ]