Computerspeakers maken van Pioneer ts-A6904I

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Tweakers,

Ik heb nog 2 Pioneer TS-A6904I speakers liggen thuis, deze komen uit mijn Golf 3 die pas verkocht is.
Dit zijn de speakers :

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/carspeakers/pioneer/ts_a6904i_ewl_detailpage.jpg
Met de volgende specs :
Maximum vermogen 400 Watt
Impedantie 4Ω
Frequentiekarakteristiek 28 – 22,000 Hz
Gevoeligheid (1W/1m) 93 dB
Grootte subwoofer (cm) 16.3 x 23.7 cm
Materiaal subwoofer Carbon Graphite IMPP Interlaced Aramid Fiber Cone
Grootte tweeter 23,0 mm
Super tweeter 17,0 mm
Grootte midrange (mm) 57,0 mm
Nominaal ingangsvermogen 80 Watt
Nu zat ik pas speakers te zoeken voor bij mijn iMac maar daar geef je al snel weer 200 euro aan uit voor een setje 'redelijke speakers'. Toen bedacht ik me opeens dat ik bovenstaande speakers nog heb liggen...
Ik wil deze eigenlijk in mooie houten kastjes maken, beetje boekenplank-speaker-idee.
Nu snap ik wel hoe ik die dingen monteer in een holle kast, maar heb ik geen flauw idee wat er precies voor nodig is. Hoe groot moet zo'n kastje dan zijn? En moet ik wel of geen bass-poort maken?
En hoe doe ik het met de versterker? Gewoon een losse oude Sony Amplifier neerzetten en die heet hele zooitje aan laten sturen, of zijn er kleintjes die je zo in zo'n kastje kan inbouwen?

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen ! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Voor de behuizing heb ik geen idee. Voor de versterking kun je gebruik maken van Tripath modules. Zoek op ebay naar b.v. ta2020 of ta2024, ze zijn er met behuizing (evt met toonregeling) maar zonder behuizing zijn ze nog goedkoper. Digitale powerbrick erbij (12V) en je bent klaar voor een paar tientjes. Deze Tripath chips hebben een hoog rendement dus je hebt niet snel een hitteprobleem.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mekkieboek schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:45:
Voor de behuizing heb ik geen idee. Voor de versterking kun je gebruik maken van Tripath modules. Zoek op ebay naar b.v. ta2020 of ta2024, ze zijn er met behuizing (evt met toonregeling) maar zonder behuizing zijn ze nog goedkoper. Digitale powerbrick erbij (12V) en je bent klaar voor een paar tientjes. Deze Tripath chips hebben een hoog rendement dus je hebt niet snel een hitteprobleem.
Ik ga hier zeker eens op zoeken! :)
Alleen wat is een Digitale Powerbrick?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
DennusB schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:00:
[...]

Ik ga hier zeker eens op zoeken! :)
Alleen wat is een Digitale Powerbrick?
Hij bedoelt een 12V voeding, onder andere te vinden op dickbest.nl of ebay.com. Autospeakers zijn niet heel gevoelig voor de vorm van de kist, iedere ruimte in een auto is immers ook weer anders. Volume van de kist is wel belangrijk, zie hiervoor de handleiding van je speakers.

Overigens een iets serieuzer en leuk zelfbouwspeakertje:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=59&t=13410
En http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=59&t=14684

[ Voor 4% gewijzigd door Painore op 03-06-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:16
Je kan voor de Tripath versterkers e.d. ook even kijken in het grote krat en kistradio topic :)
daar staat heel veel beschreven over die versterkertjes en daar staat ook waar je ze makkelijk en snel kan kopen (i.c.m. een goede voeding)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!