Hi Tweakers,
Ik heb nog 2 Pioneer TS-A6904I speakers liggen thuis, deze komen uit mijn Golf 3 die pas verkocht is.
Dit zijn de speakers :

Met de volgende specs :
Ik wil deze eigenlijk in mooie houten kastjes maken, beetje boekenplank-speaker-idee.
Nu snap ik wel hoe ik die dingen monteer in een holle kast, maar heb ik geen flauw idee wat er precies voor nodig is. Hoe groot moet zo'n kastje dan zijn? En moet ik wel of geen bass-poort maken?
En hoe doe ik het met de versterker? Gewoon een losse oude Sony Amplifier neerzetten en die heet hele zooitje aan laten sturen, of zijn er kleintjes die je zo in zo'n kastje kan inbouwen?
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen !
Ik heb nog 2 Pioneer TS-A6904I speakers liggen thuis, deze komen uit mijn Golf 3 die pas verkocht is.
Dit zijn de speakers :

Met de volgende specs :
Nu zat ik pas speakers te zoeken voor bij mijn iMac maar daar geef je al snel weer 200 euro aan uit voor een setje 'redelijke speakers'. Toen bedacht ik me opeens dat ik bovenstaande speakers nog heb liggen...Maximum vermogen 400 Watt
Impedantie 4Ω
Frequentiekarakteristiek 28 – 22,000 Hz
Gevoeligheid (1W/1m) 93 dB
Grootte subwoofer (cm) 16.3 x 23.7 cm
Materiaal subwoofer Carbon Graphite IMPP Interlaced Aramid Fiber Cone
Grootte tweeter 23,0 mm
Super tweeter 17,0 mm
Grootte midrange (mm) 57,0 mm
Nominaal ingangsvermogen 80 Watt
Ik wil deze eigenlijk in mooie houten kastjes maken, beetje boekenplank-speaker-idee.
Nu snap ik wel hoe ik die dingen monteer in een holle kast, maar heb ik geen flauw idee wat er precies voor nodig is. Hoe groot moet zo'n kastje dan zijn? En moet ik wel of geen bass-poort maken?
En hoe doe ik het met de versterker? Gewoon een losse oude Sony Amplifier neerzetten en die heet hele zooitje aan laten sturen, of zijn er kleintjes die je zo in zo'n kastje kan inbouwen?
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen !
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer