Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CI+ of CI module in HTPC?

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 23:01
Ik heb nu DVB-T kaarten in mijn WHS2011 en via DVB link software neem ik op en kijk ik televisie over het netwerk.

Ik wil nu de beeldkwaliteit en het zenderaanbod vergroten door gebruik te maken van DVB-C. Caiway is mijn TV leverancier en gebruikt voor standaard TV aansluitingen een CI+ CAM.

Ik was van plan deze set aan te schaffen:
http://www.redcoon.nl/B35...odule-for-Cine-V60_Intern
http://www.redcoon.nl/B35...Devices-Cine-CT-V6_Intern

De reden daarvoor is omdat ik op fora lees dat mensen deze kaarten in WHS2011 en DVB link hebben draaien. Ik las echter ook dat HTPC's niet werken met CI+ modules, maar alleen met CI (Alphacrypt classic),

Klopt dit? En zo ja, hoe kom ik daar aan? Ik vind in de PW alleen maar CI+ modules.

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Hans C schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:08:
Klopt dit? En zo ja, hoe kom ik daar aan? Ik vind in de PW alleen maar CI+ modules.
Dat klopt, zie verder: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 23:01
Dank je. Maar waar vind ik dan een CI module die werkt in een HTPC? Ik ben even gaan kijken bij één van de genoemde shops (DVBshop) en daar zijn er wel zoveel verkrijgbaar. Maar geen alphacrypt classic.

edit: de fabrikant heeft een eigen shop, maar daar is de classic niet meer beschikbaar

[ Voor 18% gewijzigd door Hans C op 03-06-2012 12:13 ]

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Hier bijvoorbeeld, in Duitsland zijn ze ook nog wel te krijgen en op Marktplaats duiken ze ook nog wel eens op. Sommige tuners zoals de Anysee hebben ze echter (softwarematig) ingebouwd maar je kunt ook een volledige softcam (Acamd) icm een goedkope tuner gebruiken, heb je enkel nog een cardreader van 2 of 3 tientjes nodig.