Ik wil een Dell

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 20:53
Hallo Tweakers,

De Dell site verward mij. Ik krijg zelfs zo veel opties, en zo weinig 'hulp' van grafiekjes e.d. dat ik het opgeef. Wil iemand mijn handje vasthouden terwijl ik een XPS bestel?

Edit:

Oke ik weet wat preciezer wat ik wil:
  • Dell XPS 17 (of een degelijk alternatief)
  • 1920x1080 is voor mij belangrijk. 3D niet.
  • Games als TF2, Settles 7(gay?)...
  • Dreaweaver, Fireworks en meerdere kleine programmaatjes tegelijkertijd moet soepel gaan, maar ik ben geen hardcore gebruiker van 'Dw' en 'Fw'.
  • Liefst rond de €600... €800 max.
  • Oke oke... een SSD... Als het nog in het budget past. Zoon dubbele configuratie lijkt me prachtig :)
Alvast een dankwoord voor de informatieve reacties! ;)

Als eerste: Ik zie dat er een nieuwe XPS 15 in aankomst is... klopt dat? Wat houd dat in? Behalve dat ie nieuwer is? Betere prijs? Betere verhoudingen? Volgens Pcosaurus korting op de oude modellen... Is dat in mijn voordeel?

Tweede: Dell associeer ik met hoge prijzen waarvan je een groot deel kunt weg meppen met acties. Haalmeeruitjecard.nl? Zijn jullie op de hoogte van de huidige acties? Hoe kan ik dit zelf in de gaten houden? Beter even een maandje wachten?

Derde: Ik ben dit gewend aan scherm: 24" Samsung 2443BW 1920x1200, voor jullie natuurlijk een bekende. Maar als ik nu overstap op een laptop wil ik het liefst niet direct creperen van ellende. Hoe kan ik dat het best aanpakken? Ik wil best naar een kleiner scherm toe... Maar XPS 15 (15" toch? of mis ik iets)... is dat niet wat klein? Ik ben geen klein persoon en ik ben ook echt niet bang voor rugpijn, dus is dan de XPS 17 niet slimmer? Of is dat echt af te raden? En dan? de resolutie? Gewoon maar 1920x1080?
(Wat mij betreft al prima beantwoord door Pcosaurus)

Dan: Tjaa... er moet een processor in, en een videokaart. Weetje: Ik speel wel eens een game, ik doe aan webdesign, ik kijk films... redelijk doorsnee dus. Wat is nou echt het verschil tussen een i5 en een i7 voor mij?

Afronden: Een SSD hoeft niet. Ik ben niet van plan om ALLE pokemon afleveringen te downloaden, dus 500GB? Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Budget: €800 max liefst rond de €600.

Ik kan niet echt zo'n mooi lijstje maken van 'dit wil ik' omdat ik per punt nog niet eens precies weet wat ik wil. Maar wel ongeveer. En ongeveer heb ik volgens mij duidelijk beschreven. Ik heb een lijste toegevoegd. Meld maar als ik iets moet toevoegen. Bovendien zie ik dat dit forum storm loopt... Heeft iemand überhaupt nog zin om dit (dankbare) werk te doen?

Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Floris

[ Voor 17% gewijzigd door pageUp op 04-06-2012 16:25 ]

Kan een computer in elkaar zetten =3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Van bijna al je vragen zijn de antwoorden op het forum te vinden.

En een laptop zonder SSD, is niet meer van deze tijd. Wat worden ze hier heerlijk snel van.

En ik zou zeker voor 1920 x 1080 pixels gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subtiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Misschien handig om een budget te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 22:10
Verbaast me ook weer niets wie er mee schrijft.
Jawel, Mr. Dell, Darkstone himself.
/me D_Jeff is niet zo kapot van Dell, maar ieder zijn smaakje

OT: Echter mis ik het belangrijkste aan je hele verhaal: Je maximaal besteedbare budget. Hoe groter je budget, hoe groter de keus. Die vuistregel is op elk merk van toepassing ;)

Ten tweede: Waar moet de machine in het (dagelijks) leven voor gaan "dienen" ? Multimedia taken / office taken / IT Studie mode of Gamer.
Alle deze 4 "profielen" hebben een verschillende configuratie.

Ingaand op 2 vragen: Standaard worden 2,5" hdd's geleverd op 5400 of 7200 RPM. De 7200 RPM modellen zijn meestal ietsjes duurder, hoewel het verschil vaak te verwaarlozen is.
Echter een 'cheap ass' ssd is gewoon een stuk sneller, wat de opstarttijden aardig inkort. In sommige gevallen schilt dit een factor 4 aan wachten.

Verschillen tussen de mobile versie van I5 en I7: De I5 CPU's zijn dual core CPU's, terwijl de meeste I7 CPU's Quad core zijn.
Daarnaast hebben I7 CPU's HT, een betere virtualisatie ondersteuning en meer cache.
De vuistregel is simpel: Hoe meer Cache, hoe minder herhaaldelijk een berekening moet worden uitgevoerd. Stukje snelheidswinst, naast de MHz / GHz.
is ook na te lezen op http://ark.intel.com

Succes ;) !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperFlons schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:31:
Hallo Tweakers,

De Dell site verward mij. Ik krijg zelfs zo veel opties, en zo weinig 'hulp' van grafiekjes e.d. dat ik het opgeef. Wil iemand mijn handje vasthouden terwijl ik een XPS bestel?

Als eerste: Ik zie dat er een nieuwe XPS 15 in aankomst is... klopt dat? Wat houd dat in? Behalve dat ie nieuwer is? Betere prijs? Betere verhoudingen? Dit houd over t algemeen in, dat vlak voordat die nieuwe uitkomen, de oude in de uitverkoop gaan. Korting!

Tweede: Dell associeer ik met hoge prijzen waarvan je een groot deel kunt weg meppen met acties. Haalmeeruitjecard.nl? Zijn jullie op de hoogte van de huidige acties? Hoe kan ik dit zelf in de gaten houden? Beter even een maandje wachten? Hiervoor zal je een ander antwoord moeten opzoeken, geen ervaringen mee.

Derde: Ik ben dit gewend aan scherm: 24" Samsung 2443BW 1920x1200, voor jullie natuurlijk een bekende. Maar als ik nu overstap op een laptop wil ik het liefst niet direct creperen van ellende. Hoe kan ik dat het best aanpakken? Ik wil best naar een kleiner scherm toe... Maar XPS 15 (15" toch? of mis ik iets)... is dat niet wat klein? Ik ben geen klein persoon en ik ben ook echt niet bang voor rugpijn, dus is dan de XPS 17 niet slimmer? Of is dat echt af te raden? En dan? de resolutie? Gewoon maar 1920x1080? Geen angst voor wat extra gewicht, en een 24'' scherm gewend? Dan raad ik je toch aan om de XPS17 te nemen. Daar zal je met 1920x1080 echt niet op creperen, doordat het scherm kleiner is zitten de beeldpunten dichter bij elkaar en heb je effectief toch een wat scherper beeld (meer dots-per-inch) dan je 2443BW.

Dan: Tjaa... er moet een processor in, en een videokaart. Weetje: Ik speel wel eens een game, ik doe aan webdesign, ik kijk films... redelijk doorsnee dus. Wat is nou echt het verschil tussen een i5 en een i7 voor mij? Ik denk niet dat je een merkbaar verschil gaat zien in een i7 over en i5. Zeker de komende tijd niet. Koop je laptops echt met een langetermijn-vizie dan is het wellicht aan te raden een i7 te nemen, in andere gevallen alleen als je er een leuke aanbieding in tegenkomt. Kwa grafische kaarten heb je de keus uit de GT550M en de GT555M, waarbij de 555 ongeveer 10% sneller is als de 550. Again, je geeft aan "wel eens een spelletje te spelen". Dat gaat prima op de 550M, de 555M zou dus alleen weer in een "special deal" intressant zijn voor jou. Van beide versies is er overigens ook een 3D-Variant, je zou er eens naar kunnen kijken of je dat intressant/leuk vind, om eens licht 3D te gamen, of een 3D filmpje te kijken.

Afronden: Een SSD hoeft niet. Ik ben niet van plan om ALLE pokemon afleveringen te downloaden, dus 500GB? Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Een SSD geeft echt een ENORME snelheidsboost in dagelijks werk. Het is toch iets om over na te denken. Helaas heeft de XPS17 geen optie om 2 harddisks te plaatsen, waardoor je geen SSD en HDD naast elkaar kunt gebruiken. Dit was een mooie optie geweest om redelijk goedkoop een pittige snelheidsboost te krijgen, en ik moet zeggen dat dit me erg tegen valt van een laptop als de XPS17, een beetje onder zn "klasse"
Ik kan niet echt zo'n mooi lijstje maken van 'dit wil ik' omdat ik per punt nog niet eens precies weet wat ik wil. Maar wel ongeveer. En ongeveer heb ik volgens mij duidelijk beschreven. Meld maar als ik iets moet toevoegen. Bovendien zie ik dat dit forum storm loopt... Heeft iemand überhaupt nog zin om dit (dankbare) werk te doen?

Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:00:
Verbaast me ook weer niets wie er mee schrijft.
Ik schreef niet mee, waarom ik als mede auteur sta weet ik ook niet.. Bij de titel dacht ik meteen aan een troll.

Ik hoef nu zeker niet aan te komen met mijn argumenten dat je net zo goed op de N56 kan wachten omdat ik niet zoveel verwacht van dell's nieuwe bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:38
@pcosaurus;

Sinds wanneer kunnen er geen twee harddisks in een XPS17? In degene die ik enkele maanden geleden ontving zaten toch echt twee SSDs. Voor zover ik weet heeft de nieuwe eigenaar van die laptop naast één SSD een gewone HDD gezet en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:11:
@pcosaurus;

Sinds wanneer kunnen er geen twee harddisks in een XPS17? In degene die ik enkele maanden geleden ontving zaten toch echt twee SSDs. Voor zover ik weet heeft de nieuwe eigenaar van die laptop naast één SSD een gewone HDD gezet en dat werkt prima.
Goed om te horen! Ik kreeg in de dell-configurator nergens een optie daarvoor, dus ging er vanuit dat het er niet inzat. Vreemd, ook bij de specs op dells site vind ik er niks over terug. Staan alleen enkele-schijf configuraties bij de XPS17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:20:
[...]

Goed om te horen! Ik kreeg in de dell-configurator nergens een optie daarvoor, dus ging er vanuit dat het er niet inzat. Vreemd, ook bij de specs op dells site vind ik er niks over terug. Staan alleen enkele-schijf configuraties bij de XPS17
Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/XPS17bottom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:06:
[...]

Ik schreef niet mee, waarom ik als mede auteur sta weet ik ook niet.. Bij de titel dacht ik meteen aan een troll.

Ik hoef nu zeker niet aan te komen met mijn argumenten dat je net zo goed op de N56 kan wachten omdat ik niet zoveel verwacht van dell's nieuwe bak?
Beste Darkstone, het valt mij gewoon op. Overal op T.net waar iemand om een aankoopadvies vraagt dump je standaard Dell <....> neer. Dusja :P

Voor de rest ben ik zelf goed voorzien en na de recente ervaringen met Sony en Dell ben ik deze bedrijven aardig zat, qua klantbehandeling. Blijkbaar ben je voor hun alleen boeiend als je minimaal een zak geld naar hun komt brengen twv > 1% van de kwartaalomzet...

Voor de rest: ik ben hoop dat TS goed geholpen word, dat heb meer nut dan elkaar afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
@Ilya: Goed advies :) Toegevoegd.

@Darkstone: Ik dacht, jij kunt vast wel de domste vragen alvast wegstrepen. Bovendien... Volgens mij heb jij ook wel een voorkeur voor Dell gehad de laatste tijd. Ik zit je niet te trollen in ieder geval. Weg halen?

@D_Jeff: Ik heb mijn profiel wat duidelijker vermeld. Bedankt voor je reactie! :)

@Pcosaurus: Bedankt! wat een prachtig uitgebreid advies voor een leek als ik. Ik zal mijn post er op aanpassen.

@Awsom: Dat is duidelijk bewijs _/-\o_

@Jumpman: Bedankt voor jouw bijdrage.

[ Voor 21% gewijzigd door pageUp op 04-06-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dell XPS 17 (of een degelijk alternatief)
1920x1080 is voor mij belangrijk. 3D niet.
Games als TF2, Settles 7(gay?)...
Dreaweaver, Fireworks en meerdere kleine programmaatjes tegelijkertijd moet soepel gaan, maar ik ben geen hardcore gebruiker van 'Dw' en 'Fw'.
Liefst rond de €600... €800 max.
Oke oke... een SSD... Als het nog in het budget past. Zoon dubbele configuratie lijkt me prachtig :)
1) Keuze zat. Helaas ben je voor de uitverkoop al aan de late kant :P
2) Doe eens een rondje Pricewatch. Zat laptops met die reso ;)
3) Dual Core CPU vanaf 1,6 Ghz en een simpele Nvidia / AMD video chip trekken dit makkelijk.
3) DW: Built en run ; FW: veel renderwerk. CPU met HT aanbevolen.
4) Keuze zat.
5) 2 mogelijkheden: configuratie nemen met 1 hdd, zelf een SSD inbouwen of "pre installed".

