Windows phone apps creeëren

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errol59
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 16:15
Hallo ;)

Voor school mocht ik kiezen uit drie programmeer opdrachten. Ik heb gekozen voor het ontwikkelen van 3 windows phone apps. Dit heb ik gedaan, omdat je van microsoft dan de Nokia Lumia krijgt als je drie apps hebt ontworpen. Alles is beter dan een Samsung star qwerty.

Mijn probleem zijn dan ook als volgt:

Probleem 1:
Ik heb twee app ideeën bedacht, maar ik kom er nog één te kort. Ik heb jullie inspiratie nodig om een simpele app te creeëren. De ideeën die ik tot nu toe heb gemaakt zijn:
- een mini browser (ja, ja, simpel)
- een zogenaamde bel app (Zie volgend probleem)
- ??? (het missende idee)

Probleem 2:
Voor mijn bel app heb ik van mijn leraar de opdracht gekregen om die uit te breiden. Dat je per provincie een bepaald nummer belt. Dus een voorbeeldje: Ik sta in Flevoland en wil het dichtstbijzijnde pizzeria bellen in die provincie. Ik wil dan hebben dat iemand in Zuid-Holland, als diegene op de zelfde 'bel knop' drukt, een pizzeria in zijn provincie op belt.

Probleem 3:
Misschien zijn jullie het ook al opgevallen dat die mini browser app een beetje simpel is. Hier dacht mijn leraar het zelfde over. Hebben jullie misschien nog ideeën om deze webbrowser uniek te maken op een of andere manier? Ik had van iemand advies gekregen om net als bij de android browser een menu te laten zien als je jouw vinger van de rechter onderhoek naar het midden toe sleept. Hoe zou ik dat waar kunnen maken in de windows phone app versie, want ik heb hier totaal geen ervaring mee.

Extra informatie:
- Ik programmeer in Visual Studio 2010 in de taal C# Silverlight
- Zo ervaren ben ik niet op dit vlak, maar ik ben wel instaat om dingen te leren
- De Apps hoeven niet doorslaggevend te zijn, maar het liefst simpel en nuttig/grappig
- PM's zijn altijd welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Het krijgen van een gratis lumia is natuurlijk leuk, maar 3 apps maken is best wel veel werk.

De belapp is een leuk idee, al moet je natuurlijk even kijken hoe haalbaar het is. Wat betreft de webbrowser, die onderschat je denk ik een beetje, bij het maken van een browser moet je nadenken over de interface, maak ook dingen als bladwijzers en favorieten. Je hebt de webview al wel op WP7, maar daar houd het wel op.

Persoonlijk zou ik als ik jou was gewoon 1 app maken, en dan maar niet een gratis lumia krijgen. Je kan voor de tijd die je kwijt bent met de overige twee apps best (qua uurloon) een eigen lumia kopen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errol59
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 16:15
Nou, de apps hoeven niet ingewikkeld te zijn. Een ander groepje in de klas heeft bijvoorbeeld de Jamaicaan app waarbij je op een knop drukt en het plaatje verandert en er dan staat: Jamaicuit. Zo zinloos, maar toch goed. Ik heb bij mij zelf gezegd dat ik een gratis telefoon wel zie zitten en dat ik het overige geld wat ik verdien uitgeef aan de televisie die ik nog steeds moet uitzoeken.

Ik ben nog 15 en heb veel vrije tijd. Ik doe deze opdracht niet enkel voor de telefoon, maar ook om wat programmeer kennis op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus jij wilt een gratis telefoon, maar wat krijgen wij hier voor onze hulp? PRG draait om het zelf ontwikkelen maar daar ben je nog niet eens mee begonnen zo lijkt het. Je zegt zelf al dat je hier eigenlijk geen ervaring mee hebt. Dat is niet erg maar je lijkt het op dit moment ook nog niet zelf te willen gaan leren en wil het forum er voor gaan gebruiken. Dat is niet de bedoeling. We verwachten dat je eerst echt zelf aan de slag gaat en dat je probeert zelf de basis onder de knie te krijgen.

Ga nu eerst zelf eens concreet aan de slag. Mocht je dan tegen problemen aanlopen dan kan je altijd een vraag stellen. Let daarbij aub wel op Het algemeen beleid #quickstart en Programming Beleid.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.