Samengevat:
Ik zou je indelen onder het "multimedia profiel".
Dat is een machine met 4 a 8 gb ram, dual core/ quad cpu vanaf 1,7 Ghz, eventueel HT erbij.
Met een Intel GPU ga je het net niet redden, een medium end GPU, zoals GT540/GT630 van Nvidia of HD65x0/HD74x0/HD7670 van ATI is warm aanbevolen.

Om het een beetje te visualiseren, 2 voorbeelden:
1) HP Pavilion dv6. I5 CPU (Sandy Bridge) met HT, 6 GB ram & HD7470.
Pricewatch link: http://tweakers.net/price...-dv6-6c20ed.html#tab:info
2) Asus N53SV-1886V.*** I7 CPU (Sandy Bridge) met HT, 6 GB ram & GT540.
Pricewatch link: http://tweakers.net/price...53sv-s1886v.html#tab:info

*** Deze Asus heeft al een keer in de BBG gestaan, maar zoals Darkstone in dit draadje al eerder stelt: de N56 serie is onderweg en deze gaat de N53 serie binnen nu en 2 maanden opvolgen.
Beide genoemde voorbeelden hebben een 2e generatie Core CPU's, terwijl nu de 3e generatie Core CPU's vollop naar ons toekomen.

Ik hoop dat het je iets helpt met samenstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:06:
[...]

Opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:08:
Om het een beetje te visualiseren, 2 voorbeelden:
1) HP Pavilion dv6. I5 CPU (Sandy Bridge) met HT, 6 GB ram & HD7470.
Pricewatch link: http://tweakers.net/price...-dv6-6c20ed.html#tab:info
Die is echt extreem duur voor wat je krijgt. Het is dat je de XPS 15 niet meer kan krijgen met 1080p scherm, maar dan kreeg je dus een i7, beter scherm, betere GPU, betere bouwkwaliteit, betere, alles behalve de accuduur en gewicht, voor dezelfde prijs.

De N53 vind ik ook maar matig, Het is de enige keuze, maar niet echt een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Oke... de Asus N53SV lijkt mij de beste optie.

Maar ik ben ook gevoelig voor wat Darkstone suggereert: even wachten.
Wat vind ik dan? Als ik even wacht? Kan ik dan 'ongeveer' de zelfde prestaties kopen voor minder geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net iets meer CPU prestaties, wat niet heel erg boeiend is. De N53 is echter een vrij middelmatige notebook, en je kan imo beter wat meer uitgeven zodat je meteen een kwalitatief scherm/toetsenbord/accuduur krijgt. Misschien krijg je dan ook een snellere grafische kaart, a-la GT640m, maar dat is niet zeker.

In het 17" segment is het een ander verhaal, de N76 wordt vrij duur, en dan kan je net zo goed nu de huidige XPS 17 aanschaffen. die is wel behoorlijk log, dus voor mobiel gebruik raad ik die af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Nog één ding: Ik heb mij Dell XPS 17 met de twee 512GB SSD's aanbieding toch gekregen. Ik heb lang getwijfeld of ik deze zou verkopen of niet (ik had al een goede desktop en een laptop). Uiteindelijk gehouden om drie redenen die de doorslag gaven: Scherm (1920 x 1080p 120Hz 3D), nooit een betere gezien op een laptop, toetsenbord (nooit een betere gehad op een laptop) en touchpad (nooit een betere gehad). :) Daarbij is het geluid ook erg goed voor een laptop.

Voor de rest heeft de Dell XPS 17 geen supermooi design en is de 9 cell batterij foeilelijk eronder, maar de specs zijn echt bruut in deze prijsklasse. Kortom, de Dell XPS 17 is nu mijn mobiele desktop geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens staan de nieuwe inspirons online, Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
vanaf zo'n €820 met 1080p scherm en HD7730. Kwaliteit onbekend. Zoals altijd raad ik aan te wachten op reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Welke configuratie raad je mij aan bij de XPS 17 en bij de inspiron?
Ik vind de XPS niet log, en zelfs wel mooi dus dat is geen punt.
Rond de €700/€800, lukt dat?

[ Voor 3% gewijzigd door pageUp op 05-06-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak de sheet, ik zou de onderste XPS 17 aanraden, de 27epp. Inspiron versie n0015s35 zou ook nog kunnen, en de nieuwe inspiron 17R is simpelweg te duur in vergelijking met de XPS.

De XPS 17 is al jaar en dag nu ja, iets meer dan een jaar de beste keuze in het 17" segment, dus daarmee zit je zeker goed. Als de inspiron je iets lijkt zou ik zeker wachten op wat reviews. Ik kan al zien dat de goede speakers gekild zijn, dat is alvast een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ Darkstone: is het normaal dat bij een XPS 15 het gebied rond de insert toetsen zomaar losraken en dat ik ze( de plastic toetsen) van de grond moet rapen? Of heb ik hier weer een gevalletje "maandag morgen modelletje" ? Serieus, dit is voor mij de eerste laptop waar toetsen spontaan loslaten bij normaal gebruik.

Eens kijken hoe onze "vrienden van Dell" reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kijk ook eens naar BTO, op bto.eu of Notebooktotaal. Heb er ook 1, wel een dure maar niet onaardig voor het geld.

[ Voor 36% gewijzigd door Navi op 05-06-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:59:
@ Darkstone: is het normaal dat bij een XPS 15 het gebied rond de insert toetsen zomaar losraken en dat ik ze( de plastic toetsen) van de grond moet rapen? Of heb ik hier weer een gevalletje "maandag morgen modelletje" ? Serieus, dit is voor mij de eerste laptop waar toetsen spontaan loslaten bij normaal gebruik.

Eens kijken hoe onze "vrienden van Dell" reageren.
Ehh? Daar heb ik nog nooit van gehoord iig. Probeer [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8.
Navi schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:01:
Kijk ook eens naar BTO, op bto.eu of Notebooktotaal. Heb er ook 1, wel een dure maar niet onaardig voor het geld.
De clevo's worden consistent afgekraakt door o.a. anandtech. Zie ook: aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011". De non-clevo modellen (pegatron-asus, compal) zin nog minstens 2x zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
"Onze grote vrienden van Dell" , wist het al bij voorbaat, laten mij een nieuw toetsenbord betalen.
Dag Dell. Voor 25 euro heb ik een draadloos Logitech setje.
Is overigens niet de eerste keer dat ik zo behandeld ben door die gasten...
:P Jammer dat laptops net iets te complex zijn voor zelfbouw. Anders gewoon een lifetime garantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Nu wilde ik vandaag bestellen, zie ik dat de laptop waarom de epp-truuk van toepassing is, niet meer bestaad. De truuk werkt in ieder geval niet meer! :( Wat nu? Zijn er nog ontwikkelingen geweest de laatste dagen? Mijn budget is €860

"*Een optie die in deze configuratie is geselecteerd, is niet meer beschikbaar. *Klik hier voor meer informatie."

[ Voor 20% gewijzigd door pageUp op 12-06-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Tsja. Neem eens een kijkje in de grote Van Dale Nederlands - Nederlands.

(( del (de; v; meervoud: dellen) 1ordinaire, vaak zedeloze vrouw ))
Genaaid waar je bij zit. :+

De Asus N53SV is nog te koop en je kan er zelfs nog een simpele Logitech muis bij nemen EN geld overhouden.
Dat noem ik nuttig bezig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Pfff... zo blijf je bezig inderdaad.

Van de N53SV de S1886V of S1827V?
De eerste is duurder en heeft minder opslag capaciteit... hoe zit dit?

Gaat darkstone zich hierin nog mengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 heeft een heel slecht toetsenbord, en doet voor de rest eigenlijk alles matig. Een groot verschil met de XPS 15/17 die haast alles goed of best-in-class doen. Het enige voordeel van de N53 is dat hij nu verkrijgbaar is. Ik zou eerder uitwijken naar de N56, die is een heel stuk beter (maar nog steeds slechter dan de XPS 15/17 aldus anandtech).

Als je overigens de sheet erbij had gepakt had je gezien dat n00x7m33 relatief aantrekkelijk is, en zelfs duurder is als je de epp truuk gebruikt. Dat zijn echt van die dingen die je zelf kan makkelijk kan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:32:
... Dat zijn echt van die dingen die je zelf kan makkelijk kan uitzoeken.
Het is niet duidelijk genoeg Darkstone. Jij weet je weg in dit soort dingen, maar ik doe mijn best het allemaal te volgen. Ik heb 3 andere vrienden die op tweakers zitten gevraagd mij dit uit te leggen maar ook zij hadden moeite met het begrijpen hoe de dell site in elkaar steekt. Ik wil heel graag een XPS 17, dat heb ik al verteld.

Wat een fijne toevoeging zou zijn is dat je een kleine uitleg bij je sheet schrijft, zodat je het nooit meer zelf hoeft te doen. Niet alles wijst zich namelijk vanzelf.

Ik ben overigens wel heel blij met je hulp!

Edit:
Ter verduidelijking:
- Ik ga naar jouw sheet
- Ik klik op de link van de n00x7m33
- ik verander in deze link de http://conf...&cs=nldhs1 naar nlepp1
- De prijs blijft exact het zelfde
- Er ontstaat bij mij weer een nieuwe vraag: waarom zie ik nu niet wat Darkstone zegt: "...en zelfs duurder is als je de epp truuk gebruikt."

[ Voor 19% gewijzigd door pageUp op 12-06-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperFlons schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:40:
- De prijs blijft exact het zelfde
Je krijgt pas de % korting in je mandje. Altijd de prijs onderaan de streep bekijken bij dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:49:
Altijd de prijs onderaan de streep bekijken bij dell ;)
Maar ook in het winkelmandje gebeurd er onder de streep niets.

En nog een vraag: als ik de n00x7m33 specs met de N53SV-S1827V specs vergelijk zie ik dit:
beter bij:
Videokaart: DELL
Ram: ASUS
Opslag: ASUS
Scherm: 3D bij DELL
Processor: gelijk
Prijs: ASUS

Waarom is de DELL dan beter?

Edit:

Als ik het volgende doe:
- link van n00x7m33 in de sheet volgen
- 10% kortingscode toepassen
Dan kom ik bij de n00x7m33 op €926,-
- Sla het mandje op
- Haal meer uit je card.nl
- 7% cashback dus ongeveer €860,-
Kan het dan nog goedkoper?

Dat is de prijs waarmee ik de XPS 17 met de N53SV-S1827V vergelijk.
Dan is de N53SV-S1827V toch beter? Darkstone?

[ Voor 29% gewijzigd door pageUp op 12-06-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
-->
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1
in mandje gooien
5% korting.

En ik zei al, de N53 is matig op het gebeid van kwaliteit. Het toetsenbord is slecht, de randen om de bezels zijn enorm, speakers zijn matig, touchpad is matig, accuduur is matig, scherm is matig, moet ik doorgaan?

Aan de andere kant heeft de XPS 15/17 een toetsenbord waar ik nog niet 1 klacht over heb gehoord dit jaar (behalve wat obivous productiefouten). De speakers zijn de beste die je kan krijgen onder de €1000, het touchpad is geweldig, en de accuduur is erg goed (op de XPS 15, toen-ie uitkwam #1) of gemiddeld (op de XPS 17, vanwege het gebrek aan optimus). Bovendien zijn beide XPS-en uitgerust met het beste scherm wat je kan krijgen in dat formaat.

Voordelen van de N53 zijn, de prijs, die is sinds kort wat omlaag, de koeling, die is nog beter dan in de XPS, en de 2 jaar garantie. Al vind ik 2 jaar carry-in vs 1 jaar next business day van dell discutabel. Het is niet dat dell na 13 maanden opeens zegt dat je garantie voorbij is als je even doorzet en ze op jouw rechten wijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
Beste darkstone. Raad je het aan om nu de oude xps te kopen met korting of wachten tot de nieuwe xps serie? Ik ben zelf op zoek naar een gaminglaptop (zie me thread, maar nog geen reacties helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het verdwijnen van de voordelige 27epp config weet ik het ook niet meer. De N76 is enorm duur, en de inspiron SE die de XPS 17 lijkt te vervangen breekt ook niet bepaald prijsrecords. In het 15" segment zou ik sowieso wachten, maar in het 17" segment, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
ah zware tijden dus darkstone :(. Alienware m14 is dat wat qua prijs/preformance of kun je dan beter wachten op de nieuwe laptops in het 15 inch segment?

Edit: Nevermind ik zie net pas dat de alienware in de sheets het niet meer doen en dat de goedkoopste m14 al 1150 euro kost.

Off topic: Ik snap niet waarom het zo duur moet hier. In de vs kost die maar 1090 dollar (verschil van 20-30% ofzo, vast te maken met de btw). Maarja importeren kost ook zo duur. Misschien wel een goed idee als je op vakantie daar bent haha. Je hoeft toch geen importheffingen etc te betalen als je het daarkoopt en dan meeneemt naar nederland als je eigen product?

[ Voor 68% gewijzigd door MrVanDePol op 12-06-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:30:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
-->
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1
in mandje gooien
5% korting.

En ik zei al, de N53 is matig op het gebeid van kwaliteit. Het toetsenbord is slecht, de randen om de bezels zijn enorm, speakers zijn matig, touchpad is matig, accuduur is matig, scherm is matig, moet ik doorgaan?

Aan de andere kant heeft de XPS 15/17 een toetsenbord waar ik nog niet 1 klacht over heb gehoord dit jaar (behalve wat obivous productiefouten). De speakers zijn de beste die je kan krijgen onder de €1000, het touchpad is geweldig, en de accuduur is erg goed (op de XPS 15, toen-ie uitkwam #1) of gemiddeld (op de XPS 17, vanwege het gebrek aan optimus). Bovendien zijn beide XPS-en uitgerust met het beste scherm wat je kan krijgen in dat formaat.

Voordelen van de N53 zijn, de prijs, die is sinds kort wat omlaag, de koeling, die is nog beter dan in de XPS, en de 2 jaar garantie. Al vind ik 2 jaar carry-in vs 1 jaar next business day van dell discutabel. Het is niet dat dell na 13 maanden opeens zegt dat je garantie voorbij is als je even doorzet en ze op jouw rechten wijst..
Het beste scherm op een laptop zal nu gaan naar de MBP met het 2800 x 1800 pixels Retina scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVanDePol schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:27:
ah zware tijden dus darkstone :(. Alienware m14 is dat wat qua prijs/preformance of kun je dan beter wachten op de nieuwe laptops in het 15 inch segment?

Edit: Nevermind ik zie net pas dat de alienware in de sheets het niet meer doen en dat de goedkoopste m14 al 1150 euro kost.
En geen 1080p scherm. Wat ik ook erg jammer vind. De M14x is wel duur, je krijgt wel waar je voor betaalt: goede bouwkwaliteit met veel features, alleen dat scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Nou de nieuwe xps wordt ook reteduur als ik het zo zie : http://forum.notebookrevi...521x-ivy-bridge-160.html# .. xps13 kost al 1150 in ierland? Dacht dat die nog geen eens uit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wist ik al ongeveer. De inspiron SE vervangt de XPS, XPS vervangt de Z lijn. En daar word ik niet blij van. Ik geloof er niets van dat de inspiron SE even goed is als de XPS 15. (en ook nog eens €100 duurder atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:32:
De N53 heeft een heel slecht toetsenbord, en doet voor de rest eigenlijk alles matig. Een groot verschil met de XPS 15/17 die haast alles goed of best-in-class doen. Het enige voordeel van de N53 is dat hij nu verkrijgbaar is. Ik zou eerder uitwijken naar de N56, die is een heel stuk beter (maar nog steeds slechter dan de XPS 15/17 aldus anandtech).

Als je overigens de sheet erbij had gepakt had je gezien dat n00x7m33 relatief aantrekkelijk is, en zelfs duurder is als je de epp truuk gebruikt. Dat zijn echt van die dingen die je zelf kan makkelijk kan uitzoeken.
Slecht Toetsenbord? Totaal geen last. Dat die XPS - toestenborden uit elkaar van ellende en dell vervolgens zegt dat verzendkosten plus keyboard mag gaan betalen (voor doe het zelf, opsturen is nog duurder) ;w
Is niet de eerste keer dat ik zo behandeld ben. Alleen op de zakelijke ingang waren ze nog redelijk, op de consumenten ingang.. *prettige wedstrijd met je recht halen* ++

"De rest doet matig"? Wat is de rest. Onderbouw eens, ajb.

Qua Touchpad: Het is maar net welke gevoeligheid je gewend bent. Deze is iets minder gevoelig, maar dat wil niet zeggen dat het gelijk slechter is.

Randen om de Beezel: Kwestie van smaak. Vind er meer design lijn in zitten dan een Dell. Zakelijk strak en saai. (Mijn mening :P)

Matige boxen: umh.. De eerste laptop met boxen boven de 40W en goede geluidskwaliteit moet ik nog tegenkomen. Een laptop is daar simpel weg niet voor bedoeld, daar heb je van die mooi Surround Sound set voor ;)

Daarnaast, ik zie dat je telkens bezig bent om allerlei trucks over hoop te halen. Een jonge / gemiddelde tweaker snapt dat nog, maar de gemiddelde consument vind dat vaak al te ingewikkeld. (Ervaring zat vanuit stageperiode / bijbanen).

to be continued :P

++ Geld overigens niet alleen voor Dell. Sony heeft sinds kort haar telefonisch klantenservice omgegooid. Geen goed wordt voor over.
Acer: wil je prima te woord staan, maar zodra het technisch wordt, willen ze je eerst een rekening sturen.

Asus: Geen ervaring. Nooit nodig gehad, al hun producten (die ik sinds bj 1997 gebruik werken gewoon zoals het hoort).
HP: Zowel op de consumenten ingang als op de zakelijk lijn ben ik zwaar tevreden. De mensen in Amersfoort, Zaventem & Dublin doen goed en netjes hun werk.
MSI: Lui. Telefonisch willen ze amper te woord staan, ze willen liever dat je mailt.

[ Voor 13% gewijzigd door D_Jeff op 12-06-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
De duurdere insperion 17 se heeft wel een full hd scherm met 650gtm, maar kost wel 1000 euro best duur lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:23:
Slecht Toetsenbord? Totaal geen last. Dat die XPS - toestenborden uit elkaar van ellende en dell vervolgens zegt dat verzendkosten plus keyboard mag gaan betalen (voor doe het zelf, opsturen is nog duurder) ;w
Is niet de eerste keer dat ik zo behandeld ben. Alleen op de zakelijke ingang waren ze nog redelijk, op de consumenten ingang.. *prettige wedstrijd met je recht halen* ++
Anadtech vind het toetsenbord slecht, en zo zijn er meer. Bovendien komt er elke 2 weken wel iemand langs in het N series ervaringen topic met de vraag hoe het toetsenbord te vervangen... het toetsenbord is gewoon junk, slechter ga je niet vinden (behalve misschien de clevo's)
"De rest doet matig"? Wat is de rest. Onderbouw eens, ajb.
Zie de volgende post.
Qua Touchpad: Het is maar net welke gevoeligheid je gewend bent. Deze is iets minder gevoelig, maar dat wil niet zeggen dat het gelijk slechter is.
Dat is anandtech niet met je eens :P
Randen om de Beezel: Kwestie van smaak. Vind er meer design lijn in zitten dan een Dell. Zakelijk strak en saai. (Mijn mening :P)
Dat is geen kwestie van smaak, maar van dimensies. Als ik met iets rond wil zeulen wat groter is dan een 15.6" koop ik wel een 17.3". Of je koopt de N53 met giga-bezels :P
Oke, dat is overdreven, maar je snapt mijn punt. Bezels moeten gewoon zo klein mogelijk, grotere bezels hebben immers geen voordelen.
Matige boxen: umh.. De eerste laptop met boxen boven de 40W en goede geluidskwaliteit moet ik nog tegenkomen. Een laptop is daar simpel weg niet voor bedoeld, daar heb je van die mooi Surround Sound set voor ;)
Dat wil nog niet zeggen dat het geen argument is.
Daarnaast, ik zie dat je telkens bezig bent om allerlei trucks over hoop te halen. Een jonge / gemiddelde tweaker snapt dat nog, maar de gemiddelde consument vind dat vaak al te ingewikkeld. (Ervaring zat vanuit stageperiode / bijbanen).
Correct, maar we zitten hier op tweakers :P Beste keus is beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:55:
[...]

En geen 1080p scherm. Wat ik ook erg jammer vind. De M14x is wel duur, je krijgt wel waar je voor betaalt: goede bouwkwaliteit met veel features, alleen dat scherm..
De nieuwe M14x is wederom sterk qua hardware, alleen heeft veel problemen met hitte.
Blijkt dat de M14 behoorlijk warm wordt onder stress en dan ook bij de palmrests, zo warm dat het oncomfortabel wordt.

Dan mag je van mij er bij wijs van spreken een gt670m in flikkeren, als ie te warm wordt hoef ik 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Als je gebruik maakt van de epp truuk moet je iets invullen van: "Naam van Het Bedrijf waarvoor u werkt"
Ik wil graag zakelijk bestellen (gezien de voordelen ;) Maar ik moet hier zeker niet mijn eigen bedrijf invullen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Lijkt de nieuwe insperion SE niet een betere keuze dan de alienware m14x? Zelfde processor en videokaart, maar wel een full hd scherm en 200 euro goedkoper

En de insperion heeft ook nog een 10% korting bon

[ Voor 14% gewijzigd door MrVanDePol op 13-06-2012 13:15 ]

Pagina: 1